Större saker på gång (Jedi-Con, utställning i Ö-vik, Celebration Japan)

Discussion in 'Sweden' started by Obi Anne, Sep 9, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Tre gäster till JediCon har avslöjats: Barrie Holland (Lt Renz), Ray Park (Darth Maul), Daniel Logan (Boba Fett).
  2. Qui-Gina-Jinn Force Ghost

star 4
    Er der nogle af jer svenskere der skal til JediCon og mangler en roommate??
  3. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag och Berg har redan skaffat rum.

En annan sak på gång är tydligen att det bli en Celebration i sommar. Det är Japan som nu får en egen Celebration Japan 19-21 juli.

Japan är något för lång bort och dyrt för mig. :(
  4. Jade_trs Force Ghost

star 2
    Celebration i Japan får min fantasi att skena, det måste ju vara überhäftigt. Synd att det är dyrt att åka dit.
  5. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Jag ska ju åka till Hokkaido under året för att hälsa på vänner. Får se om det blir av under tiden som Celebration är och om det finns möjlighet att åka dit.
  6. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Jag vet att i alla fall Obi-Anne och Berg ska ha varit på JediCon i påskhelgen.
    Hur var det?
  7. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag har precis kommit hem och är dödstrött, så en längre rapport får vänta någon dag. Av intresse för den här tråden kan sägas att Steve Sansweet sa att LFL jobbar på att ha en Celebration någonstans i världen varje år.
  8. Qui-Gina-Jinn Force Ghost

star 4
    Johanna! [:D]

Tak for en fantastisk weekend!
    Rart at vide at du er kommet sikkert hjem :)
  9. Debran Jedi Knight

star 1
    Så var öppningsdagen på Star Wars The Exhibition - Övik bokat och klart.
    Kommer vara där när dörrarna öppnar den 28/6.

Sedan får man se. Lär åka ditt ett par gånger till under sommaren.
    Kan knappt bärga mig...
  10. Ixectrona Jedi Padawan

Samma här, jag ska jobba där från starten av utställningen till mitten-slutet av augusti (skolstarten), och förhoppningsvis ska mitt jobb vara att gå runt där som Padmé. :D Ha, jag får betalt för det, men jag skulle kunna betala för att få jobba där. Fast det säger jag förstås inte till Wetterskog... :p
  11. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Två saker. Den första rör om det är 100% klart med att Herr Lucas kommer till invigningen av utställningen?

Den andra tänkte jag placera i någon lämplig tråd men hittar inte den jag tänkte så jag tar den här. Som många säkert redan vet så är det ju senare i år premiär för den animerade serien Star Wars: The Clone Wars på tv i USA och säkert många andra länder runt om i världen.

Den officiella hemsidan postade denna info samt att det även skulle komma en visning på bio. Kan tänka mig att pilotavsnittet till serien är som en långfilm runt 1.30 kanske. Internationella datum skulle komma framöver. Ingen mer officiell information finns men jag läste i den här tråden att en anställd för Sandrew Metronome postat information (Sandrew M, lite längre ner i tråden) gällande att "filmen" kommer gå upp på bio här i sverige samma dag som i USA. Alltså 15 Augusti.
  12. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
  13. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Varifrån kommer informationen om att George Lucas kanske ska komma till Ö-vik?

Gällande Clone Wars så har även min kompis, som jobbar på SF, bekräftat att den kommer att gå upp på bio den 15 augusti.
  14. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Jag har inte läst någonting mer om detta så jag undrar om det verkligen blir av. Det finns ingen mer info att läsa via den officiella hemsidan för utställningen eller Daniel Wetterskogs Blogg om utställningen.

Man kan boka biljetter via Ticnet och dom har biljetter till öppningsdagen Lör, 28 Juni 2008 klockan 10:00 och 14:30 men inte heller där står det att det skulle vara något "extra" vid invigningen. Priserna är samma som dom är alla andra dagar.

Bra. Då verkar det mer och mer troligt att det är det rätta datumet om inga sena ändringar kommer.
  15. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag skulle tro att de jobbar på att få GL dit, men tills han verkligen dyker upp är ingenting säkert. Gäster blir det iallafall på invigningen.
  16. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Från Daniel Wetterskogs blogg, 5:e maj:
    Huga!

När tänker alla vara där? Har ni bokat resa än?
    Jag tror att de flesta som är med i 501st Legion eller Rebel Legion satsar på att vara där under invigningen, även om det inte blir GL själv som är gästen som inviger. Men en gäst kommer, helt klart.
  17. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Om det är någon som har en kostym på gång eller färdig kan det ju vara en bra idé att gå med i RL eller 501:a och ta chansen att vara med i Ö-vik.
  18. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Enligt Daniel Wetterskogs blogg så är det bestämt att Anthony Daniels (C-3PO) ska inviga utställningen i Örnsköldsvik.
    Eventuellt så kommer andra Star Wars-kändisar att medverka senare på något vis, men det är inte klart ännu.
  19. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Jag hoppas att de flesta redan har läst på theforce.net om John Williams-koncerten i Fildadelfiakyrkan i Stockholm, den 1:a augusti.
    Det är inte John Williams själv (som med Howard Shore-koncerten) utan bara det bästa av hans musik. Det spelas i Filadelfiakyrkan eftersom Koncerthuset undergår renovering.
    Biljetterna säljs på ticnet.se med början idag!

Edit: Jag har köpt biljett och ska dit.
  20. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag jobbar då. :(

Debran, jag hoppas vi kommer att ses i Ö-vik. Eftersom det är så pass många FFSare där så tänkte jag iallafall slänga upp det som ett officiellt möte.
  21. Ixectrona Jedi Padawan

Nu är jag lycklig, lycklig, lycklig!
    Dels har jag just blivit klar med min "black corset gown", bortsett från skorna. :D

Sen är det så att jag visserligen ska jobba i augusti (de tre sista veckorna innan jag börjar skolan), och ska följa med min kontaktperson och några släktingar till henne som "guide" (de kan inte så mycket om SW ;)) i juli, men nu har jag t.o.m fått en inbjudan till VIP-invigningen på fredag kväll! :D[face_laugh] Och Anthony Daniels ska vara där som sagt, han kommer till Övik imorgon kväll.

Men gud så underbart, är allt jag kan säga. Jag fick veta det för sju timmar sedan men har inte riktigt fattat det än. =P~
  22. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Vad kul att du blivit klar! Ska bli roligt att träffas imorgon. :)

Debran, jag hoppas vi ses nånstans på utställningen också.

Eftersom vi dessutom är så många från FFS på plats så tänkte jag se det är som ett officiellt möte.
  23. DARTHLARS Force Ghost

star 4
    Vad kul!

Jag, Obi Anne, Queengodess, och jag tror också Berg (?) kommer att vara där som officiella utklädda under invigningen tillsammans med ett 20-tal andra.
    Vi får se till att ta oss lite tid till ett officellt FFS-möte också när så många är där! :)
  24. Qui-Gina-Jinn Force Ghost

star 4
    Jeg kan snart slet ikke vente til i morgen.

Glæder mig helt enormt til at se jer igen :D

Det kunne være jeg skulle begynde at pakke min kuffert - skal være i lufthavnen aaaaaaaaaaalt for tidligt i morgen...
  25. Debran Jedi Knight

star 1
    så... var ett tag sedan jag var här nu... jobb och studier åt upp min tid.

Ser framemot att träffa FFSare igen. Kommer till Övik på lördag morgon. Förhoppningsvis redan tills portarna öppnar.

Kommer dock inte ha någon kostym färdig, hade inte tiden att hinna klart...

Ses på lördag.
Thread Status:
Not open for further replies.