main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sidious og Maul - Hvorfor?

Discussion in 'Archive: Denmark' started by TK-254, Oct 27, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg lå lige i min seng og tænkte, før jeg stod op på en regnfuld søndag...

    Kejser Palpatine er lidt af en racist. Det er kendt at han ikke bruger andet end mennesker, medmindre de er super dygtige (Thrawn) eller de på en anden måde kan være til nytte.

    Men hvis Kejseren er Darth Sidious, hvorfor ville han så bruge Maul (som er en Zabrak) til sin efterfølger?
    Det kan da godt være, at Maul var usædvanlig stærk med kraften, men ville det ikke være det samme, som hvis Hitler havde en jøde som general?

    Bare lige en tanke,
    TK-254
     
  2. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg kan bestemt se din pointe, men det eneste "bevis" vi har for at Palpy er racist i filmene, er at han ikke har nogen aliens i sin flåde.

    I ANH er der faktisk heller ikke nogen alien-rebeller, udover Chewbacca, i deres hær.
    Det er faktisk ikke før ROTJ, at vi ser andre racer på rebellernes side - hvis man kun tæller filmene.

    Det kan også være at det er for besværligt at have aliens i sin hær - det kræver måske forskellige toiletter ;) andre sovepladser og madforsyninger. Og det lader jo til at der er flest mennesker i galaxen.

    SÃ¥ jeg ved ikke rigtig om Kejseren egentlig er racist, jeg tror at han er lidt ligeglad, og bruger hvemsomhelst til sine ondskabsfulde planer.
     
  3. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Ja har også kun hørt at kejseren er "racist" i EU. Meen det kan jo godt være at han også er det i filmene :)
     
  4. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg tænkte også på det samme da Ep1 kom ud. Krede har ret i det er sjovt som det stort set kun er mennesker der styrer showet i SW, hvorfor er der fks kun menneskelige piloter? Jeg kan forstå nogle rumvæsner simpelthen ikke ville passe ind i en X-Wing men en Rodian? Rumvæsner kan jo sagtens blive Jedis. Jeg nægter at tro at mennesket er den absolut suprime race når det kommer til flyvning.

    Teori: MÃ¥ske BLEV palpatine racist efter han havde set hvor Uduelig Maul var ;)
    "Arh, screw that... Jeg satser på Anakin istedet!"
     
  5. Lilu

    Lilu Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Mar 15, 2000
    Jeg har også altid undret mig over hvorfor der var så mange mennesker i SW universet.
    Men på den anden side, hvis Jar-jar og en flok bamser er det bedste GL kan komme på, så er mennesker fint nok med mig.

    For at sige noget om Maul.
    Jeg tror aldrig at Sidious havde tænkt sig at overgive sin magt til nogen som helst. Han ville bare have en til at udføre sit beskidte arbejde (alien, menneske - whatever, de skal jo alligevel dø engang) imens han selv forsøgte at blive udødelig på en eller anden måde.
     
  6. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Det er også kun i EU, at jeg har hørt at han er racist. Men i nogle af bøgerne hører man også en del om det, f.eks. i "Darksaber" (tror jeg det er).
     
  7. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Hmm og i Thrawn serien står der også en del om det.
     
Thread Status:
Not open for further replies.