main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Star Wars-maraton i Uppsala 4/1

Discussion in 'Archive: Sweden' started by Enji, Dec 19, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Enji

    Enji Jedi Grand Master star 6

    Registered:
    May 14, 2002
    Den 4 januari kommer det att hållas ett Star Wars-maraton i Uppsala. Vi kommer att ha tillgång till en projektor och en stooor duk, och rejäla högtalare och sånt. Exakt tid och sånt har vi inte bestämt, men vi börjar nog rätt tidigt, det kommer ta ett tag... ta med pengar till mat och sånt också.

    Det vi ska se är:

    The Phantom Menace
    Attack of the Clones
    Clone Wars (tecknade serien)
    Revenge of the Sith
    A New Hope
    The Empire Strikes Back
    Return of the Jedi

    Holiday Special, Droids och Ewoks blev nedröstade... ;)

    Alla är välkomna! :)
     
  2. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Kan klargöra att det handlar alltså om duk och ljudanläggning som är storleken större än iallafall vanliga hemmabioanläggningar.
     
  3. wishnud

    wishnud Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Oct 21, 2001
    Det där låter ju helt suveränt! :)

    Count me in!
     
  4. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Låter jättebra! Det kommer jag till.

    Nu är jag rädd att det blir bråk om vilken ordning man ska se filmerna i:
    1,2,CW,3,4,5,6, eller 1,2,4,5,CW,3,6 eller t.om 1,2,CW,4,5,3,6 ;)

    Sen antar jag att vi kommer att gräla om vi ska se orginal eller '04-versionerna av orginaltrilogin.
    Annars så kan jag nog få tag i skivor som visar båda samtidigt i split-screen. :D :p
     
  5. Charlii

    Charlii Jedi Youngling star 3

    Registered:
    May 16, 2005
    Finns det verkligen LD-rippar i jämförbar kvalité? Vi ska inte göra något dumt och slösa bort prestanda nu när vi fått tillgång till en såpass bra anläggning...
    Sen röstar iaf. jag för att se allt i kronologisk ordning, så vi kan se hur väl Lucas "plan" egentligen fungerar.


    /Charlii
     
  6. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Jag håller med Charlii vad gäller ordningen, angående OOT eller -04 är jag osäker... Personligen tycker jag att det finns mycket i 04-versionerna som bara känns irriterande.
     
  7. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Det finns "de-specialed"-versioner av '04-DVD:erna, med orginalhandlingen, fixad färg, fixade ljussablar etc... Men men.. Jag har tyvvär ingen sådan nu.
     
  8. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Maraton låter väldigt roligt! Men jag vet inte om jag kan komma, dock. Uppsala ligger ju så långt borta. Men jag kanske kan bo hos min syrra i Stockholm, för jag antar att det är flera som åker från Stockholm.

    Jag tycker att vi ska se i kronologisk ordning i så fall, och DVD-verisionerna av OT, eftersom det känns som om det är de som passar bäst (med Hayden i slutet av ROTJ) om man se dem kronologiskt.
     
  9. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Jag har inte sett LC ripparna i OOT men jag har OT SE i LC-ripp. det är Widescreen med DTS 5,1 eller Dolby 5,1
    Kvaliten är bra men jag vet inte om det lilla som de har ändrat på i 04 är något att bråka om jämte OT SE om det var OOT skulle jag nog tycka det var en annan sak.
     
  10. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Låter väldigt roligt. Vad motiverar att man skulle se filmerna i ordningen 1,2,4,5,CW,3,6 eller 1,2,CW,4,5,3,6?
    Var ska det bli någonstans? v-dala?
     
  11. Celebrion

    Celebrion Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Sep 27, 2005
    Jupp, stora salen med stora högtalarna och stora skärmen. Och liiilla projektorn...
     
  12. Queengodess

    Queengodess Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Jul 18, 2000
    Kronologisk ordning, och '04-versionerna.

    Oooh, det här kommer att bli roligt...
     
  13. Cobblestone

    Cobblestone Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Jul 30, 2002
    jag som ska på teater den dagen :(
     
  14. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    JGM om det skulle vara bättre kan jag nog säga att det går att fixa sängplats åt dig i Uppsala om du kan ta dig hit. :)
     
  15. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Tackar, men så länge det är fler som tar sig mellan Stockholm och Uppsla som jag kan följa efter så att jag inte går vilse, så går det nog bra att bo hos storasyster.

    Har ni bestämt vilka tider det blir, förresten?
     
  16. Berg

    Berg Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Nov 16, 2002
    Tider?
     
  17. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Vi tänkte väl att börja senast 10 på morgonen, det är trots allt ett antal timmar vi har framför oss när det gäller filmtittande.
     
  18. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Sista tåget mot Stockholm går 23.10, så vi Stockholmare skulle antingen behöva börja tidigare, gå tidigare, åka buss eller sova över. Det är ju minst tolv och en halv timmes film.. plus matpauser.
    Edit: Finns det några bussar att ta? Jag har ingen koll... bara hört av Uppsalabor att bussarna skulle gå lite senare än tåget, men jag vet inte om det gäller vardagar.
     
  19. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Om jag inte minns fel är det bara bussarna från Stockholm som går senare än tåget. Till Stockholm är det tåg som gäller. Jag ska prata med hon som är ansvarig för att släppa in oss och hjälpa oss att rigga anläggningen och se när vi kan börja. Om vi har tur kanske vi kan komma in redan vid 9.
     
  20. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Nu har jag pratat med den ansvariga. Vi får komma in och börja rigga klockan 9, och sen är det bara att köra igång när allt är färdigt. Så om ni som anländer utifrån kunde dyka upp mellan 9 och 9.30 vore det bra. Det är på V-Dala nation, vissa av er har varit där vet jag. Hittar ni eller ska vi skicka ut någon som kan vägleda folk från stationen?
     
  21. CaptainWolff

    CaptainWolff Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Aug 28, 2005
    Jag antar att det kommer bli paus för att äta lunch mm. Tänkte ni äta ute, eller ta med mat att äta där? Vet någon om gillestugan kommer att vara öppen under lunchtid?
     
  22. Obi Anne

    Obi Anne Celebration Mistress of Ceremonies star 8 Staff Member Manager

    Registered:
    Nov 4, 1998
    Gillestugan är inte öppen, så lunch kommer nog att få fixas genom någon lokal pizzeria eller liknande. Kan också nämnas att vi får lov att gå in genom personalingången eftersom själva huset egentligen är stängt.
     
  23. emilsson

    emilsson Force Ghost star 6

    Registered:
    Oct 5, 1998
    Jag har kollat på tågtider och det finns två regionaltåg som passar. Ett som avgår ifrån Stockholm kl 8.10 och är framme 8.50. Det andra avgår 8.40 och når Uppsala 9.20.

    Jag kan tänka mig att hämta folk på stationen och guida dem till V-dala.

    Om någon för säkerhets skull vill ta fram en egen karta på eniro.se så sök på S:t Larsgatan 13 :).
     
  24. Jedigrandmaster

    Jedigrandmaster Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Dec 3, 2004
    Jag är förkyld, så jag kan inte komma som jag hade tänkt, tyvärr...
     
  25. DARTHLARS

    DARTHLARS Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Mar 12, 2002
    Krya på dig, Jedigrandmaster!
    Jag har också varit sjuk i några dagar men jag känner mig bättre nu.

    St Larsgatan 13 är på andra sidan huset från huvudingången alltså? Då hittar jag dit utan hjälp.
    Vi får se vilken tid jag kommer ...
     
Thread Status:
Not open for further replies.