main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Scandinavian Airlines *dramatisk tordendronn*

Discussion in 'Archive: Norway' started by Karoline, Jan 9, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Jeg skulle fly til England paa sondag.

    *Trekker pusten dypt*

    Pa Gardermoen in Oslo er det -15 og moderat snovaer, vi (jeg og klassen) moter opp friske & raske og klare for nye utfordringer 12:30. Flyet gaar 14:30 uten problemer, og vi ankommer Kobenhavn flyplass i fire-tiden.

    Dette er den interessante delen. Flyet videre til Manchester som skulle gatt kl 1720 blir utsatt til kl 1750. Ute paa rullebanen er det en noksaa stygg snostorm, og nesten like kaldt som i oslo. Kl 1820 blir det kansellert.

    Det gjor ogsaa alle andre flighter, en 25-35 stk.

    Kaos oppstaar. 10000 mennesker forsoker plutselig aa faa hotell samtidig.

    10000 mennesker forsoker plutselig aa hente bagasjen sin samtidig. Midt oppi det hele gaar reisefolget vart uten aa si ifra til oss (meg og to venner) som ventet paa dem ved gaten. Reiselederen regner med at vi har mobiltelefon som virker i danmark, men er vi saa heldige? nei. Ikke har vi hans telefonnr heller, saa vi faar ikke tak i ham.

    5 timer tilbringer vi saa enten ved gaten eller i ko, men ingen dukker opp. Det er mennesker overalt, og hvor enn man skal, hvem enn man skal prate med, saa maa man sta minst en time i ko. Etter 2 timer tenkte vi at; greit, de har forlatt oss her, vi faar klare oss selv og finne ut av hvilket hotell de har dratt til. Mine to venninner ble igjen i bagasje utleveringsrommet for aa faa tak i koffertene vaare, mens jeg gikk opp til informasjonen for aa finne ut hvor i svarte h*^%*$£ de andre har blitt av. Det eneste jeg kan gjore er a faa navnet hans ropt opp for aa faa ham til aa komme til skranken, hvis han fremdeles er der.

    Venter 1 1/2 time.

    Ingenting skjer.

    Stiller meg i ko for aa rope opp navnet hans en gang til, og tror jeg ser syner naar han valser bort til meg.

    Faar da ropt opp navnet til mine to venninner, siden jeg er naa ved utgangen og har ikke lov til aa gaa tilbake inn paa flyplassen. 1 1/2 time senere dukker de opp, og vi tar taxi til hotellet.

    Ikke en av SAS personalet var villig til aa hjelpe oss mens vi var adskilt fra resten av reisefolget. De hadde ingen rutiner som virket, og jeg og venninnene mine matte klare oss selv.


    Men det er ikke over. Flyet ble kansellert dagen etter ogsa (Mandag). Da hadde halve klassen levert inn bagasjen. Den dukket forst opp igjen i dag (torsdag).

    Paa tirsdag kom vi oss, etter et par timer med forsinkelser, til Manchester.

    Det tok meg 4 dager aa dra fra Kristiansand til York.



    :mad: :mad: :mad:

    Konklusjon; SAS er et drittselskap.
     
  2. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Norwegian noe bedre tror du?

    Jeg skal karre meg til Oslo på lyd-, lys- og bildemessa om to uker. Men det er jo alldri 10000 mann på Sola, så det skal vel gå bra.
     
  3. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Var med på noe lignenes i fjor vår, men med båt. Skulle t danmark med Peter Wessel. Det var riktig nok litt gufsete vær, men båten gikk da. Problemet kom først når vi var på utsiden av Danmark, - og båten ikke hadde mulighet til å komme til land. Etter nyaktig 23 1/2 gikk vi på land igjen, uten å ha sett mer en et par danske fyrtårn...

    Ang. fly - Ryanair er ikke særlig bedre en SAS. Da jeg skulle tilbake fra London i sommer, ble jeg overbevist om at neste flytur blir med en DC3 eller noe jeg flyr selv, altså det var den desidert veste flyturen jeg har vert med på, samtlige pasasjerer var syke, tax-free'n åpna ikke, og flyet i seg selv var en lurvete 737-200 av verste sort.
     
Thread Status:
Not open for further replies.