main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Star Wars Bøker

Discussion in 'Archive: Norway' started by Karoline, Jan 13, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jedi_DaMap

    Jedi_DaMap Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 26, 2002
    Jeg vil nå ikke være for sikker Karoline.
    Chewie var jo en av de sentrale folka han og da, men det hindret de ikke å slaye han
    :mad:
     
  2. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Chewbacca var i gjeld til Han Solo, ikke glem det. Han fikk betalt livsgjelden sin når han døde, for han redda Anakin.
     
  3. Darth_Kettch

    Darth_Kettch Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 29, 2001
    Og etter Lando kan man vel si at Chewie var den minst "sentrale" av de sentrale folkene: Tror kun det er i Black Fleet Crisis at han får egen screen-time i det hele tatt.
     
  4. Jedi_DaMap

    Jedi_DaMap Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Jan 26, 2002
    Du kan ikke nekte at Chewie var en av de

    mest populære Star Wars folkene,

    jeg leste et intervju med forfatteren av

    Vector Prime og han sa at fansen ble PISSED OFF ordentlig!!! Han fikk mer hate-mail enn fan-mail!!
     
  5. Erk

    Erk Jedi Master star 4

    Registered:
    Aug 12, 2001
    Att han var så populär kan nog bero på att han var med så lite, då kunda alla forma sig en egen bild av hur chewie var.
     
  6. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Uansett, walking carpet eller ikke, sentral eller ikke, Chewie er cool :) (legg merke til 'er' i present form, og smlilyen. Chewie lever i filmene.)
     
  7. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    WOHOO! I dag fikk jeg kjøpt "The Approaching Storm" :D :D
    Det er den som tar plass rett før AotC :)
    AotC nærmer seg....
     
  8. Erk

    Erk Jedi Master star 4

    Registered:
    Aug 12, 2001
    hur många böcker har ni läst då?
     
  9. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    38, inkludert Jedi Apprentice-bøkene
     
  10. Erk

    Erk Jedi Master star 4

    Registered:
    Aug 12, 2001
    ca 80 varav 6 är young jedi knights annars inga av undgomsböckerna..
     
  11. Darth_Kettch

    Darth_Kettch Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 29, 2001
    60, derav 9 Young Jedi Knights. Mener jeg har alt av Bantam, og prøver fortvilt å holde følge med NJO :)
     
  12. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    jeg har lest en bok utenom bokutgaven av filmene, det er X-Wing: Kryto's Trap
    Den sugde littegrann, skulle gjerne hatt flere bøker, men penga mine går for det meste til musikk, CDer, trommestikker, osv.....
     
  13. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Vet hvordan du har det, Machine. Penger har en tendens til å forsvinne...

    Har lest to sw-bøker, Episode 1 og en pocketbok jeg kjøpte på Rema 1000 eller Meny; StarWars: Rouge Planet. Skal begynne å lese fler bøker til sommeren, så det ser ut som denne Avalon snart får et lite besøk...

    Jeg har også de tre "info"-bøkene;
    komplett leksikon ep. 1+ ep. IV V VI og Episode 1: kjøretøy (eller noe sånt :) )

     
  14. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Heh! Den versjonen av RP som selges på den lokale Remaen her er på norsk. Hva i svarte var det den het.. det var noe a la Tøff Planet eller noe av det slaget [face_laugh]

    Nå er jeg oppe i 43- 44 bøker tror jeg. Har blitt litt snaut med lesing i det siste.
    (Liker forresten sig'en din dod :) )
     
  15. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Tror de kalte den for Farenes Planet, fullstendig håpløs oversettelse, men den skapte noen latterbølger.
     
  16. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Vel, egentlig leser jeg SW bøker, men det er "behind the scenes" greier, som Art Of... osv..
     
  17. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Det fortsetter å overraske meg hvor bra New Jedi Order- serien er. Klarer ikke å legge dem fra meg.
     
  18. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Hey, machine... Da vet vel du hvilke bøker jeg burde kjøpe...
    Finnes det Art of Star Wars fra alle filmene?
    Finnes det Illustrated Screenplay for alle filmene?

    Fant en bokhandel i Sarpsborg som hadde to Jedi Order bøker... De har dem ikke nå lenger...

    De sa de ikke visste når AOTC bøkene kom inn...
     
  19. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Yes, I'm your man.....det hørtes kanskje litt rart ut. Ja ja, ihvertfall så finnes det:
    Art of Star Wars, fra episode I til VI (uten III selvfølgelig (ennå)), II, IV, V og VI inneholder screenplayet, I inneholder ikke screenplayet, men isteden kan du få tak i Illustrated Screenplay (IS). IS inneholder, i tillegg til screenplayet, mange storyboards (ganske enkle tegninger egentlig, men noen ser faktisk ganske bra ut). IS utgaver av IV, V og VI finnes ikke og jeg tviler på om II kommer siden screenplayet er inkludert i Art Of.
    I 1994/95 ble Art Of IV, V og VI gitt ut for siste gang, men i 1997 ble de gitt ut på nytt, klin like nesten bortsett fra at de inneholdt 16 sider ekstra for Special Edition. Jeg har alle ovennevnte utgivelser, bortsett fra Art of Attack of the Clones, som jeg får om et par uker, og 1997 utgaven av Art of The Empire Strikes Back samt 94/95 utgavene av Art of A New Hope og ROTJ.
    Så hvis dette var litt uklart eller du lurer på noe mer så spør gjerne.
    Jeg ville anbefallt deg å kjøpe alle Art Of siden disse er stappa med illustrasjoner. Ville kanskje begynt med IV, V og VI siden disse begynner å bli "gamle" og derfor kan bli vanskelige å få tak i etterhvert. IS er også en bra ting å ha, men som sagt prøv å få tak i det eldste først. Hvis du ikke har så mye penger at du kan kjøpe alt på en gang da, men det regner jeg med at du ikke har. prisen for hve bok ligger på en 200,-
     
  20. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    AOTC bøkene kommer den 29. April hit til Norge, det samme gjør soundtracket som ikke er tigjengelig i Ltd. Ed. (ennå). Men det er mulig at Art of AOTC kommer den 30. April, det gjør den nemlig i USA.
    Bokhandler på internett er å anbefalle hvis din lokale bokhandel skulle svikte (noe den gjør ofte her i byen). Tiden å vente på bøkene kan ta 1-2 uke siden disse må bestilles fra England, hvertfall hvis der er engelske utgivelser som nettop har blitt gitt ut. sjekk ut bokkilden.no eller haugenbok.no de har endel AOTC bøker allerede for forhåndsbestilling (grunnet gjentatt masing fra et visst Star Wars fan (undertegnede)). Og ikke tro på at bøkene forventes i salg 22-04-02, det er nemlig bare tull. Jeg har mine kilder.
     
  21. Dreadlocked_Wookiee

    Dreadlocked_Wookiee Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 7, 2001
    Machine, Episod IV-VI finns som Illustrated Screenplays ...

    Och The Art of The Empire Strikes Back innehåller inte manuset.

    EDIT:
    Länken fungerade inte ... men gör en sökning på Amazon på "star wars illustrated screenplay" så får du upp alla fyra!
     
  22. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Ja visst søren, du har helt rett. Tenkte ikke på det i farta (jeg var oppi skyene etter å ha fått tak i billetter til AOTC 16.mai, det burde være en bra nok grunn), beklager sterkt, men den inneholder en masse skriving om bildene. Jeg har screenplayet til TESB fra Movie Script Library, den inneholder noen bilder i tillegg.
    At det er illustrated screenplay til flere enn bare TPM er jo kult.
     
  23. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Hey! i morgen får jeg AOTC romanen, forhåpentligvis. Er det noen her som har lest den?
     
  24. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Nope. Ikke si at du har tenkt å lese den før filmen?? :eek:
     
  25. Jedi_Yorkstah

    Jedi_Yorkstah Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 11, 2001
    Jeg har lest ca 60 sider nå. Sikkert ferdig med den i morgen. Det virker lovende må jeg si.

    Og JA, klart vi leser den før vi ser den. Har lest alle spoilere og sånt hittil, så da kan jeg også få med meg historien.
     
Thread Status:
Not open for further replies.