main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Star Wars en Jan Peter Balkenende

Discussion in 'Archive: BeNeLux' started by Pepijn, Jan 4, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Dan wil ik ook wel weten waarom, Karl...
    (overigens heb ik bij de vorige verkiezingen SP gestemd, en misschien doe ik dat over twee jaar nog wel een keer.)
     
  2. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Ik ben waarschijnlijk net niet oud genoeg om te mogen stemmen voor het volgende kabinet :( (ben dan waarschijnlijk net nog geen 18)
     
  3. Anakin-Fan

    Anakin-Fan Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Oct 5, 2004
    2 weken terug zei Jan Marrijnissen nogm aar weer eens even heel verstandig [ toen alles op Azie was gericht etc ] dat men een beetje vergeet dat er elders in de wereld per dag 25.000 kinderen omkomen van de honger [ Afrika ]...... en dat vond ik toch wel goed , want dat is ook zo.
     
  4. CLONE_COMMANDER

    CLONE_COMMANDER Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Dec 23, 2001
    dat weet iedere drol
    SP Zuigt mayor ass....allochtonenknuffelaars en boomknuffelaars
    als je een serieuzere discussie wil raad ik je aan om het politieke forum van mn vriend te bezoeken:p daar maken ze serieus gehakt van alles wat SP is (geloof ik)

    http://groups.msn.com/Politiekvanenvoorjongeren

    :p
     
  5. Anakin-Fan

    Anakin-Fan Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Oct 5, 2004
    Neh , het enigste wak zeg is dat de SP over het algemeen wel een goed beleid heeft , maja .9999

    Laten we het weer over Harry Potter hebben :D
     
  6. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Allochtonenknuffelaars, tja ik geef toe dat het in deze tijd een beetje een moeilijk verdedigbaar punt blijft, om het voor allochtonen op te nemen. Toch kan je ze moeilijk allemaal het land uitschoppen. (Zelfs als je het zou willen, is het praktisch nagenoeg onmogelijk.) Beter kan je dus een oplossing zoeken in opbouwende zin. Lijkt me persoonlijk beter dan zo'n pratende pruik als Wilders die van alles brult over allochtonen zonder ook maar enig concreet plan heeft, behalve dan consequent in de schijnwerpers lopen, maar ik mag dus aannemen dat jij daar anders over denkt?

    Boomknuffelaars, bwoh ten eerste is dat maar een klein aandeel in het partijprogramma van de SP, voor echte groenofielen moet je bij GroenLinks zijn.
    Ten tweede is het best wel een punt waar eens aandacht aan mag worden besteed. Fossiele brandstoffen beginnen tegen hun einde te lopen, wat binnenkort een van de grootste wereldproblemen kan worden als we er niks aan doen. Economisch winstgevende gebieden worden vernietigd met milieuvervuiling (als je me niet snapt moet je maar bv even wat onderzoek doen naar het Aralmeer). Ik snap niet dat je dat onbelangrijk vindt, eerlijk gezegd.
     
  7. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Is dit Pepijns eerste zinnige post ? :eek: :p

    Ik ben het helemaal met je eens hoor. Hier in België is het net hetzelfde. Het wordt hoog tijd om iets aan het milieu te doen. Hier in België moeten meer en meer bomen en stukken natuurgebied wijken voor huizen, ...
    En als je dan naar de rest van de wereld kijkt, is het al helemaal schrijnend. Bush legt natuurgebieden in Alaska open en laat de olie er rijkelijk doorvloeien en ondertussen weigert hij het Kyoto-verdrag te tekenen ( hij is wel niet de enige, maar kom ). Elke dag verdwijnen er gigantische stukken tropisch woud en daarmee ook de hele dierenpopulatie die daarin leeft. Woestijnen rukken alsmaar meer op ( ook rond dat Aralmeer waar Pepijn het over had ). Olietankers breken dat het een lieve lust is, onlangs nog voor de kusten van datzelfde Alaska. Door die vervuiling worden ook nog eens de koraalriffen ( één van de prachtigste ecologische natuurfenomenen van onze planeet ) bedreigd en daarmee weer maar eens een hele populatie diersoorten.
    Er is eens berekend dat ( door de 'hulp' van de mens ) elke dag een aantal diersoorten uitsterft.

    Soms denk ik dat de mens gewoon een creatie van de natuur is om de volgende grote uitroeiing in te leiden.
    Dit is al vele keren eerder gebeurd : einde van het Krijt ( dinosaurussen ), in het Sriluur en in het Perm ( waar maar liefst 90% van alle diersoorten uitstierf ).
    Zoals we nu bezig zijn, zal dit niet zo lang meer duren.

    But hey, everything is onder control. And if nature doesn't want to listen, then we will have war against nature !
     
  8. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Sorry, liet me even helemaal gaan ... [face_blush] :p
     
  9. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Niet mijn eerste zinnige post, wel mijn eerste zinnige post sinds lange tijd op het Beneluxforum.
    In ieder geval denk ik niet dat we de natuur definitief kapot maken, (want ik denk dat we de veerkracht danig onderschatten, de natuur is niet een paar bedreigde diersoorten en een beetje smeltend poolijs, het is alles wat niet van menselijke oorsprong is en de Tsunami in ZuidOostAzie bewijst volgens mij wel dat de mensheid vrij machteloos is t.o.v. natuurkrachten) maar eerder dat we het onszelf behoorlijk lastig gaan maken als mensheid zijnde. "Als de aarde het niet doet dan doen we het zelf wel" lijkt een beetje het onderbewuste motto van de mensheid de laatste eeuw.
     
  10. Tatooine_Fireman

    Tatooine_Fireman Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 16, 2003
    Pepijn en Apophis for presidents! :)
     
  11. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    Amen!

    Het is nu eenmaal zo dat wij mensen een enorm verlangen naar macht hebben. En daarin zijn we blind. Belachelijk.

    Misschien kunnen mijn kinderen later wel geen tijgers meer in het wild zien. Of orang-oetans. Of walvissen. Of witte neushoorns, of...
    De lijst gaat eeuwig door.
     
  12. Pepijn

    Pepijn Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jun 28, 2002
    Die zucht naar macht is vrij natuurlijk als je het mij vraagt, er zijn zat veel diersoorten waar het sterkste mannetje de leider is, en wordt uitgedaagd door anderen. Ook een soort van machtsstrijd. Er zijn mierensoorten die slaven houden van overwonnen kolonies. Het verschil met de mens is niet zo zeer de zucht naar macht, maar eerder de zucht om steeds verder te ontwikkelen ipv in balans met de rest van de natuur te blijven. Misschien dat de mensheid wat dat betreft eigenlijk gewoon een evolutionaire fout is?

    BTW Pelly: Net alsof jij zelf al die dieren in het wild heb gezien... :p
     
  13. Pelly-Welly

    Pelly-Welly Jedi Knight star 6

    Registered:
    Jan 10, 2004
    De mens schuift alles (en dus ook natuur en hulpeloze dieren) opzij om maar macht te krijgen.

    Ik vind het een rot idee dat mijn kinderen geen kans krijgen die dieren ooit te zien.
    Niet dat ik echt kinderen wil...te vaak naar Eerste Hulp Bij Opvoeden gekeken :p
     
  14. Apophis

    Apophis Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 26, 2002
    Ik denk ook niet dat het einde van de wereld er zit aan te komen ofzo, want het is al meermaals gebleken dat de natuur er altijd wel weer bovenop komt. Het duurt alleen verschrikkelijk lang. Er zal gewoon voor veel soorten ( planten, dieren én mensen ) geen mogelijkheid meer zijn om te leven.

    Ik vind het ook erg dat veel diersoorten plaats moeten ruimen voor ons mensen. Maar het ligt, zoals Pepijn zei, in de aard van de mens om vooruit te willen.
    Het is spijtig dat bijvoorbeeld haaien ( die al vele miljoenen jaren voor de mensen ontstaan zijn en die al zoveel hebben overleefd ) nu door de mens met uitsterven wordt bedreigd.

    Maar zoals Agent Smith het zei : Humans are like a virus ... :p
     
Thread Status:
Not open for further replies.