main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

RÄK!

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Zaphod Beeblebrox, Mar 20, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Räk vad saker och ting inte är roliga.

    Min cykel (Årtusende Svalan) blev stulen i lördags natt, utbytesstudenterna som har sagt att de vill åka på så mycket aktiviteter och grejer vägrar att anmäla sig när vi faktiskt ordnar någonting, och jag kommer nog inte att kunna spela särskilt mycket bandy i vinter. Orsaken är i och för sig positivt, att det är så många tjejer i laget att de bara kan ta ut dem som tränar minst en gång i veckan, men mina chanser att träna existerar ju över huvud taget inte här i Uppsala. :( :( :(
     
  2. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Jag har ingen flickvän längre, helt plötsligt är jag inte omtyckt eller älskad. :_| :(
    Livet har ytterliggare en gång lurat mig, vad jag än gör i livet eller vart jag än går så går allt bara åt helvete.
    Jag får bara fler och fler bevis på att jag aldrig kommer få uppleva ett liv med en perfekt blandning av positiva och negativa saker, utan jag ska tydligen bara få uppleva livet från den negativa och jävliga sidan.
    Jag orkar inte längre, det här är inget värdigt liv för någon människa eller levande varelse.
    Jag ser bara en utväg och det är att bara försvinna, att lämna ett sista avtryck och sedan falla i glömska.

    Eller som Broder Daniel nämner i en av sina låtar:

    I won't last long
    soon I'll be gone
     
  3. Phredreeke87

    Phredreeke87 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 23, 2002
    LK data har fått moralpanik, så nu får inte min klass spela "våldspel" på rasterna längre. RÄK!

    Ska lägga till att jag går på ett särskilt program för aspergare, som oftast har svårt med att knyta sociala kontakter. Dessa "våldspel" har varit ett sätt att främja gemenskap.
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Död åt alla datorer, alternativt emilssons CD-brännare. :p

     
  5. Phredreeke87

    Phredreeke87 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 23, 2002
    Verkar ha fått en sjukdom i akvariet. Tre fiskar dog igår, och ytterligare en har dött idag.
     
  6. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Räk! Det här året har inte börjat bra. Underkänt på en tenta jag skrev innan jul och sen ser ett grupparbete ut att gå åt helvete.
    Till råga på allt har jag lyckats göra mig ovän med flera personer som jag hellre ville ha som vänner och sen har en gammal fiende har gjort sig påmind vilket inte gör mig bättre till mods.

    Edit: Jag vet hur det är att vara deprimerad, tro mig.
     
  7. Darth_Shadash

    Darth_Shadash Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 25, 2004
    Tja vi kan ju börja med katastrofen... RÄK på den...

    Sen så kom inte flickan hit.... RÄK massor..... SACRE BLEU!


    Ta't lugnt.... har varit med om depressioner du inte ens kan drömma om... b.l.a med 2 rakblad i handen.... ALLT löser sig med lite lättöl o mentolcigg :p
     
  8. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag har fått någon djävla krasch på datorn så jag fick installera om windsows. Fick dock inte bort allt (funkade inte att formatera så jag fick gå i dos och plocka bort mapp för mapp och fil för fil) och nu när det funkar tillfälligt så får jag gå in och formatera det snart igen för att göra det ordentligt... *RÄK!*
     
  9. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Shadash, ta inte lätt på andras problem... du är inte den enda här på forumet som stått med rakblad i handen. *pekar lite på sig själv*

    Mini-räk: jag har skrivit upp mig på att jobba imorgon kväll fast jag helst vill ligga hemma och sova...
     
  10. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    RÄK! Min datorskärm är dum och konstrar... den vill bara fungera om man håller powerknappen intryckt... så fort man släpper den stänger skärmen av sig. Så nu sitter jag här med en fasttejpad knapp... det är nog illa när man måste börja TEJPA ihop sin dator för att den ska funka.
     
  11. Darth_Shadash

    Darth_Shadash Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 25, 2004
    Illa Enji *Klappa poh* Blast it! :p
     
  12. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    RÄK! Dollarn är på väg upp, och jag har inte växlat än.. :(
     
  13. MemberOfTheNewRep

    MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 6, 2002
    Räääk... examinationsseminariet inställt... och jag som var förberedd!! :_| Nu måste jag försöka låta bli att göra något annat än att plugga... det kommer bli svårt.
     
  14. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Tyget som jag köpte i går är aldeles för tunt för att göra en jacka av, och det går inte att byta. :(
    Juhupp.. Jag får väl leta vidare i butiker då... men jag har ju inte tid för det här egentligen.
     
  15. MemberOfTheNewRep

    MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 6, 2002
    Rrrrrrrrrrääääääääääääääääk!!!!!!! Nån har lagt en hemtenta precis under C3-veckan... *suck*
     
  16. Jedi_Emilie

    Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Aug 19, 2004
    Hade kemi-prov (proteiner, kolhydrater, lipider, nukleinsyror) idag med jättekonstiga frågor och mådde illa hela dagen. Räk på kemi-prov, att må illa och fysik (bara allmänt). :(
     
  17. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag tror jag måste gå till någon vårdcentral eller något, har varit småförkyld i över en månad och nu börjar det kännas tungt att andas också. Vill ju inte riskera att åka på någon lunginflammation eller så.
     
  18. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Räk! Min tv har lagt av, precis innan lovet, hade tänkt komma ikapp med alla filmer som ligger på datorn ju.

    Får skaffa en ny snabbt, kollade på Million Dollar Baby på min 15 tums datorskärm, inte riktigt samma sak.
     
  19. Darth_Shadash

    Darth_Shadash Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 25, 2004
    Räk!

    Min stationära dator kraschade medans jag spelade Sw: Galactic Battlegrounds... eller ja.... skärmen dog :(

    Sitter på bärbara o gör allt jag kan... :p
     
  20. Phredreeke87

    Phredreeke87 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 23, 2002
    Luckan på min dvd-spelare vill inte stängas. räk!
     
  21. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    214,52 är summan man har kvar på kontot nu när man betalt alla räkningarna. Det skall räcka till busskort, mat och nöjen...
    7.95 kronor / dag blir det att leva för sammanlagt.

    Total räk
     
  22. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Räk! Biljettsläppet blir den 15:e Maj enligt www.sf.se (varning: spoilers där)
     
  23. Magnusidious

    Magnusidious Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 14, 2005
    Nu sitter man hemma med en mindre släng utav flunsan.

    Typiskt...
     
  24. Dark-Olsson

    Dark-Olsson Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 23, 2004
    RÄK på er FFSare som inte kommer in på fanforc's IRC kanal! Mycket snack där om dagarna, alla borde komma dit in minst en gång i veckan och gärna mer! :)
     
  25. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Det finns gott om idioter i trafiken som man verkligen kan tycka RÄK om i denna tråd. Idag tog jag moppen och åkte jag hem till morsan och skulle glo på TV (min TV funkar ju inte). På vägen dit får jag en idiot som ligger bakom mig (på tvåfilig väg med 70 som högsta hastighet) och blinkar med helljus för att få mig att köra åt sidan då min moppe inte går snabbt nog enligt honom. På hemvägen har jag en raksträcka som är 50 km/h (vägarbetsområde så det bara är en fil). Där kommer en bil upp bakom mig precis innan jag kör in på "arbetsområdet" och ligger och tutar / blinkar med helljus och fast jag ligger endast 5 km/h under maxfarten på denna (c:a 2 - 300 meter korta sträcka) får jag som "tack" för jag inte kör av vägen och släpper fram "Mr Super-stressad" en spottloska som träffar mig på armen... De skall vara rätt glada min moppe inte gör mer för jag hade gärna kört ikapp och "diskuterat lite" med dem ang. tutans, helljusets och salivets funktion. Tyvärr fick jag inte tag i deras reg-nr heller.
     
Thread Status:
Not open for further replies.