main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

SPOILER ALERT!!!!! Denne tråd åpnes ikke hvis du vil unngå spoilere

Discussion in 'Archive: Norway' started by Jedi_Yorkstah, Feb 9, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jedi_Yorkstah

    Jedi_Yorkstah Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 11, 2001
    Jeg bare lurte på hva dere synes høres best ut med AOTC. Personlig så står det mellom to ting :

    Scenene der vi får lære mer om Boba Fett og duellen mellom Jango og Obi-Wan på Kamino i regnet.

    Eller scenen der Anakin får hånden kuttet av under en duell med Dooku. Dette gjør jo at den nye filmen får enda en parallell til den første triologien. Det eneste som er litt dumt er at når jeg ser Dooku så kommer jeg til å tenke på en Saruman uten hår :)

    Selv om jeg likte TPM, så tror jeg vi har noe mye bedre i vente her. Virker som om filmen er mørkere og med bedre action-scener og dialog.

    Ikke lenge igjen nå..
     
  2. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Jeg ser mest frem til Mace Windu. Likte godt det Nick Gillard? sa om han på den offisielle siden. Kom du innenfor rekkevidde var du død. Hvis de får Yoda til å se bra ut, kommer det til å bli vanvittig bra.
     
  3. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    *hopper opp og ned*

    Cant wait, Cant wait, Cant wait....
     
  4. Plo_Coon

    Plo_Coon Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 29, 2001
    hey, endelig en spoiler tråd :)

    Det jeg gleder meg mest til(ikke sikkert vi får se det i ep2), er når vi får se at jar jar er ond, og jeg kan si til alle vantro at jeg visste det etter episode 1 :)

     
  5. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    [face_laugh]
    Kanskje det :p
    Det hadde vært en interessant vri.
     
  6. Plo_Coon

    Plo_Coon Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 29, 2001
    *kaste fisker på Karoline*
    Du tror meg ikke du heller! :_|

    At last he shall reveal himself for the jedi, at last he shall have death.
     
  7. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Det er litt søkt, må jeg si.
     
  8. Jedi_Yorkstah

    Jedi_Yorkstah Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 11, 2001
    Jar Jar spiller nok en viktig rolle i skjebnen til Anakin tror jeg. Enten så blir han drept av Anakin i Episode III, eller så blir han en viktig brikke i Palpatines tilintetgjørelse av alle jediene. Leste en bra teori på dette, men husker ikke helt hvor akkurat nå. Da ble Jar Jar drept av Anakin og ble dermed en tragisk helt.
     
  9. Plo_Coon

    Plo_Coon Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 29, 2001
    Hvordan kunne Maul vite at obi og qui var på tatooine? Jo, jar jar.

    Karoline, det som er litt søkt er at jar jar tilfeldig plutselig dukka opp på naboo, og dermed forhindret dem i å advare naboo om angrepet.

    Og hvilken idiotisk unnskyldning er det jar jar har for hvorfor han ble utvist? I bongoen ser man tydelig at han bare finner på ting når obi spør ham ut detaljer(legg også merke til at obiwan er like mistenksom til jar jar som han er til palpatine, i motsetning til qui gon, som er kjent for å gjøre ganske store feil..)

    Kanskje angrer han litt på det han har gjort, i samtalen med amidala(usa think wesa gonna die?), men allikevel er han for ond og pysete til å gjøre noe større ut av det.

    Og(denne er jeg ikke helt sikker på), men på de klipte scenene på dvd'en har jeg dette:
    Når de setter seg i den taxi-saken, er det tydelig at jar jar har vært i en slik før, og jeg ville ikke tro at det er normalt for gungans å ferdes på coruscant..
    I scenen der anikin snur seg etter obi og qui før de forlater hverandre etter de har ankommet coruscant, se på jar jar i bakgrunnen, hvordan han studerer og morsker seg.

    En annen sak jeg må legge til, er hos watto, når obi sier "don't touch anything", og jar jar rekker tunge. Spill dette i sakte film og se se hvordan jar jar skal til å gnisse tenner før han ombestemmer seg og heller rekker tunge..

    Den siste tingen jeg kommer på nå, er også veldig tydelig hvis du følger med.
    Da jar jar ble angrepet av sebulba, og sebulba skal til å slå, da, rett før ani kommer til unnsetning, rynker jar jar brynene og knytter neven klar til kamp.. Stopp bildet der og studer en helt annen jar jar enn den du har sett før... :cool:


    Men vi får se.. bare husk det når dere finner ut at jar jar er ondere enn sauron!
     
  10. Jedi_Yorkstah

    Jedi_Yorkstah Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 11, 2001
    Den Jar Jar teorien er faktisk ganske bra. Det er overbevisende begrunnelser du legger frem. Dette vil jo få hele menigheten til å se på Jar Jar i ett annet lys. Det vil jo bli en skikkelig overraskelse ala 'I am your father' hvis det viser seg at herr Binks står i ledetog med selveste Palpatine.
     
  11. Plo_Coon

    Plo_Coon Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 29, 2001
    Det er en typisk lucas-overraskelse, han er et geni.
     
  12. Darth_Fromupnorth

    Darth_Fromupnorth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Aug 4, 2001
    Tingen med Jar Jar i EpII er at hans stemme er den avgjørende når det gjelder forslaget om å lage en hær for republikken, som selvfølgelig etter hvert utvikler seg til Imperiet. Annet enn det har han ikke mye å gjøre.
    PS. Han holder en tale, der han ikke snakker gungan. :D
     
  13. Darth_Cypress

    Darth_Cypress Jedi Youngling

    Registered:
    Feb 14, 2002
    Gleder meg mest til arenaen når Mace skal fighte Boba i flammene av en sinna rancor(tror d var rancor.. er ikke helt sikker). Men Yoda kommer til å bli topp mot dooku.
     
  14. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Mace skal sloss mot Jango, med en Reek i nærheten. Kommer til å bli bra :D
     
  15. Jedi_Yorkstah

    Jedi_Yorkstah Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 11, 2001
    En feeet ny spoiler på T-bones side på
    http://www.cinescape.com/starwars/Prequel_News_2.asp

    Hvis du har dvd'en av Episode I og dvd-rom på pc'en, så så du kanskje noe blått force-lightning der. Hvem var det som brukte de?

    Christopher 'Saruman' Lee himself : Count Dooku. Han kommer til å kicke ass!
     
  16. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Obi-Wan liker ikke å fly :D
    Hvem hadde trodd det?
     
  17. Darth_Cypress

    Darth_Cypress Jedi Youngling

    Registered:
    Feb 14, 2002
    Uff dah! LOL jeg skreiv vist at Mace skulle fighte Boba(det er jo seff Jango) ,men Boba er jo rundt 10 år da! hvordan skal han kunne sloss mot Mace?! lol
     
  18. Plo_Coon

    Plo_Coon Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 29, 2001
    Rykter sier at Dooku kaster force lightning mot yoda, og yoda reflekterer det..noe jeg betviler siden det strider mot tidligere utsagn, nemlig at ingenting eller ingen kan stoppe blått lyn..

    En liten sak ang den onde onde onde jar jar; spilte phantom menace spillet nylig, og når jeg kom til gungan city, var det en annen gungan som forklarte hvorfor jar jar ble utvist, det var omtrent samme historien bortsett fra at han sier noe med "did very bad things for gungan people"..
     
  19. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Jeg har sett filmen nå... Og jeg synes din hypotese er aldeles glimrende... Det gir mening helt ned til lilletåa....

    Bra jobba Plo_Cloo....

    Gleder meg noe så helt utrolig...
     
  20. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Hvilken film??
     
  21. Plo_Coon

    Plo_Coon Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 29, 2001
  22. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Jøss.
    Jeg er en hengiven starwars fan som prøver å leve i tråd med kraften. Men ikke en gang jeg har forutsett slike endringer i kraften.

    Jeg tror deg. G.L. er et geni, ja.

    NÃ¥r det gjelder ATOC har jeg bare
    en ting å si:

    Gledermeggledermeggledermeggledermeg!!!!
     
  23. Plo_Coon

    Plo_Coon Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 29, 2001
    Jeg følte for å grave opp denne spoilertråden igjen nå.
    Grunnen er at jeg(som forhåpentligvis noen andre her)har lest kapitler fra aotc novellen. Too tempting..

    Siden dette er en spoiler tråd, vil jeg bare si at:
    COUNT DOOKU MOT OBI/ANAKIN/YODA VIL BLI SÃ… UFATTELIG BALLESPARKENDE BRA!!!
    Yoda som reflekterer sith-lyn(!!!), tar saltoer og er bare totalt fantastisk mektig.

    "Master Yoda" Count Dooku breathed.
    "Count Dooku" Yoda replied.

    say no more
     
  24. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Her er egen tråd med spoilere så jeg poster her fordi det er en slags spoiler. Det er ikke alle som vet hvem denne Sifo-Dyas og hva han har gjort. En jedi som (antageligvis) døde en stund før Episode I og skal også før han døde ha gitt ordre til disse Kamino folka om å lage en klone hær. Hvertfall noe sånnt i den duren. Men hvorfor skulle en jedi gjøre det og var det han som sletta informasjonen om planeten fra jedi tempelets bibliotek?
    Hvertfall pointet er (dette er kanskje veldig kjent allerede) at kanskje Sifo-Dyas er Sidious. Navnene er ganske like egentlig, sjekk dette.
    Sifo-Dyas
    Si---Dyas
    Si---Dious
    Sidious

    hva tror dere?
     
  25. Jedi_Yorkstah

    Jedi_Yorkstah Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 11, 2001
    Lurte også litt på dette. Yoda og Mace kjenner vel igjen dette navnet når Obi-Wan nevner det for dem. Men det vil da si at Palpatine har vært jedi, og det er jo en spennende ide. Palpy må jo ha lære seg læren om The Force og alt sånn før han kunne nærme seg den mørke siden. Dermed er det vel fornuftig å anta at han er en ex-jedi.

    Ellers så tenkte jeg med en gang at Dooku har vært inne og sletta Kamino fra biblioteket.

    Men alt dette kommer vel frem i episode III regner jeg med.

    Ellers er det jo mange ting som frister SW-fans like før premieren. Boka kom ut i Norge forrige uke, og mandag lå det en tegneserieutgave av filmen i butikkene. Jeg klarte IKKE å holde meg og har pløyd gjennom begge. Det har vel heller ikke dere andre som leser denne tråden. Jeg gleder meg enormt og er veldig spent på å se Anakin slakte en haug tuskenraidere. Det blir vel også spennende å se Yoda kjempe mot Dooku mot filmens slutt. Osv osv, det er mye å se frem til heldigvis :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.