main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Sweden Star Wars 7 utan vingklaffar

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Erk, Oct 31, 2012.

  1. Erk

    Erk Jedi Master star 4

    Registered:
    Aug 12, 2001
    Vad tror ni den kommer att handla om? Min gissning är 40+ ABY eftersom böckerna mer eller mindre tar slut där, eventuella cameoroller för hamill et al passar bra (2015 är 38 år efter 1977), och de har ändå ansträngt sig en hel del för att hålla på tidslinjen. Inte så att George Lucas brydde sig, men de hade ju förbudet på old republic-tiden. Dessutom kan de knappast göra ett Luke-Leia-Han-äventyr ändå.
     
  2. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Min gissning är att det kommer att handla om nästa generation i Skywalker-familjen, så som prequel-filmerna handlade om den förra generationen. Det vill säga, Jaina, Jasen och Anakin Solo samt Ben Skywalker.
    De stora händelserna kommer däremot att vara händelser som inte finns med i någon bok ännu.
     
  3. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Jag är väldigt upp och ner i vad jag tror om det här. Jag kan tänka mig att de kommer att göra en Avengers-dragning på det hela. Tre filmer med en yngre generation, och sen en massa spin-offs kring karaktärerna. Jag tror nog vi kan räkna med att det som finns publicerat ligger risigt till, men å andra sidan har de i alla fall kontakt med Pablo Hidalgo, och han är ju den som har översyn över hela galaxens historia.
     
  4. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag hoppas bara att det inte blir någon Yuzhaan Vong... De historierna är jag gärna utan.
     
  5. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nej, jag tror att det blir något eget, frågan är bara om de försöker klämma in det hela så att det passar i den befintliga kontinuiteten eller struntar i den helt och hållet.
     
  6. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Jag tycker att nuförtiden så förväntar sig folk att det ska finnas referenser till höger och till vänster till olika saker, andra filmer, seriekaraktärer etc. som utspelar sig i samma universum.
     
  7. Lars_Muul

    Lars_Muul Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    Oct 2, 2000
    Liksom Erk tror jag att dessa filmer förläggs till 40+ år efter ROTJ. Lucas har ju alltid varit restriktiv med när EU-berättelserna får utspela sig och jag tror att det finns ett intresse av att EU ska kunna anpassas efter filmerna utan att stora delar av det går förlorade. Ett ekonomiskt intresse, om inte annat.
    Med andra ord tror jag att EU har tillåtits röra sig framåt i tiden i ungefär samma takt som originalskådisarna har åldrats, så att eventuella filmer skulle kunna förläggas till precis efter de existerande EU-berättelserna, med Hamill och kompani som åldrande hjältar vars främsta uppgift är att lämna över den bildliga facklan till nästa generation.
    Manusen lär inte ta någon större hänsyn till EU, men tack vare att de inte krockar tidsmässigt så kommer eventuella motsägelser gå att förklara med några halvkrystade efterkonstruktioner ;)

    Hej allihop, förresten! Det var länge sen :)





    "Always in motion is the future"
    /LM