main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

***Questions about Norwegian and Norway***

Discussion in 'Archive: Norway' started by Joey7F, May 29, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Hmm, jag undrar hur det känns att vara polack på Svalbard.

    I'm wondering what it feels like being a Pole on Svalbard.

    Och jakt och friluftsliv är populärt i Sverige också.

    And hunting and outdoor activities are popular in Sweden too.
     
  2. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Do Europeans make fun of poles? We do here, though it is usually not considered very polite. We also make fun of blondes as being a little on the slow side. Though it is only blonde girls, as a toeheaded guy I never ribbed. (Unless it was behind my back ;))

    I figured Outdoor activities such as camping, hiking and etc. would be popular in Sweden too. Though it seems like there are more naturally occuring spots for Nordmenn to do those. Though I did see some Mountain Huts in Dalarna(?) that look great!

    How much to bicycles cost to rent in Sweden/Norway? How much to they cost to buy?

    --Joey
     
  3. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Sykler koster fra 1500 til 50000 kroner. De koster sikkert noen hundre kroner å leie, alt etter hvor lenge du skal ha sykkelen.

    Bikes cost from 1500 to 50000 kroner. It's probably going to cost a few hundred kroner, depending on how long you plan to rent the bike.

     
  4. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    I can't believe that I did not respond...

    Sorry about that, thanks for the info!

    BTW I saw that the Norwegian Kroner is now 7.3 per USD. It used to be 10 per dollar.

    All you vikings should come over and take advantage of the deal ;)

    Even the Euro now is worth more than the dollar!

    I should have bought some Euros back when it was .83 on the dollar.

    --Joey
     
  5. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    You could have made some good money if you had bought the euros :)
     
  6. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    I sure could have! Hindsight is 20/20 as they say...

    --Joey
     
  7. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    If you are interested in a bike without paying to much you migth get lucky and buy something used... Renting one is a good idea, but I think there are rentalbikes only in the major cities. (of course, I cold be wrong here...)

    Yes, there are rules about knifes, but I am not shure about the length. In my school, whe have to carry knifes becouse we use them as tools, and some of then are definentley longer than 7cm. Norway have many rules about many things, but they are probabley not as strickt as in the US.

    When you are coming to Norway, are you arriving by air or water? And where? It would bee cool to see you!
     
  8. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    I will be flying over. My tentative schedule:

    Day 1-2 Orlando to Iceland
    Day 3-4 Copenhavn
    Day 5-9 Stockholm, Malmo Goteborg, Narvik
    Day 10 Tromso
    Day 11-12 (Svalbard? or Trondheim)
    Day 14-15 Bergen
    Day 16 Stavanger
    Day 17 Oslo
    Day 18 back to Amerika

    This maybe very optimistic. It may be more like 10 days or 12 days if so I will drop Denmark and some of the Northern Norwegian cities. If you live in one of the cities, like I said earlier, and want to get a Norsk oel and pizza or something let me know.

    I will hammer out the details later. Right now I am at one of Florida's beautiful beaches. The water is a wonderful 29 degrees centigrade.

    --Joey
     
  9. Hans_Olo_Jensen

    Hans_Olo_Jensen Jedi Youngling

    Registered:
    May 3, 2002
    Herregud hvis du skal reise så mye og så langt så fort bør du bættre mæ vær millionær. Ta en tur innom Lade hvis du er i Trondheim så kan vi snakkes. Får vi ta litt viking-fetisj. Meyar mjód ok Kvad.
     
  10. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Herregud hvis du skal reise så mye og så langt så fort bør du bættre mæ vær millionær. Ta en tur innom Lade hvis du er i Trondheim så kan vi snakkes. Får vi ta litt viking-fetisj. Meyar mjód ok Kvad.

    Jeg beklager men kanskje jeg forstå bare en litt. Kanskje jeg kan oversette til Engelsk :)

    It is good that you can travel so much and so long, you better be a millionaire. Take a trip inland, if you are in Trondheim, so we can talk. We can take a little Viking fetish

    Hvis alle at jeg oversette er riktig (umulig! :p), jeg er ikke en millonaer, jeg vet at NRK kostet mer nå enn to eller tre månneder siden men...;)

    Jeg ha mange lykke fordi jeg er "Hispanic". Meg fa er fra Cuba og alle folker fra landeter at snakke Spanisk ha mer "vitenskip stipendum". Jeg tro at dette er veldig dårlig og ikke aerlig men jeg kan ta mer penger for universitet. Også fordi jeg er Hispanic jeg ha en bra jobb i løpet av sommeren; jeg også tro dette er feil.

    Jeg vil prøv reise til Trondheim. Adali Kiri (han er student i NTNU lik du) skriv ofte at det er skjønn byen.

    Viking fetisj, hva er det?

    --Joey

     
  11. Hans_Olo_Jensen

    Hans_Olo_Jensen Jedi Youngling

    Registered:
    May 3, 2002
    Det var bra oversatt det, Lade er et sted i Trondheim. Viking fetisj er hvis man er helt hekta på vikinger. Mange er det, spesielt turister/utlendinger, men også nordmenn når de er i skrytehumør :)
     
  12. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    japanere.... :p
     
  13. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Det var bra oversatt det, Lade er et sted i Trondheim. Viking fetisj er hvis man er helt hekta på vikinger. Mange er det, spesielt turister/utlendinger, men også nordmenn når de er i skrytehumør

    En gang mer jeg vil prøv oversette:

    That's a good translation, Lade us a place in Trondheim. 'Viking fetisj' is if a man is [something something (my guess... fasination)] on vikings. Many are, especially tourists and foreign exchange students, but also Norwegians when they are i [something]

    Min Norsk ordbok er at meg huset.

    --Joey
     
  14. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Hvis du har tid, burde du kaskje kjøpe en engelsk-norsk/norsk-engelsk ordbok når du er i Norge?. Godt oversatt, foresten.
     
  15. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Jeg vil kjøp for en bra ordbok. Jeg ha en ordbok men jeg glemme dette at min huset...:(

    For bedre nyheter, AOTC komme til IMAX en tidligere Novembre.

    Woohoo!

    --Joey
     
  16. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    IMAX as in 3D, or as in "just" a giant screen with extreeme suround??
     
  17. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Giant screen, but the theater near me is a dome.

    so it wraps around you...

    --Joey
     
  18. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Hvordan uttale tilgjengelig?

    I used to say "Til-yen-lee" but I think it might be "Til-yen-geh-lee" or are both incorrect ;)

    How is everyone doing? I heard you guys already had some snow (in the northern parts). Break out the skis!

    Oh and I got readers digest in Norwegian delivered to my house. A great way to pick up vocabulary in a very convenient way!

    I know I said earlier that I was visiting during the summer but now I am looking into possibly attending a semester in Norway after I get a degree in a couple of years.

    For college students, where do you go,and would you recommend a foreign student study there (especially if the US job market isn't the best, might as well ride it out in college ;))

    --Joey
     
  19. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Til- yen- ge (no h) -li er riktig.

    jeg vet ikke om det er sno i Norge for jeg er i ENGLAND!!! Bwhahaha.... Har det goy :)
     
  20. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Takk! Hvor bor do i England?

    --Joey
     
  21. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    York. Gar pa York college. Har engelsk kjaereste & greier. Elsker england :) No offense, men nordmenn virker som noen skikkelige tapere i forhold til engelskmenn...
     
  22. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    No offence taken. Vet hvordan d r. Var der for litt siden, fint land, rakk bare å utforske halve (max) london på 1 uke, skal definitivt tilbake. Finni non ikkemuligåfåtakiinorgestarwarsting der borte? På Forbidden Planet var det utrolig mye...
    Hvordan er skolesystemet der borte? Vurderer University Of Science lr noe sånt, men tror ikke jg gidder fler år på skole rett etter serviceelektronikerutdannelsen min.

    EDIT: D snødde natt til sønda, mesteparten er borte nå. :( Snodig, mora mi er uenig i hvor morsomt det er å gi litt formye gass på passe glatt føre :) :)
     
  23. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Typen har de originale SW filmene, to actionfigurer fra 1977, mint condidtion, original packaging. Pluss masse annet :) En kamerat av ham har laget sin egen lightsaber.
    Goy i england.
     
  24. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Wow! ville ikke gitt slipp på han typa der med det første :)
     
  25. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    ::rubs thumb index and middle finger::

    Cool!

    --Joey
     
Thread Status:
Not open for further replies.