main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sci-Fi mässa i Göteborg 13-14 mars

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Dec 27, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag vill bara deklarera att jag inte tycker att någon är snål, tråkig eller nördig enbart på grund av att dom inte skall gå på festen. Förstår faktiskt inte vad dom kommentarerna skall vara bra för, det lockar ju inte precis fler, även om dom gjordes i hjärtligt retsam ton (min förhoppning, det framgår inte särskilt tydligt).

    Börjar dessutom få en känsla av att det kommer att kännas konstigt att lämna restaurangen tillsammans med party2ligan när majoriteten kommer att sitta kvar. Särskilt som jag är den enda "reguljära" FFS:aren bland dom som lämnar.

    Har restaurangligan tänkt göra något annat istället?
    Misstänker att restaurangen har öppet långt efter att party2ligan ger sig iväg, tänker ni sitta kvar och ha trevligt?
     
  2. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Jag skulle tro att vi lämnar ungefär samtidigt. :)

    Vi tänkte gå hem, ta det lugnt, umgås lite och ladda lite inför dag 2.
     
  3. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    Händer det något dag 2? :eek:
    Har jag missat det?? (Förutom att mässan är kvar)
     
  4. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Umm, nej, inget jag vet, förutom mässan... men det är väl mycket nog! :D
     
  5. JN327

    JN327 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 2, 2002
    Er ni klar til imorgon? [face_devil]



    8-}

     
  6. Sydling

    Sydling Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jul 29, 2002
    Kul att jag lyckades få några att reagera. Väl mött imorgon. Sorry om jag har förolämpat någon. Inte min direkta avsikt, faktiskt. :)
     
  7. tsifnori

    tsifnori Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jun 2, 2002
    Folk här tog visst Lady Vaders uttryck "röjarparty" som
    något som kommer bli förpubertalt med spyor i hörnen..

    Skulle ni läst min post är det en rejält fint inredd
    pub med videoövervakning så det är knappast någon idé
    att ens försöka spy där.


    Hon säger själv att hon var ironisk när hon valde ordet.
    Självklart var hon det. Vi är inga fj0rtizar här..


    Den största besvikelse hon känner är att nu när någon för en
    gång skull
    försöker anordna något för alla och inget "vi
    mot dom"
    så kommer mest "vi". Trist.

    Är det ett tecken på att folk inom båda "grupperingarna" inte
    är intresserade av att umgås med varandra utan bara i sin
    egna lilla intima grupp?

    Har det blivit för geografiskt? Hur ska ett FFSweden
    fungera om det mest verkar vara FFStockholm som vill
    umgås? Hoppas vi har fel - men det är svårt att inte
    känna så här. Men, men. De som fortfarande vill komma är
    hjärtligt välkomna. Tårtan är för 14 personer. Tårtan
    blev tyvärr inte vad som tydligen planerats från början.
    Anledningen vet ni redan.

    Eftersom tårtan inte blir någon 500-kronors EV-9D9-tårta
    sänks inträdet till 20kr. En liten symbolisk summa
    till Lady Vaders rara mor som beställt tårtan och
    lät oss låna puben.


    Med handen på hjärtat.. Vad händer egentligen på söndagen?
    (Förutom trött folk och slutsålda stånd)
     
  8. Sydling

    Sydling Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jul 29, 2002
    *känner i fickan*

    skrammel, skrammel...

    Jaha ja, lite mynt, Iron - jag kommer!
     
  9. Sydling

    Sydling Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jul 29, 2002
    GRATTIS KRISTIAN (TSIFNORI)!
     
  10. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag tycker också det är synd att det blev lite spänt kring den här festen. Tror dock inte att någon avstår festen på grund av att det inte är "rätt" gäng som anordnar den. Om det skulle vara så så är ju jag helt ute och cyklar som tänker vara med! ;)

    Hursomhelst är ju middagen ett klockrent arrangemang som ju bevisligen många uppskattar och ser fram emot.

    Det skall bli kul att träffa alla om (kollar klockan) 9.5 timma! :)
     
  11. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Nu är vi (Vargman, OA, Kee och Cobble) vakna och gör oss iordning för att gå på mässan... 3 timmar och 5 minuter kvar... :)

    Cobble pratar: jag är TRÖTT!!!

    OA: varför ska man ha så mycket hår???

    Kee kan inte nås för kommentar, då hon står i duschen

    Vargman: Fixar frukosten... ,Innan de fantastiska och otroliga gästerna förgås av hunger
     
  12. tsifnori

    tsifnori Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jun 2, 2002
    Jedi W:

    Jepp, det är jättekul att det blir hela tjugosex personer
    på restaurangen. Jag ser verkligen fram emot det.


    Hoppas ni har massvis med presenter till lilla mig.. ;)
     
  13. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Nu sitter OA, Vargman, Kohrath, Kee, Guardie o Enji o spelar SWTP. Cobble ligger o sover... Efter en trevlig dag på mässan... :)

    EDIT: Enji och Guardie var naturligtvis jättebäst och vann stort över de patetiska individerbna som inte alls kunde nåt om Star Wars... (skrivet av Enji som spelade med Enji)

    Vissa hade ju tur och hamnade på pluppar och in i mitten hela tiden, vissa andra lag fick ju svara på betydligt fler frågor! (OA som spelade med Vargman)

    Ja...och vissa fick spela själva eftersom resten av deras lag bestod av en Trekker som var "sådär" Star Wars-fan! f.ö tyckte jag faktiskt att OA och vargman var bäst... (Kee som spelade med Kohrath (Turambar på IRC) )

    Ny dag:

    Dags att äta lite frukost, sedan ger vi oss av med spårvagn till mässan rätt fort... Idag skall jag (Vargman) köpa autografer och kanske ett sånt där fint *dräggel* blänkande *slurp* skinande *dräggel igen* svärd. *Tittar med stora ögon mot minnesbilderna av alla de olika som fanns på mässan igår*

     
  14. Neko

    Neko Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 30, 2001
    Bilder!

    Edit: fixade url . . .
    Edit2: gah!
     
  15. Anneleia

    Anneleia Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Feb 9, 2004
    Hej, hej allihop!

    Det var trevligt att träffa er som var på mässan igår lördag. Jag kände mig dock ganska splittrad då jag gärna hade velat gå omkring tillsammans med er, men kände att jag inte kunde lämna min sambo i sticket (min bror går sina egna vägar).

    Jag har inte kunnat göra något nyttigt idag då totalt drygt 9 timmar i bilen igår tar på ens krafter. Jag har iaf orkat titta med stolthet på den fina autografen av Dave Prowse vi har hemma nu.

    Ska nu gå och titta på de mycket snygga affischer som jag rotade fram idag. Gamla posters från slutet av -70- början av -80-talet från ANH. Hehehe, ibland är jag stolt över att vara född i början av -70-talet...

    Min sambo, Robban, hälsar till er alla.

    Vi ses på nästa möte.
     
  16. Kohrath

    Kohrath Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 1, 2004
    Sci-Fi mässan var riktigt trevlig..
    kul och träffa människorna IRL också..

    Kee: jag sa aldrig att jag gillade Star Wars "sådär mycket", jag sa att jag kunde "sådär mycket" om Star Wars...
     
  17. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    "Den största besvikelse hon känner är att nu när någon för en gång skull försöker anordna något för alla och inget "vi mot dom" så kommer mest "vi". Trist."

    Min upplevelse är att RF angav de faktiska skälen för att många valde att inte gå. Jag tycker det handlar mer om attityden (vid olika tillfällen) hos vissa personer än ordet "röjarfest". Det gör helt enkelt att man väljer vilka sammanhang man vill umgås. Och om man verkligen vill vara inbjudande så bör man nog undvika ironiska kommentarer. De kan lätt missförstås.

    Däremot tror jag geografin saknar betydelsen. Hade det varit tvärtom, att Svealandsfolk inte velat umgås med GBG-folk så borde middagen haft lägre deltagarantal också.

    Jag har alltid uppfattat FFs aktiviteter som frivilliga och att tanken är att man kan välja vilka event som man tror blir roligast. Vilket innebär att de FFS:are som valde att gå gjorde det i sin fulla rätt. (själv uteblev jag från båda tillställningarna pga att min bror bjudit mig på middag) Jag kan mycket väl tänka mig att delta i något som ironfist och Lady Vader arrangerar i framtiden under förutsättningen att jag tror det blir kul och det passar min budget.
     
  18. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Fina bilder, Neko :)

    Försöker ladda över mina bilder till datorn men det vill inte funka... *stirrar argt på kameran datorn och kabeln eftersom hon är osäker på vilken av dem det är som krånglar* :mad:

    Har iaf haft det jättetrevligt i Göteborg, trots mycket mycket folk, stark soppa och att vi jämt fick springa till spårvagnarna... :p

    Tänkte väl skriva ner helgens bästa citat...

    "RF finns inte längre ibland oss" - Kee försöker förklara att RF gått hem

    "Det är väl inte mitt fel att jag inte vet vad engelska betyder??" - Kee igen, när vi spelar TP hemma hos Vargman

    "Vilken ögonfärg ser han med?" - Enji försöker översätta en TP-fråga till svenska med mindre lyckat resultat

    "Which red pilot's voice was rife with disappointment when [nånting som jag inte minns]?"
    "Ja, hmm, är det Blue eller Red leader?"
    - Enji och Kee (Kee satt och tänkte mycket länge på frågan)

    "Får jag se ditt svärd?"
    "Nej, det är signerat."
    "DÃ¥ kommer jag inte se din film!!!"
    - Liten pojke på McDonalds till Vargman

    "Det där är ju Fredrik Ljungberg! Synd att du var skadad mot Blackburn igår." - Liten pojke på McDonalds till DL

    "Du är mjukare än fönstret" - Enji gör en revolutionerande upptäckt om OA

    "Grejen är att jag borde ta bort en del av mitt finger." - Kee (som lyckats riva sig själv... hehe)

    "Kees rumpa gör ont i mina ben!" - Enji (konstiga tolkningar förbjudes!)

    "Du döljer ju dina kort!" - OA till Enji när de spelar kort

    "Det är ju en häst! Jag trodde det var hennes klänning..." - Kee gör en plötslig upptäckt om Éowyn

    "Om Luke börjar sitta på Internet blir han en E-Luke" - Enji, avdelningen riktigt usla skämt

    Jag borde sova tror jag.
     
  19. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    *host* Det var faktiskt Arwen som QG tittade på...

    Jag kanske ska säga lite om att jag hade riktigt roligt under helgen. Kul att se lite nya ansikten som t.ex Erbos. :)
     
  20. tsifnori

    tsifnori Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jun 2, 2002
    Tack alla som kom och firade min födelsedag - både på
    restaurangen och sen på efterfesten. Jag hade superkul!


    Det blev en mycket blöt kväll..


    Bilder


    Tack Johan och Vespass för de mycket fina presenterna!
    De är helt perfekta.



    BTW, Emilsson: Jag vet inte om det är min attityd du
    har problem med - men har du det får du gärna förklara
    varför och hur jag skulle kunna ändra på den. Om det
    skulle vara något som hade med tjafset från förra
    sommaren att göra så är det bara löjligt långsint.
    Gäller det inte mig, så kan du bortse från denna kommentar.
     
  21. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    EDIT: vid närmare eftertanke vill jag nog bara repetera min tidigare kommentar om att det vore önskvärt att undvika den sorts retsamma, ironiska kommentarer som förekommit på sistone. Det är så lätt att de missförstås beroende på sammanhang. (det är något alla kan tänka på).
     
  22. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
  23. Kohrath

    Kohrath Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 1, 2004
    Den otroligt eminenta WCT trivian, som dock Enji av någon anledning inte gillar..


    [image=http://www.sfrollspel.org/bilder/wcttrivia.jpg]
     
  24. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Härliga bilder! Mina är tagna med vanlig kamera så det tar ett tag innan dom kommer upp.

    Som vanligt kul att träffa alla både på mässan och framför allt på middagen (men den förrättssoppan var stark ).

    Tyckte mässan var bra men om jag får lov att komma med förslag till vår hjältearrangör Isberg så skulle det vara:

    1, Uppträdande av typen riddarfäktning, borde vara på en upphöjd scen eller liknande. Jag såg inte ett dugg! Den skulle ju dessutom kunna användas för posering av dom som är utklädda, många vill ju fotografera dom också, kanske rentav att man gör som på veteranrallyn där fordon visas upp och någon berättar vad det är man ser (i högtalare).
    2, Mässan bör få växa. Fler utställare och större yta. När det är så många besökare som det var i Göteborg på lördagen (när jag var där) så måste dom spridas ut på fler montrar. Det var ett himla bökande och knökande för att komma fram och kika på utställarnas bord, för att inte tala om att försöka handla något.
    3, Skulle det inte gå att sätta gästerna/autografskrivarna på ett lätt upphöjt podium? Då skulle det vara lättare för alla dom som utöver autograf vill fotografera eller åtminstonde se gästerna.

    Jag förstår att ekonomin och tiden styr mycket i det här och du gör ett lysande jobb Jesper men för mig som besökare skulle det vara kul om mässan blev ännu bättre! :)
     
  25. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    HÃ¥ller med W.

    I övrigt känner jag mig lite putt på att jag hade så mycket att göra i helgen att jag inte han mer än att skaka hand med en liten bunt FFS, och inte kunde vara med på diverse socialiteter.
    Fullspäckat schema är inge skoj :(
     
Thread Status:
Not open for further replies.