main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

SÃ¥ er det i nat!!!

Discussion in 'Archive: Denmark' started by TK-254, Dec 17, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Hvor mange af jer skal ind og se TTT i nat? Jeg skal på arbejde, dvs at det er mig der skal i vise den i den biograf hvor jeg arbejder. Vi får den først i dag, så jeg skal samle den engang i eftermiddag. Det bliver nok lidt svært at lade være med at kigge på filmstrimlen ;)
    Alt dette betyder desværre nok også, at jeg går glip af de første par minutter af filmen :_|
     
  2. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg har billet til Cinemaxx's dobbelt forestilling på både 1 & 2. Starter allerede klokken 20:00 med FOTR og så viser de TTT kl. 00:01 - glæder mig vildt meget til de næsten 6 timer i Tolkiens Univers.

    Jeg hørte igår i Bogarts special udsendelse om TTT, at den endelige kamp ved Helms Deep varer 40 min.!?! Det glæder jeg mig meget til at se. Der var osse en fyr som sagde at TTT's effekter fik Star Wars (episode II går jeg ud fra?) til at ligne en Woody Allen film på en dårlig dag? Hmmmmm...det vil jeg se før jeg tror det.
     
  3. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    JÆS jeg ska også ind og se den kl 00.01 :D og så på arbejde igen næste morgen [face_plain]
     
  4. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    jeg skal også se dobbelt forstilling kl 20 i Cinefaxx og i skole i morgen, så det bliver kanon fedt :D
     
  5. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Nå, lad os høre jeres meninger...

    Jeg vil starte med at sige at jeg synes at den generelt var extremt fed!

    Jeg gider ikke at diskutere om den var bedre en etteren, for ingen af dem kan stå alene - det ville være som at argumentere for at den mellemste del af Rødhætte og ulven er bedre end den første del. Men nok om det.

    Effekterne var rigtig fede de fleste steder - dog synes jeg at Treebeard lignede at han var lavet med gammeldags stop-motion metode og jeg havde ikke forestillet mig at resten af enterne så så latterlige ud. Gollum derimod var superflot lavet og meget troværdig - han stjæler jo billedet fra både Frodo og Sam. Og hans skitzofrene samtale med sig selv er ikke mindre end mesterlig.
    Slaget ved Helms Deep var utroligt fedt lavet, og virkede slet ikke for lang.

    Skuespillet var osse i top, og man fornemmer virkelig at skuespillerne blev rigtig gode venner under optagelserne. Venskabet mellem Gimli og Legolas er flot gengivet, og deres konkurrence om hvem der kan dræbe flest orker er så morsom og sej. Humor er osse en større del af filmen denne gang og det virkede rigtig godt. Gimli har overtaget comic relief rollen og det passer fint.


    Ændringerne i forhold til bogen var gode nok, men tempoet var skruet måske lidt for højt vejret nogle gange - men det er jo nødvendigt for at holde den nede på under 3 timer.

    Det eneste negative er at man nu skal vente et helt år på den næste, det er er dog bedre end de tre år vi må vente på episode 3.
     
  6. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg syntes også den var utrolig fed!
    En virkelig flot filmet film med lækre special effects der får savlet til at drive. Og især Smeagol var rigtig flot, og at han deruderover lavede godt "skuespil", gjorde det jo bare helt perfekt.

    Jeg gir Krede ret i, at tempoet var skruet en hel del i vejret. Der skete hele tiden noget, så man når ikke at kede sig.

    Jeg kan godt forstå at PJ er blevet nødt til at lave lidt om på historien hist og her. Det er også i orden med mig, så længe det virker og ikke går imod Tolkien. Men hvorfor var det lige at Faramir tog Frodo, Sam og Smeagol med til Osgiliath?? Det var ikke med i bogen og når jeg har set filmen kan jeg slet ikke se hvorfor det skulle havde været med, da det indtil videre ikke har nogen plot pointe. Men jeg håber stærkt at man får en grund i ROTK.

    MEN! Jeg er ret sikker på, at denne film bliver en del af den bedste triologi nogensinde lavet. KUN overgået af den bedste hektalogi (eller hvad man kalder sådan noget). Og jeg er ret sikkert på I ved hvilke seks film jeg snakker om ;)
     
  7. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    he he ja - Selvom jeg elsker Star Wars så tror jeg at LOTR udkonkurrerer episode 1,2 og måske 3 men de kommer aldrig op på siden af den klassiske Star Wars film trilogi. Argh - det var næsten forrædderi.... sorry det sker ikke igen.

    Men ja TK-254 - det undrede osse mig hvorfor Faramir tog Frodo, Sam og Smeagol med til Osgiliath. Det var da en underlig ændring i forhold til bogen, håber at det kommer til at betyde noget i næste film.
     
  8. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    rigtig fed film ingen tvivl om det...men I har jo sagt alt det jeg ville sige :p
     
  9. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    **** hvor var den fed den film. Jeg ved godt nogle ting er lavet lidt om, men det virkede, jeg kunne lige fylde lidt ekstra på, fordi jeg har læst bogen, men filmen havde sin helt egen charme, som jeg ikke kunne gøre andet end at sluge råt ;)



    DD - The Divine Dane

     
  10. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    ja den var bare god, og der var 40 min. Helms Kløft...
     
  11. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja den film var ultracool!

    Der var en ting jeg bed specielt mærke i;
    På et tidspunkt svinger Legolas sig op på Gimlis hest på en MEGET akrobatisk måde - man kunne godt se at det var Cgi men hold kæft hvor så det fedt ud! Det foregik i slowmotion og med håndholdt kamera og midt i mellem en masse andre galloperende heste og derfor virkede det ret realistisk.

    Legolas er bestemt en af mine favoritter i filmen, selvom han ikke kunne nakke ham orken med olympiade faklen hurtigt nok.
     
  12. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Jeg trippede også helt vildt da legolas lavede det stunt, Jeg tænkte til at starte med "Ok vildt", så så jeg at det var cgi, og tænkte "Alt for vildt!"
    Mega cool

    Kanon! mand. LOL


    Ja Legolas var ikke helt perfekt, men det har måske også at gøre at selv om han er elver, så kan han også misse. Ligesom Haldir. Men hvor vildt er det ikke? Han ved han er udødelig og vælger alligevel at hjælpe velvidende at det kan koste ham livet. Respekt for den mand ;)



    DD - Dansker hygge

     
  13. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg så den også i Imperial på premieredagen. Da Legolas lavede det der trick klappe og råbte hele biografen.

    Men jeg syntes faktisk det var ret godt lavet i forhold til f.eks. da han hopper op på huletrolden i FOTR
     
  14. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    ja de var sluppet godt fra effekterne i denne her...
     
Thread Status:
Not open for further replies.