main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

RÄK!

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Zaphod Beeblebrox, Mar 20, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Hela den här dagen har varit totalt räk! Upptäcker på morgonen att den balklänning jag hade tänkt ha när jag ska på bal i Lund på lördag måste ligga nedpackad i Falun, för här i Uppsala är den inte. Eftersom jag har tänkt ut alla smycken och skor jag hade tänkt ha till den hade jag ingen lust att ändra mina planer, så det blev att springa ner på stan för att köpa tyg som jag kan sy en kjol av, livet och underkjolen hade jag här i Uppsala. Sen ska jag gå förbi biblioteket för att låna någon trevlig opera på DVD, eftersom jag jobbar bra med opera i bakgrunden, nej då håller biblioteket på att göra om systemet för DVD-utlåning, så allihop är nedpackade för tillfället! Sen kommer jag hem och upptäcker att den röda tråd jag hade till klänningen inte alls längre existerar och eftersom jag inte har lust att springa ner på stan igen måste jag komma på något vad jag använda för tråd istället. Räk! :mad:
     
  2. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Räk! Inget utbytesår i Kanada för min del...
     
  3. Neko

    Neko Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 30, 2001
    räk. jag avslutar året med halsfluss . . . *blörk*
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Räk för lag som tappar segern i 90:e minuten och därför åker ner på nerflyttningsplats.
     
  5. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Räk för sämnlöshet... [face_tired]
     
  6. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag är riktigt sjuk, vore det inte för att jag hade min dator i sängen skulle jag nog inte ens orka använda den. Jag sitter till och med och dricker honungsvatten, och de flesta som känner mig vet att jag anser honung vara något av de mest ondskefulla som finns på vår jord.

    Jag kan inte heller prata, knappt kraxa ens.
     
  7. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
    Jag sitter med två tentor nästa vecka.
    Har en sci-fi bal att planera.
    En ekonomisk utredning att göra klar.
    Assistera vid planeringen för en jubileumssittning för Rymdutbildningen.
    En uppdaterad sångbok att sammanställa.

    och verkligen ingen tid över känns det som...

    Note to self: Engagera dig inte.
     
  8. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vet hur det är att göra sångböcker och planera fester. Det löser sig alltid till slut.
     
  9. Debran

    Debran Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 17, 2005
    Det gör ju det. No worries. Tar bara lite mycket energi för tillfället.
    Måste bara få lite struktur i arbete så löser det sig.
     
  10. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    RÄK för JC! Är det nån annan som har problem med JC eller är det bara jag? Inga bilder laddas, det tar aplång tid att ladda en sida (typ en kvart) och PM måste jag klicka på femtitvå gånger innan jag kan öppna dem (och då tar det lååång tid). Och så har det nu varit i flera dagar! *muttrar* Undrar om det ens går att posta detta...
     
  11. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag har inte haft några problem alls.
     
  12. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag har haft svårt att komma fram överhuvudtaget den senaste veckan, men när det har funkat har det funkat 100%.
     
  13. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Räk för vädret här i England. De senaste två veckorna har det varit storm, iskallt regn och snö om vart annat.
     
  14. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    RÄK! Jag börjar ett nytt jobb imorgon och är jättestressad.
    Först så behövde jag vara jag orolig i ett par veckor innan för det var osäkert för mig ända i det sista om jag skulle få det eller inte. Sen stressar jag mig över att få tidsödande saker och ting klara i tid nu innan jobbet börjar, så att jag får det klart och godkänt till Rebell-troopandet i Ö-vik, och över att ha råd med det. Jag har haft fullt upp med olika ärenden i flera dagar nu, och har inte haft så mycket tid att vila.
    Till råga på allt så fick jag arga meddelanden från flera håll den här helgen om ett inlägg där jag hade uttalat mig klumpigt på dålig engelska (syftningsfel) för flera månader sedan. Inget stressar så mycket som att bli anklagad. Jag tror att det kommer att lösa sig och att vi kommer att komma överrens bra i fortsättningen, men det är jättedålig timing att det skulle komma just nu! Det drar tid och energi från mig som jag inte har så mycket av just nu.
    Jag har börjat få en släng av psykosomatisk stress-förkylning som jag tidigare bara fått när jag pluggat för hårt i slutet av en termin, och jag vill inte bryta ihop första veckan på det nya jobbet!
     
  15. Neko

    Neko Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 30, 2001
    Know the feeling, DL . . .
    Blev alltid 'förkyld' när jag bytte praktikplats
    när jag var arbetslös. Slutade med att jag kallades
    arbetsskygg . . .
    *kram*

    Neko tycker det är superräk att behöva polisanmäla en närstående för stöld . . .
    Mer info kanske kommer senare . . .
     
  16. Neko

    Neko Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 30, 2001
    Jahopp . . .
    Orkar inte skriva allt igen, så om nån mot förmodan vill
    veta vad jag tycker är superräk just nu så är det bara
    att läsa min blogg . . .
    Länk i signatur . . .
     
  17. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    *kramar Neko* Usch, fruktansvärt jobbigt. *kramar igen*
     
  18. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    *bakar tröstmuffins med mycket choklad till Neko*
    Så jobbigt... :( Hoppas det löser sig snabbt. *kramar om*
     
  19. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Usch. Det där låter verkligen migränframkallande.
    Det är extra jobbigt när man inte kan lita på en familjemedlem. Man vill först inte tro det.
     
  20. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    RÄK för när maskeringstejpen reagerar med underlaget och bildar fula blåsor och sprickor ända ner i grundfärgen/spacklingen som man spenderat flera månader på att fixa till och skulptera.
     
  21. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Räk för att min tunga fortfarande kliar fast den har läkt ganska bra redan...
    Och RÄK igen för att de är nästan 4 veckor kvar innan jag får fortsätta på min bodymodification...

    Räk för stress som gör att man knappt hinner med de man måste göra.
    Som lajv-delarrangör har jag ej förståelse för hur man 3 veckor innan lajvstart (tillika 3 veckor efter sista anmälningsdag) vill diskutera sin grupps bakgrund då man haft chans till det i snart ett år... Sånt e lite stressande
     
  22. GuardianJedi

    GuardianJedi Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 4, 2003
    RÄK!!

    Johanna tänker stänga det danska forumet så nu måste jag posta här istället!!!

    ;)
     
  23. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    HAHA!!!

    SÃ¥ synd om dig Guardie, jag lider med dig !!!
    För danskar är jo bättre än svenskar ;)

    Sjlv är det lite rääääk, då jag är i kvalet om vars jag ska göra mitt xjobb.
    Men det löser sig hoppas jag.
     
  24. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Räk för allt oväsen som förs när sopbilen kommer kl ett på natten och hämtar tomglas.

    Räk för att jag inte har egen tvättmaskin eller tillgång till en tvättstuga utan måste lägga ut 1000 kr i månaden på att tvätta kläder.
     
  25. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    ^^ Nu känns mitt räk lite fånigt, eftersom det inte kostade så mycket, men jag vill klaga i alla fall.

    RÄK för att jag fick punktering på min cykel idag och måste lägga ut pengar på att få den lagad. Det är extra räkigt eftersom jag lever skralt redan som det är och jag har egentligen inte råd att lägga ut pengar på "onödiga" saker. Men jag måste eftersom jag är så beroende av min cykel då det är enda sättet jag kan ta mig till och från jobbet.
     
Thread Status:
Not open for further replies.