main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Pannkaksparty!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Enji, May 19, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Pannkakisterna är inte alls trötta... stackars alla små varelser som inte är här ;)

    Vi har sett på film och käkat pannkakor och spelat brännboll i långklänning. Vi har haft KENT-utdelning (The Kee Enji Neurotic Toenail Awards), sjungit otroligt vackra sånger och Kee kallar mig för plommon.

    Senare kommer nog ett mer utförligt inlägg med otroligt avslöjande detaljer om kvällen... [face_mischief]

    Nu ska jag överlåta ordet till Kee.

    Nina har som vanligt gjort bort sig, men var för full för att minnas det...Vi lyckades tvinga hit Guardie efter många om och men och diverse hot med sågar och löften om Nina i sidenklänning... [face_devil]

    Ah...ska hem och sova när de andra går och lägger sig även om Ninas soffa verkar SÅ frestande...(OBS: ironi!)

    Enji igen: Hey, först och främst ljuger Kee som en get galopperar. Jag är INTE full, och hon ska INTE hem.

    Til the next I see you... I bid you all a very fond farewell.
     
  2. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Jo duy aprentize, jag klarade mig faktiskt rätt hyfsat, har mest suttit i en soffa :)

    Partyt far kul och fullt av överraskningar från både Kee och Enji :) mycket bra! :D

    sova kanske? halv fem.. nää
     
  3. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Hmm, var det det här ni gjorde när jag låg och försökte sova och ni bara höll på och skrattade där uppe!!!!

    Ahhh, jag är trött, och jag tror jag har ont i ett ben efter brännbollen.
     
  4. Jawan

    Jawan Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 24, 2003
    Ni verkar haft kul...synd att man inte var med bara, men snart kommer ju GBG-mötet! :)
     
  5. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
  6. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Eftersom det inte fungerade igår: UPP!
     
  7. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    "Iofs har jag inte en enda bild på en pannkaka..."

    Men det har jag! :D

    [image=http://www.monostar.net/enji/bilder/pannkakor.jpg]
     
  8. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Pannkakorna är inte mycket att se heller.. De blev konstiga. De ser helt annorlunda ut mot de jag gör hemma, på samma sätt, enligt samma recept och i samma lagg.. Det tog lång tid innan laggen blev varm, trots högsta effekt.
    Jag skyller på Enjis spis.
     
  9. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Men pannkakorna var goda, och det är väl det som är huvudsaken. :).
     
  10. Jawan

    Jawan Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 24, 2003
    Vilken vacker spis du har Enji ;)
     
  11. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Hehe DL... var glad att du slapp laga pannkakor på vår gamla spis. Den hade två lägen, på och av. På var då extremt jättevarmt... ;)

    Jag tvingade då pappa att köpa en ny spis. Fast personligen skulle jag helst velat ha gasspis, gillar det. Lite besvärligt att installera en sån dock i ett område utan gas...
     
  12. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Tja, här kommer då den fullständiga redogörelsen för vad som tilldrog sig det magiska datumet 29 juni då det storslagna FFS hade samlats hos den lilla men naggande goda Enji för att fira sin historiska seger över det fullkomligt förkrossade Kanada...

    Klockan två på eftermiddagen var alla förberedelser klara (eller nja...de skulle kunna ha varit det, om inte, men det spelade liksom ingen roll....) och de magnifika glas som Enji i sitt anletes svett målat under många långa timmar stod framdukade på bordet, fyllda med den mest förföriska jordgubbssaft.

    Gästerna dök upp (försenade!) och överraskades av två häpnandsväckande vackra och maskförsedda värdinnor som höll ett rungande välkomsttal som rörde alla närvarande till tårar...Eftersom Enji the Magnificent Überpannakaksdikator från Vulcan inte kunde svenska så bra fick hennes ärade co-dictator Kee översätta...

    Enji: Ärade slavar!

    Kee: Ärade FFS-medlemmar!

    Enji: Välkommna till Sveriges svar på Guatanamobasen!

    Kee: Välkommna till Sveriges svar på Naboo!

    Enji: Där ni snart skall påbörja ert Sisyfosarbete med tillagningen av dessa underbara pannkakor som jag och Kee ska inmundiga på den pyttelilla gräsplätten.

    Kee: Där ni snart skall påbörja er behagliga tillredning av dessa underbara pannkakor som vi allesammans skall inmundiga i den praktfulla slottsträdgården.

    Enji: Och nu, efter dessa uppmuntrande ord, är det dags för er att röra på fläsket och sätta igång medan Kee och jag latar oss.

    Kee: Och nu, efter dessa uppmuntrande ord, är det dags för er att långsamt förflytta er till köket och sätta igång medan jag och Kee sysslar med andra, oerhört viktiga, föreberdelser.

    Enji: Jag har en mild natur.

    Kee: Välkommna.

    Enji: And may the Pancake Side of the Force be with you.

    Kee: Always.


    Därefter lämnade diktatorerna sina slavar för att skriva fler tal, klappa kattungar och träna på den hemliga överraskningen som Enji så noggrant förberett.
    Pannkaksdiktator tvingade iväg RogueFan och ObiAnne - för en gångs skull underställd någon annan - för att hyra Stjärnor utan hjärnor, men naturligtvis misslyckades de med att utföra detta simpla uppdrag. Enji fick ett hysteriskt anfall när det stod klart att hon - som den enda som hittade i området - skulle bli tvungen att åka och hyra film, men lugnades då Kee fick en briljant idé, som löste problemet (redovisas senare...).
    Där uppe satt slavarna och skrattade retsamt, och lät inte alls som om de led som de borde, vilket föranledde de två milda diktatorerna att med jämna mellanrum marchera
    upp och kräva lite lydnad och lämplig olycka, vilket dock bara möttes av mer gapskratt, till deras stora förtrytelse. För att dölja sina förehavande i källaren (OBS: feltolkning förbjuden!) satte de två grymma diktatorerna på TPM-soundtracket på högsta volym.

    Antagligen gick pannkaksbaket bra - Darth Lars och Lynx gjorden en hjältemodig insats som Högste och Andra pannkaksvändare - och till slut var allt framdukat (efter inspektion av Enjis actionfigurer, och ett fint arrangemang som inkluderade Vader och ett antal får i den tidigares meditationskammare) och alla slog sig ner för att lyssna till det inspirerande segertalet...

    Enji och Kee: Som ni vet har vi samlats här idag för att fira vår seger över de otrogna hundarna i ett land långt, långt borta. Det var förståst aldrig en fråga om vem som skulle vinna eftersom vår överlägsna styrka var så genant uppenbar även för dessa obildade Sithyngel. Och precis som vi alltid vetat, och som det var förutbestämt sedan tidernas begynnelse, besegrade vi dessa ovärdiga lönnlöv i en, för dem, förödande och världsomspännande kamp med tunga muffins och vassa tungor.
    Och nu är det dags att njuta frukterna av denna historiska seger: härmed förklarar jag oss ojämförligt överlägsna, de sanna härskarna av
     
  13. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Urk, jobbigt att ta sig igenom men det lät skoj :p
     
  14. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    väldigt litern post du skrev.. tog ju bara knappt 2 timmar att läsa igenom den... :)

    *slut på ironin*

    Det verkar vart väldigt trevligt och jag är mäkta importerad av de handmålade glasen som fanns att beskåda på bild... Synd man inte kunnat vara med eftersom jag haft fullt upp.
     
  15. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vill bara säga att ni inte ska lyssna på Enji när hon klagar på att spela brännboll i långklänning, jag spelade minsann i långkjol och korsett, men inte hindrade det mig!
     
  16. Jawan

    Jawan Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 24, 2003
    Ni verkar ha haft kul Enji!!! :D
     
  17. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
  18. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Bra initiativ även om den förste postaren inte verkar ha närvarat under själva kriget. Stackarn ;).
     
  19. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    <-- Årets Jedimästare och förste pannkaksvändare.
     
  20. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag ska! Jag ska! När jag får sitta vid nätet mer än tio minuter i sträck... *blänger på pappa*

    EDIT: Inlägget är fixat :)
     
  21. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    sååå hotfull lät jag väl inte?


    förövrigt vill jag bara påpeka bravaden "årets muffin" i det här sällskapet!
     
  22. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Har ändrat min sig efter den fina prisutdelningen.
     
  23. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Awww... vilken underbar sig!

    *känner sig stolt* :D
     
  24. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Hm, lite taskigt att bara dem som var där fick pris :p
     
  25. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    *visslar oskyldigt*.... is that so? ;)
     
Thread Status:
Not open for further replies.