Sci-fi mässan i Gbg

Discussion in 'Sweden' started by Vargman77, Jan 24, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Cobblestone Jedi Master

star 4
    jag hakar nog gärna på om man tänkte äta någonstanns
  2. _SithSpawn_ Jedi Master

star 4
    Hade gärna varit med men kan inte stanna längre än till ca 13.00 så det skulle vara om folk gick ut och käkade lunch eller nåt.
  3. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Jag hänger gärna med.
  4. Elenhin Jedi Padawan

Hmm, okej, jag är Clebrion's lite inaktiva kompis, och är väldigt ledsen för den inaktiva delen, i alla fall, jag kommer att vara på mässan nu. Tyvär kommer jag att var ai sälskap med några som inte är så frälsta, så det blir nog ingen koret dräkt för min del.....

I och med att jag kommer att åka som representant för en sorts utbildnings kurs, i alla fall, vet inte vad chansen är, men nog vore det kul om man kunde träffa er där. Vore lättare att vara mer aktiv då. Om nu inte Niklas förvarnat att jag är lite blyg eller hur man skall säga.

Kommer ju i alla fall att åka dit, så får man väl se vad som händer.
  5. Celebrion Jedi Knight

star 3
    Den ovanpostande flickan bad mig fråga om det är någon som ska på mässan som kan tänka sig att hand om henne lite, guida runt, prata med och så där...
    Hon åker som sagt ned med Arbetsförmedlingen som betalande och de vill ha lite koll på vad hon tänker göra för deras pengar...
    Hon nämnde nåt om en dokumentärfilm hon och en medarbetssökande skulle spela in där, antagligen kan ni lyckas vinkla filmen något... ;)

Jag kommer som sagt inte med men om ni känner att ni skulle kunna lotsa en stackars blyg själ en dag så får ni höra av er! Jag skickar ett mail till henne imorgon vid tre nångång, innan dess skulle jag gärna se att nån har hört av sig...

Hon är som sagt mycket blyg och tämligen känslig, men när man lärt känna henne så blir hon glad, sprallig och pratglad! Efter en dålig skolgång så har hon väldigt svårt för någonting som kan liknas vid kritik också, så tänk lite på vad ni säger är ni snälla. Låt för den skull inte det skrämma er från att prata med henne, hon är mycket rolig att känna!

Hmm, om den här utläggningen blev aning förebrående ála Mamma, så beror det på att det här är min bästa kompis och jag vill inte att hon ska råka illa ut... Vi bygger upp varandras självförtroenden och jag vill inte se hennes rasa i botten igen... Hoppas ni kan ha överseende med det här och ta hand om henne...
  6. Zaphod Beeblebrox Jedi Master

star 4
    Woooo!
    Det verkar som att jag faktiskt kan vara med den här gången!
  7. _SithSpawn_ Jedi Master

star 4
    Jag kommer att gå omkring några timmar på lördagen och kolla runt samt skaffa några autografer så om din kompis vill hänga på Celebrion så är det inget problem.
    Det finns säkert en hel del andra FFSare häromkring som kan hålla henne sällskap resten av tiden om det behövs. (Men de får anmäla sig själva)
  8. Celebrion Jedi Knight

star 3
    Jättebra!
    In med fler såna positiva bidrag!
  9. Elenhin Jedi Padawan

Hej, det är ju helt underbart, tack så jätte mycket. Nu undrar jag bara egentligen om jag kan få ett telefon nummer till dig så att vi kan hitta dig där.

Kommer att bli helt underbart, både mässa och snälla personer. Tack så jätte mycket igen,

/Elenhin
  10. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Härligt Zaphod!

En sak kan jag säga, att vara blyg i det här gänget är ungefär som att vara prästkrage på en blomsteräng: det passar in perfekt! :)
  11. _SithSpawn_ Jedi Master

star 4
    Jag skickar dig ett pm med all information du behöver.
  12. Elenhin Jedi Padawan

Tack så jätte, jätte mycket. Men här kommer första frågan som gör att jag blir rädd att alla kommer hata mig, hur fungerar pm härifrån? Ledssen, men jag vet inte.

Tack så mycket i alla fall
  13. _SithSpawn_ Jedi Master

star 4
    Om du är inloggad kan du titta till höger om inloggningsnamnet så står det private messages. Det är bara att klicka där.
  14. Vader_Darth Jedi Master

star 3
    Har kollat på rese möjligheter ner till Gbg men då man måste byta flyg och tågen int passa in så kommer det int bli någon mässa för min del.

Hoppas att alla som ska ditt får en trevlig stund och att det är något som lockar.

Ha det så trevligt och du ska se att de tar väl hand om dig Elenhin.

15. Zaphod Beeblebrox Jedi Master

star 4
    Finns det några mer samlade planer på

a) Lunch?
    b) Muffins?
    c) gå och äta när mässan stängt?
  16. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Nä det kan nog behövas lite tider på det.

Mitt förslag:
    A, Lunch 11:38
    B, Muffins 13:27
    C, Middag 19:77

[face_laugh] åååå vad jag är rolig!

Okej, mer seriöst:
    A, Lunch 13:00, på McDonalds Scandinavium
    B, Muffins 15:00, vid borden i entrén
    C, Middag 19:00, på någon pizzeria kanske?
  17. _SithSpawn_ Jedi Master

star 4
    Låter jättebra Jedi-W.
    Då kan jag i alla fall vara med på lunchen.
  18. Pontus_Windu Jedi Knight

star 1
    Kanske hinner ta en muffin då. Betalar järna någon för en muffin:)
  19. Effe Jedi Knight

star 3
    Låter perfekt då kan man va med när man kan, men som det nu e jag garanterat med på Middag, och beroende på innebandyn så vett jag inte om lunch/muffins än men meddelar så fort jag vett.
  20. Zaphod Beeblebrox Jedi Master

star 4
    Agh
    Omgörandet av min lägenhet har expanderat i omfattning och tid.

Har en känsla av att det inte blir någon mässa för mig trots allt. :(
  21. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Du hittar då alltid på ursäkter... ;)

Jag tror nog att lägenheten finns kvar även om du spenderar ett par timmar på mässan. Kom igen, häng på!
  22. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Även om man inte har lust att gå på en mässa, så kan man passa på att träffa FFS:are utanför mässan i samband med den.
    Äta måste man ju ändå göra, så varför inte göra det i gott sällskap. ;)
  23. Pontus_Windu Jedi Knight

star 1
    Lånat från propworld.nu:
    Årets mässa äger rum på två plan! Ta rulltrappan upp till en utställning
    med äkta filmrekvisita, live svärdshow, café och ännu fler utställare!
  24. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Coolt! Hoppas det betyder att den är större i år.

På tal om det så kanske vi skall fastslå lite möteplatser för ätaktiviteterna.

Förslag:
    A, Lunch 13:00, vid garderoben eller vid McD's entre
    B, Muffins 15:00, svårt men om det finns någon plats där man kan äta medhavd fika så får vi ta där.
    C, Middag 19:00, utanför mässans entré (slutar 18.30 så vi får väl samlas då)

25. Vader_Darth Jedi Master

star 3
    Hoppas att ni som väl besöker mässan till helgen för en trevlig stund där
    och mycket att titta på.

Vill gärna se lite bilder ifrån mässan senare om någon snäll person kan lägga upp sådana.
    Effe jag räknar med dig som paparazzi ;)
Thread Status:
Not open for further replies.