main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Star Wars computerspil

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Oct 16, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Nej desværre... :(

    De har ****ed min ordre op og slettet den, det gad de ikke lige at informere mig om - så det kan da osse bare være lige meget.

    http://gamesuk.com er bestemt ikke værd at handle hos...

    Jeg tror jeg bestiller hos www.cdwow.com istedet - de ligger osse i England, og har sørme gratis forsendelse til alle steder i verden.

    Jeg skal da lige tjekke den reklame ud... så godt overskriften på TFN hovedsiden.


     
  2. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    Yep du, Krede, så er det den 29. i morgen. Bunny Hunter udkommer, jeg har jo forudbestilt den så den ligger nok i postkassen når jeg vågner. Fed dag imorgen, fri hele dagen, skal bare spille derud af, med en kasse øl, cola og en frisk pakke Camel filter. Kommer nok ikke til at kunne falde i søvn i aften men så må jeg jo bare tyvestarte på den kasse øl ;-)

    *Ses*!
     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    æv så får du den jo før mig... Du må love at skrive en fyldestgørende anmeldelse så.

    Sidste gang jeg drak øl til et videospil var da jeg havde købt Gran Turismo 3 - det blev underligt nok lidt svært at styre hen ad aftenen ;)

    Den reklame de kører på starwars.com er for fed... Det var simpelthen for cool at de havde brugt rigtige costumer...
    Den måtte dog gerne have været lidt længere.
     
  4. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    Skar Kjoil's Dagbog den 29/11

    - A Story Of Woe; The Bounty Hunter Chapter

    Hej dagbog. Min dag startede kl. 8.15 i morges. Kunne ikke sove mere i forventningsglæde om hvad der mon skulle ligge i min postkasse. Så stod jeg op mens min kæreste mumlede noget om får og lagde sig om på den anden side og sov videre. Postkassen indeholdte mærkeligt kun post, ingen pakker. Så jeg gik op i lejligheden igen og så Go' Morgen Danmark lidt. Faldt i søvn på sofaen og vågnede op to timer senere, min kæreste sov stadigvæk, og jeg gik ned og tjekkede postkassen igen. Stadig intet. Min kæreste står op og jeg tænder computeren blot for at få en email fra Dvdoo.dk hvor der står at spillet er forsinket og at de intet har hørt fra leverandøren. Så var det jeg fik den fikse ide at cykle ned til Computer City som ligger to kilometer væk. Godt nok regnede det, men jeg var frisk alligevel. Så cyklede jeg afsted i tungt regnvejr, blot for at punktere mit forhjul en tredje-del af vejen. I stedet for at vende tilbage trak jeg resten af vejen, halvanden kilometer til Computer City i stadig tungt regnvejr. Computer City skuffede dog også, så jeg trak hjemaf igen, stadig i endnu tungere regnvejr. Fandt dog en nær tankstation og brugte deres pumpe til at få lidt luft i dækket, kom hjem og faldt om på sofaen.

    Jeg ser mig selv lidt som Cartman der kravler igennem ørkenen og stønner "God?! Why have you forsaken me?!"

    Men ellers går det fint nok ;-)


     
  5. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Stakkels dig! Livet er altså bare ikke retfærdigt nogle gange...

    Jeg håber på en fortsættelse når de engang får spillet ud.

    Jeg fik osse en email igår fra cdwow om at Grand Theft auto: Vice city var blevet skubbet frem til d. 6 dec. øjjj altså! Hvad skal jeg så lave i min læseferie???

     
  6. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Hey, jeg så osse lige på amazon.co.uk at udgivelsesdatoen var ændret til 6. dec på Bounty Hunter... så det må næsten være det samme for DVDoo.

    [image=http://images-eu.amazon.com/images/P/B00006BMX1.02.LZZZZZZZ.jpg]
     
  7. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    SÃ¥ er Bunny Hunter i stuen! Ses senere, jeg skal lige noget....
     
  8. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    LoL!

    Hvorfor er der nu en lille røgsky der hvor Skar Kjoil stod?
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Go Skar Kjoil, get busy....

    Jeg glæder mig til din anmeldelse, og er rimeligt misundelig. Jeg kom til at ønske mig det i julegave og har en stærk mistanke om at min familie har købt det.
     
  10. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    "What about you, sir? Interested in a jetpack?"

    "I'll take it off your hands."

    "What are you offering for it?"

    "Your life."

    Prolog:

    Ahhh....Klokken er nu 3 om natten og jeg har tilbragt de sidste 13 timer i selskab med Jango Fett og det må jeg sige har været yderst godt selskab. Min dag startede klokken 10:45 da jeg vågnede og jeg løb med ild i røven ned til postkassen for at hente mit spil....der var bare ikke noget spil. Surt, tænkte jeg. Og ligesom en uge tidligere hoppede jeg på cyklen på årets første sne-dag og cyklede ned til Computer City. Jeg forventede ikke noget, må jeg indrømme, jeg havde en dårlig følelse af skuffelse. Men minsandten ikke om der hang det sidste eksemplar og ventede på mig. Købt på beløbet og cyklede hjem igen og puttede dette vidunder i maskinen.

    Anmeldelse (jeg prøver at holde for mange spoilers tilbage):

    Spillet er genialt og man kan mærke lige fra starten af hvor meget kærlighed, til både Fett og spillet i sig selv, der er i. Hvert Lucasarts spil starter med den der lille guldmand som er i deres logo, men han bliver hurtigt indsnøret af Jango og erstattet. Filmsekvenserne er smukke, virkelig smukke, selv sekvenserne der bruger spillet's engine er flotte og passer godt sammen. Den første time jeg spillede sad jeg med et stort grin på mit ansigt og jeg har ikke grint så meget af et spil siden Monkey Island (åhhh, Guybrush, din herlige tåbe) Grinnet kom dog også af glæden over hvor sjovt det var at spille. Humoren falder dog fra senere, men i starten er den herlig. På et tidspunkt kommer man igennem en skydebane hvor der er holografiske billeder man kan skyde efter, for eksempel en Ewok eller en Jar Jar der rækker tunge.

    Grafikken er flot, dog lidt ensformet nogen gange, den første bane er ikke særlig imponerende grafisk men tro mig de bliver bedre. Især Coruscant og Tatooine. Jeg har ikke oplevet noget hak i grafikken og styrringen kan være lidt svær men man vender sig hurtigt til det. Til trods for alle de dårlige ting jeg har hørt om kamera-vinklerne havde jeg ingen problemer. Så længe man ved at man har en knap der altid centrer kameraet bag ens skulder. Spil-mæssigt kan det først virke indsformigt og der er nogen puzzles senere som virker lidt irriterende (hvor skal ALLE spil have transportbånd?!) Spillet bliver hurtigt svært og man begynder først der at værdsætte det arsenal man har, forbered jer på at få meget ondt i fingerne for der skal skydes hurtigt og der skal skydes TIT. Spillet læner sig måske lidt op af et børnespil til at starte med men sværhedsgraden senere gør det klart at det er langt fra det (tror det er første gang jeg har bandet så meget på en dag) Lyden er rigtig god og der er musik fra alle SW filmene, alle, og man bliver overrasket når man hører en velkendt sang fra en scene og alligevel synes den passer genialt ind i det man laver. Vi får endda muligheden for at lave vores egen lille Tusken Slaughter ;-)

    Historien er god, og flot fremført af godt skuespil fra Jango og Zam, og alle de andre. Morrison har mere dialog i dette spil end Jango og Boba tilsammen. Man får fornemmelsen af at se en film nogen gange og Jango er bare så blæret at man ikke kan lade være med at elske det spil. Jeg kan huske Jeremy Bulloch engang sagde at han så Boba Fett som Star Wars' svar på Clint Eastwood. Og det kan man godt mærke i Jango, hver linje, hver dialog er så sej og cool at man bare sidder der og smiler lykkeligt. Jango er kold som en pingvin's rumpe. Han smækker folk over hovedet og er aldrig for langsom til at stikke en blaster i snotten på nogen der lægger op til problemer, hvilket i sig selv er humoren. Dette er Jango og og det er derfor vi (mig og et par andre) elsker ham. Dette spil er hvad jeg havde håbet Devil May Cry ville være. DMC havde fedt gameplay som dog blev lidt ensformigt efterhånden og historien lugtede. Bounty Hunter har gameplayet og det har historien. Vi følger Jango på hans første møde med Zam, vi ser ham hugge Slave 1 (vi ser ham endda navngive det) og vi kommer til at forstå hvorfor familie bliver så vigtig for ham. Vi ser endda re
     
  11. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Bravo! Tak for anmeldelsen... *tørrer øjnene* Det lyder som om at det er et spil enhver Star Wars fan MÅ have! Wow, nu kan jeg slet ikke vente.

    Min PS2 har længe sukket efter noget andet end MGS2 og dvd'ere. Så det glæder vi os til.

    PS: Jeg har sagt det før og jeg siger det igen; du skriver utroligt godt Skar. Du burde næsten søge et job som anmelder eller jounalist eller lignende (hvis du da ikke allerede har det ;) )
     
  12. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    AAAAAARRGGGHHH!!

    SÃ¥ er det godt! Ikke flere anmeldelser her eller lignende.

    For efter jeg har læst din anmeldelse Skar, så får jeg helt vildt lyst til at købe en PS2 og Bounty Hunter. Og det går ikke. For det første har jeg ikke råd og for det andet, har jeg ikke selv fjernsyn. Så istedet for at gå og tænke på læseferie og eksamener, så har du fået mig til at tænke på bits og bytes som er sat sammen til en herlig cocktail af action, humor, ømme fingre og ikke mindst STAR WARS!

    ....hvis bare jeg havde en PS2 :_|




    8-}
     
  13. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    "Må jeg ikke bare få en lille bid?"

    "Nej, det er MIN bounty!"

    Tilbage med flere fede ting fra Bounty Hunter; noget af det mest imponerende ved spillet af at det gør Jango så sympatetisk, man sidder og spiller som den "onde", eller rettere en på kant med loven, en der følger sin egen lov. Man skyder politi højre og venstre, men man sidder ikke og tænker "nu er jeg skidt," eller noget i den stil. Man er Jango, og man er sin egen herre over hvad der er forkert og hvad der er rigtigt, og hvad der er nødvendigt for at nå sit mål. Dette er underverdenen, survival of the fittest, and the quickest ;-)

    Jeg har gennemført spillet nu og bruger min tid på at jagte de sekundære bounties nu, hvilket er hylende morsomt til tider. Man kan snige sig ind i område og udspionere fra et tag og finde dem som er eftersøgt, eliminere deres vagter og så fange dem. Det at fange bounties var i stedet lidt kompliceret men ligesom resten af styrring finder man sig tilpas med det ret hurtigt. Når man skal skanne efter en bounty går man ind i første person og bevæger en lille "cursor" hen over folk og hvis det er eftersøgt står det på skærmen. Der er masser af information om hver bounty, alt fra hvor meget man får i credits, død eller levende og det er vigtigt at notere om det er død eller levende; hvis bountyen er på død skal manden dø, du får ingen penge hvis du indleverer ham i live, og på samme måde hvis bountyen for i live. Den nemmeste måde at skanne folk, især hvis du er omringet af fem eller seks bad guys der skyder efter dig, er at indsnøre dem med wiren og så skanne dem. De binder dog sig selv fri men så gælder det jo bare om at være hurtig. På skærmen står også information om hvor de er fra, deres navn og hvad de er eftersøgt for.

    Og ALLE er potentiale bounties, selv droider og dyr. Jeg grinte min røv i laser da jeg opdagede at en droid, en ligesom C3P0, var eftersøgt for at være spion. Jeg har også fanget masser af grafitti-sprayere og folk som Rozetta, éns kontaktperson, bare var irriteret på ;-) Selv politi-betjente er nogen gange eftersøgte for at være korrupte.

    Jango er atletisk og noget af det eneste der plager mig er at han måske hopper lidt for højt når man tænker på hvor tung han må være. Han laver saltomotaler, rulle-fald, og hvis du hænger på en kant og skal op, tryk på trekanten og han udfører et lille Raiden-hop ligesom i Metal Gear. Han kan også bruge næverne, alt efter hvor mange gange man trykker, ligesom i Metal Gear, laver han combos med spark og det hele. Hvis du sniger dig op bag nogen og bruger knytnæverne til at slås med, får de en armeret albue i baghovedet og falder om med de samme. Første gang man spiller tager man sig ikke tid til at lede efter de sekundære bounties fordi man er mere optaget af at være i live. Det først senere når man er tryk med styrringen at man finder på måder at overleve og finde de ekstra eftersøgte.

    På samme måde med våbene; flammekasteren er det våben jeg har brugt mindst fordi den er svær at sigte med og det kræver folk er meget tætte, og det er sjældent en god ting hvis de er tætte nok til at du overvejer bruge den. Pistolerne er nok de mest brugte, men der er også rifler, granat-kastere og stationære kanoner. Jango kan flere tricks med sine pistolere end alle John Woo's film tilsammen, når man skyder låser auto-sigtet sig fast på den nærmeste fjende, men hvis der er en anden i nærhenden, sigter Jango på den med den anden pistol. Der er intet federe end at løbe mod en gruppe fjender, mens man møver dem med pistolerne, laver et rulle-fald som bliver til et flyv med jetpacken over deres hoveder, flipper rundt omkring sig selv i luften mens man skyder og lander på den anden side af dem. Jango kan ALT og flere gange når man opdager hvordan han vender og drejer sig med pistolerne blaffende i hver sin retning sidder man bare med et smil på læberne. Jetpacken's missiler er også special lækker, de kan skydes ved at låse sig fast på en fjende eller man kan bruge manuelt sigte og missilet følger den retning du sigter på, selv hvis du bevæger sigtekornet, så følger det efter.

     
  14. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Argh, du fyrer den jo af Skar!

    Det lyder stadigt superfedt. Kan ikke vente til jeg får mine fingre i det.

    Det lyder specielt cool at det har en vis replay værdi med de extra bounties, det plejer jo at være sådan med Lucasarts spil at man sjældent gider at gennemføre dem to gange.
     
Thread Status:
Not open for further replies.