P.Rico Star Wars: Episode VII - "The Empire of the Jedi" (RPG) **Next Session: TBA**

Discussion in 'Latin America General Discussion' started by Spike_Spiegel, Feb 28, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lucidus Jedi Youngling

star 3
    Tumbark, se puede entender si no te gusta el concepto de su character class. Como todavia es temprano, no hay problema con que cambies a otro class, siempre y cuando sea parte del Jedi Order. Entiendo que esta historia se trata de un grupo de Jedi tratando de proteger un orden en la galaxia que es sagrado para ellos. No creo que haya espacio para mercenarios o adventurous tag-alongers; por ende, dudo que Pedro permita non-Jedi classes.

Sobre el tema de Team Roles, ya ha sido evidente que no se puede seguir utilizando esta mentalidad. Cada Jedi es entrenado como un individuo especializado, pero no como parte de un equipo tipo SWAT. Por ende, cada Jedi debe visualizar una situación de acuerdo a su entrenamiento y como puede utilizar su conocimiento particular para poder resolver una situación. Cuando trabaja con otros Jedi, este coopera con los otros para poder llegar a la mejor solución posible, pero nunca asume que una tarea particular cae súmamente bajo la responsabilidad de otro. Cuando se encuentra en una situación cual le es difícil resolver con sus abilidades, solo debe sentirse agradecido de que está acompañado por otro Jedi que ha sido preparado particularmente para resolver ese tipo de situación. En fin, cada obstaculo debe ser sobrepasado por el grupo entero, no por un solo individuo que logra salvar el dia con sus poderes. Esta es la forma ideal en que trabaja un grupo de Jedi.

Estoy completamente de acuerdo con Pedro en el tema de las personalidades individuales. Aunque me estuviese tirando un campaign con 15 Jedi Guardians, cada uno entrenado de la misma forma y teniendo las mismas destrezas y poderes, lo mínimo que puedo esperar es que cada uno desarrolle una personalidad para distinguirse ante el resto. Cada uno es libre a hablar y acutar como les da la gana y utilizar sus abilidades y poderes como les plazca; de no ser asi, se reducen a si mismos a ser un clone army.

Respecto al dark side, el miedo a recibir dark side points, etc. Es cierto que los padawans tuvieron que enfrentarse a esto en una de sus formas menos placenteras. El tema de conservar el honor y mantenerse en un camino "sagrado" ante una realidad llena de tentación y desesperación durante estos tiempos del Jedi Order es otro tema de importancia en el juego. Sin embargo, esto no es un tiempo donde se espera que cada Jedi se mantenga como un santo; la realidad es que todos caminan un fine line entre el light side y dark side. Durante estos tiempos, cada Jedi tiene muchos asuntos cotidianos que atender, como lo es su familia. Ya no es como en los tiempos de antes donde todo Jedi vivía en un templo, aislado del resto de la sociedad y preocupado su mente sólo con asuntos de importancia cósmica.

Ante el ojo del público, un Jedi se supone que sea un protector de la ley entrenado con métodos antiguos y misteriosos que le dan una cantidad inmensa de poder, pero cual tienen que usar con mucho juicio, y mientras menos posible, mejor. En fin, el Jedi Order reconoce silenciosamente que cada Jedi es un ser que posee debilidades íntimas y la capacidad para el error. En game terms, esto no afecta la manera en que se reciben o se eliminan dark side points, sólo que existe un poco de flexibilidad moral en la sociedad del presente. De todos modos, el uso de dark side powers esta restringido, y cada Jedi debe observar su comportamiento para no caer al dark side.

As a side note, aquellos Jedi que caen usualmente son descubiertos con rapidez para luego recibir "ayuda". Esto se mantiene lo más callado posible ante el público y funciona de forma similar a como se rehabilitan a los enfermos mentales hoy en dia.

Y eso es todo lo que se me ocurre decir por ahora. Recuerden que los jugadores crean 3/4 partes de la historia, y que nunca tengan miedo a "take the center stage".

Edit: Vaapad is NOT useless against a street thug. Who else better to disarm/stun/trip/whatever than the guy who has a high attack bonus? And that's without entering the trance.

Force powers: Like I said, there's a lot of flexibility about old customs in this era. Use the F
  2. Spike_Spiegel Former FF Administrator Former Saga Mod

star 6
    No veo como estas "playing devil's advocate." Lo que dijistes esta en linea con lo que estaba pensando.

:)
  3. Jedi_Boricua Jedi Padawan

star 4
    Esto son growing pains.

Somos un montón, nos va a tomar par de sesiones en engranar. No se sí se acuerdan, pero la primera sesión de aquella legendaria campaña de tres episodios fue bastante mala. Apenas nos conociamos, y eramos como 10 donde más de la mitad nunca habian jugado. Creo que habían solo tres Rulebooks!

Ya mismo todo encaja.

Como dice Pete, lo más importante es que vayan definiendo sus personalidades.

Desde que diseñe a Aurora me la imaginé como una jedi secular, ruda e independiente. No le gusta que se metan en sus asuntos, es bastante reservada, y su sentido de Justicia es la que la guía. Ella no le tiene miedo a usar la fuerza y menos a coger un DS point. Para atrapar a los criminales a que ser medio criminal, ese es mas o menos su línea de pensamiento.

Tony y yo tuvimos unos buenas conversaciones 'in character' y creo que van a pasar cosas interesantes entre nuestros personajes. Cuando sus personajes no estén en el medio de la acción pueden hablar 'in character' con otros personajes. Siempre es bueno.
  4. Rao Jedi Youngling

star 3
    Es como dije antes nadie tiene que tener un trabajo específico, pero claro que algunos tenemos una abilidades más desarrolladas que otras y entre nosotros hay quienes tienen más destreza en alguna tarea en específico. Sería estúpido no aprovechar la oportunidad de trabajar en equipo y explotar nuestros potenciales para el bien común.

En el lado de nosotros la cosa corrió bastante smooth, con todo y que el personaje de Tony se puso potrón con Aurora. Pero fuera de eso, el piloto de Gerry piloteó y Zinthar se infiltró como era debido. Yo me sentí bastante complacido con el desempeño de mi personaje y el grupo en general. Pese a todos los contratiempos y las incomodidades de Tumba con su personaje, creo que hicimos lo mejor que pudimos y hasta Khan metió caña, logró hacer cooperar bastante al tipo aquel y le sacó información y creo que calmó un poco el squable entre Aurora y el personaje de Tony (mi personaje no estaba allí físicamente).

Estoy seguro que la próxima aventura correrá mejor y nuestros personajes se manifestarán más plenamente, es cuestión de acoplarnos y grow into our characters.

A mi todavía me da trabajo actuar como debe actuar el personaje, se como quiero que sea pero a veces me daba cuenta que no estaba actuando como él actuaría. me imagino que mientras se enfrente a situaciones se creará una personalidad propia, una mezcla entre lo que quiero que sea y lo que las circunstancias le permiten ser.

Enough ramble; for now.
  5. TUMBARK_WOOKIE Jedi Padawan

star 4
    Yeah I know the whole deal, and I know that we must become the characters and all. I also Know I did what I had to do when it was needed of me. The whole aquata breathers, the Ion guns, the knockout gas, the calming of the little quarrel between lovers, I can manage.

I also know the perks of the team. Create a diversion so that the Umbra can sneak in with a greater bonus, Flank opponents so the vapaad was a better chance to fight, trip enemies to give everyone a +4 in attack. Be properly supplied for everyone onf the players, for instance, Umbra needs a datapad and recorder to take information out, the pilots might want to look into droids that can be controlled and enjoy the bonus of their pilot skills, the vapaad should get a weapon that is blunt and stuns so that his means can subdue enemies faster, formations must be done to aproach different situations. Twisting powercells in weapons to cause malfunctions in them, and so many other ways to be creative with the force, the teams is very good but we must concentrate on who needs what and when, like if Clara Solo is making an illusion and needs more time, the Naboria healer must concentrate in keeping his vitality points fresh and so on so forth. We all have potential we just have to get together and know each teammates perks so that nobody assumes the wrong roles or might try a good idea but not a good skill to back it up. We all need to stock up on alternate weapons so that the LS arent the priority resource....... Anyways, I will try my best, I'm good at tactics and I know who is better for what job. Also instead of theorizing we should take some action, too much thinking dulls the whole rpg and the whole in character change. Well talk to you gents later.
  6. Roman Jedi Padawan

star 4
    - Ok, I will work in the personality of my character. I role-played really bad the doctor part of my character (happy or serious doctor?). But I liked the interaction of my character and my droid (he got mad with me LOL). Is bad that (probably) I harly got time to have interaction with my Jedi Master.
    Question: does my droid has a name?

- While I?m still new in RPG, I?m happy with the Naboria Healer for my character.

- A think the others players should remember is that my character is big enough to carry others characters in battle, or other situation. In Episode II, in the Arena, Anakin and Padme used the bull like-monster to try to escape. Normally I was the one that give the idea. I?m the faster character without having to use the force (and I have the Run Feat), and you can fight while I carry you.

- While my attack go up every level, I get few skill points per level. Of course, I will consentrate on my healing skills.

Other than healing, I will probably concentrate points on ?Move object? (it worked nice) and Intimidate or Mind Trick. Intimidate seems better since it goes better with the look of my character and I don?t spend vitality on it. Like Tumbark says ?... the Naboria healer must concentrate in keeping his vitality points fresh ...?.

Not to mention that my character will try to pass as an ?animal? as much as posible (another part of the personality of my character I need to work). <_<

- Question: Since my character can attack with bite and claws, Can I get Dark Side Points if I use them to hurt an enemy? I mean other than, for example, trying to grab the cape of someone by biting it.
  7. Lucidus Jedi Youngling

star 3
    Q#1: Le puedes poner el nombre que tu quieras, te pertenece a ti. Si no, lo unico que tiene es su numero de serie.

Q#2: Siguen la misma filosofía de un lightsaber: siempre y cuando se usen para defender no habrá problema. Ten en mente tambien las costumbres de tu especie; es posible que a tu especie no le guste pelear de esa forma, aunque no conozco suficiente de ellos para saber.
  8. TUMBARK_WOOKIE Jedi Padawan

star 4
    Name: Tra-Khan (sounds better than Shra)
    Birthplace: Triian
    Eyes: Red and Blue
    Fur: Black with red patches

Physical description:

Standing about 6 feet of height Tra-Khan has the appearance of a merger between a tiger and a human. Its front teeth portrude a bit giving him a sort of prehistoric cat appeal. He however has no stripes and only sports patches or crimsom fur above his eyes, around his mouth and chin, his chest and reaching his extremities. He has 3 fingers in his hands and a prehensil tail.

Story:
    Tra-Khan's life was simple, he lived in the matriarcal planet Triian where he was raised up till the age of 15. He had a knack for dealing with creatures that helped him befriend a Melynex that he named Yovu.
    At the age of 15 he was to marry a female warrior named Ce-lines, she was to be his mate.
    Both of them quarreled terribly and fought fiercely. Tra-Khan would not bow down to a female no matter what his race established. He defeated his mate in battle and was exhiled from Triian.
    He followed his only true guide, his natural instincts and from skirmish to skirmish and fighting his way thru most problems naturally caused by Yovu he met the Jedi Master Lowbacca who took Tra-Khan in and taught him the skills of Jedi Beastmaster.
    During his training Tra befriended a fierce warrior and was sent to settle an uprising in a jungle planet. Tra returned but the warrior didn't, Tra promised he would not disclose the real reason the warrior stayed, and to this day he hasn't.
    Tra-Khan now knowing the truth about the force, disagrees greatly with its bases and believes, he believes the true power of the force lies in the natural balance and use of the dark side and the light side of it. For one cannot exist without the other.

RPG style and Persona:

He is a fierce fighter that has a great link with beasts and is not afraid to use any means to accomplish his goals. No matter who or what stands in his way.

His behavior can best be observed as feral, prefering to comunicate with significant gestures of great kindness or extreme ruthlesness to some.

His methods are unorthodox but they get the job done quickly. His attitude resembles indian qualities. His ties are strong with the planets and wildlife, he doesnt credit the force to much upon this.

He deeply respects his master and a chosen few that are true to their nature.
  9. Spike_Spiegel Former FF Administrator Former Saga Mod

star 6
    Ok, 8 de abril para la proxima sesion?
  10. Jan_Solo Jedi Padawan

star 4
    Es el dia antes de tu cumpleaños... seriamos los primeros en cantarte Happy Birthday a las 12 pm, digo, si nos prometes de que no vas a desaparecer de repente e irte al cuarto. :p

No hay problema.
  11. Roman Jedi Padawan

star 4
    Pregunta, ¿el documento de las nuevas clases para los Jedi esta al día?
  12. Spike_Spiegel Former FF Administrator Former Saga Mod

star 6
    No. El que esta posted en este thread es el viejo.

EDIT: Subi el nuevo ya, esta en el link
  13. Roman Jedi Padawan

star 4
    Gracias Pete.

Name: Gaarx (alias Medic Tank!)
    Jedi Class: Naboria Jedi (Combat Medic)
    Species: Tchuukthai

Species description:
    The existence of the Tchuukthai is considered a rumor, and the fact that they are sentient beings is even more unknown. This is because of their brutish appearance, vocabulary of grunts and growls. And, because of the fear of the Tchuukthai of being exploited if their true nature were known. The knowledge of this species is limited even for the Jedi, the first to notice their intelligence. The few Tchuukthai that have venture outside their home world don?t comment about their world or their people, if they even revel that they are sentient to anyone.

Physical Description:
    Large creature. Looks like the cross of a bear and a wolf. While their large size makes it hard to them to hide (-6 in hide checks), they can easily pass as animals.
    Some can live over 300 years.
    Heigh: 2 meters (in four legs), 3 meters (in two legs)

Story:
    The last time a Jedi has send to the Tchuukthai?s home world, for the routine visit the Jedi do every 50 years, this Jedi find that Gaarx was a force user and offer him to travel outside his world and train as a Jedi. Gaarx accepted, he was about 50 years.

He worked as a medic/paramedic before starting his Jedi training. Almost all his training had been outside of Mon Calamari.

His curiosity about meeting new species and learning about new technology has been a major distraction to him, making his Jedi and medical training slower that it should be. This gives him knowledge about both topics, but is more a generic knowledge than an expertise, except in everything related to medicine.

Gaarx has been the last years concentrating on this Jedi training. This change is not due of time. While he?s about 80 years old, this only makes him an adult on his species.

He?s focusing on his training because of some serious errors his lack of training has caused. He has been about to kill an enemy more than once without really needing that. Also, he knows that he could have given better medical assistance if he learns how to use the force for this.

Personality:
    Curious about other species and technology, especially anything related to medicine.

Tend to pass as an animal outside the Jedi temple. Use a big robe when passing as a sentient being to protect the secret of his species. He?s always walk in two legs when doing this, but tend to walk on four legs.

He has no problem with people confusing him as an animal, unless there is a emergency.

Asking too much questions about his home world or trying to attack his droid are some of the few things that can drive him fast to anger.

His concentration in the force is to use it to heal and sometimes to fight. He?s not to powerful in other uses of the Force, and tends to avoid using them because of this.

Lightsaber: A Great Lightsaber disguised as a common stun-baton.

Droid: I-5PRO small protocol droid. Gaarx give him the name Idoc. This name used to annoy Idoc, but it has been so many years that it doesn?t affect him anymore.

Idoc is a small floating protocol droid. He?s about the size of an average humanoid?s head. His work is to traduce what Gaarx says to basic since while Gaarx can understand Basic, he can only speak his own language.

Both Gaarx and Idoc has develop a friendship, but since both have been always together for decades they sometimes feel that they need to have a vacation of each other. Still Gaarx do not have the heart to erase Idoc memory, since he feels that it will be cheating, and that he will lose a friend, and Idoc is as faithful to Gaarx as the first day.

Since Tchuukthai is not easy to traduce to Basic, or any other language, Idoc tends to not make perfect translations, something that sometimes irritates Gaarx.

Jedi Master:
    Gaarx relationship with her Jedi Master is like son and mother. (forgot her name :( )
  14. Roman Jedi Padawan

star 4
    ¿El próximo juego sigue siendo para el viernes 8?
  15. Spike_Spiegel Former FF Administrator Former Saga Mod

star 6
  16. TUMBARK_WOOKIE Jedi Padawan

star 4
    COME ON PEOPLE April 8, RPG TIME!!!

CAN I GET A WOOT WOOT?
  17. Jedi_Boricua Jedi Padawan

star 4
  18. Rao Jedi Youngling

star 3
  19. Spike_Spiegel Former FF Administrator Former Saga Mod

star 6
    Bad news, peepers. Esta semana esta caliente en el periodico. Ya nos avisaron que nos quedaremos hasta tarde el viernes, ya que tenemos cuatro suplementos. Seria mejor cambiar para el viernes de arriba. Anyways, nos vemos el sabado en mi casa. Si no han recibido mi email con la invitiacion, me avisan.

20. MegaJediRafa RSA Emeritus

star 4
    Pedro, siento mucho informarte que no me importa. Es injusto que nosotros tengamos que modificar nuestros viernes para poder jugar a la hora que tu digas, pero ahora asi de la nada nos dejas plantado. Tu te crees que no tenemos sentimientos, y que somos tus esclavos y estamos a tu dispocision??? Yo no se los demas, pero no se si pueda soportar una semana mas sin saber que paso con esa nave que exploto, entre muchas otras cosas.

Esto es una falta para mi, para mis compañeros y para el pueblo puertorriqueño. El viernes me aparecere en tu casa, y si no estas presente te la vandalizare.

Att.

Rafael Mejia Rodriguez
    RSA Latin America
  21. Rao Jedi Youngling

star 3
    Creo que el Sr. Mejía tiene un punto muy contundente.

Este viernes nos apareceremos en tu casa, deal with it.
  22. Jedi_Boricua Jedi Padawan

star 4
    Bueno aquí en casa hay dos galones de gasolina, antorchas, soga, y cadenas.

Podemos hacer algo chevere con eso.
  23. Jan_Solo Jedi Padawan

star 4
    Tengo mis espadas de LOTR disponibles. :p
  24. Roman Jedi Padawan

star 4
    Creo que puedo conseguir ron pitoro para que lo usen, sea para fuego :mad: o para "entrar en ambiente" [face_skull].

Compatriotas, recuerden que NO podemos dejarnos presionar por la prensa! :)
  25. Jedi_Boricua Jedi Padawan

star 4
    Pedro ya resolví el problema.

Hable con unas conneciones, pedí unos cuantos favores y listo.

Pedro ya no tienes trabajo, podemos jugar este viernes!!!

[face_laugh]
Thread Status:
Not open for further replies.