Star Wars DVD

Discussion in 'Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, Dec 8, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Tack för det!
    Det blir till att köpa denna utgåva i väntan på den ultimata boxen, som säkert kommer någon gång i framtiden.
  2. Erbos Jedi Master

star 3
    För er som kommer att köpa filmerna på reg. 2 så kommer de att släppas i Sverige den 22:e September meddelar SF och Fox idag.
  3. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Då kan jag nog vänta på R2-utgåvan.
    Om det hade tagit en längre tid innan boxen kommit hit till Sverige så hade jag nog inte orkat att vänta utan köpt R1-utgåvan istället.
  4. Enji Force Ghost

star 6
    Det är väl mycket roligare att köpa ARTOO-utgåvan... :D [face_laugh]
  5. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Muhahahahahahahahahahaha den var bra. :D
  6. Erbos Jedi Master

star 3
    Samma tanke slog mig igår :D. Men sedan ångrade jag mig. R1 all the way!!
  7. Erbos Jedi Master

star 3
    Ser ju ut som om Mark Hamill och Carrie Fisher kommer att vara med på ett kommentator spår. Man får hoppas på att Harrison Ford beslutar sig för att vara med.
  8. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Nackdelen med att bara ha DVD på datorn var att den inte är regionsfri, så då är det ju skönt att veta att man inte behöver vänta längre här än i USA.
  9. Erbos Jedi Master

star 3
    Det är sant. Min DVD-spelare är inställd på Reg 1 eftersom jag så sällan köper Reg 2. Vill man ha en film så som den var på bio skall man köpa Reg 1 eftersom det är samma FPS (bildrutor i sekunder) på Reg 1 som på bio. Reg 2 är 4% snabbare. Dessutom så får man filmerna lite tidigare. :D
  10. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Det där tekniska brukar jag strunta i men jag köper oftast väldigt lite Reg 2 filmer utan det blir mest Reg 1, 3 och 4
    Mest gör jag det för att få en film/serie mycket snabbare plus att det finns en hel del som inte är eller kommer bli utgivet här i europa.
  11. Erbos Jedi Master

star 3
    Rykten börjar spridas om hur CT kommer se ut på DVD när den kommer till hösten. Personligen har jag mina tvivel. Jag hoppas fortfarande på DVD omslag som liknar PT. Här är de bilder som har blivit publicerade och tydligen skall de vara gjorde av de företaget som gjorde Alien boxen. De två översta är snyggast och den tredje är inte alls så bra.

[image=http://membres.lycos.fr/sergorn/imperial_collection.jpg]

[image=http://membres.lycos.fr/sergorn/final_conflict.jpg]

[image=http://membres.lycos.fr/sergorn/jedi_vs_darkside.jpg]

12. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Det andra alternativet ser jäkligt snyggt ut.
  13. Zaphod Beeblebrox Jedi Master

star 4
    Det kommer vara för lite extramaterial, tror jag
  14. Leto Jedi Master

star 4
    Skulle inte förvåna mig.
  15. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Egentligen skulle man väl vilja vänta på den stora extra superupplagan som man antar kommer med alla filmer (1-6) i en förpackning, men känner jag mig själv så kommer jag inte att kunna låta bli att köpa de här.
  16. Enji Force Ghost

star 6
    Heh, även jag kommer självklart att köpa den här boxen, hur den än ser ut och även fast jag avskyr SE...

Är man SW-galning är man.
  17. Erbos Jedi Master

star 3
    Denna boxen köper man inte därför att man vill ha extramaterial. Jag vill kunna avnjuta dessa filmer i bästa bild och ljudkvalitet som är möjligt. 2007 eller 2008 kommer det med all säkerhet en box med alla filmerna i en box och mängder med extramaterial. 7 månader kvar :D
  18. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Jag har redan TPM och AOTC på dvd och planerar att köpa SE boxen och om det kommer en box med alla filmerna i så köper jag säkert även den, eller önskar mig den när man fyller år tex.
    Jag har svårt att vänta tills alla filmerna kommer på dvd så det blir naturligt att man köper dom allteftersom dom släpps.
    Och det finns egentligen bara två anledning till att jag skulle köpa en box med alla filmerna trots att jag redan har dom och det är för att det helt enkelt ser bättre ut att ha alla filmerna i en box.
    Plus om det blir en massa extramaterial som inte finns på dom andra dvdutgåvorna.
  19. Leto Jedi Master

star 4
    Får se vilken jag skaffar, tror jag köper filmerna men tveksamt om jag köper boxen också. Blir nog antingen eller i så fall.
  20. Erbos Jedi Master

star 3
    Det roliga är ju att Star Wars har hittils nästan blivit lite annorlunda för varje ny box som har kommit. Jag tycker det är roligt att ha alla och se hur de utvecklas. Men i grund och botten så handlar det ju om pengar och om man tycker det är värt det. :)
  21. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag har fortfarande inte köpt TPM på DVD, eftersom jag väntar, när AOTC kom så hade jag dock bara tillgång till dator med DVD och ingen video så då var valet ändå ganska så lätt.
  22. Enji Force Ghost

star 6
    Jag har inte heller TPM på DVD, men det är mest för att jag inte har råd. Jag brukar kika lite i begagnataffärer efter den, men har inte hittat den än.
  23. Ken_Kenobi_jr Jedi Padawan

när det till sist kommer en sw dvd 6-pack! kommer många av er handla den utan att tveka? och även om ni har redan alla filmer på dvd? jag själv är lite tveksam om jag gör det...
  24. Zaphod Beeblebrox Jedi Master

star 4
    Jag kommer nog göra det, för att få en samlad videohylla
  25. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Jag kommer absolut att köpa den boxen när den väl kommer.
Thread Status:
Not open for further replies.