main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sci-Fi-mässan i Stockholm 3-4 november

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Obi Anne , Sep 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ja, nu är det dags för mässa igen.

    Gästerna är offentliggjorda på hemsidan. Det är Lance Henriksen, Robert Knepper, Gunnar Hansen och Julian Glover.

    Julian Glover vill jag gärna träffa, men jag är ändå inte särskilt lockad av mässan. Det vore ju ändå en möjlighet att ha en träff eller något på kvällen om folk ändå är i Stockholmstrakten.
     
  2. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Julian Glover vill jag träffa, men jag är inte heller särskilt intresserad av resten av mässan. Inte helt otänkbart att han kommer till någon viktigare mässa på kontinenten senare...
    Jag kanske går dit utklädd i alla fall -- måste ju representera Rebel Legion!

    Jag är helt klart med på träff efteråt!
     
  3. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    Hmm - havde tænkt på at komme, men med de gæster bliver det ikke til noget. Da er Stockholm altså for langt væk :(
     
  4. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag tror inte att jag kommer. Det intressantaste med mässorna brukar vara gästerna, och Julian Glovers autograf fick jag på CIV.
     
  5. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    För en gångs skull är det riktigt bra och intressanta gäster, mer eller mindre är alla fyra "toppnamnen" av intresse för mig. Så det ser ut att bli en resa för min del. Får återkomma med om jag kommer delta i någon FFS aktivitet eller ej.
     
  6. Vargman77

    Vargman77 Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 18, 2002
    Detta är samma helg som vi i Sverok kör spelveckan så för mig blir de inte att komma upp på mässan.
    Jag hade från början haft ett erbjudande att komma med upp och vara med som zombie och göra reklam för "Die Zombiejäger" men som sagt
    var att springa runt i orchmundrering och göra reklam för Sverok och våra olika sorters spel är viktigare för mig i dagsläget.
     
  7. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Uppdatering på websidan: Anthony Daniels (C-3PO) kommer till mässan !!!

    En annan nyhet är utställning och föredrag av en Matte Painting-målare.
     
  8. Qui-Gina-Jinn

    Qui-Gina-Jinn Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jun 2, 2003
    :eek:

    No fair!

    Det skulle da lige være en grund til at komme - hvor er det ærgeligt at jeg ikke har råd! :_|

    Missede ham i London, desværre...
     
  9. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Hmmm... Det kan nog vara värt att åka på mässan för att träffa Anthony Daniels. Får se hur jag gör.
     
  10. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Trevlig med en till bra gäst. Denna mässa ser ut att överträffa samtliga tidigare mässor som varit i Sthlm.
     
  11. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Det är stort, men jag undrar vad hans autograf kostar? Tycker också att det är jättebra att det även blir lite föredrag, kul att mässan utvecklar sig.
     
  12. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    -Ja, Stockholmsmässan har verkligen utvecklats till det bättre som senaste åren vilket gjort att mitt intresse ökat markant. Vet inte vad Thony's autograf kostar men man bör väl räkna med att den kostar betydligt mer än dom övriga gästernas. Matte Painting utställningen och föredraget känns riktigt intressant och något som jag vill ta del av. :)
     
  13. abflexcaptain

    abflexcaptain Jedi Youngling

    Registered:
    Nov 7, 2006
    Najs, det kommer nog att komma en deligation mässbesökare från Nyköping [face_peace] uppklädda och normalklädda. Vi bakar in det i Sveroks spelvecka och gör föreningsresa av det. [face_dancing]
     
  14. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag kommer som det verkar att vara tvungen att vara i Falun den veckan, synd för det här var första gången på länge jag tyckte det skulle bli kul att gå.
     
  15. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Lance Henriksen lämnar återbud!

    Några fler uppdateringar har också kommit den senaste veckan. Det öppnar kl 9.30. Fotosessions-tiderna är postade.
     
  16. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Jag kommer på mässan imorgon. Anthony Daniels autograf fick jag i London, men Julian Glovers har jag inte. Dessutom är det alltid roligt att åka upp till huvudstaden :).
     
  17. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Hur mycket kostade Anthony Daniels i London?
     
  18. Lexi

    Lexi Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 9, 2002
    Om jag inte minns fel så kostade den 25 pund.
     
  19. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Ni får ha det så kul alla ni som ska iväg på mässan, som sagt länge sedan jag tyckte en mässa verkade så här intressant, och då är det ju typiskt att man inte kan åka.
     
  20. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Nu har jag varit där. Det bästa var (som vanligt ;) ) Cinema Replicas' monter, som i år var större än någonsin och man kunde gå in i. (72 m² - precis som mormors trea jag och morsan sålde för ett par veckor sedan)

    Representanter för "Star Wars-The Exhibition" i Örnsköldsvik var där och gjorde reklam. De påstod att mässan skulle bli större än i London, därför att de har mer plats för stora rymdskepp. Bättre biljettpriser än i London också: 150 kr/person, men man måste köpa i förväg och de tar bara in 1500 besökare per dag.

    Jag träffade Anthony Daniels. Hans autograf kostade 250 kr.
    Jag träffade också Anne-Leia, Berg, folket bakom fanfilmen Threads of Destiny, 501st'are och några som jag känner från andra forum.
     
  21. Anneleia

    Anneleia Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Feb 9, 2004
    Japp, snart kommer en ny snygg autograf upp på väggen, Anthony Daniels. Vi funderade på Julian Glover också, men det blev inte av, tyvärr.
    Mässan var bättre än den varit förut, så förhoppningsvis har ni som inte kan ta er dit i helgen något att se fram emot till nästa år.
     
  22. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Årets mässa var en av dom trevligaste på flera år. I år fick dom hit bra och intressanta gäster samt ett bra utbud av försäljare och andra intressanta omkringarrangemang. Tog med mig några saker hemifrån som jag fick dedikerade när jag köpte mina autografer och jag lyckades hitta en hel del fina fynd på min shoppingrunda.
     
  23. abflexcaptain

    abflexcaptain Jedi Youngling

    Registered:
    Nov 7, 2006
    Jupp jupp, trots att vår chaufför blev indisponibel så stoppade det inte oss från att ta tåget upp. Tyvärr fick starwarsutstyrsel och lightsaber stanna hemma och reserv-utsyrseln av typen StarTrek *Kanske får skämmas lite då att man skriver det i ett Starwars forum* ;-P fick luftas. Riktigt trevlig mässa med en hel del ögonbrynshöjare i kostymväg (Alien, Sagan om ringen (ringwraith), Halo(Master Chief), Homer Simpsson, Silent Hill (Pyramid head), Ett samlat gäng med Läderlappentema (Joker, Ivy, Harlequin, ScareCrow, Riddler, Robin) och 501st så klart.)

    ser fram mot Starwars-utställningen nästa år.
     
  24. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    ST-kostym? jag såg en borg

    Visst var mässan trevlig.. Nordic Garrison hade besök från UK samt Belgien (bla Alien killen)
    och trot om du vill men Isberg hade nya saker att visa.
     
Thread Status:
Not open for further replies.