main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sci-Fi mässan i Malmö

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Vargman77, Feb 9, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Skall ni klä ut er till huliganer behöver ni ju inte använda hokeylag (eller annat lag) eftersom huliganer endast gör det för att få bråka och nästan skiter i vad det står för namn på tröjan eller vilka färger deras halsduk har...
     
  2. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag kommer att vara där hmm båda dagarna.

    Eller :p

    Jo båda dagarna kommer ni se mig yra runt där eller yra och yra ;)

     
  3. seizetsu

    seizetsu Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 20, 2003
    Och jag kommer för min del deffinitivt att yra runt där båda dagarna :)
     
  4. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Bara lørdagen før min del.

    På tal om halvdanskar så sitter jag på kurs i Køpenhamn just nu!
     
  5. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    det var de värsta! dubbelve har åkt i förväg, och har blåst för långt i bara farten!
     
  6. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    He he, ja den skånska asfalten var ju så jækla hal! Sladdade rætt øver bron och stoppade mot Amalienborg!!

    Himla tur att jag øvade så att jag ær beredd tills den 26:e!

    :p
     
  7. seizetsu

    seizetsu Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 20, 2003
    Kalder du det for dansk, Jedi-W? ;)

    Anyhow, jag kom att tänka på en sak: du skulle inte kunna tänka dig att ta med min lightsaber som har legat hos dig sen i somras till Malmö? :)
     
  8. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Hm, ingen som ska tillfället och festa när dem för en gångs skull är i Malmö :p
     
  9. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    seizetsu: He he, nä jag försökte inte skriva danska, jag satt på ett danskt tangentbord så det blev så i alla fall.
    Självklart tar jag med sabern, jag hade tänkt överraska dig med den om du inte sagt något.

    På tal om det, du glömmer väl inte paraplyet Aprentize? :)
     
  10. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    kan säga som du själv sa, hade tänkt överraska dig med det! heh, så att nejdå, det glöms ej!
     
  11. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Är det någon som har nåra erfarenheter av vad man kan shoppa på mässan?
    Är det bara svindyra original props och vintage leksaker eller brukar det finnas chans att göra klipp?
     
  12. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jag tycker nog att de bilder som Lynx köpte framför näsan på Enji och RF på mässan i sthlm var rätt prisvärda. Så det finns nog kap att göra.


    Edit: fan jag missade med 1 minut
     
  13. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag köpte en vanlig action-figur (Shaak Ti) som jag inte har sett i affärerna, och den var dessutom billigare än vad actionfigurer brukar kosta tycker jag. Tror det var mellan 75-100 kr.
     
  14. Jawan

    Jawan Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 24, 2003
    Jedi - W: Om du menar vad somn finns på mässan, så kan jag säga att det är en hel del saker. Där finns både figurer och sånt och sedan en massa coola saker, mobilskal, affischer, muggar. Sedan finns det också massa serier och det är ju inte bara en SW mässa så det finns gott om annat än SW där också :)
     
  15. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Ahhh, låter bra! Då kanske man kan se fram emot lite härlig sci-fi shopping. Hoppas särskilt på att få tag på SW-tygmärken och en ny SW-mugg (den gamla är så sliten).
     
  16. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Tygmärken är inte vanligt.. jag har letat länge och bara hittat två stycken...
    Däremot finns som de andra redan sagt chans att göra fina klipp... Allt är dock inte klipp.
    Själv köpte jag en plansch för 15 :- (fanns bara en kvar och jag ville ha den fast den var sliten så jag vågade inte låta den vara kvar ett tag). I nästa "bås" så fanns samma bild för 10 :- i nyskick.. (i många ex) *Doh*
     
  17. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    lol!

    jag köpte tre plancher exakta kopior på gamla vhs omslagen tror jag det var för gamla trilogin i stockholm. 75spänn styck. Dom gick åt snabbt. (har faktiskt inte ens rullat upp dom och kollat om det var rätt plancher än, men de kommer!)
     
  18. Vader_Darth

    Vader_Darth Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Man kan även handla DVD filmer.

    Som sagt är inte bara SW försäljning utan där brukar vara annat oxå.

    Ja snart närmar det sig.

     
  19. Jawan

    Jawan Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Feb 24, 2003
    Jippie!!! Alltså nu e det inte far away!! :) Kommer bli sååååå kul!!!! :p
     
  20. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Är det inte typiskt Vargman?! Känns som om det skulle kunna hända mig också. Synd att tygmärken skall vara så svåra att få tag på. Själv har jag bara ett (ESB)!

    - Do you have tygmärken?
    - Don't get me wrongo but, ita woulde be cheaper to buy a whole new ship ey!
    - Thanks Watto, I'll just go and bet on the Scanian pod-racers then...
     
  21. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jo.. Visst är det typiskt.. men hade jag gått runt och kollat först så hade det bara funnits på första stället och varit slut när jag skulle ha den.. Och det var ju inte så stor skillnad.. men irriterande var det ja :)
     
  22. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag vill ha en plånbok eller en patch som det står BMF på. (alltså, inte förkortningen ;) )

    Jag hoppas att det finns någon försäljare där som ser värdet i att sälja delar till folk som bygger ljussablar. Om jag inte hittar ett EL-kit så vill jag ha en Anakin FX. Den borde inte kosta mer än vad ett kit+frakt borde kosta från USA, men det är mycket svårare att ominstallera FX'ens elektronik.

    Sen kanske några vintage Kenner-figurer. Och så klart Ray Park's autograf.
     
  23. Leto

    Leto Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 19, 2002
    Svårt att få ett svar, är det nån som vill göra nåt i Malmö efter mässan eller inte?
     
  24. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Vill och vill, kan och kan... :( Jag nämnde frågan för en månad sedan. <mummel, mummel>
    Jag åker hem på kvällen. För sent att boka om, för det finns inget ledigt att boka om till.
     
  25. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Kommer, kommer inte, kommer, kommer inte...

    Kommer inte. :(
     
Thread Status:
Not open for further replies.