Star Wars computerspil

Discussion in 'Denmark' started by Krede, Oct 16, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede Jedi Master

star 4
    Hey tak!, *suser afsted* vender tilbage senere efter jeg har savlet over det nye site. Hvornår er det det udkommer i DK?
  2. Skar Kjoil Jedi Knight

star 2
    29. November (sidst jeg tjekkede, det kan være svært at holde styr på) En lille måned endnu....*suk*
  3. Skar Kjoil Jedi Knight

star 2
    Lod du for resten mærke til at der stod at de snart ville udgive en ny filmsekvens og at der også ville være en filmsekvens på AOTC-dvden? Det kan være den samme dog, og jeg mener at have læst et eller sted at det kun var traileren der var på DVDen. Alligevel, November bliver en fed måned, med AOTC-dvden ved siden af. Jeg synes deres nye side er genial, og jeg var overrasket over at deres persongalleri var så udført. Der stod tonsvis af information. Jango får også nogen blæret våben, for eksempel dart-pilene som skulle være lydløse - det kan være der bliver noget sneaking around ala MGS. Og at man kunne styre missilet fra hans jetpack manuelt, ligesom Nikitaen fra MGS.

Temaet lød godt, synes jeg. Det bare lidt surt at spillet udkommer så tæt på jul, fordi jeg tror ikke jeg kan vente hvis jeg skulle få det som gave. Jeg har overtalt min kæreste til at måske købe det som julegave, men jeg skal også have overtalt hende til at lade mig spille det før. Så må jeg købe noget specielt til hende, hehe.

(hvilket minder mig om at vi har 26 måneders jubilæum idag)

Ses!

*farer ud og køber blomster*
  4. Paranorina Jedi Master

star 4
    Kalder du den 29. nov tæt på jul? :eek:
    Jeg begynder ikke at tænke på julegaver før tidligst den 21 dec! ;)

Tilykke med jubilæumet foresten! :)
  5. Krede Jedi Master

star 4
    Ja tillykke med de 26 mdr.! :)

Det er helt sikkert et fedt site de har fået stablet på benene! Elsker flash.

Musikken er utrolig fed, meget John Williams agtig. Meget stemningsfuldt. Bare ærgeligt at numrene er så korte.

Jeg tror det bliver alt for fedt især hvis det bliver sådan lidt MGS-agtigt med lidt stealth og en fed historie og nogle cool mellemsekvenser. Jeg har bestilt det fra England og der står på deres site at det udkommer d. 22 November?

Skar - du har tilfældigvis ikke læste tegneserien Jango Fett : Open Season?
    der får du hele hans livshistorie helt op til Bounty Hunter og historien om hans fjende i spillet - Montross.
  6. Skar Kjoil Jedi Knight

star 2
    Skal vi ikke blive enige om det er sidst i November så? Jeg har set mange datoer men der er både den amerikanske release og den europæiske release, og den sidste jeg tjekkede sagde den 29. november. Men hey, en uge tidligere, no problem!

Nej, jeg har ikke læst Open Seasons - Endnu, kender godt til den. Har Fantask fået den som samlet udgave, ét stort hæfte? Fortrækker dem frem for hundrede små tegneserier. Jeg tjekker lige....
  7. Skar Kjoil Jedi Knight

star 2
    Fantask har kun hæfte 2-3-4, og ingen papertradeback. Jeg tror jeg venter på den.

Der er en anden der bare hedder Jango Fett men jeg tjekkede den på Dark Horse og den har intet med Open Seasons at gøre. Hvad med de andre Boba hæfter, Death Lies And Threachery og Enemy Of The Empire, er de noget værd? Jeg har
    Twin Engines Of Destruction, hvilket var meget fed men de andre ser ikke så intressante ud.

Nogen der kan anbefale dem?
  8. Krede Jedi Master

star 4
    Jango Fett er et oneshot hæfte som er på ca. 64 sider. Den er faktisk rigtig god, meget flot tegnet. Det ser næsten ud som om alle siderne er malet frem for tegnet og så farvelagt.

Den forgår lige før eps.2 og er faktisk første del af en forsat historie som afsluttes i det andet one-shot: Zam Wesell.

De nævner endda kort Montross fra Open Seasons og Bounty Hunter - så det er alt sammen planlagt! Det er temmeligt cool at man skal læse tegneserien, spille spillet og se filmen for at få hele Jango's livshistorie. Lucasfilms marketingafdeling er seje!

Den kan jeg bestemt godt anbefale. Men du bør næsten købe begge to for at få hele historien med.

De andre blade med Boba Fett har jeg ikke så mange af. Der er en del som er tegnet af Cam Kennedy som jeg ikke bryder mig om - så dem vil jeg ikke anbefale.

"The Yavin Vassilika" er måske værd at kigge nærmere på, men jeg har ikke selv læst den.

Han Solo, Lando og Boba Fett slår sig sammen om at finde en glemt skat på Yavin......arrr måske ikke.
  9. Skar Kjoil Jedi Knight

star 2
    Hvis man går ind på www.techtv.com, så ude på højre side under "entertainment" trykker man på Game Reviews. Nummer tre på listen skulle være en feature på Bounty Hunter, et bag-kulisserne klip på 2-3 minutter. Jeg har fundet det men billedet kommer så langsomt at jeg kun fik hørt det meste af hvad de sagde. Men der er nye filmsekvenser, klip, lyde og det hele, hvis nogen er intresseret.

Nu mens jeg er her, ville jeg gerne høre hvad folk glæder sig til ved at spille Bounty Hunter (udover at være Jango Fett - Fedt!) Og hvilke cheats eller extras I kunne tænke jer. Jeg drømmer for eksempel om en extra i form af en bossfight mod Mace Windu. Det kunne være fedt. Eller at spille som Boba i stedet for. Hvad kunne I tænke jer..?
  10. Krede Jedi Master

star 4
    Baner som relaterer direkte til episode 2 ville være rigtig fedt. Fx en boss kamp mod Obi-Wan på Kamino i regnen - no weapons.

En lille multiplayer del ville heller ikke være af vejen.

Jeg har forresten lige downloadet alle musikfilerne på sitet - det er jo superfed musik! Meget John Williams agtigt.

Har du fået tjekket de Jango tegneserier ud?

11. Skar Kjoil Jedi Knight

star 2
    Krede, har du fået tjekket den nye cutscene ud over på Lucasarts? Jeg siger dig det spil bliver en perle. Montross virker sej nok, og Rozetta (whatever) passer også godt ind. Men det der virkelig får de film-sekvenser til at virke er at det er Morrison selv der ligger stemmen til Jango. Han lyder så blæret i de klip, uden hans rigtige stemme ville det have været en katastrofe; netop når stemmen er så meget af Fetterne's personlighed. Dooku lyder som om han har forstoppelse men det bliver bedre for hver gang man ser det. Det virker meget tegneserie-agtigt, meget flot og meget stemningsfuldt. Jeg kan bare ikke høre hvad Montross siger til ham i starten, håber der kommer nogen undertekster på.

Nej, Fantask har ikke fået Open Seasons nummer et endnu eller tradepaperbacken. Men er det den samme serie som lige nu er på den officielle side? De er ved at lægge nogen tegneserier ind og det er Open Seasons.

Ses.
  12. Krede Jedi Master

star 4
    Jep det er den samme serie, det er dog kun de første 7 sider... så man får ikke noget gratis.

Den anden jeg snakkede om ovenfor er denne her:Jango#1

Den er i forvejen på 65 sider så den kommer nok ikke som TPB, men den er alle pengene værd. Smukt tegnet og en fed historie.

Open Season TPB burde være lige på trapperne.

Jeg har ikke været ovre og se den cutscene endnu desværre - afslører den meget? Jeg vil helst ikke spoiles. Men det er dog supefedt at det er Morrison selv der har lagt stemme til- det tilfører jo et helt nyt element.

Jeg kom til at tænke over at nu ved vi jo faktisk hvordan Boba ser ud under hjelmen! Det ødelægger faktisk lidt af mystikken ved ham, eller hvad? Gad vide hvornår der kommer en tegneserie hvor han endelig tager den af?
  13. Skar Kjoil Jedi Knight

star 2
    Jeg kan garantere dig at du ikke bliver spoilet af sekvensen. Det eneste der er i den er en introduktion til Montross, Jango og Rozetta. Den har det samme formål som den første sekvens; at introducere dig til historien, man ser Tyranus ansætte både Jango og Montross. Du burde se den. Intet bliver spoilet, ikke for mig og jeg tvivler på jeg ved mere om historien end nogen andre.

Okay, okay! Jeg skal nok bestille det hæfte. Men venter nok på Open Seasons så, de sider der er på den officielle side bliver opdateret hen af vejen. Gade vide om de bringer dem alle?

Boba uden hjelm kan du finde på linket nedenunder. Jeg ved desværre ikke hvilket hæfte det er, men jeg synes han ligner sin "far" meget godt. Forstil dig en tyndere Tem Morrison, så er han der.

http://www.bobafettfanclub.com/multimedia/image/comics/oneshots/swinfinities01-unmasked.jpg

Du har ret i at mystikken omkring Boba er lidt faldet, fordi man nu ved hvordan han ser ud. Eller så ud. Jeg tvivler han er så køn efter han kom op af Sarlaccen. I Twin Engines Of Destruction har han bandager om fjæset. Jeg tror ikke der er meget af et ansigt tilbage. På den anden side så har jeg ingen problemer med at se Boba som en yngre og tyndere Tem Morrison (ikke fordi Tem er tyk, han er bare meget kraftigere, Boba er meget slank i forhold til ham)

Ses!
  14. Krede Jedi Master

star 4
    Tak for linket, det var de ikke lang tid om at lave... jeg går ud fra at det er fra ESB infinities tegneserien?

Han ligner lidt en rapper, men det er ok. Han er jo lidt mere spinkelt bygget end Jango, så det passer fint.

Jeg ved ikke lige om det var det jeg forestillede mig... Du har ret i at han nok ikke har meget ansigt tilbage efter Sarlaccen åd ham, jeg kan specielt godt lide hans replik i "Twin Engines" da Dengar spørger ham om han aldrig tager hjelmen af, hvortil Boba svarer "this is my face".

Cut-scenen var rimelig fed. Det må næsten være indledningen til spillet. Det bliver helt sikkert et fedt spil hvis de kan opretholde den stemning!
  15. Skar Kjoil Jedi Knight

star 2
    En lille opdatering fra min side af.

Cutscenen; Jeg tror faktisk den forgår et stykke ind i spillet. Læg mærke til at Jango er på Outland Station og er på vej mod Coruscant. Coruscant er nummer to planet man besøger.

Fantask Og Jango Tegneserien; Nøj hvor var jeg glad i morges da postbudet smed en pakke mærket Fantask i mine hænder, men den var desværre kun halvt fuld. Jango tegneserien, den lille af dem, var udsolgt og kommer ikke igen ifølge dem (det har de sagt så mange gange før, man skal bare presse dem lidt) På den anden side fik jeg Fortress Draconis af Michael A. Stackpole (ham med Ruin og Onslaught og X-wing serien, min yndlings fofatter) som jeg har ledt efter i et år. Endnu en bog de sagde de aldrig ville få.

"Bunny Hunter"; Var i Electronics Boutique her i Århus idag og de bekræftede at Bounty Hunter kommer 28 november. Samme dag som det udkommer til Gamecube og samme dag som Clone Wars kommer.

Andre spil (for helvede vi skal vel snakke om andet end Bounty Hunter); Onimusha 2 er totalt spild af penge hvis man allerede har det første. Jeg havde virkelig høje forventninger til det her spil fordi det første var så fedt, og det er det stadig, faktisk er det bedre. Onimusha 2 har bedre grafik, men KUN i starten. Dette spil er plaget af det værste scenario jeg nogensinde har set. Hule efter hule efter hule. Der er kun tre steder hvor PS2'ens grafiske kunnen kommer til gode. Hvis man allerede har etteren er der ingen point i at tjekke toeren ud, det er det samme spil, bare en dårligere historie.

Demoer; Lige nu er jeg i demo-himlen, hvilket kun skyldes min trang til at spendere mange penge som jeg ikke har på udenlandske spil-magasiner. Timesplitters 2 tegner til at blive rigtigt fedt, men jeg har opdaget hvor hurtigt træt (interesse-mæssigt) jeg bliver af FPSer så det og Red Faction 2 tager nok bagsæde til jeg bliver millionær. Hitman 2 er også fedt, men jeg bryder mig ikke om controlsne. Ratchet And Clank er også sjovt men jeg tror aldrig jeg ville give så mange penge for et spil af dets genre, men demoen er meget sjov.

Film; Hvad kan jeg sige? Jay And Silent Bob Strike Back. Hvis I ikke har set den, burde I. Enhver Star Wars fan ville falde om af grin af denne film. Der er flere Star Wars referencer end man kan nå at tælle, plus at både Mark Hamill og Carrie Fisher er med. Mark Hamill har dog den fedeste replik.

"Don't f*** with the Jedi Master, son!"
  16. Krede Jedi Master

star 4
    Cool, tak for updaten. Den cutscene stammer sikkert rigtigt nok fra midten af spillet, jeg har ikke set på rækkefølgen af banerne da jeg helst vil overraskes så meget som muligt. Så ikke flere spoilers Skar! :)

Det lyder fedt med alle de demoer, hvor får du dem fra? Det officielle PS2 magasin? For 2 år siden arbejdede jeg faktisk for Egmont med at oversætte det officielle PS1 blad fra engelsk! Så jeg havde gratis abonnement på det engelske blad og fik det tit en 2 ugers tid i forvejen, det var fedt!

Jeg har ikke købt nogen PS2 spil siden Metal Gear 2, det er rigeligt dyrt her i Danmark og der har ikke rigtig været noget der har fået mine tænder til at løbe i vand...indtil nu. Nu er der hele tre spil som jeg SKAL have: Bounty Hunter, Grand Thefth Auto: vice city og LOTR: Two Towers.

Onimusha synes jeg så fedt ud, men jeg var blevet slemt skuffet da jeg købte Kessen, så jeg var skeptisk overfor flere samuraispil, selvom de ikke er i samme genre. Men det lyder somom jeg ikke er gået glip af noget specielt.

Jeg så anmeldelsen af Jay & Silent Bob i Troldspejlet, og den så meget sjov ud, jeg tror jeg låner den en dag.
  17. Krede Jedi Master

star 4
    Forresten så må de have taget fejl i den tegneserie du viste mig Skar- Boba ligner slet ikke sin far under hjelmen, se bare her:

boba's sande ansigt

:p
  18. Skar Kjoil Jedi Knight

star 2
    Lucasarts siger officelt 22. November for Bunny Hunter.
  19. Skar Kjoil Jedi Knight

star 2
    Jeg har forudbestilt Bounty Hunter på dvdoo.dk og de siger den ankommer hos mig den 29. November.

To uger endnu...*suk*
  20. Krede Jedi Master

star 4
    Jeg har bestilt den online fra England, hvor det er MEGET billigere selv med forsendelse.

De siger stadig 22. november. Så jeg glæder mig til at se om det holder stik.

Danske firmaer malker markedet med priser på 550 og 597 kr. for PS2 spil.

Skar - dvdoo er overdrevet dyre med deres dvd'ere - prøv dvdpusheren.dk istedet... de billigste dvd'ere i Danmark tror jeg, og han har gratis levering.
  21. Skar Kjoil Jedi Knight

star 2
    Jeg giver 479kr IALT, ingen forsendelse, for Bounty Hunter, på dvdoo.dk. Jeg hævder ikke at have det mest økonomiske øje, men det lyder altså fint for mig. Det er selvfølgelig kun 30kr mindre end almindelig pris men uden forsendelse er det ret lækkert. Jeg synes det var et godt tilbud. Hvor meget kommer du til at give for den? Der er mange steder der er urimelige, det har du ret i, men jeg har kun bestilt to gange fra dvdoo.dk og de har ikke røvrendt mig endnu. Til gengæld kan det jo være du får den tidligere.....hvor bestiller du i england? På et internet-site eller noget andet?

Hver mand sin metode, jeg synes bare i dette tilfælde jeg har været heldig med min pris.

Ses!
  22. Krede Jedi Master

star 4
    Det er faktisk en ok deal du har fået dér.

Jeg betaler 350 kr (30 pund) for selve spillet og ca. 26kr for forsendelsen. Jeg har så osse bestilt Grand Theft Auto: Vice City samtidig, så sparer jeg lidt extra på forsendelsen.

Jeg bruger www.ukgames.com, men jeg ved ikke om jeg er helt tilfreds med dem, de giver ikke support via email og det er ret besværligt.

Efter min erfaring plejer Dvdoo bare at have samme priser som Fona og Fredgaard, men det kan jo være at de har forbedret sig.
  23. Skar Kjoil Jedi Knight

star 2
    Der er ingen problemer med at spille det på en PS2 i danmark så? Lyder nok lidt dum men jeg har aldrig tjekket om der var en barriere imellem UK og DK, mener nok de begge er PAL.

Bugger! Her troede jeg min "deal" var uovertruffen men du giver jo næsten HALV pris for det, din scoundrul! Det kræver jeg får et vista eller mastercard for at bestille derfra, kan jeg se. Noget jeg må undersøge nærmere om det kan betale sig for mig.

Men tak for linket. I bow to the superior economist...
  24. Krede Jedi Master

star 4
    No problem :) , men lad os nu se hvordan det går... jeg er som sagt lidt utilfreds indtil videre med dem.

Jeg havde håbet på at de sendte GTA Vice City til mig på udgivelsesdatoen d. 8. november, men har ikke fået det endnu. Det kan selvfølgelig være at de sender det sammen med Bunny Hunter d.22 eller 29?

De svarer heller ikke på emails, men kun fax, og det gør det jo rimeligt besværligt, hvis man har spørgsmål.

Jeg bruger dette firma pga. at de ikke kræver dansk moms (som amazon.co.uk gør). Hvis man køber fra amazon.co.uk i England er der næsten ikke nogen besparelse.

PS: jeps de er kompatible med danske PS2'ere ;)
  25. Skar Kjoil Jedi Knight

star 2
    Hva så, Krede? Fået noget post idag? Jeg har læst nogen anmeldelser af Bounty Hunter rundt omkring fra den amerikanske udgave og folk siger det er fedt. Lidt styrrings-problemer, men det skulle være nemt at overkomme når man vender sig til det. Alt i alt et fedt spil.

Har du set reklamen over på den officielle side?

Thread Status:
Not open for further replies.