Ruiny Imperium <spojler>NEJ<spojler>

Discussion in 'Poland' started by Xi-an, Sep 28, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Xi-an Jedi Padawan

    Member Since:
    Sep 24, 2003
    star 4
    Wlasnie przeczytalem i chce sie podzielic wrazeniami. Wlasciwie nic przelomowego sie nie zdarza. Wedlug mnie do SbS NEJ to byly nudy. Zmagania z YV, BP, nieudolnosc rzadu NR etc. Zaczelo sie na dobre od smierci Anakina. Mnie to bardzo potuszylo poniewaz Anakin byl jednym z moich ulubionych Jedi. Nastepnie smierc Borska Fey'li i utrata Coruscant. Przejde do Zdrajcy i Szlaku, wreszcie dowiadujemy sie historii Vergere. Swoja droga bardzo ciekawej. No i bitwa pod Garqi 9 dla mnie to punkt zwrotny calego NEJ, wreszcie YV daje sie pokonac. No i gladko przeszlismy do Heretykow. Maja tu miejsce dwie wyprawy: na Zoname Sekot i druga logistyczo - lacznosciowa. Zacznijmy od pierwszej, gdy Luke i reszta przybyli na Bastion, bylem poteznie zaskoczony ze Yuuzhanie napdli Imperium.(przynajmniej tak na poczatku ksiazki, liczylem na duza bitwe z Vongami, Imp razem z NR). Sama bitwa bardzo dobrze opisana. Prawie mialem lzy w oczach, gdy komandor Yage, powiedziala ze Admiral Pellaeon jest prawie martwy. Obawialem sie ze YV zniszcza cale Imperium, ale w pore dostali lanie pod Boroskiem. Druga wyprawa w przestrzeni Yevethow nie zainteresowala mnie. Chociaz interesuje mnie stan Tahiri, dziewczyna dziwnie sie zachowuje. Szczegolnie gdy znajduje ten srebrny medalion. Odegra jakos duza role. BTW ciekawi mnie jedna rzecz, ggy Jag ozeni sie Jaina, to kim dla Luke bedzie Wedge? :D Chociaz mam dziwne przeczucie ze Jag Fel niedlugo zginie.(I've bad fellings about this). No i trzeci watek: Nom Anor. Wlasciwie ten jak narazie najbardziej mnie zaciekawil.(i najbardziej rozkreca akcje NEJ) Wielki Nom Anor, ukrywajacy sie w czelusciach Coruscant. Chetnie przeczytam kto zdradzil spolecznosc Heretykow Yuuzhan. I jescze jedno imie jakie przybral Nom Anor - prorok moze wyjasni sie to w The Last Prophecy. Teraz male podsumowanie. Watek pierwszy ciekawy. Lecz spodziewalem sie opisania spolecznosci Chissow, rowniez ze bedzie cos o heretykach mocy. Czyli czy YV sa profanacja Mocy lub jej czescia. A mamy tylko herezje wsrod Yuuzhan. Nie watpie ze ta herezja rozsadzi inwazje YV od srodka. Watek drugi jak juz mowilem -Tahiri. Sadzilem ze Remnant pokaze cos wiecej o Y, np. o Shimmrze, braku bogow, osmego kregu, nie-widzeniu YV w mocy. A panowie autorzy pokazali niezla walke Imperium i poczatki herezji w trzewiach Yuuzhan'tara. Bardziej podobal mi sie Zdrajca i Szlak, bylo one przelomem w inwazji. Czytalem je z wielkim zaciekawiem. A Ruiny oprocz wzmianki o Kyle'u, Melidzie-Dann(wystepowala w Uczniu Jedi; planeta ;)) i Csilli , nie pokazaly nic nowego. Moze w dalszych tomach akcja sie rozkreci. A co wy sadzicie o Ruinach?
  2. Darth_Fizyk Jedi Knight

    Member Since:
    Jul 10, 2003
    star 5
    Hmmm, ladna okladka, ladnie wyglada na polce i pachnie farba drukarska jeszcze ;)
  3. Chimpo_the_Sith Jedi Knight

    Member Since:
    Mar 15, 2003
    star 5
    No widzisz Xian ja w odróznieniu od ciebie nie bylem zachwycony Szlakiem. Powiem wiecej bardzo sie nim zawiodlem.
    Przejdzmy do Remnanta albo jak kto woli Resztek Imperium :p . I co sie okazuje, ze ta ksiazka bardziej mi sie podobala niz Szlak Przeznaczenia. W odróznieniu od Szlaku wreszcie mozna znowu lubic Jaine. W Szlaku to byla tak denerwujaca, ze musialem odkladac ksiazke. Tutaj jest o wiele bardziej zrównowazona ( moze to dzieki temu ze jest z nia Jag ?? ).
    Kolejna roznica jest zachowanie Pellaeona. Tak jak go napisal Walter Jon Williams to juz lepiej nie skomentuje. Tutaj jest 100 razy lepiej.
    Jacen wreszcie jest Jacenem ze zdrajcy a nie ta porazka ze Szlaku. Cos mi sie widzi ze chyba leci na niego Danni Quee.
    Jagowi wreszcie dano troche zycia. Mozemy poznac jego uczucia oraz ze ma w glowie tylko jedno: Jaine.
    Ciekawy podzial na dwie grupy, chociaz o wiele ciekawsza jest czesc na terytorium Imperium.
    Ciekawe bitwy, wybicie kilku ras to jest to.
    A i zapomnial bym o Tahiri. Tutaj jestem zdziwiony ze wrócono do tego tematu z Riina. Jakos mi to nie lezy.
    W sumie ksiazka lepsza niz Szlak, taki bardzo dobry sredniak, który ma u mnie plusa za styl pisania oraz rozwiniecie postaci oraz przywrócenie do chwaly zapomnianych.

    Ocena: 7/10

  4. Chimpo_the_Sith Jedi Knight

    Member Since:
    Mar 15, 2003
    star 5
    Mialem dzisiaj okazje zapoznac sie z polska wersja ksiazki. Moja ocena jest negatywna. Jakosc papieru i okladki jest zalosny. Tlumaczenie slabe i zabijajace humor. Rozmowy bohaterów traca na wartosci w polskiej wersji niestety. :(
  5. Xi-an Jedi Padawan

    Member Since:
    Sep 24, 2003
    star 4
    Tak zgadzam sie, naliczylem 3 literowki i conajmniej jedno "popieprzone" zdanie. A i "Nie zamierzamy sie poddawac, Vorrik. Ani teraz ani kiedykolwiek w przeszlosci. Od czasu do czasu mozesz wygrac z nami jakos bitwe, ale Imperium zawsze przystapi do kontraataju." brzmi bezna w oryginale brzmi zajebiscie : "We have no intentions of surrendering?not now, not ever. You may win the occasional battle against us, Vorrik, but the Empire will always strike back. That I promise you.". No to brzmi cool i chyba sobie na sygnaturke wstawie.
    Chimpo masz racje w Szlaku Paleon byl gorzej pokazany, tutaj jest prawdziwym Wielkim Admiralem. Mimo to Szlak bardziej mi sie podobal. Bardzo ogolno SW: troche polityki, Jedi, YV, mala bitwa, duza bitwa. Remnant troche malowatkowy ale moze byc. Wlasnie sciagam Refugee. :D
  6. Chimpo_the_Sith Jedi Knight

    Member Since:
    Mar 15, 2003
    star 5
    Xian Kwestia gustu :)

    Niech zgadne skad sciagasz. Pewnie z takiej malej ruskiej strony ktora sie zwie hungryewok ;)
  7. Xi-an Jedi Padawan

    Member Since:
    Sep 24, 2003
    star 4
    Przejrzales mnie Chimpo :D, ale uzywam tez sobie yuuzhan.net. Dla uczczenia tej sytuacji bo butelczynie! :D A strona fajna, literki ruskie sa, mozna sobie przeczytac, aczkolwiek nic nie rozumiem :D
  8. Chimpo_the_Sith Jedi Knight

    Member Since:
    Mar 15, 2003
    star 5
  9. Xi-an Jedi Padawan

    Member Since:
    Sep 24, 2003
    star 4
    Przypominam ze ten topic istnieje! Czy tylko ja i Chimpo przeczytalismy Remnanta? Ludziska zamiast wodke pic, ksiazki czytac! Juz! :D
  10. Chimpo_the_Sith Jedi Knight

    Member Since:
    Mar 15, 2003
    star 5
    hmm... nie zawiele osób czytalo ta ksiazke...

    Nie dobrze :(
  11. Kirtan_Loor Jedi Youngling

    Member Since:
    Jul 1, 2003
    star 2
    Niestety. U mnie ona jeszcze poczeka...
  12. Darth_Fizyk Jedi Knight

    Member Since:
    Jul 10, 2003
    star 5
    Ja pisalem wyzej o Remnancie ;) Musi poczekac na swoja kolej :)
  13. Darth_Fizyk Jedi Knight

    Member Since:
    Jul 10, 2003
    star 5
    Jestem po dwoch czesciach (Rozdzialach?? :D) Heretyka: Ruin, i hmmm... Sprytnie pokazana wyprawa na Zoname Sekot, ten atak na Bastion, i to zaskoczenie pasazerow "Cienia Jade" :) No i mi tez smutno sie zrobilo, ze Pallaeon w ciezkim stanie, i Chimery nie ma :( no coz trudno. Fajna rozmowa z Moffem Flennic'iem :)
    Wyprawa drugiej grupy... miejscami nuzaca, no i zaskoczenie, ze Yevethowie tak sie dali... chociaz najbardziej zaskoczyla mnie reakcja ostatniego Yevethy.
    Tahiri... co sie z nia wogole dzieje? Hmm chyba te eksperymenty Mezhan Kwaad daja znac o sobie.
    Nom Anor... dostal za swoje, ciekawe co teraz zrobi... :) Wykozysta heretykow jako odkupienie u shimrry, czy tez przewrot zorganizuje?
  14. Xi-an Jedi Padawan

    Member Since:
    Sep 24, 2003
    star 4
    A wlasnie kiedy druga czesc? Kwiecien? Maj?
  15. Darth_Fizyk Jedi Knight

    Member Since:
    Jul 10, 2003
    star 5
    Na drugiej stronie jest gdzies temat o planach i wydawnictwach ksiazkowych w polsce Xian :)
    w Kwietniu jest Union, maju Zelazna piesc, a Heretyk 2 dopiero w czerwcu
  16. Xi-an Jedi Padawan

    Member Since:
    Sep 24, 2003
    star 4
    Wiem, ze gdzies jest, ale wiesz ja jestem leniwy. ;)
    Szkoda, ze NEJ tak pozno, a na poczatek dadza Union, ktory IMO jest... coz... nie podoba mi sie. :)
  17. Darth_Fizyk Jedi Knight

    Member Since:
    Jul 10, 2003
    star 5
    Gdzie jest Wojna? Poszla sobie... :D Z tego smialem sie pol nocy :D
    Ogolem rzecz biorac fajna ksiazka.
    Zaskoczyla mnie tym, ze sklada sie z czterech, a nie z trzech rozdzialow ;) Wyczyscili wszechswiat z Yevethow... z Sii-Ruukow byc moze tez... o tym dowiemy sie chyba w drugim tomiku :) Yevethow mogloby byc i szkoda, gdyby nie ten ich xenofobizm ;)
    Hmmm Firraean tez sie pozbyli, jak widac. To jest ta rasa, z ktorej pochodzil Tigris, Hethir, i Rillao, prawda? wysiedleni ze swojej planety, dolecieli chyba na inna, i wpadli... ale, przynajmniej w Planecie Zycia pisze, ze tam tez troche Firraera zostalo.

    Wileki powrot Rynow :D Szkoda, ze nie ma Dromy, no coz... szczeze mowiac, sympatyczny gosciu, fajnie byloby go zobaczyc jeszcze raz. Ksiazka mi sie oolnie rzecz birac podobala :)
  18. Xi-an Jedi Padawan

    Member Since:
    Sep 24, 2003
    star 4
    Co do Dromy, to pojawi sie w Reunion, tomie trzecim i podobno odegra duza role. Dokladnie nie wiem.
    I na przyszlosc, to jakby ktos zapomnial, to nie spoilerowac dalej niz Ruiny. :)
  19. Darth_Fizyk Jedi Knight

    Member Since:
    Jul 10, 2003
    star 5
    A kto Spoileruje, Xian? :p Hmmm? :p
  20. Chimpo_the_Sith Jedi Knight

    Member Since:
    Mar 15, 2003
    star 5
    Heretycy Mocy ? Kiedy ja to czytalem ... :p

    No jakis czas temu, calkiem fajna trylogia.
  21. Jag__Fel Jedi Padawan

    Member Since:
    Feb 8, 2004
    star 4
    Co wy mi tu prawicie :D Cale NEJ jest zajefajna :p :D
  22. Obi Anne FF manager Celebrations

    Manager
    Member Since:
    Nov 4, 1998
    star 7
  23. Darth_Fizyk Jedi Knight

    Member Since:
    Jul 10, 2003
    star 5
    Thanks Obi Anne :)

    Dobra, wiec tydzien temy pojawilo sie spotkanie po latach, okladka moim skromnym zdaniem swietna, bardzo mi sie te Heretyckie okladki podobaja :) Co do tresci jeszcze niestety nie dam rady sie wypowiedziec, gdyz ksiazka jeszcze do mnie nie dotarla, ale to z mojego wyboru :p Wolalem kupic 15% taniej, niz w dniu premiery ;)
  24. Darth_Fizyk Jedi Knight

    Member Since:
    Jul 10, 2003
    star 5
    zabieram sie za czytanie spotkania, wy juz czytaliscie? jak bylo? jak wam sie (nie)podobal?

    Jedno jest pewne: bardzo lubie okladki Heretykow Mocy
  25. ShedaoShai Jedi Youngling

    Member Since:
    May 17, 2004
    star 2
    Blee... Reunion przeczytalem jakos na poczatku wrzesnia i o malo mnie nie zniechecil do calej NEJ. Ksiazka jest B-E-Z-N-A-D-Z-I-E-J-N-A. Ale za to TFP jest ju¿ lepsze :D I to bardzo ;)

    PS. Jak bedziecie to czytac, to zwroccie uwage na watek Anora - reszta usypia :(
Thread Status:
Not open for further replies.