main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sci-fi mässan i Gbg

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Vargman77, Jan 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    www.propworld.nu
    Gästerna är avslöjade nu.

    Inga dåliga gäster han har fått tag i till denna mässan herr Isberg.

    Vilka skall dit?? och som vad??

    Jag skall försöka mig på att gå som trooper ena dagen och som orch eller
    troll andra dagen (något med Fantasykänsla i alla fall skall det bli).
     
  2. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Mässan är 4-5 mars för er som inte vet det, kanske lika bra att skriva det direkt i tråden också.

    Jag är ledig på söndagen så jag kommer nog att titta förbi då och se vad som ställs ut.
     
  3. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Nice gäster... tror dock inte att jag kan komma. Men vi får se...
     
  4. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag kommer, som Endor Rebel. Har antagligen min systerson med mig också. Men det blir väl antagligen bara lördagen skulle jag tro.

    Bra gäster om man ser till hela besökarskaran, ur SW-synvinkel hade man ju önskat mer förstås. ;)
     
  5. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Vad ska man säga om gästerna.
    På LOTR sidan var det ju suveräna och lär vara määääääängder med kö till en viss person.
    Sedan SW skådisen har man ju inte träffat så det är ju suveränt ;)
    Nä men såg att Ray Park inte varit i Gbg så då förstår man varför han dyker upp.
    Likaså Jaws har int varit i Gbg och det är väl på tiden de besöker västkusten oxå.

    Hmm är det nån i LOTR jag vill ha autograf av är det ju Elijah Wood men om jag dyker upp vet jag inte alls isf bara lördag och tidigt hem sön men får se som sagt är lättare att ta mig till Sthlm än Gbg.

    Detta kanske gör att Elijah kan tänkas besöka fler svenska städer eller va tror ni ? Engångs företelse eller kan han återkomma ?
    Iofs har int Pippin återkommit så att Elijah skulle återkomma är väl troligen minimal.

    Som sagt får tänka och suga på karamellen men sugen är jag för som sagt Elijahs autograf hade suttit fint, har ju både ringen och sting hemma.
     
  6. Pontus_Windu

    Pontus_Windu Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 21, 2005
    Jag ville ha en OT skådis! Men får jag inget VIP pass så får jag komma hem utan autograf!
     
  7. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Aura skrev:

    "Detta kanske gör att Elijah kan tänkas besöka fler svenska städer eller va tror ni ? Engångs företelse eller kan han återkomma ? Iofs har int Pippin återkommit så att Elijah skulle återkomma är väl troligen minimal. "

    Att få Richard Kiel att återkomma från Malmö till Gbg tog ju ett par år.
    Så bara för det inte hänt under ett eller två år är det ju inte säkert det inte sker.
    läste på cinemareplivca forum dessutom att Sean Astins agent försöker få till det så de kan komma till Sverige till någon ny mässa då sean blev sjuk för ett år sedan och missade att komma på den mässan.
    Självklart vill man ha fler folk från de man verkligen tycker är bra eller inte har träffat men dessa gästerna är perfekta för mig. Båda LOTR är nya och Jaws missade jag att fixa signerat foto från förra gången.
    Sedan ångrar jag mig fortfarande att jag inte skickade med mitt LOTR-RPG till sthlm förra året o fick witchkings autograf på det men hpoppas att även han återkommer så småningom...

     
  8. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vilken tur att man inte gillar LOTR, då skulle jag nog drabbas av svår ångest. Jag är nämligen upptagen den helgen och hade haft väldigt svårt att ta mig till GBG. Kommer nog att bli riktigt mycket folk iallafall.
     
  9. Neko

    Neko Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 30, 2001
    Jag jobbar hela mässans öppetider den helgen . . .
    Men jag vill ändå inte ha nån autograf av gästerna.
    Däremot vill nog syrran dit. Hon nämnde nåt om att
    'spara pengar' när hon såg vilka gäster som kommer. :)

     
  10. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Tja, ingen fara för LOTRfans här heller... Känner inget direkt behov av att skaffa varken de eller Mauls autografer...
     
  11. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Ray Park har jag träffat tre gånger, så jag behöver inte direkt komma för honom. Vore dock rätt nice att ha Elijah Woods autograf... hehe, man kanske skulle komma med en bild ur Sin City istället? ;)

    Kiel är en av de otrevligaste människor jag träffat, så jag skulle inte ta hans autograf om jag så fick betalt för det.

    Nåja, vi får se om jag dyker upp. Beror på om jag har pengar och tid. Det är visst gask den helgen...
     
  12. Locat

    Locat Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 8, 2005
    Som syrran sa... Spara pengar hela Februari. så gått som går ;) Det är i alla fall en autograf jag ska ha... Sen så ska jag kasnke köpa en åt en kompis hemma i lidköping... sen så ska man ju handla massor med andra saker *ler fånigt* Snacka om att leva snålt nu :)
     
  13. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag har inte råd att åka iväg till Göteborg i år, så jag kommer inte. Det spelar mig ingen större roll, eftersom jag redan har Ray Parks autograf och ingen av de andra gästerna är intressant.

    Eller ja, på sätt och vis är väl Eliah Wood intressant, eftersom har väl är det "störste" skådespelaren som varit på mässan, men jag kan inte säga att jag bryr mig eftersom jag inte sett en enda film han har varit med i. (Japp, ni läste rätt. Jag har inte sett LOTR)
     
  14. Railok_

    Railok_ Jedi Youngling star 1

    Registered:
    May 1, 2005
    Har inte varit inne ett tag nu men nu är det dags för mig att hoppa in igen.

    Jag kommer på lördagen, iklädd min Indiana Jones outfit.
     
  15. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag har väl ungefär samma ståndpunkt som JGM. Det är häftigt att en så pass stor skådespelare som Elijah Wood kommer hit, men jag har inte sett honom i något som har imponerat så mycket att jag skulle tycka det vara värt att köa och betala för hans autograf.
     
  16. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    I ärlighetens namn tycker jag inte att det spelar så stor roll exakt vilka gästerna är så länge dom bara skall skriva autografer. Hade det varit frågestund eller kanske att dom höll lite anföranden och berättade lite från sina upplevelser så hade så finns det ju vissa man definitivt skulle vilja ha dit. Till exempel Mr. Lucas eller Harrison Ford!

    Mässan brukar vara kul ändå, även utan autografer. Fast Woods autograf skulle man ju kunna ta på spekulation eftersom han verkar vara på väg uppåt.
     
  17. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Är nog tvecksamnt om Elijah kommer på mer mässor. Han befinner nog sig i Europa för att promota sin nya film allt är upplyst och mässan råkade va samtidigt så varför inte känna några 100 000 på det med. Ifs lär ju framtida mässor kollidera med andra av hans filmpremiärer så det är nog ifs inte helt omöjligt han dyker upp igen.

    Jaja skitt samma jag kommer ju naturligtvis och som vanligt gör jag nog inget där :p
     
  18. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Så vad säger ni, skall vi träffas på lördagen för lite muffinskonsumtion?
     
  19. Rogue_Fan

    Rogue_Fan Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 2, 2002
    Om det blir matkonsumtion på kvällen ansluter jag gärna efter jobbet.
     
  20. Pontus_Windu

    Pontus_Windu Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Mar 21, 2005
    Om det sker under dagen undrar jag om man som tretton år är välkommen? Jag kommer vara där från att mässan öppnat till ca 15.30.

    EDIT: Kommer mässan klassas som ett möte?
     
  21. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Helt klart ett möte! Om vi bara ser till att träffas...

    För min del får du gärna vara med och fika lite muffins, min systerson är 14 så du är ju inte sååå mycket yngre.

    Kan också tänka mig gemensam käkaktivitet på kvällen.
     
  22. Jedi_Emilie

    Jedi_Emilie Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Aug 19, 2004
    Jag kommer definitivt att komma till mässan, antagligen blir det på lördagen. Är mkt glad över gästerna, särskilt en av dem...
    Eftersom jag antagligen kommer att få skjuts så vet jag inte riktigt om det är möjligt att delta i något möte eller så, beror nog på tider. jag har aldrig deltagit i något möte, så det skulle annars vara jättekul att träffa folk.

    //Jedi_Emilie
     
  23. _SithSpawn_

    _SithSpawn_ Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 14, 2000
    Jag är gärna med på ett eventuellt möte om bara tiderna passar.
     
  24. Helena--Skywalker

    Helena--Skywalker Jedi Youngling

    Registered:
    Jun 16, 2003
    Jag kommer att åka upp till mässan, men kommer nog inte vara där förrän på
    eftermiddagen eftersom jag antagligen kommer kommer tävla i Gbg på förmiddagen.
     
  25. Effe

    Effe Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 8, 2002
    Hur stort är intresset för att käka något efter mässan? Stänger ju 18:30 så där någonstans (på lördagen).

    Och som dets er ut nu kommer jag nog vara där båda dagarna.
     
Thread Status:
Not open for further replies.