Scifimässa i Malmö 10:e-11:e mars

Discussion in 'Sweden' started by DARTHLARS, Jan 10, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Som vanligt så annordnar Isberg scifimässor i Sthlm, Malmö och Göteborg. En sak som är annorlunda i år är att mässan i Malmö kommer först, och mässan i Göteborg först senare.
    Mer kan (som alltid) läsas på www.propworld.nu.

Gäster

Julian Glover - General Veers i Rymdimperiet Slår Tillbaka, bland annat :D

Lance Henriksen - många grymma roller, tv-serien Millenium, Aliens, etc..

Ian Whyte - spelade Madame Maxine i Harry Potter and the Goblet of Fire och var stuntman i Alien Vs. Predator. Det verkar vara det enda han gjort på film ...

Kiran Shah - kortväxt stuntman och skådis, spelade ewok i Jedins Återkomst och var Elijah Woods stand-in i Sagan om Ringen, bland annat. Riktigt erfaren man.

Plats

MalmöMässan. Ligger i hamnen, på "cykelavstånd" från Malmö Station, ett stenkast från Turning Torso.
  2. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Inte en möjlighet för mig att åka ner, men Julian Glover är häftig, han är ju Bond-skurk också.
  3. Enji Force Ghost

star 6
    Ooh, Julian Glover... finfin gäst. Dock har jag ingen möjlighet att ta mig till mässan, men det hade varit väldigt kul att träffa honom. :)
  4. Berg Jedi Knight

star 3
    Jaha då får man vä pallra sig dit sen då

Tack Isberg för den gästen
  5. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Sista gästerna avslöjade. Ian Whyte var med i Aliens vs. Predator och i Harry Potter och den Flammande Bägaren, men det är det enda som står på IMDB om honom..
    Mer intressant är den siste gästen.

Kiran Shah är en riktigt erfaren stuntman och skådis, och är världens kortaste numera arbetande stuntman med sina 124 cm. Han spelade en ewok i Jedins Återkomst, har varit med i de två första Indiana Jones-filmerna, Harry Potter, Narnia, Legend, Aliens, bland annat.
    Mest känd är han nog för att han var den korte versionen av Frodo i Sagan om Ringen-filmerna.
  6. Vargman77 Jedi Master

star 4
    Det blev en bra mässa för 501st med massa pengar till välgörnehet.
    Hörde något om över 10.000 som skulle gå till välgörnhet. TJOHO!!!!!

Jag ve ej där då jag träffade sonen den helgen men på söndgen betalade jag 100 :-
    i inträde och smet in på en 10 minuters tur.. Så jag såg folket där inne i alla fall... :D
Thread Status:
Not open for further replies.