main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Robota

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Feb 27, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg var lige ovre og tjekke de nyeste trailere på quicktime.com og faldt over dette utrolige projekt - Robota.

    Det er Dough Chiang (manden bag de fleste produktions-designs på Episode 1 & 2) der står bag, og at dømme ud fra teaser 1 og 2 så ser det forrygende ud. MEGET Star Wars -agtigt. Det er noget der kan få en 3D elsker som mig op af stolen.

    Prøv at tage en
    kigger

    Filmens univers er forresten også meget godt fundet på og ret forfriskende...
    Det handler om en planet som eksisterede længe før der var liv på Jorden. En planet hvor der bor både mennesker, dinosaurer og robotter og utroligt mange sælsomme væsener som til dels ligner krydsninger af dyr fra Jorden. f.eks en slags Zebra-bjørn.
     
  2. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    ja den ser faktisk ret god ud. Vi må jo bare håbe at den kommer i de danske biografer.

    God musik rigtig star wars agtigt. Men ender den som "almindelig" tegnefilm eller 3danimation??

    edit: Tak, tak så skal jeg også have en præmie ;)

    Se bort fra overstående spørgssmål om 3d animation havde ikke set trailer 2 :)

    Men den ligner MEGET star wars. De der gående ting på to fødder har vi set en gang før i ep 5, robotterne ligner dem fra ep1 og den "flyvende" by ligner cloud city :)
     
  3. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Snailwalker_dk: du fik post #2000 på det danske board! :D Congrats :p




    DD - #2000 Spliff

     
  4. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja det ser virkelig lovende ud. Doug Chiang kan nok ikke helt lade være med at putte en del Star Wars ind i projektet. Han har nok heller ikke arbejdet med så meget andet de sidste 5-6 år. Men jeg klager bestemt ikke :)

    De der robotter i Teaser 2 ligner meget
    Tradefederation robotter i en måske lidt mere organisk form.

    Lokationerne som du siger er også utroligt Star Wars-agtige, det kan jo næsten ikke blive bedre. Chekkede du også den officielle hjemmeside ud? Den er virkelig cool, og der er en masse flotte produktions malerier.

    hov: og tillykke med post #2000!
     
  5. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    næh vi er klart enige om at den ser fed ud. Den bliver også fed at se på det store lærred. Men man kan godt se at den er lidt star wars inspireret på den positive måde :)
     
  6. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Den ser god ud. Navnet lyder som en dårlig børnefilm...
     
  7. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    jep lyder lidt ligesom bøgerne om matilde robotten, ved ikke om I har læst dem ;)

    Men den ser bestemt ikke ud til at være en børnefilm...
     
  8. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    he he nej det har jeg ikke...

    På hjemmesiden står der at det er en historie om adventure, action og kærlighed.

    Det er også på tide at vi får en ny 3D film som er lidt mere alvorlig. Jeg holder meget af Ice Age, Toy Story I & II og Monsters Inc. Men ligesom tegnefilm, er den rene 3D animations film blevet låst fast i børnevenlighed her i Vesten. Japanerne har længe haft tegnefilm for voksne. Der er faktisk kun Final Fantasy (som jeg elsker) som prøver at nå et lidt mere modent publikum. Det håber jeg også er Robotas mål.
     
  9. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Kender kun robotten Berta (fra børnetimen)
    Beeeerta! Ã…h smukke Berta! Du er en fin kamerat. Og alle dem der kender dig, syntes du er smadder smart! :D

    Nå, jeg må nok hellere lige downloade den trailer der. Ellers får jeg jo bare tæsk for at gå Off Topic ;)
     
  10. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    ja men jeg er dog ikke specielt glad for japansk manga. Har set Dragonball Z og Pokemon og det virker som om mangaen bliver brugt som en slags undskyldning for ikke at tegne ordentlig. Prøv at lægge mærke til det hvis baggrunden bevæger sig står personeren helt stille og ditto omvendt...Det pisser mig af :(
     
  11. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg synes ikke final fantasy holdt så meget. Figurene så i hvertfald ikke særlig livagtige ud, de lignede mere dukker og hvis ideen var at få dem til at se så realistiske ud så mulig hvorfor brugte de så ikke bare levene mennesker? Nåeh nej det er sandt, så ka man ikke sælge filmen på de "fantastiske" effekter der er brugt i den! Så er jeg også mere til 3D film som Shrek og Ice Age, der bare er almindelige tegnefilm i CGI.

    Jeg hader også anime og manga nu vi er igang.
     
  12. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Nu må I ikke misforstå mig, jeg bryder mig heller ikke om Manga, fartstriber og kæmpe dådyrøjne hører ingen steder hjemme. Men konceptet bag, altså at lave animeret film til voksne, synes jeg er rigtig god.

    Jeg syntes at Final Fantasy var en fremragende film, historien var original og slutningen var bestemt ikke den almindelige amerikanske happy-ending. Jeg syntes at der var dybde i den, og de animerede figurer var extremt flotte.

    Jeg forstår godt dit argument Par, at De ligeså godt kunne have brugt levende mennesker, hvis målet var at få de animerede til at ligne mennesker - men sådan virker kunst nu ikke.

    Så kunne man ligeså godt sige at det ville have været nemmere at bruge animerede figurer i The Matrix eller Tiger på spring, istedet for alle de wirer og komplexe kameraopsætninger til bullet-time, for ikke at nævne kamptræning af skuespillerne.

    Jeg tror ikke målet med FF var at skabe fuldstændig fotorealisme, men mere at skabe et specielt look og figurer som de kunne styre som de havde lyst til, istedet for at hyre skuespillere. I stedet for skabte de noget helt unikt.
     
  13. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Hørt! Krede.

    Så traileren til Robota og jeg syntes den så ret fed ud. Det var en god stemning der var i den. Desværre er det jo sådan, at man kan få en trailer til at have præcis den stemning man vil have, selvom filmen er meget anderledes. Men jeg regner med det bedste.
     
  14. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    jeg vil sige jeg syntes at final fantasy filmen var bedre end kritikerne sagde. Jeg tror det var et forsøg på at vise hvor "langt" vi er nået med 3d animation...og det var derfor der ikke blev brugt skuespillere...
     
  15. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jamen helt sikkert, FF var en slags test for hvor langt man kan kunne gå med 3D animation, men den er også meget mere end som så.

    Jeg mindes at selveste Ole Michelsen aka Bogart anmelder gav den 4 hatte, så det tyder på at den også har nogle gode fortællemæssige egenskaber. Jeg tror at mange af de andre kritikere var forblændet af at det var 3D, og at de syntes at det var dét filmen primært skulle bedømmes ud fra.

    Mht. Robota traileren så er det nok rigtigt som TK-254 siger at det er for tidligt at glæde sig for meget. Jeg gik f.eks ind og så Dragejægerne fordi den havde en fed trailer.... det var mildt sagt skuffende at se selve filmen. Men jeg håber på det bedste :) Det LIGNER i det mindste Star Wars, så historien skal være rigtig skidt hvis filmen skal være direkte dårlig.

    Hvad syntes I egentlig om Titan AE? Der er nogle meget fede Star Wars referencer i den... og selve universet er meget Star Wars inspireret.
     
  16. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    har desværre ikke fået set den endnu? Er den god?

    Reign of fire var rø*syg :(
     
  17. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    FF var en slags test for hvor langt man kan kunne gå med 3D animation, men den er også meget mere end som så.


    En TEST!? Tror I man tager sådan et bugdet og for flere hundrede af mennesker til at animere i gu ved hvor lang tid, udsender det på det store lærred også kalder det en "test"!? No way! I dont buy that! Hvis de virkelig var en test ku de så ikke ha nøjes med 15 minutter?
    Christ...
    Den film er 100% CGI af den simple grund at det sælger at være 100% CGI og være bygget på et klassisk konsolspil, også selv om det halter (CGI'en ikke spillet).

    ...Jeg har stadig efterveer fra at ha skrevet et vredt indlæg til en TB'er så jeg håber ikke i vil gå grædene i seng efter at ha læst mit indlæg.
     
  18. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
  19. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Såså... det var jo heller ikke sådan ment :(
     
  20. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    går nok, konstruktiv kritik kan altid bruges...

    Så omskriver jeg det, Final fantasy var en demostration på hvor langt vi er nået med CGI. Var det bedre :)
     
  21. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    *snøft* så siger vi demonstration.

    Jeg tror forresten at gamle George har luret meget på den film, for der er ret mange digitale stuntdoubles i AOTC. F.eks Obi-Wan i kamp mod Jango. Der er ihvertfald to steder hvor han er 100 % digital, og jeg ville aldrig have gættet det. Der hvor han for hænderne bundet sammen af Jangos whipcord... den der snor I ved. Og så lige bag efter hvor han bliver trukket efter den flyvende Jango. Det mest vanvittige er at man kan se Ewans ansigt, da han får hænderne bundet sammen og det er umuligt at se at han er CGI. Bravo til ILM.
     
  22. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Ja de gjorde squ et godt stykke arbejde. Han er også digital da han krammer ham gutten på baren på corusant.

    Men kan de ikke bare have brugt et billede af hans ansigt da han er digital??
     
  23. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jo, det troede jeg også først, men hvis du ser dokumentaren om de digitale characters, så kan man se Obi-Wan animationen uden textures, så de har modelleret en perfekt 3D kopi af Ewans ansigt, som så kan animeres. Utroligt :eek:

    Jeg tror nok man ville have lagt mærke til det rimeligt hurtigt, hvis klippet havde været længere, men nu regner det og varer ikke længere end et par sekunder.
     
  24. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    jep det er squ flot klaret af ILM...
     
  25. Darth_Malignent

    Darth_Malignent Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Apr 2, 2003
    Fed trailer! Men helt ærligt nanvet?! Hvad sker der? det lyder som om han har brugt herre lang tid på atlave den og så bare har smækket et navn på fordi han ikke gad mere, men den ser da okay fed ud. Jeg fatter bare ikke hvorfor de der robotter har en kæmpe hær. Man ser da ikke nogen fjemder. Eller er det bare mig der ikke har set filmen ordentlig?
     
Thread Status:
Not open for further replies.