main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Serieversionen av AotC!

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Dreadlocked_Wookiee, Apr 23, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MemberOfTheNewRep

    MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 6, 2002
    Läste den idag, hela alltihopa, mot bättre vetande och sunt förnuft. Vad kan jag säga utan att förstöra alltför mycket? Det fanns sånt som jag skulle vilja ha ändrat.
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vill ni kunna diskutera serien sa skulle jag kunna andra titeln och gora om det har till en officiell spoilertrad fram till premiaren.
     
  3. MemberOfTheNewRep

    MemberOfTheNewRep Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Feb 6, 2002
    Det behövs nog inte, det finns redan en sån borta på sw.nu forumet.
     
  4. Dreadlocked_Wookiee

    Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2001
    Vet du om JMS kommer göra några fler serieprojekt??

    Han skriver ju Amazing Spider-Man för Marvel just nu ... hans första berättelser gick i svenska Spider-Man 4/02 ... den bör finnas kvar i butikerna ... nr 5/02 med serier från Peter Parker, skrivna av framtida Witchblade-författaren Paul Jenkins, kommer ut i butikerna 2 maj.
    Eftersom den svenska tidningen trycker serier från både AMS och PP kommer Straczynski och Jenkins att skriva (ungefär) vartannat svenskt nummer.
    Förmodligen lär de även dela på utrymmet ibland, d.v.s. att den svenska tidningen innehåller en story från ASM och en från PP.

    JMS skriver även en superhjälteserie för Top Cow som heter Rising Stars, men det finns inga planer på att publicera den i Sverige i nuläget.

    Obi Anne, vi kan nog hålla den här tråden spoilerfri fram till 18 maj (om jag minns ditt datum rätt) ... dessutom kan det ju hända att folk har funderingar kring tidningen trots att de inte har läst den ...
    Om nån absolut vill diskutera manuset, teckningarna o.s.v. i detta forum, så kan väl den personen skapa en separat spoilertråd?
     
  5. JediLynx

    JediLynx Jedi Knight star 5

    Registered:
    Sep 2, 2000
    Jag tror inte att jag har misskött mig på länge nu, så jag riskerar ett off-topic inlägg:

    Janne; har du läst Neuromancer? Jag vet inte varför, men nu när jag håller på att läsa om den så associerar jag hela tiden Maelcum med dig... Det är en komplimang förresten: Maelcum rockar! :D

    ok, lite on-topic kan jag väl vara, för syns skull. Jag räknar med att jag har tillräckligt med viljestyrka, så jag ska ge mig ut och jaga tidningen imorgon. :)
     
  6. Dreadlocked_Wookiee

    Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2001
    Nej, jag har inte läst "Neuromancer" ... inte än ... men jag känner till Maelcum, och han verkar vara en irie nappy-head soulja ... so evryting cook an currie, Lynx! :D

    För att återknyta till Star Wars ... jag tror Maelcum skulle gilla den här plattan (en av mina egna favoriter)! [face_love]
     
  7. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Ok, tack för all hjälp Janne
    Ska försöka få tag på Spider-Man 4/02.
    Nu ser jag fram emot morgondagen då jag kan gå och köpa serieversionen av AOTC.
    Fick för mig att det var idag [29/4] som den släpptes men så var det ju tyvärr inte.
     
Thread Status:
Not open for further replies.