main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

star wars - rare sammenhenger

Discussion in 'Archive: Norway' started by Machine, May 14, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    Subject linja blei litt kort og jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle formulere det men sånn endte det opp ihvertfall. Over til det viktige:
    Hva er den rareste sammenhengen du har sett eller hørt eller lest noe star wars relatert?
    Nevnt i filmer, bøker, navn fra SW som er like med andre navn i andre publiseringer, selskap, at noen ligner på den karakteren i SW, eller noe i den duren. you see?
     
  2. Plo_Coon

    Plo_Coon Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 29, 2001
    At ewan macgregor skal spille hitler i en ny film, mens alec guiness har gjort det.. også ligner de jo faktisk litt på hverandre :D
     
  3. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Det er ikke så veldig merkelig, men jeg synes det er litt stilig at Red Hot Chili Peppers har med Alderaan i teksten til Californication. Fant forresten mitt eget etternavn i en Star Wars roman, det var litt tøft
     
  4. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    det er bra, dere skjønte akkurat hva jeg mente, det trenger ikke å være så veldig rart. :)
     
  5. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Jeg vet ikke helt om mitt innlegg g?r under dette emnet, men jeg legger ut.

    Broren min s? p? en film som het "Power Rangers" her om dagen...

    Det handler om seks ungdommer som hjelper en eller annen g¾rning med ? drepe romvesener eller s?nt... Men det er ikke poenget...

    Serien har stj?let "I have a bad feeling about this" fra Star Wars... De bruker denne replikken jevnt og ofte, og det er ikke gjort ironisk som i f.eks. Austin Powers... Hater det...
     
  6. Mhirth

    Mhirth Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 12, 2000
    Fikk med meg en Power Rangers film på TV2 for ikke så lenge siden. Lenge siden jeg har sett en så gjennomført dårlig film, men jeg fikk jo en god latter.
     
  7. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Det er en tragisk film, og det er foresten den filmen jeg refererer til... Hørte du replikken du?

    Helt tragisk film...
     
  8. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Jeg er enig, filmen er elendig. Jeg ble sittende å studere hvor dårlig en film kan lages en halvtimes tid, så satte jeg meg ned i godstolen og fortsatte på Jedi Academy 2.

    Det er foresten et utall av starwarscloinger ute å går, både filmer og bøker. (Har ingen navn akkurat nå) En ting har de i alle fall felles: Ingen slår, eller kommer i nærheten av, orginalen(e).
     
  9. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Broren min heter Peter- Peter Cushing. :D

    Ok, den var håpløst dårlig. Kjenner noen som heter det samme som en Yuzaan-Vong, noe som er litt vittig. Ellers har jeg sett mye som jeg ikke kommer på i farta.
     
  10. dod

    dod Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Apr 16, 2002
    Leser Jedi Academy, Der står det noe om Arachnids (eller noe sånt...) så hvem kom først, boka eller Starship Troopers?
     
  11. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    okei, må nok påstå at starship hooters (som jeg velger å kalle den) kom først siden den er basert på en gammal bok. Men arachnids likner litt på archnofobia som er edderkoppskrekk, så det har sikkert no med edderkopper eller mangebeinte skapninger å gjøre :)
     
  12. Plo_Coon

    Plo_Coon Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 29, 2001
    Har drevet og studert quenya(alvisk) den siste tiden, også kom jeg over ordet middle-earth på quenya..: ENDOR!
    :D
     
  13. Karoline

    Karoline Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 18, 2001
    Kom til å tenke på noe, i The Haunting spiller Owen Wilson sammen med Liam Neeson, og rollefiguren hans heter Luke.
     
  14. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Broren min heter Lars, (Owen Lars)
     
  15. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Noen som så torsdagsklubben igår? De nevnte Chewbacca.
     
  16. Darth_Incubator

    Darth_Incubator Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 22, 2002
    Carl I Hagen har merkelige likhetstrekk med the Emperor.
     
  17. HenrikSolberg

    HenrikSolberg Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Mar 19, 2002
    Carl Palpatine
    8-}

    NÃ¥r nevnte de Chewie? SÃ¥ litt her og da...
     
  18. MaxPayne

    MaxPayne Jedi Master star 2

    Registered:
    Oct 15, 2002
    Helt i starten. De snakka såvidt om at det var en eller annen fyr som ligna på Chewbacca.
    Så det ikke selv, hørte bare pappa fortalte det.
     
  19. Darth_Incubator

    Darth_Incubator Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 22, 2002
    Det var bare en utrolig dårlig spøk fra Giertsen. I sammenheng med at han har hår på hele kroppen.....
     
  20. Machine

    Machine Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Nov 4, 2001
    giersten er rævva sjæl, med brekt arm, han har minst like mye hår som chewie. Kanskje konsentert andre steder?
     
Thread Status:
Not open for further replies.