main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Star Wars DVD

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, Dec 8, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Rick McCallum om OOT i en intervju i tidningen Total Film nyligen:
    OK... Den lilla respekt jag hade för McCallum är nu som bortblåst.
    Han har visat flera gånger att han inte har någon respekt för konsten, Star Wars eller fansen. Han är bara med för att göra pengar på oss!
     
  2. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Jag tyckte annars att det var en ganska bra beskrivning av många fans...


    Själv bryr jag mig som bekant inte så mycket om OOT för min egen skull. GL kan få fixa och dona så mycket han behagar, det har han full rätt till. Det finns däremot ett viktigt filmhistoriskt intresse i att OOT, och då främst ANH, bevaras i orginalskick. Om det nu skulle vara sant som Lucasfilm säger att man inte har kvar några kopior i sina arkiv längre så är det ungefär lika oförlåtligt som att råka bränna upp Mona Lisa.



    /Charlii
     
  3. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Tja, många av oss är inte GL-fans, utan Star Wars-fans.
    De som gladgligen sväljer allt som kommer från GL älskar också SE. De personerna är inte de som klagar.
    Sen vet vi ju alla att det McCallum säger om "original vision" etc. är rent struntprat. Att det är struntprat är han medveten om själv.
     
  4. Sith_Lord_Linkoping

    Sith_Lord_Linkoping Jedi Knight star 5

    Registered:
    Jan 19, 2001
    Lite lustigt uttalande måste jag säga. Jag kan ta det faktum att Lucas som skapare till Star Wars har all rätt i världen att gå in och ändra i sina filmer som han behagar. Men jag måste säga att jag tycker det är otroligt tråkigt att han aldrig verkar bli nöjd. Faktum är att OOT är filmhistoria och många av oss såg just dessa filmer när vi upptäckte Star Wars för allra första gången, han kan ju inte gärna begära att alla handlöst ska kasta sig över dom nya versionerna och älska dom lika mycket som dom äldre. Smaken är som baken, delad. Personligen tycker jag att Lucas kan bemöta alla fans av OOT genom att ge ut dessa filmer ordentligt i dom bästa tänkbara utgåvorna. Sedan kan han gå vidare och fortsätta att ändra och uppdatera filmerna i all oändlighet. På så sätt blir alla nöjda. Lucas, fans av OOT och fans av förnyade och uppdaterade versioner.
     
  5. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Recensioner av orginalversionen av orginaltrilogin på DVD, region 1 (USA, NTSC) har börjat komma.
    Bildkvaliteten beskrivs som "bättre än de flesta bootlegs, men inte alla". Den "bitrate" som orginalet har är nästan lika stor som på SE-skivan.

    Nu är jag bara rädd att vi kommer att få samma NTSC-data på våra skivor i Sverige.
     
Thread Status:
Not open for further replies.