main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Star Wars I Fremtiden

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Skar Kjoil, Feb 26, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    Hej, drenge og piger. Jeg ville lige starte en lille debat op, ved at lufte nogen tanker som jeg har gået og tænkt over. Jeg er sikkert ikke den første som har tænkt det men alligevel; hvad skal der ske med Star Wars efter Episode 3? Vi har alle hørt rygterne om Episode 7/8/9 men fra mit synspunkt virker dette ret urealistisk. For det første er der Lucas's alder at tage hensyn til, han er jo snart godt op i årene. Det der taler mest imod en tredje trilogi for mig er den simple sandhed at der ikke er mere historie i det. Som Vader sagde det, "the circle is now complete," og det er den jo netop efter Return Of The Jedi. At forsætte derfra ville være synd, synes jeg.

    MEN....jeg kan godt lide ideen om at lade nogen andre overtage. Ligesom Spielberg gerne ville på et tidspunkt. Star Wars universet er efterhånden så stort at der er mange andre historier man kunne fortælle som ikke behøvede at lægge sig for meget op af de nuværende film. Nye personer, nye steder, men alligevel med en forbindelse til historien i filmene. Hvorfor benægte nogen som Spielberg muligheden for at fortælle en historie i en film i Star Wars verden hvis han ville? Han har da bevist at han kan krammet. Nye historier som ikke behøver at være trilogier, det kunne ligeså nemt være en enkelt film der fortæller begivenhederne i Star Wars fra et nyt perspektiv.

    Og jeg mener ikke kun Spielberg, jeg brugte bare ham som eksempel da han allerede har udtrykt en interesse. Hvad med David Fincher (Seven, Fight Club) eller Ang Lee (Tiger På Spring, Drage I Skjul) eller Bryan Singer (X-men). Der er mange muligheder, og jeg synes at det er syndt at stoppe Star Wars ved Episode 3, dette univers er så stort at man altid ville kunne finde noget nyt at vise. Desuden ville Lucasarts gå nedenom og hjem hvis der ikke blev lavet flere film, da de som regel kun laver spil over filmene.

    Giv argumenter og mod-argumenter for dette, og føl jer velkommen til at komme med ideer til nye historier, forslag til andre instruktører, og andet guf.

     
  2. Darth Dane

    Darth Dane Jedi Master star 4

    Registered:
    May 10, 2000

    David Lynch :eek: [face_laugh]




    DD - DL 's Spliff

     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Hey Skar, long time no see..
    Anyway god tråd du har startet.

    Jeg er også lidt bekymret over hvad der skal ske efter episode 3. I de efterfølgende år vil der selvfølgelig være en enorm grobund for en masse EU (expanded univers) merchandice; bøger, tegneserier og spil. Det kan Lucas godt leve højt på de næste 10 år.

    Episode 7,8 og 9 handlede oprindeligt om at Luke skulle finde sin forsvundne søster, men da Lucas fandt på at gøre Leia til Luke's søster var der ikke rigtig brug for flere film. Desuden er trilogien også Anakin/Vaders historie, så cirklen er komplet.

    Jeg ved ikke om I har hørt om de nye Clone Wars tegnefilm som kommer på Cartoon network? Det er ihverfald en ny drejning på sagaen da det til dels stadig handler om Anakin og Obi-Wan, og deres eventyr.

    Ellers så ville det da være skønt at se en ny Star Wars film f.eks fra Spielberg, bare så længe at det ikke direkte berører den originale trilogi.

    Måske en film om Klon Krigene i en slags 'saving private ryan'-agtig stil, bortset fra at Temura Morrison blev nødt til at spille alle rollerne :p

    En film om Boba Fett kunne også være en god ide. Instrueret Sam Raimi! med Bruce Campbell som Boba.

    Der er helt sikkert mange muligheder endnu i universet, men jeg tror ikke at det sker. Lucasfilm vil holde de rettigheder for sig selv. Og dog... Lucas har jo lavet Ewok filmene og de er jo en slags Star Wars film, jeg kunne godt forestille mig at han kunne finde på noget lignende igen på sine gamle dage.

    EDIT: David Lynch fik faktisk tilbudt at instruere ROTJ, og det er ikke løgn. Men han afslog (heldigvis) ellers ville Kejseren nok have vist sig at være en dværg der talte baglæns.

     
  4. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg tror ikke, at der kommer flere film efter Episode 3. Star Wars er George Lucas' "barn", og jeg tror ikke, at han vil lade andre overtage.

    Han har desuden udtalt, at hans fremtidige filmprojekter vil blive i stil med THX 1138 og at folk så bare kan lide dem eller lade være. Derfor tror jeg heller ikke, at det er pengene, som vil presse ham ud i flere Star Wars-film, hverken personligt eller ved overdragelse til andre selv om han dog har sagt, at han var afhængig af indtægterne fra Episode 1 for at kunne lave Episode 2 og så fremdeles.

    Jeg synes egentlig også, at det vil være synd, at koge så meget suppe på det, at der til sidst ikke er nogen "smag" tilbage. Inden premieren på Star Trek: Nemesis, var folkene bag sikker på, at der vil komme en 11. Star Trek film, men efter den mildest sagt kølige modtagelse, som Nemesis har fået, så er det ikke længere så sikket, at der kommer flere ST-film. Der skal dog ikke være nogen tvivl om, at jeg gerne havde set Episode 7, 8 og 9 fra Lucas' hånd.

    Med hensyn til Clone Wars tegnefilmene, så har jeg hørt/læst om dem og jeg glæder mig til at se dem. Desværre drejer det sig jo kun om 20 afsnit på 2-3 min/stk. de måtte godt have varet 10-15 min/stk. (på trods af min ovenstående udtagelse ;) )
     
  5. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det er rigtigt nok, Gud forbyde at Star Wars bliver til en serie som addd... Star Trek.
    Du har helt ret i at der kan koges for meget suppe på een idé, så rigtige efterfølgende film er nok en dårlig idé. Men tegneserier og tegnefilm, og alt det andet halløj, synes jeg er ok, så længe der er respekt for det oprindelige materiale.

    Er der nogen der ved hvornår Clone Wars begynder på Cartoon Channel? Jeg har ikke kanalen, men det kan jo være at der dukker et par episoder op på nettet :D

     
  6. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    David Lynch fik faktisk tilbudt at instruere ROTJ, og det er ikke løgn. Men han afslog (heldigvis) ellers ville Kejseren nok have vist sig at være en dværg der talte baglæns.

    En Jawa?


    Vi må huske på at ROTJ i virkeligheden bare er en hyber sammentrukket vesion af ep 6-9 så sagaen er i princippet afsluttet, EU'en har intet med de oprindelige scripts at gøre.
    I modsætning til Star Trek er Star Wars ikke en "uendligt" stort univers som man ikke ka blive ved med at digte videre på i en uendlighed, det er en afsluttet historie. Det ville faktisk svare lidt til at de lavede 3 extra LOTR film *brrrr*. Så hellere stoppe mens legen er go.

    All good things come to an end, og vi ka blot håbe på at inden 2005 er der kommet en ny filmsaga vi ka fryde os over.
     
  7. Skar Kjoil

    Skar Kjoil Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Jan 16, 2000
    Jeg snakker heller ikke om at viderereføre den nuværende historie. Jeg er fuldt ud enig i at historien bliver afsluttet med Episode 3, Anakin's historie. Jeg snakker om nye personer, nye historier. Hvem ville ikke gerne se en film der handler om Jango eller Boba eller Maul. Ligesom på samme måde at man snakkede om at lave en film der var baseret på Wolverine fra X-Men (hvis man kan sige at X-Men sådan set ikke allerede var en film der kun handlede om Wolverine)

    Jeg har hørt om tegnefilmene, men er ikke alt for optimistisk omkring det endnu. Er der nogen der så Ewoks tegnefilmene, eller Droids tegnefilmene? De var fandme uhyggelige, man skulle kigge meget tæt på dem for at i det taget se at det var Star Wars. Så før nogen bliver alt for glade for disse nye tegnefilm, så lad mig sige dette; Holiday Special.

    Jeg siger ikke det ikke kommer at virke, jeg siger bare jeg skal se det før jeg kan danne mig en mening. De skulle kun vare tre minutter og jeg synes ærlig talt at det lyder som en fornærmelse. Har de tænkt sig at køre dem i pauserne mellem Tom Og Jerry og Batman eller hvad? Jeg ville hellere se en hel tegnefilm i stil med Titan AE, eller Ghost In The Shell. Der findes mange fede manga samurai film derude der minder meget om Star Wars. Nogen der har set Ninja Scroll?

    For at køre udtrykket i døde, så synes jeg heller ikke at man skal "koge for meget suppe på det." Men synes I man gør det nu? Jeg synes ikke at Star Wars er nået til noget "pineligt" niveau i samme stil som jeg synes Star Trek har gjort i lang tid. Jeg synes derimod heller ikke at det ville være at overdrive franchisen hvis man bragte noget nyt blod ind og lod dem se om de kunne revolutionere Star Wars universet. Nye instruktørere, der måske kunne give det hele et friskt pust.

    Til slut vil jeg bare sige at hvis George Lucas nægter Ang Lee at lave en filmatisering af Open Seasons, brænder jeg alt mit Star Wars grej!

     
  8. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Jeg ved godt jeg sikkert bliver slagtet for denne her udtalelse, men det kunne være interessant at få lov til at se episode -2,-1 og 0. Jeg kunne specielt godt tænke mig at se lidt om kejserens fortid eller obis, eller mauls, eller gui gons...
     
  9. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Jeg synes netop, at en af Star Trek's svagheder, er at der med de 10 film og 5 serier bliver lavet for mange forskellige forsøg på indblik i det samme univers og desværre kan det godt virke som om at noget af det der er produceret læner sig lidt vel meget op ad tidligere produceret materiale, som måske har været mere succesrigt. Det er så det jeg er bange for vil ske med Star Wars, hvis der kom en masse film og/eller serier om bifigurerne i Star Wars universet. Jeg vil dog hertil sige, at jeg er en af dem, som godt kan tåle, at se noget af det Star Trek, som er produceret.

    Jeg tror bedre, at Star Wars kunne tåle Episode 7-9, hvis det var George Lucas der lavede dem efter hans oprindelige ideer. I kommentarsporet til Episode 2 siger han tilmed noget med, at den oprindelige trilogi var tænkt som midten af historien. Og den med, at den oprindelige trilogi skulle være midten af 3 trilogier sagde Lucas også efter Episode 6 var lavet, og derfor tror jeg heller ikke, at han bare har lukket et par ekstra ender i EP6 for at slippe for at lave EP7-9. Var der ikke også noget om, at EP7-9 skulle handle om Luke, Han og Leia og deres familier i tiden efter Imperiets fald?!

    Med hensyn til Clone Wars tegnefilmen, kan jeg kun sige, at jeg agter at optage hvert afsnit uanset om den er god eller dårlig. Jeg har kabel-TV, så mit Cartoon Network slutter kl. 20, så hvis det kommer efter dette tidspunkt, så må jeg jo bare købe parken med Cartoon Network. Jeg købte også, i sin tid, min selector fordi der vil komme noget "Bag Star Wars", "George Lucas in Love" samt den oprindelige trilogi.

    Star Wars må eje, eje, eje, eje......... :p
     
  10. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg syntes godt, at der kunne laves tre SW film mere, hvis GL havde lyst til det. Jeg mener dog ikke at andre instruktører skal gøre dette for GL. For SW er GL's "barn" (som er sagt tidligere). Bliver "barnet" givet videre, vil det få en skæv opvækst og ikke vokse op, på samme måde som originalt tænkt. Dvs jeg kunne godt tænke mig at se en triologi efter ep. 4,5 og 6. Men det skal være fra GL's hånd. Jeg ville dø hvis han bare solgte rettighederne videre, så andre instruktører kunne køre videre med deres helt egen stil. Hvis der skal nyt blod til nye SW film, skulle det være i form af hjælpeinstruktører.

    Hvis man begynder at ændre ved de traditioner som der er ved SW, tror jeg det vil gå galt. F.eks. tror jeg ikke det ville være en god ide at lave enkelte film over andre personer fra SW universet, da det simpelthen ikke ligger til stilen.
    Rokker man først ved fundamentet, vil det hele efter tiden falde sammen.

    Men! :D På den anden side, har man jo helt vildt lyst til at se mere SW på det hvide lærrede. Og jeg er da ikke i tvivl om, at der er instruktører det kunne lave fantastiske SW film på andre måder og med andre temaer, end vi er vandt til.
    Men et eller andet sted tror jeg det vil ødelægge noget.
     
  11. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Hvem vil ikke have 3 nye Star Wars film?
    Jeg er enig med TK-254 om at det fortsat skal være GL der skulle stå for historien, dog kunne andre instruktører godt få lov til at sidde ved styrepinden (som til ESB og ROTJ) så længe de blev i den oprindelige stil.

    MEN.... Hvad og hvem skulle de handle om? De kunne måske overtale Mark, Carrie og Harrison, men ville det være en god idé? De er alle (specielt Harrison) ved at komme op i årene og er der mere at fortælle? Vader og Palpatine er døde, hvem er den nye fjende? Hvem kunne overgå de to foregående?
    Jeg tror vi skal til at se i øjnene at episode 6 er (som Par siger) en komprimeret version af 7,8 og 9. Og at alle gode ting må komme til en ende.
     
Thread Status:
Not open for further replies.