Sci-Fi mässan i Malmö

Discussion in 'Sweden' started by Vargman77, Feb 9, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Queengodess Force Ghost

star 4
    Vet inte om jag får tag i pengar, men om det funkar med ekonomin så kommer jag...Fast i april, då är vi i gång med redigeringen av ny kortfilm, får se om jag hinner...

Kanske skulle jag ta med mig kameran för kompletterande material...?
  2. Enji Force Ghost

star 6
    Hey! Jag är inte heller nån Jedi! Jag är en alldeles förträffling demon ninja vampire terrorist mummy bounty hunter diva! :D

Om Kee tar med sig kameran kommer jag gömma mig.
  3. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Som sagt det blir nog en prisfråga ifall vi kan ha ett eget bås eller inte.

Isåfall borde vi ju kunna dela ut broschyrer med lite info om oss och sådant, men sånt kostar också pengar.
  4. wishnud Force Ghost

star 4
    Klart man vill dit..ska undersöka med datum och pengar.

Jag kan tänka mig en gemensam resa med uppsala borna.
  5. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Inget svar ännu från Propworld...

Om vi skall vara där bör det väl i första hand vara för att ragga nya medlemmar. Om vi dessutom ställer ut något så är det väl en bonus.

Öhhh Enji undrar om särskilt många vill pussa en demonninjaturtlebloodknivesdeadpeople vad det hette... du får nog gå runt och skrämma fram folk till vårt bås istället. ;)

EDIT: Glömde skriva att eventuella broschyrer fixar jag, gratis...
  6. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Broschyrer vore ju en bra idé, oavsett om vi har bord eller inte, man kan ju dela ut till intresserat folk även om man bara går runt utklädd.

Skulle kunna skriva ihop en text, det har ju gjorts FF broschyrer i USA, skulle kunna se hur de såg ut.
  7. Aprentize Jedi Master

star 4
    låter bra...

om de inte e allt för dyrt med bås så borde vi väl kunna skramla ihop det bland alla oss eller? vi e väl en hel massa på forumet?

FF sweden T-shirts låter kul, Jedi-Ws design comes to mind :)
  8. seizetsu Jedi Knight

star 2
    En egen monter vore helt klart något roligt som åtminstånde jag skulle kunna tänka mig att bidra till så länge priset inte drar iväg hur högt som helst. Vi får väl invänta svar från propworld och se :)

Men jag undrar ändå lite om vi verkligen behöver en monter om vi i egentligen bara vill ha den för att ragga folk. Broschyrer, som vi tack vare vårt goda dubbel-v kan skaffa gratis borde i sådana fall vara nog.

Eller vad säger ni?
  9. Aprentize Jedi Master

star 4
    iofs, men de vore ändå kul att ha en liten homebase o inte bara driva omkring som de lösa folk vi annars är :)
  10. Vargman77 Jedi Master

star 4
    Nja.. Jag tror att de flesta skulle driva om kring i alla fall... Men som sagt var så får vi väl helt enkelt avvakta svar från Isberg... (Tror dessutom det är lite sent att kolla upp det för detta året.)
  11. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Fick svar Isberg! Det var inga problem med platser än så länge och deadline för att boka in sig är i mars.

Han skulle skicka över priser och annan info via vanlig post.
  12. Aprentize Jedi Master

star 4
    LÅter spännande!

Låt oss leka med tanken på att vi kan fixa en monter. Vad ska vi ha där? Vilka uppgifter skall vi var och en ha? Ska vi sälja något? osv osv...

Med tanke på mina utklädningsmöjligheter så kan jag tänka mig att stå där bakom en del som representant.
    Vi borde ju även iofs ha en dator där med internet uppkoppling som var kopplad till forumet, men de hade vart jobbigt... är det överhuvudtaget genomförbart? "gratis något om du går in o reggar dig :D"
  13. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Vi ska inte sälja någonting! Bara göra reklam för oss själva och få folk att gå med i FFS. Jag kan tänka mig att ha någon form av tävling, vi kan säkert skramla ihop till några priser.
  14. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Fördelen som Trekkerna har är att de har riktiga registrerade föreningar, med medlemsavgifter och därmed pengar att satsa på mässor. Avgiften är fördelar över många personer.
    Vi skulle kunna visa fan-filmer på en TV i montern. En av Star Trek-föreningarna på mässan i Stockholm gjorde det om jag inte minns fel. Det skulle få folk att stanna till.
  15. Aprentize Jedi Master

star 4
    grrrrrrrrrrrr nu har hon bytt ikon igen!!

Asså jag känner igen folk på ikonerna, jag kollar aldrig ens på namnen... detta är det mest irriterande som finns! ;) e som om min bästa kompis skulle plastikoperera sig eller nått... nåväl

Vad tror du om att ha en dator där?
  16. seizetsu Jedi Knight

star 2
    Att ha en dator där ska nog inte vara några problem, inte heller internetuppkoppling. TSS hade föra året båda delarna. Problemet blir nog snarare hur vi ska få dit en dator som vi vill att vem som nu går förbi vår monter ska få använda. Några förslag rörande datorn?
  17. Darth_Redicolous Jedi Master

star 3
    Varför inte bjuda på/sälja/lotta ut FF Swedens Patenterade(?) Muffins?
  18. Aprentize Jedi Master

star 4
    ****! självklart måste vi bjuda på muffins!
  19. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Muffins är aldrig fel.

(och den här veckan lär jag nog byta ikon flera gånger)
  20. Aprentize Jedi Master

star 4
  21. Enji Force Ghost

star 6
    Om vi delar ut muffins lär vi lätt bli den populäraste montern... :D
  22. Jedi-W Jedi Master

star 4
    Tycker fortfarande att "Kyss-en-Jedi" är en lysande idé! ;)

Om det skall vara intressant för allmänheten (eller vad man skall kalla fritt strövande nördar) så bör vi ju ha något att visa upp. Orginal prylar, affisher, kostymer, leksakssamling eller liknande. När någon ställer sig för att titta på det här så håller vi fast personen och tvångsregistrerar dom!! Mohahaha snart är alla som vi!!!
    [Imperie_mars_musik]Taa taa ta tata ta tata ta[/Imperie_mars_musik]

Eller kan vi vara trevliga och bjuda på kaffe/saft med muffins och berätta om vår verksamhet samt dela ut broschyrer. :(

Hade förresten inte fått någon post från Isberg igår.
  23. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Hur mycket har vi att ställa ut, jämfört med proffsen som är där?
  24. Aprentize Jedi Master

star 4
    vargen har ju sjuhelvetes samling, de e allt jag vet.
  25. Vargman77 Jedi Master

star 4
    *skrattar*
    Visserligen har jag en samling men det är inte gärna något som jag drar med mig till Malmö för två dagar..
Thread Status:
Not open for further replies.