Star Wars DVD

Discussion in 'Sweden' started by Zaphod Beeblebrox, Dec 8, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Har själv två olika boxar, först den silverfärgade och sedan den som kom några år senare.
    Jag skulle inte heller tro att det kommer någon nya VHS boxar men man vet ju aldrig.
    Lucas är ju mån om att använda sig av den senaste tekniken så han gillar väl det som en DVD spelare kan erbjuda men samtidigt kan jag tänka mig att han vill att så många som möjligt ska få ta del av hans filmer vilket gör att en VHS box kanske kommer framöver någon gång.
  2. Erbos Jedi Master

star 3
    Jag är inte säker på att den klassiska trilogin kommer att släppas på VHS men förmodligen så kommer Episode III att släppas på VHS. Det är väl ingen omöjlighet att de kommer att släppa en VHS-box som bygger på samma master som DVDn några månader efteråt. Kanske våren 2005.
  3. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Jag misstänker dessvärre att det inte kommer att komma några fler "officiella" VHS-boxar. Lucas vill ju alltid ligga långt framme.

Förresten är det bara jag som tycker att det skulle vara kul att fixa något extra när filmerna släpps?
  4. Enji Force Ghost

star 6
    Nej det är det inte, OA... vi har ju pratat om det. Hade bara glömt det... (kan ju inte minnas allt jag pratar om på sista april... :p)

Det vore väldigt roligt att anordna nåt och se filmerna tillsammans istället för att alla springer och köper boxen och går hem till sig och tittar... ;)
  5. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Det var bara en liten påminnelse. :p
  6. Erbos Jedi Master

star 3
    Jag antar att de flesta här har redan sett bilden på Hayden när han ersätter Shaw som Ghost Anakin. Om inte kan ni se den här. Det sägs att denna bild är autentisk.

[image=http://www.aintitcool.com/image/HaydenJedi.jpg]

Är det någon som har en kommentar på detta?
  7. Lexi Host of Quick-Games

Game Host
    star 4
    Jag trivs inte med den där bilden. Jag gillar inte att de ska hålla på och ändra en massa saker i OT. Visst är det bra att de försöker koppla samman de två trilogierna, men då tycker jag att det är bättre om de anpassar PT efter OT och inte tvärtom. Man är så van vid att se den gamle Anakin där, att det bara känns fel när man ser den här bilden istället.
  8. Enji Force Ghost

star 6
    Gillar ICKE den bilden. LÃ¥t bli OT nu!!! :_|
  9. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Personligen så har jag haft ett viss problem med att Sebastian Shaw inte alls ser ut som Anakin, så nej, den här stör mig faktiskt inte. Men sen antar jag att vi som föredrar SE generellt sett har lättare för att acceptera förändringar än de som är uppväxta och alltid kommer att föredrat OT:eek:.

Fast egentligen är ju det här det nya klipp som vi kommer att få se:

[image=http://www.jaxvox.com/images/photos/starwars_dead.jpg]
  10. Sith_Lord_Linkoping Jedi Grand Master

star 5
    Är det någon som har en kommentar på detta?

Visst har jag det men risken är stor att man måste censurera min kommentar då. ;)
    Jag tycker absolut inte om att dom håller på och fixar till en massa.
    Det är en sak att få till en bättre bild och ett bättre ljud men att ändra en massa var jag emot redan när jag hörde talas om att det skulle komma en SE av filmerna.
  11. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Har sett trailern för DVD-släppet, extramaterialet verkar onekligen intressant, men det visste man redan om. Det som kan sägas efter trailern är ju att det är helt klart SE, men den visar inga andra "extra" förändrade scener.

Trailern ligger naturligtvis på hyperspace. [face_plain]
  12. Enji Force Ghost

star 6
    Jepp, hyperspace snor mycket...

Har hört många säga att det ska vara så väldigt bra bild på trailern, men det märkte jag inte mycket av. Beror dock antagligen på min usla skärm... ;)

Annars är det ju extramaterialet jag ser fram emot, som superpurist som inte vill se SE... ;)
  13. Obi Anne FF admin Celebrations, Europe

Administrator
    star 7
    Med tanke på att risken/chansen är ganska stor att vi kommer att se de nya filmerna tillsammans första gången så ska jag komma ihåg att sitta långt ifrån dig och med minst en kudde emellan.
  14. emilsson Chosen One

star 6
    Nu har det ju gått ett tag sedan nyheten/ryktet om förändringen Shaw --> Hayden dök upp och jag har vant mig vid tanken. Det gör varken till eller från för mig.
  15. Zaphod Beeblebrox Jedi Master

star 4
    Ja, mig spelar det kvitta just nu, men jag tycker ändå det låter väldigt omständigt.
    Om det ska bli trovärdigt med Hayden i slutklippet måste det väl vara han i Vaders dödsscen också?
    Det låter som en omständig ändring (omständigare än att bara byta ut Anakin i "spök-klippet" iallafall).
  16. Jedi-W Jedi Master

star 4
    I så fall borde dom väl byta ut Alec Guiness mot Ewan också? Kanske dock-Yoda mot data-Yoda med om föryngringen skall vara fullständig!
  17. Erbos Jedi Master

star 3
    Jag vet inte riktigt vad jag skall tycka om själva bytet. De som säger sig veta varför bytet skall ske säger att det beror på att Anakin återvänder till det stadiet i sitt liv han var i innan han blev Darth Vader. Anledningen till att han inte skall ändras tillbaka till Hayden i dödsscenen är för att det är Anakins själ som visas i Ghost scenen, i dödsscenen är det hans, eller Vaders, kropp. Eftersom Yoda och Obi aldrig blev onda skulle bytet vara onödigt.
  18. Enji Force Ghost

star 6
    Men på nåt sätt känns det ändå lite konstigt att utseendet skulle vara så kopplat till godhet/ondska... kan inte Anakin se gammal ut och vara god iaf?

Tycker bara att bytet är lite onödigt, men men. Bryr mig inte så mycket.
  19. emilsson Chosen One

star 6
    Den enda vettiga förklaringen i min mening är att Sebastian Shaw är för olik Anakin som spöke. I dödsscenen funkar det eftersom man bara ser ett illa tilltygat huvud.

Däremot tycker jag inte om förklaringen Anakin=god, Vader=ond eftersom den tar ifrån Anakin hans personliga ansvar.(Vader för mig är ingen ny personlighet, mer av ett namn Anakin tar för att visa på en övergång).
  20. Erbos Jedi Master

star 3
    Pabs hävdade idag att bilderna vi får se på trailern är från DVD mastern. Detta kan enligt mig bara betyda att det inte kommer att ske några nya special effekter, man kan ju fortfarande ha nya scener men det tycker jag inte verkar särskilt troligt med det uttalandet. Men jag tror ingen kan vara riktigt säker förrän vi har själva fått se filmerna på DVD.
  21. Lars_Muul Chosen One

star 6
    Jeezus, den bilden var läcker! Jag har personligen inget emot dylika ändringar, jag tvivlar dock på att de kommer ske till denna DVD-release. Efter EpIII, dock....
    Jag ser verkligen fram emot att få se de slutgiltiga versionerna av filmerna!

Är det förresten nån som har möjlighet att jämföra Hayden-spöket med Sebastian-spöket? Om det råkar vara så att Hayden-spöket egentligen är Sebastian-spökets kropp med Haydens huvud på, så är ju bilden nämligen inte autentisk. Går det däremot att se att Hayden-spökets kropp faktiskt tillhör Hayden, så är den definitivt autentisk, med tanke på klädsen....

Om det nu inte visar sig att Anakin(eller Obi-Wan) har sådan klädsel i EpIII och att bilden/bilderna är hämtade därifrån....
    Hursomhelst; är det en bluff så är den synnerligen välgjord!

Jag undrar förresten om inte Anakin-spöket på bilden skiljer sig lite från de andra två, när det gäller ljusreflektioner....
  22. Erbos Jedi Master

star 3
    Det är Shaws kropp. Insider källorna hävdar att den ändring som ILM skulle göra skulle innebära att man endast tog bort Shaws huvud. Bilden i sig behöver inte vara äkta, men det är så som de hävdar att den skulle se ut. Varför man endast skulle ta bort huvudet är över mitt förstånd.
  23. Lars_Muul Chosen One

star 6
    Ja, det låter onekligen konstigt. DVD-teamet kanske iofs inte har nån extra budget för att göra en ny Jedidräkt till Hayden. Det kunde vara en förklaring :)
  24. Erbos Jedi Master

star 3
    Det är säkert så. ;)
  25. Erbos Jedi Master

star 3
    Om det är någon som vill se hur framsidorna till varje keep-case kommer att se ut så kan ni beställa discshops ordertidning (gratis) Man får en se nästan hela ANH framsidan och halva ESB och RotJ. Framsidorna påminner en hel del om Special Edition posterna. Istället för att använda sig av guld till titeln och de romerska siffrorna etc. så använder man sig av silver, eller platina (svårt att se skillnad).
Thread Status:
Not open for further replies.