main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Ringenes Herre

Discussion in 'Archive: Norway' started by Karoline, Dec 8, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jedi_DaMap

    Jedi_DaMap Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 26, 2002
    FY SVARTE OTERPUNG I HE****E Ã… DEN RULER!!!!
    Den oppfyller alle min forventninger!!! Entene.... Battle for Helm's Deep... Battle for Isengard... Southrons, Eastlings, Olliphaunts....
    *Snufs, den er bare så bra.... Ett år til neste, 10 måneder til DVD'en... Snufs...*
    :_| I'M SO HAPPY.... :_|
     
  2. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    :D *Skal se den om 4t 20 min* GLEDER SEG!!!!! [face_love]
     
  3. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    tenker jeg spaserer innom kinoen med fruen en gang i romjula......
     
  4. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Det går ikke ann å beskrive hvor bra Two Towers var...jeg ble sliten av å se den, var helt med...syntes Gollum var fantastisk(når han prater med seg selv)...og begynnelsen med Gandalv og Balrogen...spektakulært...
     
  5. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Filmen var gigantisk!! Slaget om Helm's Deep var helt suveren! Og for ikke å snakke om Gollum. Fyren var genial. Det samme var Aragorn, Legolas, Gimli, Frodo, Sam, Merry, Pippin, Theoden, Eomer, Eowyn, Faramir, Saruman, Treebeard, Wormtongue og resten av gjengen. Helt konge!!!

    Jeg er nødt til å se den et par ganger til for at alt skal få sunket inn i knotten på meg.

    Edit: Noen som hørte Wilhelm skriket under slaget om Helm's Deep eller?
     
  6. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Etter å bare ha tenkt på TTT i ett strekk siden jeg så den natt til onsdag, har jeg funnet ut til de scenene jeg likte best:

    SPOILER(for de som eventuelt ikke har sett den ennå):

    BEGYNNELSEN...fjellkjeden, du hører Gandalv slåss med Balrogen...og du følger Gandalv etter Balrogen...fenomenalt!!!...Like før de treffer vannet(hør på tracken folkens)...ekstase...ahhh...KNALL BRA OVERGANG FRA FELLOWSHIP TIL TWO TOWERS!!!!!!!......

    GOLLUM...da Gollum blir skikkelig schitzo...det at han snakker med sitt slemme seg(navnet Gollum?)...og sitt snille jeg(Smygol)...helt utrolig...Gollum går over alle forventninger...

    TRESKJEGG...da Treskjegg finner ut hva som har skjedd med Isengard...fabelaktig!!!...og den stemmen da...fikk frysninger(gode frysninger) nedover ryggen...

    Hittil er disse scenene jeg syntes var best...
     
  7. dartherik

    dartherik Jedi Youngling

    Registered:
    Dec 2, 2002
    Helt enig Ooshati!
    Vil bare tilføye to scener;(framdeles spoiler for folk som ikke har sett den)
    I helms deep når Gimli ikke er høy nok til å se over kanten. Den var ganske tidi. Og den når Gimli må kastes over til broen.
     
  8. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    http://img-nex.theonering.net/images/12-17-02_LATimes_Gollum_article.jpg

    voi voi, høres jækla tøff ut.
     
  9. Jedi_DaMap

    Jedi_DaMap Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 26, 2002
    Jeg følte skikkelig sympati for Sméagol da, han sliter jo med Ringens onde makt over han, og at han er ensom og vil hjelpe Frodo og de... Men noen av de kuleste på hele filmen var de araber-folka, men olliphaunts, de var kule, og når (Spoilers) Frodo og Sam brukte Alve-kappene til å skjule seg for Southrons.... Og hele Battle for Helms Deep.... Det enste jeg syns var litt dårlig, var at jeg har alltid trodd at Entene skulle være sånne. massive, stor, flere hundre år gamle kembotrær, men de var så epletre størrelse i filmen... Men de var DRITKULE!!! :D Og la oss ikke glemme Gimli og Legolas i Battle for Helms Deep!!! Lo meg i hjel... Og når Haldir og hans Alve-kompani kom, ALVER ER JO BARE DRIT KULE!!!!!! :D :D :D
     
  10. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Haldir og alvene fra Lorien var et av de store høydepunktene. Fikk en liten Silmarillion-følelse når de kom marsjerende.
    Osgiliath var også fine scener.

    Alt i alt, en fantastisk film
     
  11. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Ja...det var kult i Osgiliath....når Frodo står foran Nazgulen...skikkelig bra...

    (men mener fortsatt at begynnelsen er BEST!!!)...jeg skal definitivt se den igjen, men det er utsolgt hele helga...:-(
     
  12. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    FI FA'N

    http://img-nex.theonering.net/images/centrum_gollum.jpg
     
  13. Darth_Incubator

    Darth_Incubator Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 22, 2002
    Dette er sikkert et håpløst utdatert spørsmål, men i Fellowship of the ring, når hobittene kommer til Bree, så står det en kar og spiser en gulrot. Det ser skikkelig dumt ut. Han ligner på Peter Jackson. Er det en cameo av Jackson?
     
  14. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Jepp, det er Peter Jackson. Han har også en cameo i To Tårn. Han hiver stein på Uruk Hai, når de kommer i skjoldborg oppover rampen.
     
  15. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    EDIT: (da de fire første linjene ikke egner seg på trykk, er disse fjernet med tanke på fortsatt 'medlemskap' i FanForce.net forum. de inneholdt uansett ikke annet enn en haug med kraftuttrykk som kom til meg under filmen for å prøve å beskrive hvor ekstrem den var... :) )

    Vanvittig bra film, def. den beste non-StarWars filmen jeg har sett.

    GOD JUL!!!!!
     
  16. ArgonaNeptunoSiS

    ArgonaNeptunoSiS Jedi Youngling

    Registered:
    Jul 12, 2002
    heisann! har sett filmen.. men gledet meg ikke mere en ep.2 enn denne, selv om den var bra!
    Karoline hvor gammel er du ? hehe.. kult at oxo jenter er sw fans! :)
     
  17. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Two Towers= [face_love] [face_love] [face_love] :_| Jeg elsker den! Elsker den! [face_love] !!!!!!!


    ArgonaN: Alder er relativt ;)
    Vi finnes faktisk der ute... :) Jeg har klart å omvende to venninner.. :D
     
  18. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Så TTT i går. Den var bra den, men jeg ble dypt skuffet over Entene! Trodde de skulle være MYE større. De var ikke riktig skogens herrer synes jeg... Og de var lagt så lite oppfinnsomt. De så jo ut som mennesker med trehud!!! Skikkelig skuffet. Det skulle vært gigantiske trær som flyttet seg bort over bakken ved hjelp av røttene under bakken, det hadde vært bra det!!!

    Synes ikke musikken var så konge som i den forrige. Rohan temaet ble litt spinkelt til tider, Fellowship temaet synes jeg ikke skulle vært med, men Gollum temaet var bra, men det var for lite av det...

    Men jo da, en bra film...
     
  19. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Entene var jo konge bra...det var slik jeg nesten hadde forestilt meg dem(bare at Treskjegg skulle være litt mer tykk, ikke så tynn)...stemmen til Treskjegg var jo skikkelig bra...fikk frysninger nedover ryggen første gang jeg hørte stemmen hans...
     
  20. Ooshati

    Ooshati Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 18, 2002
    Entene var jo konge bra...det var slik jeg nesten hadde forestilt meg dem(bare at Treskjegg skulle være litt mer tykk, ikke så tynn)...stemmen til Treskjegg var jo skikkelig bra...fikk frysninger nedover ryggen første gang jeg hørte stemmen hans...
     
  21. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    John- Rhys Davis hadde stemmen til Treebeard samtidig som han spilte Gimli. Kult :D

    Har du ikke laert noe av Yoda? Size matters not ;) Entene var kjempebra!
     
  22. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Har dere lest boken eller? Entene er ikke gengitt på samme måte som de blir beskrevet i boken.

    De er jo skogens herskere, men allikevel ikke de største trærne i skogen. Dessuten var de tynne som fyrstikker, og de så ut som mennesker...
     
  23. Joey7F

    Joey7F Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Apr 18, 2000
    Jeg se TTT fire dager siden og jeg kan bare sier "Treskjegg var veldig cool!"

    (That is how you say Treebeard right?)

    --Joey
     
  24. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Riktig, Joey.
     
  25. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Jeg har lest boken.. to ganger! Jeg mener fremdeles at de var bra.
     
Thread Status:
Not open for further replies.