main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Star Wars computerspil

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Oct 16, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Et emne vi ikke rigtig har berørt endnu, der er jo mange gode Star Wars spil på markedet og de bedste er på vej - Bounty Hunter, SW Galaxies og måske Clone Wars.

    Hvilke spiller I? og er det på PC eller konsol?

    Måske kunne vi også hjælpe hinanden når man er kørt fast.
     
  2. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg har spillet de fleste SW spil, men kun på PC, da jeg ingen konsol har. Jeg har dog ikke været med helt fra starten med f.eks. Dark Forces (1). Spillene syntes jeg er i svingende kvalitet, men de fleste er gode. Andre gange syntes jeg, at der er drevet voldtægt på Star Wars navnet. F.eks. ved spil som Bombad racing og lignende.

    Jeg er dog ikke i tvivl om, at vi har det bedste SW spil i vente. For jeg tror det bliver SW Galxies!


    TK-254
     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg har mest spillet på min gamle PS1 og nu på min PS2 og har først fået PC for ca. 6 måneder siden. Så jeg prøver at indhente de sidste 5 års fede spiltitler. Jeg spillede dog Dark Forces på min gamle Mac.

    Apropos Dark Forces, så er Jedi Knight II en utrolig fed oplevelse. Gad godt at prøve at spille det on-line, men jeg har aldrig fået taget mig sammen.

    Andre fede spil er X-wing serien - elsker SW flysimulatorer specielt den sidste i serien, hvor man er med ved angrebet på den 2 dødstjerne i ROTJ.

    Men, som du siger TK-254, gad vide om Galaxies ikke bliver det bedste nogensinde? Har vi ikke alle en drøm om at få en rolle (omend en ligegyldig en) i Lucas univers?
     
  4. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    Platform: PC

    Most anticipated game: SW Galaxies


    Lats played game: JK II





    DD - Nifty


     
  5. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Har I spillet de helt gamle spil til Amiga o.lign?

    Jeg kan huske et Amigaspil hvor man flyver i en X-Wing og skal skyde TIE-fighters og og destruere den første dødstjerne.
    I spillet var der også repliker taget direkte fra filmen, hvilket jeg syntes var helt vildt fedt dengang.
     
  6. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    X wing Alliance var rigtig fedt. Prøvede I noglesinde Star Wars rebellion (supermacracy). Jeg synes selv at det var alt for svært :(
     
  7. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg syntes faktisk at det var ret sjovt. Det to mig bare to år før jeg kom i gang. Jeg købte det og syntes det var svært. Men da jeg tog det op igen var det hammer sjovt
     
  8. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    nåh ja X wing Alliance hed det! Det er rigtig cool, specielt de sidste missioner ved Endor - det er lidt som at spille Landos rolle i ROTJ.

    Jeg har aldrig prøvet de gamle amiga spil, men jeg havde da både Rebel Assault 1 & 2 på min mac. Rebel assault 1 var sindssygt fedt dengang, specielt fordi det var et af de første spil på det (dengang) nye format - cd-rom ;) Så slap man for at installere spillet fra 10 disketter - og der var sørme både musik og stemmer på!
     
  9. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Dark forces 1 og 2 var bestemt også gode spil. Episode 1 spillet var også ok så længe det varede :(
     
  10. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Dark Forces 1 var jeg meget glad for, så sprang jeg 2'eren over da det ikke udkom til Mac.

    Men jeg fik PC for ikke så længe siden fik jeg fat i Jedi Knight 2 (som egentlig er Dark Forces 3)og det er super fedt.

    Så syntes jeg at jeg måtte finde ud af hvad jeg havde misset med Dark Forces 2 og købte det, damn hvor blev jeg søsyg hver gang jeg spillede det. Det er efterhånden et gammelt spil men grafikken var ikke så god som jeg havde håbet på.
     
  11. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Heh heh
    Du er ikke den eneste jeg har hørt om, der bliver søsyg af JK
     
  12. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    jeg kender også en der blev søsyg af jk. Har aldrig selv prøvet det. Det er da lidt mærkeligt man ka blive søsyg af at spille computer :)
     
  13. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    okay, så er det altså ikke mig der er helt underlig :D -

    Men det er lidt mærkeligt for jeg har spillet masser af FPS spil fx. Escape from castle wolfestein, Medal of Honor og JKII uden at blive svimmel.

    Men hvis jeg spiller JK i en halv time - kan jeg godt finde den lille papirpose frem.

    Jeg beslutte for nylig at det var ikke værd at blive dårlig bare for at gennemføre det, så jeg skrev bare snyderkoder for at se mellemsekvenserne. De er faktisk ok, det er jo rigtige skuespillere.
     
  14. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Det var faktisk den største skuffelse ved JKII, at der ikke var mellemsekvenser med rigtige skuespillere. Jeg havde set meget frem til det, men nej :-(
     
  15. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    ja det var lidt ærgeligt det bare var computeranimeret i JK 2. Men ellers synes jeg det var et fedt spil :D
     
  16. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    Hvorfor....hvorfor er der ingen der snakker om BOUNTY HUNTER, enhver fanboy's våde drøm?! Hvis valget stod mellem at spille Bounty Hunter og dele seng med Natalie Portman én nat kan jeg kun sige...."Your memory card or mine?"

    Vi snakker om at spille som JANGO FETT, folkens! Er jeg den eneste, (okay jeg ved at Krede også har) der har en Fettish? Enhver Fett fan i hele verden kan prise sig lykkelig, vi snakker om et spil bygget på en person som kun er blevet så populær gennem fansne.

    Det her spil er bygget på grund af os, TIL os.

    Nej...lad være med at græde. Jeg tilgiver jer. Det er menneskeligt at fejle. Snak I bare.
     
  17. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Natalie Portman må gerne lege med min controller til hver en tid ;) , måske lige indtil Bounty Hunter kommer ud.

    Men jeg er lidt bange for at prise det for højt i forvejen, jeg troede engang at Jedi Power Battles ville blive det fedeste spil nogensinde :eek: og det var det jo desværre ikke...

    Desuden tror jeg at vi er de eneste konsol-folk på boardet i øjeblikket... eller hvad?
     
  18. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    Åh hold da op, din lille perfektionist! Jedi Power Battles var da meget....det var da meget...meget...æhhm....dyrt? Det var til gengæld en flot konventering fra Gameboy til Playstation, det må du give mig ret i!

    Du har ret i det var noget bræk, jeg tror det tog mig to år for at spille det. Jeg har stadig ikke gennemført det. Darth Maul's sidste bane er så irriterende svær pågrund af de kameravinkler og den lousy styrring.

    Jeg tror Bounty Hunter bliver fedt, det har alle odds på sin side. Den fælde Lucasarts falder i er deres bane-design, enten er det for kedeligt eller også er de bare for korte. Se bare på TPM, JPB og Starfighter. Starfighter var fedt, men du kunne gennemføre det på en time.

    Racer's Revenge levede op til mine forventninger, jeg fik det til halv pris og det vil jeg også sige det var værd. Igen var nogen af banerne bare for kedelige.

    Jeg krydser fingre for Bounty Hunter. Jeg håber virkelig Lucasarts har brugt alt deres blod sved og tårer på det her. Ellers er der også Clone Wars, men det virker ikke ligeså intressant. Hvis der er nogen der har noget info på Galaxies må de gerne snakke højt.

    Jeg har ikke tænkt mig at købe det (det kommer vist til PS2, ik?) fordi jeg gider ikke købe modem til PS2'eren. Jeg har allerede superbilligt internet og jeg har ikke råd til at skulle til betale mere (jeg er på SU) Galaxies er vist udelukkenede internet-gameplay så det springer jeg nok over, medmindre modemet viser sig at kunne betale sig.

    Jeg overvejer at købe en GameCube ved siden af PS2'eren, for at kunne spille Outcast og Rogue Leader, men det kommer længere nede af vejen, fordi lige nu er det meget få spil som kun udkommer på en bestemt konsol, så det kan heller ikke rigtigt betale sig.

    Nå, jeg har snakket længe nok. Næste!
     
  19. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    hæ hæ, jep det var dyrt. Men for at være helt retfærdig så fik jeg det faktisk noget sjov ud af det, min bror gad godt at spille det sammen med mig og det løfter spillet gevaldigt når man er to.

    Desværre er man også tit ved at slå hinanden ihjel, når den ene løber i forvejen og den anden ryger i et hul, når kameraet følger ens makker. Det tog utrolig lang tid at gennemføre - heldigvis er det lidt lettere at banke Darth Maul når man er to ;) Jeg fik dog aldrig gennemført det med Plo Koon - han var sindssygt langsom!

    Nå, anyway - Bounty Hunter, du har helt ret i at den sædvanlige LucasArts svaghed ligger i level opbygningen. Jeg gennemførte også Starfighter dagen efter jeg havde købt det, og det holder bare ikke! Selvom det er umådeligt smukt. Jeg krydser fingre for at Bounty Hunter bliver fedt og holder weekenden over, jeg har faktisk forudbestilt det. Screenshots'ne ser ihverfald fede ud!
    Det lader til at Jango har et par tricks i ærmet.

    Jeg ved ikke om Galaxies kommer til PS2, men jeg tror det blliver superfedt. Et af mine yndlingsspil er GTA3 netop pga. den frihed man har til at gå hvorhen man vil, og gøre lige hvad man har lyst til SAMTIDIG med at der er en overordnet historie. Jeg forventer det sammen af Galaxies.

    Jeg ville ønske at jeg havde penge nok til en Gamecube, Det nye Rogue Squadron ser rigtig fantasktisk flot ud. Og så har Denis Lawson, den sande Wedge Antilles, jo lagt stemme til.
     
  20. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Arh jeg har da også konsol (xbox) men kommer bounty hunter til xbox eller pc?? Jaja ved godt at jeg selv kan gå ind og tjekke det, men vil i ikke godt tjekke det for mig :)
     
  21. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg må desværre skuffe dig.
    Ifølge det officielle site så kommer Bounty Hunter kun til PS2 og Gamecube indtil videre.

    her
     
  22. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Øv xboxen er da klart bedre :)

    Og pc endnu bedre :D

    Hmm..gider squ ik købe en gc eller ps2 bare for det spil. Men tak for hjælpen :)

    Det er bare lidt øv :(
     
  23. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    hmmm, det ved jeg nu snart ikke, X-boxen har måske bedre grafik - men det hjælper jo ikke så meget når spillene, efter min mening, ikke er særligt fede. Men man skal jo altid beskytte sin egen investering :)

    Jeg har måske, som gammel Mac-mand, en Bill Gates/Microsoft fobi.

    PC er ok, specielt pga. den høje skærmopløsning. Men jeg kan nu bedst lide at ligge i Sofaen foran fjernsynet og spille, og så er det også langt mere socialt, ihvertfald når det gælder spil, i hjemmet.

     
  24. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    yep løbte en xbox, men har desværre ikke brugt den så meget og fortryder næsten mit køb. Specielt pga spillene er så Pis** dyre :(
     
  25. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    Hey. Ville bare lige hurtigt sige til Krede og jer andre at der lige er kommet en masse ny info op om Bounty Hunter på dens officielle side. Tag ind på www.lucasarts.com og på venstre side er der et link til spillets nye side. Blandet andet en mp3-fil af spillets tema som lyder kanon! Ses!
     
Thread Status:
Not open for further replies.