main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Qui-Gons stemme (spoilers)

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, May 16, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Sig mig er det mig der er skør eller hørte I andre også Qui-Gons stemme da Anakin slagter Tusken Raiderne? Der bliver klippet til Yoda der mediterer og man kan høre en der siger: "Anakin nooo!" det må næsten være Qui-Gon!
     
  2. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Det lagde jeg ikke mærke til, men jeg skal da prøve at holde øje (øre) med det næste gang jeg ser den.
     
  3. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg lagde også mærke til det! Og det lyder RET meget som Qui-Gon.
     
  4. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Tak, så er det ikke bare mig. Jeg mener også at der var rygter om at Liam Neeson havde besøgt studierne da de var igang med at filme.
     
  5. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg er rimelig sikker på det var Lieam's stemme vi hørte.
     
  6. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Efter at have set den igen kan jeg sige at det helt sikkert er Qui-Gon. Jeg vil gå så langt til at sige at det er klippet fra TPM hvor han skriger Anakin, drop! de har genbrugt. Bare uden drop.
     
  7. Mow-Adi_Jinn

    Mow-Adi_Jinn Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 28, 2002
    selfølgelig, Qui-Gon lever ganske vidst ikke mere, men han er jo en ånd, han må have været med Anakin da han slagter tusken raiders.
     
  8. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det er da ikke nogen selvfølge, husk på at Qui-gon ikke forsvandt da han døde. Det er heller ikke klart om det KUN er Yoda der hører ham gennem kraften i sin meditation.

    Indtil videre er det kun Jedier som forsvinder som vi har set komme tilbage som spøgelser, hvis man altså går ud fra at Darth Vader forsvinder off-screen og Luke bare brænder hans dragt til sidst i ROTJ.

    Det lader altså til at en Jedi godt kan dø
    uden at forsvinde og siden hen tale gennem kraften på vigtige tidspunkter. Det minder lidt om da Luke hører Obi-Wan i ANH.
     
  9. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    "Det lader altså til at en Jedi godt kan dø "

    Der var også en masse Jedis der blev høstet i arena scenen, man heller ikke så forsvinde.
     
  10. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jep præcis,

    Derfor må man antage at en Jedi skal være forberedt på at dø - for at forsvinde.

    Min pointe er at Jedier der ikke forsvinder, godt kan "tale gennem kraften" til levende personer. Det at forsvinde giver åbenbart kun det privilegium at man kan vende tilbage i spøgelsesagtig form.
     
  11. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    "Derfor må man antage at en Jedi skal være forberedt på at dø - for at forsvinde."

    Jeps, den køber jeg ;) På den måde slipper vi også for at Palpy og Maul dukker op som spøgelser i tide og utide, efter ROTJ for at spræde deres probaganda ;)
     
  12. Mow-Adi_Jinn

    Mow-Adi_Jinn Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 28, 2002
    jeg køber den også... ...det er vel derfro at Ben Alias Obi "stopper" kampen da han dør.
     
  13. nightlight

    nightlight Jedi Youngling

    Registered:
    May 22, 2002
    ok ja - men tænk lige over at Anakin siger at han vil blive så stærk en Jedi at han kan "stop people from dying"! Måske er de forsvindende jedis der vender tilbage som blå ånder noget som først får sin begyndelse i episode 3. Anakin er jo the one who will bring balance to the force. Han blev undfanget uden far...Jesus fik jo også gode gamle Lazarus på benene igen, ikke! Men i har ret i det med Qui Gons stemme...selvom det godt bare kunne være i yodas hovede.
     
  14. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Ani sadge også i TPM han ville være den første til at besøge alle stjernesystemerne i hele galaxen.

    Jeg tror han skal passe lidt på med hvad han sådan går rundt og lover ;)
     
  15. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Hehe, Ja Anakin er rimelig optimistisk hvad angår evner, men ellers en god observation! Det kan da godt være at det er Anakin der udvikler den evne, meeen det hænger vist ikke helt sammen med at han bliver ret overrasket da Obi-Wan laver forsvindingstricket i ANH. Så skulle det da lige være fordi at han er overrasket over at Obi-Wan også har lært det.
     
  16. Lilu

    Lilu Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 15, 2000
    En orginal tanke, men jeg tror altså ikke at Vader slog Obi-Wan ihjel for at lade ham komme igen som spøgelse med vilje. Det var for at slippe helt af med ham.
     
  17. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    For lige at knytte eventuelle løse ender i forbindelse med Qui-Gon's stemme, så står følgende i The Art Of Star Wars - Episode II - Attack Of The Clones
    "YODA meditates and suddenly hears a familiar voice, as if from a great distance. It is the voice of QUI-GON JINN, filled with alarm.

    Qui-Gon: (V.O.) No Anakin! No! Don't! No!

    MACE WINDU enters the room and sits down. YODA opens his eyes and looks to MACE."
     
  18. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    hehe det er faktisk rigtigt, jeg glemte helt at kigge i den bog. Jeg havde med vilje gemt den af vejen så jeg ikke "kom til" at læse i den før jeg så filmen.
     
  19. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Nu kan det godt være, at det er mig, der er helt på afveje. Men, jeg så filmen i går og det lød som om, at ham der siger "NOOO!" efter "Anakin, Anakin" er Ian McDiarmid. Hvis I ser den igen, så prøv at tænk på ham når I hører det og skriv så hvad I mener, hvis I har lyst.
     
  20. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Lucas har sagt at NOOO! er en vigtig del af plottet for Episode III. Hvis det virkelig er Ian McDiarmid der råber, betyder det nok at noget slemt sker med Palpatine/Sidious. Eftersom han er rask og levende i Episode VI er det nok ikke tilfældet.
    Eller også har alle de jeg har kaldt tosser ret når de siger at Palpatine ikke er Sidious. Og Palpatine dør og bliver så erstattet af Sidious.

    Eller også vrøvler jeg. :p
     
  21. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Der SKER hvertfald noget slemt med Palpy senere. Men det er først i ep6 ;)
     
  22. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Ingen spoilere her! ;) :p
     
  23. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det har også undret mig lidt - for det Nooo! lyder bestemt ikke som Qui-Gon. Det kunne godt lyde lidt som Yoda eller Palpatine. Nogle af mine venner, som ikke er helt så meget inde i Star Wars, troede at det var en Tusken Raider der sagde det. Men hvorfor ville Palpatine råbe Nooo ? Han burde jo være ovenud lykkelig for at opdage at Anakin er begyndt at gå over til the dark side.
    hmmm... strange and disturbing this puzzle is.
     
  24. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Det ville være über cool hvis det samme NOOOO kom fra en stakkels Jedi i ep3. Så ville det være et slags fortid-fremtid meditations trip Yoda havde ;)
     
Thread Status:
Not open for further replies.