Slutspel i hockey!

Discussion in 'Sweden' started by Maladour-Fei, Mar 16, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lord_Mayhem Jedi Youngling

Hehe det är alltid kul när Falun kommer på besök till viken, mycket folk och bra stämning, särskilt på fredagsmatcherna!
  2. bandykullan_ Jedi Youngling

star 1
    Det ar val bara att saga detsamma nar SAIK ar i Falun.

asch, nu far jag noja mig med en vintrig ikon.
  3. emilsson Jedi Grand Master

star 6
    Appropå hockey, när börjar hockey-VM?
  4. SkywalkerX Jedi Youngling

star 3
    Hockey? Hmph, jag kunde inte bry mig mindre.
  5. Maladour-Fei Jedi Knight

star 5
    Jag tycker att den här threaden har börjat tappa in sig på BANDY lite väl ofta... För er som inte förstår skillnaden på hockey och bandy så är hockey den roliga sporten där man tacklar varandra, slåss när man blir grinig, läkare hämtar ut spelare som blöder och ibland så skjuter folk en gummitrissa mot en påpälsad kille med en roligt målad mask. Bandy är en ruggig massa killar som åker runt på en vattentäckt is som är lika stor som kiruna och slår på en hård liten boll med korta pinnar och försöker träffa en liten tanig kille som står i ett mål med storlek av småland. Häpp...

Hockey VM börjar på Fredag! I morgon ska jag därimot gå och se Sverige Kanada här i vår kära Kinnarps Arena.
  6. emilsson Jedi Grand Master

star 6
    Tackar Maladour. Det innebär iof att jag missar de första matcherna. När spelar Sverige sin första match?
  7. Maladour-Fei Jedi Knight

star 5
    Fredag tror jag.... Hur som så ska jag se dom spela ikväll och jag är överlycklig att jag får se två hockeymatcher till den här säsongen... om jag inte bestämmer mig för att gå på någon av kvartsfinalerna oxo...
  8. emilsson Jedi Grand Master

star 6
    Kul för dig :). Jag får vänta till hösten innan jag kan åka på hockey.
  9. Maladour-Fei Jedi Knight

star 5
    :( Men jag kan vinka till dig om jag hamnar i bild på TV ikväll! Som en liten tröst! :)
  10. emilsson Jedi Grand Master

star 6
    Det låter bra.

Å andra sidan så kommer säkert höstens matcher väga upp vårens avsaknad av detsamma :D.
  11. Maladour-Fei Jedi Knight

star 5
    Sant... Vilket sömnpiller Sverige-Kanada matchen var... Det var ju först i den tredje perioden som de började spela hockey... Jag blev förrästen överfallen av den svenska snögubbsmaskotten... läskig grej! Den kostymen borde Wolvie ha på sig inne på Gasten!
  12. Maladour-Fei Jedi Knight

star 5
    Nu har jag fixat lite VM-biljetter oxo! Ska se Tjeckien-Tyskland på måndag och sedan även Matchen mellan A1 och D2 (borde bli Tjeckien-USA) den 4e maj! Sedan är nog hockeysäsongen över för min del...
  13. emilsson Jedi Grand Master

star 6
    Jag såg lite av Sverige-Kanada matchen på TV. Jag orkade inte se hela.
  14. Maladour-Fei Jedi Knight

star 5
    Jag var så illa tvungen när jag var på plats... nej, du missade inte speciellt mycket.
  15. emilsson Jedi Grand Master

star 6
    Jag ser ändå fram emot VM. Det är då det roliga börjar.
  16. Maladour-Fei Jedi Knight

star 5
    Ja, och jag har bara ett kvarter till vår Sportsbar här i stan så det blir till att dra på sig trekronor tröjan och masa sig ner dig för matcherna... krypavstånd hem! och om jag kryper åt fel håll kommer jag till jobbet så om jag tar med mig hem och jobbnyckel så kommer det ju ordna sig vilket håll jag än kryper åt... Hockey, just det!
  17. emilsson Jedi Grand Master

star 6
    Härligt! Jag har tyvärr ingen Tre Kronor tröja, men stämningen brukar ändå vara på topp.
  18. JediLynx Jedi Knight

star 5
    Jag såg sammanfattningen, det räckte. Men imorgon ska jag nog försöka se lite mer! :)
  19. Maladour-Fei Jedi Knight

star 5
    Ja... fast det blir dumt att gå ut i morron när vi ska åka härifrån klockan 6.30 på morronen för att komma ner till Malmö i vettig tid...
Thread Status:
Not open for further replies.