main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden Project Runway - diskussion (utan vingklaffar)

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Obi Anne , Mar 2, 2009.

  1. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag har ställt min klocka på ringning... jag ska inte missa det nu. ;)
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tyckte not att Suedes svarta klänning med en kjol av silverfransar var de bästa den här gången, och den gick inte ens till final så att säga. Leanne och Korto hade häftiga kreationer, så jag kan ändå inte klaga på dem.

    Jag gillade också Stellas kjol, även om västen inte alls passade till. Jag blev glad att hon klarade sig och att det blev Keith som åkte ut istället.
     
  3. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag tyckte det var ovanligt många som hade bra grejor denna gång, och även om jag tyckte att Kortos bältes-jacka var otroligt häftig (och vilket jobb att fläta ihop allt sådär snyggt!) så var Leanne en värdig vinnare. Rolig utmaning var det i alla fall, det är fascinerande att se vad de kan få ihop av så ovanliga material. :)
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vi skippar en vecka och går på avant-garde utmaningen.

    Jag tyckte Blaynes skapelse var gräslig, och även om jag tyckte att Terri var riktigt elak så tyckte jag hennes klänning förtjänade mer att vara kvar än Kenleys. Jag är vattuman och jag kände inte alls igen mig i Kenleys mycket märkliga tygsak.

    Sen tyckte jag det var synd att vi knappt fick se vinnarkläderna eller höra diskussionerna om dem.

    Jerrells bidrag är häftigt när man ser hur han har kombinerat de olika tygerna verkligen "made it work", men min favorit var Joes flammande vädur. Skulle älska att ha en sån klänning.
     
  5. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Den där saken som Blayne skickade ut tror jag är det gräsligaste jag nånsin sett på en catwalk. Hu!
     
  6. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag håller med, den var verkligen ful. Jag förstår inte hur han tänkte. Det var skönt att han äntligen åkte ut, för jag tror inte att jag har gillat någon av hans kreationer.
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Han har fått mig att tänka på en barbie på LSD eller något, vad det gäller hans färgval.
     
  8. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag är lite sur över att Terri åkte ut i förra avsnittet (som jag såg först i går). Jag tyckte hennes klänning var lite grym ändå, hade intressanta detaljer och var välgjord.

    I kvällens avsnitt dock så håller jag med domarna till 100%. Det var ingen tvekan om vilken outfit som var bättre än vilken.
     
  9. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nej, det var helt rätt. Jag har gillat Joe hela vägen, men direkt när han började tala om en dräkt så sa jag att det skulle bli för tråkigt och att han nog skulle åka ut om ingen annan riktigt klantade till sig.

    Jag och Kee har förresten väldigt intressanta sms-diskussioner på måndagar mellan 22 och 23.

    Vi båda är också eniga om att vi inte gillar Kenleys attityd. Jag tycker i och för sig hon har en snygg stil, men nu börjar det faktiskt bli lite enformigt.
     
  10. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Ja, jag gillade Kenley i början, hennes lite ovanliga stil. Men nu irriterar jag mig bara på henne...

    Höll med domarna i detta avsnitt både vad gällde vinnare och förlorare. Den där dräkten var inte snygg.
     
  11. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Återigen klara vinnare och förlorare. Kortos skapelse för Suede fick mig att tänka "wow". Synd bara att Kenley blev kvar igen, jag tror nog att Suede förlorade på att han har haft problem de senaste gångerna, för jag tycker nog att hans skapelse var betydligt bättre än Kenleys. Jag trodde inte Kenley skulle överleva när man tittade närmare på byxorna.
     
  12. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Kul tema i dagens avsnitt, att designa åt de andra designerna, i en viss musikstil.

    Men jag har verkligen ledsnat på Kenley, hon verkar ju inte lyssna på vad NÅN säger... jaja. Korto var i mitt tycke värdig vinnare, hennes outfit var verkligen tydligt punk.
     
  13. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Leanne hade två underbara klänningar idag, Kenley hade en vacker brudklänning, men jag tyckte att tärnklänningen var alldeles för kort för att passa på ett bröllop. Ska bli spännande att se hur finalen blir till slut, måste säga att av det lilla man fick se så tyckte jag Kenley hade det mest intressanta, men Leanne hade ju ändrat sin brudklänning, så hon kanske har ändrat på mer saker.
     
  14. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Såg inte förra avsnittet, var på Öland och delade lägenhet med andra vilket innebar att vi inte kunde se på tv. Bah! Idag ska jag kika dock! :)
     
  15. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Min favoritkollektion är nog Kortos. Jag tycker att Leannes är mest nyskapande, men jag gillade inte hennes färgval. Kenleys hade en del roliga färger och mönster, men formen på hennes kläder var tråkig, och det känns som att det bara är kopierade vintage-kläder. Min favoritklänning var nog hennes cremefärgade med en blomsterslinga på, men den skulle ha kunnat tagits ur en modetidning från 1950-talet.
     
  16. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Leanne vinner. Som jag sa tidigare, hennes former var mest nyskapande, och hela hennes kollektion gav ett helgjutet intryck. En värdig vinnare, även om jag personligen inte tyckte om hennes färgval.
     
  17. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag tyckte att Korto skulle ha vunnit. Kollektionen var sammanhängande utan att vara alltför enhetlig. Jag gillade skarpt den långa gröna klänningen som såg ut att ha varit tillverkad av grässtrån.
    Leanne tycker jag nästan har en alltför enhetlig stil. Det har sett ganska likadant ut inte bara i hela den här kollektionen utan i hela serien, tycker jag. Varje plagg vart och ett väldigt bra gjort, och stilmässigt perfekt, men tillsammans för mycket av samma sak. Det kan också bli lite för mycket tråkiga färger.

    Om jag hade varit Kenley så skulle jag ha stylat om bröllopsklänningen lite grand genom att använda annorlunda accessoarer eller någon annan slags detalj.

    Jag tyckte att det var knäppt att de tog in Tim Gunn som domare ... Nu har de brutit det opartiska förhållandet som han hade till de tävlande.
     
  18. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    På hans blog förklarar Tim att han verkligen inte ville, men att det gick inte att få tag på någon annan "kändis"-domare. Tydligen hade han inte fått veta det förrän precis innan sändning, så att han skulle kunna stötta deltagarna, utan att behöva tänka som en domare. Tydligen hade också Heidi sagt att han ju trots allt varit lärare i några decennier, och då borde han kunna vara så professionell att han kan skilja på resultat och person.
     
  19. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tror att Ping fick vara kvar för att hon är galen, och de vill se vad hon kan hitta på egentligen.

     
  20. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag kan förstå hur de tänker. Pings klänning var inte alls bra, men jag är grymt nyfiken på vad hon kommer att göra härnäst ändå.

    Amys klänning var nog den jag tyckte var finast och nåt jag själv skulle kunna tänka mig att ha på mig.
     
  21. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Håller med, det var svårt att förstå hur hon kunde göra säckväv till att se ut som någonting så lätt och luftigt.
     
  22. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Det var nog lika bra att Ping åkte ut nu. Det var inget större fel på den första klänningen, men den andra, den som skulle inspireras av en annan, höll inte alls måttet. Den var slarvigt gjord och det är tydligt att hon egentligen inte kan sy.
     
  23. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ja, det verkar som om det är ganska bra kvalitet i år, det har inte varit några riktiga katastrofer. Jag trodde de skulle behålla Ping någon omgång till, mer för hennes underhållningsvärde än för hennes kläder, men det var ju tydligt att hon inte var tillräckligt bra.
     
  24. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Senast som jag såg något av den här tv-serien var säsong 4 då Christian Siriano vann. Efter det så har efterföljande säsonger alltid sänts när jag inte har haft tid att titta. Vilket är synd med tanke på hur bra tv-serien är. Får se om jag kan se det jag har missat vid något tillfälle. För ett tag sedan släpptes ju den första säsongen på DVD här hos oss så jag hoppas dom fortsätter med övriga säsonger.
     
  25. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Veckans utmaning så handlar de på en järnhandel, är jag konstig som blir avundsjuk på alla plåt folk har köpt på sig och håller på och formar? Tänker på vad jag skulle kunna göra med den.