main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sci-Fi Mässan - Göteborg (6-7 Mars) - Malmö (27-28 Mars)

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Sith_Lord_Linkoping, Feb 10, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Inget som motiverar ett besök direkt. Det var iofs ett tag sedan jag var på mässorna i GBG samt Malmö, men jag tror att jag avstår det hela. Men det kanske finns andra som är intresserade av att veta vilka gäster som kommer, samt vill göra det till ett FFS-möte. :)

    == == == == == ==

    scifiworld.se

    == == == == == ==

    DATUM: 6 - 7 mars 2010
    TID: 10.00 - 18.00
    BILJETTER: 100 SEK/dag. Barn (3 - 7 år) 60 SEK/dag. Köpes på plats.
    PLATS: Svenska Mässan, Mässans gata 20, GÖTEBORG

    Michael Ironside - "V", "V: The Final Battle", "Total Recall", "SeaQuest DSV", "Starship Troopers", mfl.

    Peter Mayhew aka Chewbacca - "Star Wars: Episod 3, 4, 5 & 6

    Justin Cho - "The Twilight Saga"

    Maud Adams - "Mannen Med Den Gyllene Pistolen", "Rollerball", "Octopussy", "Chicago Story", "Emerald Point N.A.S.", "Radioskugga", "Vita lögner", mfl.

    Gunnar Hansen - "Motorsågsmassakern"

    == == == == == ==

    DATUM: 27 - 28 mars 2010
    TID: 10.00 - 18.00
    BILJETTER: 100 SEK/dag. Barn (3 - 7 år) 60 SEK/dag. Köpes på plats.
    PLATS: MalmöMässan, Stora Varvsg. 15, MALMÖ

    Robert Englund - "V", "V: The Final Battle", "Dead & Buried", "Terror PÃ¥ Elm Street-filmerna", "Freddy's Nightmares", mfl

    Michael Biehn - "The Runaways", "Avgrunden", "Aliens", "The Terminator", "The Magnificent Seven", "Navy Seals", "Planet Terror", "Adventure Inc.", "Hawaii", mfl

    Charlie Bewley - "The Twilight Saga"

    Jeremy Bulluck - "Robin of Sherwood", "Doctor Who", "Star Wars: Episod 5 & 6", "Octopussy", mfl

    Andrew Sachs - "Pang I Bygget", "Coronation Street", mfl

    Extra Gäst: Ruggero Deodato - "Concorde", "Atlantis Interceptors", "Live like a Cop, Die Like a Man", "Cannibal Holocaust", mfl

    Extra Gäst: Jennifer Blanc-Biehn, som spelade Kendra Maibaum i tv-serien "Dark Angel", kommer till mässan!

    Förutom "Dark Angel", som skapades av James Cameron, har Jennifer även medverkat i tv-serier som "CSI", "Beverly Hills 90210" och "Våra värsta år".
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Gbg tycker jag har bra gäster, Maud Adams var en idol för mig när jag liten, och Temuera Morisson hade inte varit fel det heller.

    Men nej, jag får hoppas att de kommer till Stockholm någon gång istället.
     
  3. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Ny gäst blir istället Peter Mayhew aka Chewbacca.
     
  4. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Ang mässan i Malmö

     
  5. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag ser fram emot Peter Mayhew men jag misstänker att barnen vill spendera en del tid i Games Workshop-montern och spela Warhammer.

    Ska bli kul att se om några nya rekvesitaskatter ställs ut i år eller om det blir samma igen.
     
  6. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Tillbaks från tillställningen. Alltid kul med mässa men inte den bästa. Roligaste idén i år var väl 501:st som hade "Droid-hunt". Man fick en bricka runt halsen med droider och reglerna på. Om Stormisarna kom och frågade dig: " How long have you had these droids?" var det bara att spela vidare scenen. Jag fick ett "Jedi mind trick"-kort som räddade mig en gång. Blev man tagen togs droiderna från dig men du fick en lott istället som det sedan var dragning på. Kul!

    Ingen Games Workshop-monter i år, tråkigt...Wizard-games var dock där! Annars känns det som om det alltid är samma montrar fast det stämmer väl inte. Echobase hade en R2-D2 i naturlig storlek som dom hade tävling med, lite kul!

    Kan meddela att Peter Mayhew har blivit ruggigt gråhårig. ;)


    EDIT: naturligtvis alltid lika trevligt att träffa Vargman! :)
     
  7. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Var du där i dräkt eller civil?
     
Thread Status:
Not open for further replies.