main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sci-Fi mässan i Malmö

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Vargman77, Feb 9, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DOK

    DOK Jedi Youngling star 2

    Registered:
    May 23, 2002
    Om du bara ska ned över dan, Jedi-W, så kan jag tänka mig att haka på dig.
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    En tävling vi skulle kunna ha är ju att namnge Rebel Legions lilla maskot, en teddy-wampa.
     
  3. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    The more the merrier!
    Tänkte höra med en snubbe till (Starcluster) men det blir ju ganska lagom med oss (Aprentize, DOK, StarC och jag) i en bil. En minibuss blir nog bara dyrare även om vi fyller den (8 pers) så kan det vara billigare att ta två bilar. Fast vi kanske skall kolla upp det om fler Göteborgs-fans anmäler sitt intresse.
     
  4. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    ju billigare alternativ vi kan hitta desto fler lär ju va intresserade. OM, I tell ´ee, OM vi får en monter så kanske inträdet blir gratis dessutom... mycke tröst iofs me tanke på att alla förmodligen får hjälpa te att betala den, men de kanske blir billigare ändå... dubbelve du kollar väl upp minibuss priser som den gode CR du är? ;)
     
  5. J_a_w_a

    J_a_w_a Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Hmmm...Mini in a minbus you say? En Jawa får la plats i minin också? :)

    Ska man ta tåg upp annars? Helt ensam...bara jag och konduktötren och matvangen o toaletterna...sorgligt :(
     
  6. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag och Aprentize togh ju tåget ner förra året...
     
  7. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Klart jag kollar minibusspriser, fast jag tror som sagt att det blir dyrare än två egna bilar.

    Nu har jag fått monterpriser från Isberg!! :D
    För montrar upp till 8 m2 är priset 375:confused:m2 för större montrar blir det billigare kvadratmeterpris men å andra sidan högre totalpris. Då ingår stol och bord också. Montervägg (att sätta upp affisher/banners på) kostar 190:- per löpmeter. Det går även att få eluttag och sådant för en liten extrasumma. Vi bör ju ha en monter på helst 4 m2 med bakvägg vilket alltså skulle kosta ca. 1138:- ;)

    Eftersom jag jobbat med våra mässutställningar här på jobbet kan jag säga att det är bra priser. Frågan är bara om vi tycker att det är värt det samt hur vi skall fördela kostnaden mellan oss (skall bara dom som jobbar i montern betala eller skall alla FFS:are som tänkt gå på mässan betala eller skall kanske alla 120 registrerade betala (orealistiskt)?)
     
  8. PropWorld

    PropWorld Jedi Youngling

    Registered:
    Feb 20, 2003
    Hej Jedi-W / alla,

    Som framgår av anmälan, är "Typ B" den minsta monternplatsen som går att hyra. Den är 8 kvm och det ingår två bord och två stolar. Alla priser är exkl. moms.

    Maila gärna om du har några frågor. Hoppas vi ses!

    Mvh,

    Jesper Isberg
    www.PropWorld.nu
     
  9. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Ahhh, lysande! En väldigt bra ny medlem om jag får säga min åsikt! :)
    Välkommen PropWorld!

    Jag hade tydligen läst lite slarvigt, alltså är det 3750:- inkl. moms (plus vägg) för minsta montern. Det är relativt mycket yta (en bil får plats) man kanske skulle arrangera ljussabeldueller istället? ;)
     
  10. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det är ganska mycket pengar, finns det något sätt vi kan fixa ihop dem?

    Jag är villig att dra mitt strå till stacken, men jag är fattig student och har inte alltför mycket pengar att vifta med per månad.
     
  11. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag säger som förut.. Är det verkligen värt det? Vad skall vi ha vid montern???

    Jag anser inte att något vi har kommit fram till ännu har rättfärdigat det priset (även om det är billigt).

    Kan vi inte göra som förra året istället (och på Sthlms mässan) att folk tar med lite lappar för vårt älskade forum och gör reklam... :)
     
  12. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ni får avgöra, mig spelar det egentligen ingen roll. :)
     
  13. seizetsu

    seizetsu Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 20, 2003
    Jag säger precis som Obi Anne; Jag kan tänka mig att betala lite men då jag befinner mig snäppet under fattig student, fattig pojkspoling som inte har fått sitt barnbidrag ännu blir det nog inte så mycket. Frågan är väl egentligen om vi kan få ihop tillräckligt med villiga betalare.
     
  14. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Jag jobbar men är inte direkt rik ändå.. Dessutom brukar mässan alltid medföra alltför stora utgifter i sig själv...
     
  15. J_a_w_a

    J_a_w_a Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag tycker att 3 papp låter mkt...men det kanske är billigt och vi är ju ändå ganska många medlemmar som hänger här. Men frågan är VAD ska vi ha i båset? För att lägga ut 3 papp på en monter så vill man ha ett bra sådant också :) Så om nån har nån idé? för jag har ingen speciell...
     
  16. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Jag är mer på att larva runt och dela ut lappar än att betala för en monter, hur många är villiga att betala? säg 10 pers då blir det ändå några hundra per skalle, hm är det värt det?
     
  17. Jedi-W

    Jedi-W Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 14, 2002
    Jag håller med. På med outfitsen eller FFS t-shirten och sedan producerar jag några stiliga reklamblad som vi kan tvinga på oskyldiga mässbesökare!

    Skall förresten försöka lägga upp instruktionerna för FFS t-shirten samt fräscha länkar till tryck/bilder igen.
     
  18. PropWorld

    PropWorld Jedi Youngling

    Registered:
    Feb 20, 2003
    Hej alla,

    Den som är "ansvarig" för ev. bokning av mässmonter kan maila mig, så kan vi diskutera priser.

    Lightsaber-strider låter jättekul, sen känns det ju lite mer seriöst att ha en egen monter. I montern skulle jag föreslå att ni t.ex. har flyers, kanske någon t-shirt och personal som kan informera om FFS.

    Att ha folk som går runt på mässan och delar ut reklam är inte speciellt populärt, varken hos mig eller andra utställare. Det är inte rättvist mot andra utställare som betalar för att synas och finnas på mässan (som t.ex. Trekkers i Södra Sverige, som har fått massvis med nya medlemmar).

    Om ni (FFS) vill synas och göra reklam för er själva på mässan, då får ni hyra monterplats. Annars är ni självklart hjärtligt välkommna som privatpersoner till mässan, utan reklam och flyers. Hoppas ni håller med om att detta är rättvist mot alla inblandade.

    Maila gärna om du/ni har några frågor.
    Mvh,

    Jesper Isberg
    www.PropWorld.nu

     
  19. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Räkna med mig och Minigo, vi dyker som vanligt upp lite försent i en minibus med ett antal duvor i grillen! ;)
     
  20. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    maladour, jag har fortfarande aldrig sett till dig på någon mässa o du har jag sagt att du skall komma till dom senaste 18-19 stycken ;)

    Håller med om vad PropWorld skriver, det är inte rättvist mot andra mässbesökare att vi går runt o prackar på dom flygblad o de e inte rättvist mot uställare att vi kommer o lägger våra lappar vid deras bord eller går runt o sprider info gratis.

    O andra sidan tar väl TSS medlemsavgift så dom tjänar ju på att göra reklam för sig själva, de gör inte vi. Kanske skulle vi börja ta en medlemsavgift, göra FanForce till en riktig förening? Någon som nånsin funderat över det? Hur ligger det till på andra FFs runt om i världen?
     
  21. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Problemet är att eftersom ingen måste lägga ut pengar så blir det lätt att ingen gör det. Man måste ha en morot, dvs. de som betalar måste få någon form av kompensation.
    De som står i montern får utställar-pass och därmed fri entré och bättre möjlighet att röra sig in och ut på mässan (eller hur?).
    Det är en början, men det behövs nog mer.

    En svensk StarWars-organisation som har pengar (hur mycket det nu är.. ) är starwars.nu. De har också tröjor o dyl. till försäljning, och skulle på det viset kunna skaffa sig intäkter på mässan.
    Skulle man kunna samarbeta med dem? Jag vet inte om det är en bra idé, men... det är i alla fall en idé. Det kanske skulle bli lite mycket att ha starwars.nu, FanForce och Rebel Legion på ett och samma bord ... :p Vad tycker ni?
     
  22. Aprentize

    Aprentize Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 15, 2002
    ser inte va rebellegion skulle ha o göra på mässan, men ett sammarbete mellan FF o sw.nu angående monter låter väl inte helt omöjligt...
     
  23. J_a_w_a

    J_a_w_a Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 14, 2002
    DET tycker jag låter bra...då kan ju vi kanske få dit lite fler medlemmar från sw.nu, som är ovanligt. Jag menar det sw.nu verkar inte vara sååååå jätte organiserat tyvärr med tanke på att det har "för mkt" medlemmar nästan...en del e bara där och bryr sig inte om sw lr nåt, gör ett inlägg då o då. Men FFS är ju mkt mer "sammanhållt" tycker jag :)
     
  24. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Om det skulle bli för mycket med Sw.nu / FFS / rebellegion beror på..

    Skulle FFS bara ha ett reklamblad och rebellegion likaså så kanske vi skulle kunna få köpa in oss hos sw.nu men visst, skall vi ha massa grejer för varje förening så skulle det nog bli för mycket...
     
  25. J_a_w_a

    J_a_w_a Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 14, 2002
    sw.nu är ju ett "fristående" forum om man tänker på att JC har ju massor av fler länder än Sverige :)

    sw.nu har bara 2, danmark o sverige :p

    Iaf...drömscenariot vore ju att ha 1 coolt relativt snyggt forum (detta e ok utseendemässigt och sw.nu e FÖR snyggt nästan) tillsammans...men det e ju bara en dröm :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.