main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden Project Runway - diskussion (utan vingklaffar)

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Obi Anne , Mar 2, 2009.

  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag är uppenbarligen inte den enda som följer Project Runway och jag tänkte att vi kunde ha en diskussion om den här. Inga spoilers, jag själv läser bloggarna på bravotv och ibland händer det tyvärr att jag får veta vinnaren i förväg, men det ska jag inte prata om här.

    Första avsnittet - tillverka kläder från en mataffär
    Måste säga att överlag tyckte jag kvalitén var hög, det var inte så mycket skräp som man kunde tro. Jag tycker att den blå klänningen av plastmuggar borde ha vunnit, jag gillade den vinnande kjolen men absolut inte toppen.

    Rätt person åkte ut, jag tyckte också att det var roligt att han som beskrev sig som "jag är redan ett stort namn, nu ska jag bli större" åkte ut. Hon med den svarta plastpåseklänningen hade nog den fulaste designen, men det berodde på ett uppenbar felval av material, så därför tycker jag det är rätt att hon får vara kvar.
     
  2. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Håller med dig, jag gillade den där plastmuggsklänningen. Jag är fascinerad att de lyckas få ihop nåt sånt snyggt av det hela. Själv skulle jag möjligen kunna fundera ut en idé, men att faktiskt få det att funka... jag är imponerad.

    Han som åkte ut förtjänade det verkligen, jag håller med de som sa att den såg ut som nåt en seriemördare skulle kunna ha på sig... särskilt med de där handskarna!

    Ser fram emot nästa avsnitt och vad de ska hitta på då... :)
     
  3. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Sen gillade jag att man fick se Austin och vad som hade hänt med honom. Han är nog fortfarande min favorit om man räknar in alla säsonger.
     
  4. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag tror att det kan bli en riktigt bra säsong med så pass diversifierade designers. Det ska bli spännande att se!

    Jag hejade faktiskt på hon som vann, jag gillade hennes klänning mest. Jag tyckte inte att passformen var särskilt smickrande på plastmuggsklänningen, trots att den annars var oerhört välgjord. Fast å andra sidan valde han ju också ett väldigt svårt material att jobba med.

    Det var rätt person som åkte ut, det håller jag med om. Hans design var verkligen gräslig. Inte för att rocktjejens klänning var något vidare heller, men jag tror ändå att hon har mer att ge. Misstaget med soppsäckarna fick nog henne att tappa gnistan lite.
     
  5. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tyckte väldigt mycket om kjolen som vann, däremot skulle jag aldrig vilja ha på mig överdelen.
     
  6. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    När hon började hälla ut allt det där på dammsugarpåsarna tänkte jag att det kan väl aldrig bli bra, jag var minst sagt överraskad att det blev en så snygg kjol av det hela! :)
     
  7. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Gah.. Jag hade missat att det gick överhuvudtaget. Får inte missa nästa avsnittet!
     
  8. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Så, vad tyckte folk om senaste avsnittet? Jag gillade faktiskt den som vann, när han först pratade om den så undrade jag lite hur sjutton det skulle bli, men tycker det blev rätt läckert.

    Kul också med Natalie Portman som gästdomare, SW-spotting ju! ;)
     
  9. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tyckte att siluetten var lite för platt, tala om att det inte går att ha byst i klänningen. Men den var definitivt snyggare än de två andra finalisterna, flätningen var faktiskt riktigt häftig. Det var också rätt klänning som åkte ut, den var fruktansvärt ful, även om den näst sämsta inte var mycket bättre den.

    En annan SW-spotting var att Suede faktiskt kallade Heidi för Darth Vader när han satt och sydde.
     
  10. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag tyckte att klänningen som vann var jättefin. Till en början förstod jag inte alls hur den skulle bli. Överdelen såg inte alls bra ut och sen började han prata om tyll också. Men resultatet blev jättebra!
     
  11. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Avsnitt 3 - designa utifrån New York på natten

    Det här var väl första avsnittet där de hade fri tillgång till tyg och kunde designa vad de ville, och det blev de häftigaste kläderna hittills.

    Jag var inte jätteförtjust i Kenleys vinnande klänning, tyckte inte alls om färgerna. Jag tyckte att Terri had den klart häftigaste kreationen, och att Leannes var den mest eleganta. Jag hade hellre sett någon av dem som vinnare.

    Jag blev också överraskad att Emily åkte ur, jag trodde att det skulle bli Jennifer. Jennifers klänning var tråkig och inte särskilt välsydd, jag tror inte att hon kommer att göra några större avtryck framöver heller. Jag hade hellre gett Emily en chans att visa sig från någon bättre sida. Jag har också problem med att skilja mellan Leanne och Jennifer, och det lär ju fortsätta nu.
     
  12. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag vill ha den där kjolen Leanne gjorde. Den var underbar...
     
  13. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Veckans avsnitt - designa för drag queens

    Det här var ett riktigt roligt avsnitt, jag måste säga att än så länge är det nog en av mina favoritsäsonger. Än så länge har jag inte blivit riktigt oense med domarna heller. Idag tyckte jag att helt rätt person vann, den där rosa byxdräkten var den häftigaste. Jag tycker också att det är ganska vågat att göra en byxdräkt till en man, det är svårare att dölja vissa kroppsformer om man säger så. Jag gillar också Tims blogg där han skriver "att det är märkligt att den ende heterokillen i gänget vann den här utmaningen".

    Sen tycker jag nog att Keiths design, den där konstiga fransklänningen, var den fulaste, men jag förstår motiveringen varför den gula flamenco-klänningen försvann. Den var tråkigt, och designers attityd hjälpte nog inte heller.
     
  14. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag håller definitivt med. Så fort jag såg den rosa byxdräkten så ville jag att den skulle vinna.

    Dessutom var det ju en liten Star Wars-spotting i gårdagens avsnitt. En av deltagarna gjorde en jämförelse mellan Keiths skapelser och en wookiee varav någon sedan härmade ett wookiee-läte.
     
  15. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Måste säga att jag älskade senaste avsnittet. Jag tycker de program där de verkligen kan göra galna skapelser är roligare än de mer konservativa sakerna. Den där rosa byxdressen var ju inget jag själv skulle sätta på mig, men den var riktigt häftig i sitt sammanhang. En värdig vinnare, helt klart.
     
  16. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag är besviken över att du inte skulle vilja ha den rosa byxdressen på dig!
     
  17. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Ja, du vet väl hur mycket jag äääälskar rosa... ;)
     
  18. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Skulle du ha på dig någonting alls från det där avsnittet? [face_whistling]
     
  19. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Med tanke på att jag har gjort balklänningar med mottot "du kan inte ha för mycket tyg" så var det faktiskt skrämmande hur inspirerande jag tyckte en del av klänningarna var. Inte som helhet, men man skulle kunna använda en del idéer.
     
  20. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Morr! Jag glömde helt bort PJ i måndags! :mad: Kan man se avsnittet nånstans på internet månntro?
     
  21. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Har hela säsongen på skiva om du vill låna. :)
    Fantastisk omgång denna, måste jag säga. :D
     
  22. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det var inget PJ i måndags, trean visade Harry Potter istället. Jag var tvungen att kolla extra eftersom jag tyckte det kändes som att jag hade missat något i tisdags.
     
  23. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Hah, det är nog första gånger jag blivit GLAD för att nåt blivit inställt... :D
     
  24. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Avsnitt 1-6 visas i repris i helgen:
    Lördag: 14.30
    Söndag: 11.05, 12.00, 13.00, 14.00, 15.00
     
  25. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Glöm inte bort Project Runway ikväll.

    Jag höll på att glömma det igen, innan jag fick syn på det i TV-tablån. :oops: