main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Star Wars Episode 1. Hyvä vai huono?

Discussion in 'Archive: Finland' started by -Anakin_Skywalker-, Aug 14, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. -Anakin_Skywalker-

    -Anakin_Skywalker- Jedi Youngling

    Registered:
    Aug 14, 2005
    Monet puhuvat että Pimeä uhka on huonoin Star Wars elokuva. Minusta ei, mutta mikä on tiedän mielipiteenne?
     
  2. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Hienosti perusteltu.
     
  3. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Tervetuloa foorumeille, -Anakin_Skywalker-.

    Episodi 1 on minusta huonoin Star Wars elokuva, mutta minä "rankkaan" Star Wars elokuvat korkeammalle kuin muut elokuvat, joten se on siitä huolimatta mielestäni erittäin hyvä.
     
  4. Chewbacca-girl

    Chewbacca-girl Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 6, 2005
    Tervetuloa :)
    Minustakaan Episodi I ei ole niin kauhean hyvä kuin muut osat. Se on vaan vähän tylsempi...
    Mikä susta sitten on huonoin osa?
     
  5. DurronFan

    DurronFan Jedi Master star 4

    Registered:
    Jul 25, 2005
    Minusta Episodi 1 oli muuten hyvä paitsi että siinä oli:

    1. Jar Jar Binks. Mitä Lucas oikein ajatteli!? :_|
    2. Kymmenvuotias Anakin lentää aluksella ja räjäyttää kokonaisen avaruusaseman. SIIS TÄH!?!?:confused:

    Muuten ihan jees leffa. Parempi kuin episodi 2, joka on mielestäni aivan surkea.
     
  6. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Rahaa?
     
  7. Arwen Sith

    Arwen Sith Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 30, 2005
    Ei huonoin, mutta kaukana parhaasta. Jar Jar ottaa aivoon, muttei yhtä paljon kuin täysin epäuskottava Anakin/Padmé rakkaustarina kakkosessa. :rolleyes: Täytyy myöntää, että leffateatterista tultaessa olin hyvin pettynyt, ja kakkosen jälkeen en yhtä pahasti. Kun leffat on myöhemmin nähnyt täysin ilman ennakko-odotuksia, myönnettäköön että ykkönen kolahti paremmmin kuin kakkonen, mutta kumpikaan ei pääse lähellekään kolmosen tasoa...
     
  8. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    musta ykkönen oli ihan hyvä. ja musta se on parempi ku ne vanhat koska oon nähny uudet aikasemmin ku vanhat nii siks tykkään niist uusist enemmän.. ku eka sw leffa minkä näin oli epII ja sit epI ja sit vast vanhat.. siks ehkä tykkään enemmän uusista koska näin ne ensin ja olin tottunu sellaseen juttuun mikä niissä oli. tiiättehän ne hyvät grafiikat tai mitä ne nyt on yms..
     
  9. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    En tiedä sitten kertooko enemmän katsojasta vai elokuvasta, jos leffa on hyvä hienojen efektien takia. Toisaalta en muutenkaan ymmärrä näitä joiden mielestä elokuva/peli/vastaava on hyvä, kunhan siinä on hienot graafikat. Juoni onkin ihan turha.
     
  10. TaradosQeng

    TaradosQeng Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 12, 2004
    Tietyntyyppisissä peleissä juoni on toki ihan turha. Pelattavuus siinä enemmän painaa. (Toki useimmat pelit nojaavat juoneensa pienemmissä tai suuremmissa määrin.) Elokuvissa pelattavuus taas ei ole kovin merkittävä osa-alue. ;P

    No joo, nykyään tehtäisiin aika paljon mestariteoksia, jos elokuvat arvosteltaisiin "grafiikkansa" perusteella.

    Oma suhtautumiseni erikoistehosteisiin/nättiin grafiikkaan on se, ettei siitä yksistään mihinkään ole, mutta enpä voi kieltää etteikö se olisi ainakin jonkin verran plussaa minunkin silmissäni.

     
  11. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Tottakai nätti ulkoasu toimivien ja elokuvaan sopivien tehosteiden avulla on aina plussaa mutta jos ne efektit yksinään määrittävät elokuvan/pelin hyvyyden, niin se ei mahdu minun ymmärrykseeni.

    Ja toimivat ja elokuvaan sopivat tehosteet ovat jotain aivan muuta kuin TPM:n karkkigrafiikkamässäily. :p
     
  12. TaradosQeng

    TaradosQeng Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 12, 2004
    Njep. RotS on sitten eri asia.

    Ja sitten muodon vuoksi vielä topicciinkin vastaus, yhtä perustellusti kuin avausviestissä: Kyllä, huonoin Warssi. Ei jaksa aina jauhaa samaa asiaa.
     
  13. Chewbacca-girl

    Chewbacca-girl Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 6, 2005
    Miten niin täysin epäuskottava?
     
  14. Starbuck_X

    Starbuck_X Jedi Master star 3

    Registered:
    Mar 11, 2004
    Mistä aloittaa, tökerö näyttely suoritus, ontuvat repliikit...
     
  15. Chewbacca-girl

    Chewbacca-girl Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 6, 2005
    Jaa jaa. Jokaisella oma mielipiteensä [face_peace]
     
  16. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    ei se I oo pelkän grafiikan takii parempi ku vanhat. meitsistä ne vanhat, niis on vaan mun mielestä aika tylsä juoni.! that's all ;D ja ne valo miekka taistelut vanhassa ei oo todellakaa yhtä hyvii ku ne on uusissa trilogiassa. ne on tökeröitä.! ;D toi on mun mieli pide.
     
  17. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    nii onki ;D ja musta anakin ja padmélla on parempi (siis ei yhtä tökerö) ku esim. vanhassa joku han leia. ;D huom.! mun mieli pide.! ;D
     
  18. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Samaa mieltä Chigun kanssa. Uus trilogia on parempi (oon nähny sen kuitenki aikasemmin ku vanhan). Must siin on vaa tosi hienot ne koreografiat (vai mitkä-lie) valomiekkataisteluissa verrattuna vanhaan.
     
  19. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Onko tämä nyt nähtävä niin, että uudet osat ovat parempia, koska niissä on enemmän simmunamia ja hienot sapelinkalistelut?
    Saa sen niinkin ajatella, en väitä vastaan.

    TPM:ssä on omat hyvät puolensa: Palpy/Sidious ja muuta pientä kivaa.
     
  20. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Jepso, ei voi käsittää. Mutta tämähän selittää vain sen että miksi näille nykypäivän teineille voidaan myydä ihan mitä tahansa roskaa (vrt. se hemmetin Crazy Frog ja vaikkapa Salatut Elimet tai whatever).
     
  21. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    voi mama!! ei ne oo pelkästään ne simmunamit (;D) vaan myös juoni on musta parempi. mä en tykkää vanhojen juonista koska ne on musta nii tyhmii ja jotenki tönkköjä. emmä jaksa niitä vanhoja kattoo ku se juoni on ennalta arvattava.! ;D ja mulle ei ainakaa myydä mitää roskaa "(vrt. se hemmetin Crazy Frog ja vaikkapa Salatut Elimet tai whatever)." en oo ikinä kuullukkaa tollasista.. :confused:
     
  22. Starbuck_X

    Starbuck_X Jedi Master star 3

    Registered:
    Mar 11, 2004
    Niin, vanhoissa pelataan koko galaksin tulevaisuudesta, mutta uusissa leikitään leluilla ja käsitellään poliittisia selkkauksia... OT:n juoni: restore peace and justice. PT:n juoni: hmm... Anakinista tulee Vader ja muiden roskien tilalla voitaisiin näyttää vaikka mainoksia.
     
  23. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Emmä sano et ne vanhat ois huonoja tai vastaavaa, se nyt vaa johtuu siitä et oon nähny ne aikasemmin ja tykkään aina enemmän sellasesta, jonka oon nähny aikasemmin ku sellasesta jonka nään vast myöhemmin. On niis vanhois sitä aitoo "star wars-tunnelmaa", mut Lucashan jätti just siks noi episodit 1-3 myöhemmäks, ku sil ei ollu mahollisuutta tehä näit simmunameja. Myös elokuvamaailma on vähän muuttunu sitte vanhan trilogian...
     
  24. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    nii just.! tää on puhetta.!
     
  25. TaradosQeng

    TaradosQeng Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 12, 2004
    Crazy Frog on kyllä ilmiönä jo kenen tahansa täysipäisen käsityskyvyn ulkopuolella.

    Ihan en HtM:n väitettä allekirjoita, kyllä Prequeleiden perusjuoni on ihan kunnossa.

    Mutta juu ei, vaikka kuinka olisi enemmän CGI:tä (mitä minä en pidä huonona asiana) ja Lucasin visiota, en voi vakavissani väittää, että TPM tai AotC olisi lähelläkään olla edes melkein OT:n tasoa juuri missään muussa suhteessa kuin... no, efekteissä. Vaikka olenkin nähnyt TPM:n ensimmäisenä.

     
Thread Status:
Not open for further replies.