main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sci-fi-mässa i Sollentuna! När ska vi träffas?

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Enji, Aug 25, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Snart är det mässa i Sollentuna igen, den 25-26:e oktober. Och gästerna avslöjades precis! Inte illa... kolla själva :D

    NÃ¥, vad tycker ni?




    Samling för de som inte hittar ut till Sollentuna (eller bara tycker det är trevligt med sällskap) vid [b]Spottkoppen[/b] på [b]Stockholms Centralstation[/b], gatuplanet, klockan [b]9:00[/b], alternativt klockan [b]12:00[/b], lördagen den 25:e. :)

    [blockquote][b][u]Vi kommer till Spottkoppen klockan 9:00![/u][/b]

    [b][color=blue]Enji[/color][/b]
    [b]Neko
    Rogue_Fan
    Jonas [/b](Nekos bror)
    [b]Helena--Skywalker
    [hl=snow][i][color=silver]Obi Anne[/i][/color][/hl]
    Cobblestone
    Queengodess[/b]


    [b][u]Vi kommer till Spottkoppen klockan 12:00![/u]

    Aprentize
    Jawan
    GuardianJedi
    Vader_Darth
    xeltek
    MemberOfTheNewRep
    Gaskin
    DARTHLARS[/b][/blockquote]
     
  2. Neko

    Neko Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 30, 2001
    Jag kommer dit!!!
    Inget snack om saken!! :D
    Dags börja lägga undan lite pengar. :)

     
  3. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    LotR-gästen var mycket bättre än vad jag hade hoppats på.
    Star Wars-gästen är mycket trevlig, och hans autograf är den jag värderar mest, men ... jag har ju redan träffat honom förut.
    Sen är jag ju också en James Bond-fan ..
    Och så fler utklädda än förra året, med ett helt gäng Stormtroopers och två Royal Guards ledda av Darth Vader. Det här ska bli riktigt kul!

    Vilka hänger med på specialvisningar? Jag vill se TTT och TPM.
     
  4. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Slipper jag göra av med några pengar på autografer den här gången iallafall, har ju redan Parks, gillar inte Gollum och samlar inte på Bond. Men en specialvisning av TTT hänger jag nog med på.
     
  5. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag kommer inte på mässan. Konsert och exjobb gör det inte möjligt.
     
  6. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Haf ju träffat både Jaws och Park sedan tidigare (har dock av någon anledning inte något kort med mig och Jaws eller någonting osm Jaws har signerat så jag skall i alla fall ta hans autograf om jag kommer till mässan.

    Vad gäller Maul så har jag redan hans autograf på en hel del saker men mässpostern med alla tre autograferna är ju ett "krav" eftersom jag tidgare fixat en signerad varje år.

    Gollum, har inte men vill ha (på både bild och mitt LOTR-spel samt mässplanschen)

    Nu gäller det bara att se till att man kan ta sig till Stockholm och mässan...
     
  7. Jawan

    Jawan Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 24, 2003
    Jag är besviken faktiskt...

    Ok Gollum är bra. Men Maul...igen? Sedan känner jag inte till Jaws så mkt...sen när blev James Bond science fiction?

    Det här är förvirrande... :confused:

    Men jag försöker komma upp iaf.

    Alla GBG-are som ska åka tåg! Listen! Enligt Iron så börjar tågresorna ta slut nu, så det vore bäst om man bokade allt redan NU! Jag tänkte åka tåg upp, nån som e på? :)
     
  8. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Jag kommer. Är ju inget Maul-fan, men har ett intryck av att Ray Park är en väldigt trevlig kille.

    Gollum...hmpf. Jaws...eh...jaha? Whatever.

    Har vi tur har Kee dessutom lite pengar att spendera den här gången. Får väl se.
     
  9. www_PropWorld_nu

    www_PropWorld_nu Jedi Youngling

    Registered:
    Aug 26, 2003
    Hej alla!

    Lite information; Det går inte att tillfredställa varje individ med valet av gäster. Det är lätt att sitta och klaga, jag lovar att det är svårare att arrangera en mässa. Stockholmspubliken har inte träffat Darth Maul/Ray Park. Stockholmspubliken har inte träffat Jaws/Richard Kiel. Större delen av besökarna finns ej representerade på några internetforum. Detta måste jag tänka på, hur tråkigt det än låter.

    Sedan är faktiskt inte alla önskade gäster tillgängliga/villiga/kostnadsmässigt försvarbara osv. Jag tänker inte gå in på allt som ligger bakom en mässa, men ett litet exempel; en business class biljett från L.A. till Sverige kostar c:a 87.000:-. Det är mycket att tänka på och mycket som ska funka. Jag kan förstå om de som träffat Ray Park och även ska åka till Stockholm hellre hade träffat en annan Star Wars gäst. Men faktum kvarstår att för Stockholmsområdet så är han en väldigt bra gäst. Jag försöker bara "pleasea" så många som möjligt. Hoppas att någon förstår hur jag menar.

    Hoppas ni tycker det blir kul på mässan. Nu ska jag gå och lägga mig efter några dygns jobb i sträck. Jag gör så gott jag kan.

    Mvh,

    Jesper Isberg
     
  10. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    En sak: behöver ni hjälp med att sätta upp affischer i Uppsala i år igen? Isf ställer jag gärna upp... :)
     
  11. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jesper,
    Det råder ingen tvekan om att du gör ett lysande jobb. Vi ser fram emot mässan och hänger inte läpp någon längre stund för att gästerna inte är specialanpassade till oss. Vi förstår att du måste ha ett bredare fokus än vi har.

    Keep up the good work - and may the Force be with you! :)
     
  12. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Allt vad den kloke herr Dubbelve sa... :)

    Jag tänker gå på specialvisningarna av TPM och TTT... det är inte varje dag man har chansen att se TPM på bio, och kul med utfrågning av gästerna. :)
     
  13. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    TPM låter bra. TTT tänker jag - till allas stora förvåning, I'm sure - unvika.

    Jag är nöjd med gästerna - visst, Hayden hade varit bättre, men han brukar väl inte göra så mycket conventions, så det får väl förbli en dröm...Gillar ju inte LOTR, så Gollum får mig inte att hoppa högt, men det borde väl vara kul för de som faktiskt tycker om filmerna?

    In any case tror jag det blir kul. Det var det ju förra året...
     
  14. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Jag är på :)
     
  15. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    är oturligt nog på lajv över denna helgen.... men om jag har tur lyckas jag ta mig te stockholm över lördagen för att sedan blåsa ner till lajvet över natten.... förutsatt att vårt möte på mässan blir på lördagen.
     
  16. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Lördagen blir nog huvuddagen, jag kan nog inte komma på söndagen, men jag ska se TPM senare på kvällen.
     
  17. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Tja, de som bara kommer en dag lär väl komma på lördagen, brukar väl vara så. Fast jag kommer båda dagarna. :)
     
  18. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag vågar ännu inte svara på hur det blir med min medverkan eller inte medverkan på Sthlms mä'ssan.. Skulle dock gärna vilja komma dit...
     
  19. MemberOfTheNewRep

    MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 6, 2002
    jag är på. å andra sidan ä jag med på det mesta just nu men de här verkar kul om jag inte råkar på en omtenta förstås, då måste jag göra den istället
     
  20. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Om jag kommer upp så blir det isf att man åker hem på söndagen och detta pga tidig skola på måndagen.

    Men återkommer väl med besked när jag vet säkert.
     
  21. Crazy_Replicas

    Crazy_Replicas Jedi Youngling

    Registered:
    Aug 28, 2002
    Vi kommer!

    Men det visste ni väl redan!


    Här har ni en bild på oss:
    [image=http://www.dvdcrazy.net/teaser2.jpg]

    Mer Bilder

    Vi ses!!


     
  22. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    woei! tur i oturen, vi ska inte på lajv!
     
  23. Jawan

    Jawan Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 24, 2003
    Vafan säger du mini?! Jippie för sjutton i helvete! :D

    Jag snackar med dig imorrn...så får du förklara ;)

    Det va la gött, det va la gött det! Det var la gött det var la gött. Det va la gött det va la gött, det va la det va la det va la riktigt gött, det va la gött!!! :D
     
  24. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    TTT-biljetter beställda!
     
  25. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Tjohej, biljetterna är släppta! Hur många är det här som ska gå nu då? :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.