main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

star wars realterede spørgsmål. Hjælp mig!

Discussion in 'Archive: Denmark' started by snailwalker_DK, Mar 1, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Jeg har lige 3 spørgsmål jeg håber I gider hjælpe mig med...

    1: I Ondskabens hotel af Stanley Kubrick bliver drengen spillet af en gut der hedder "Danny Lloyd". Er det Jack Lloyds far??

    2: I Star Wars har de et pokerlignende spil som bl.a. Han og Lando spiller, det hvor Han vandt tusindårsfalken. Hvad hedder det og har I nogle links til reglerne?

    3: Diskuterede med en gut om hvor mange superstardestroyers der er blevet bygget. Jeg holdt på at der kun var bygget to, Darth Vaders Executor og så det som Thrawn havde. Men han sagde at der var bygget flere. Hvem af os har ret??
     
  2. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    1: Pas

    2: Sabacc, jeg kender ikke reglerne men det er vist ret svært at omsætte til 'Real life' kort. Det kræver både specielle kort, men det er en vigtig del af spillet at kortene skifter elektronisk ind imellem, så man pludselig sidder med en anden hånd.

    I bogen står der vist at Han vandt Falken i terning-spil, hvis du kigger godt efter, så hænger der et par terninger i loftet på Falkens cockpit i ANH, da Chewie er i gang med at gøre den klar til take-off. Det er også den eneste gang man ser dem. Man kunne godt forestille sig at det var dem Han vandt Falken med.

    3. Jeg troede kun at der var 1, nemlig Executor. Havde Thrawn også en? Alt andet end 1 hører vist ind under EU, da man kun ser en i filmene. Jeg synes at du vinder :D
     
  3. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    Er der nogle der har links til hjemmesider om sabacc?? Der må squ da være blevet lavet et flash spil...

    Jeg spurgte the jedi counicil om det men de har ikke svaret :(

    Please svar på de andre spørgssmål :)
     
  4. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Med hensyn til Spørgsmål 1, så er der kun 16 års forskel på Danny Lloyd og Jake Lloyd. Jeg tror derfor ikke, at det er særligt sandsynligt, at de er far og søn, men jeg skal da ikke kunne udelukke det.

    Angående dit andet spørgsmål, så findes Sabacc som onlinespil med regler her.

    Vedrørende dit tredje spørgsmål, så tilslutter jeg mig Krede's svar. Alt uden for filmene må sortere under EU. Spørgsmålet er så bare, om EU indgik i Jeres diskution?!
     
  5. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    ja tildels. Vi gik ind i databasen på www.starwars.com og der stod noget der lød tvetydigt. Det kunne både forstås som at imperiet havde bygget flere superstar destroyers i ep 6 og at de ikke havde...
     
  6. Darth Mulacki

    Darth Mulacki Jedi Grand Master star 5

    Registered:
    Dec 4, 1999
    1: er blevet besvaret

    2: Der en online version af Sabacc et sted på nettet kan bare ikke huske hvor og gider ikke lede efter det.

    3:Executor er den eneste super stjernedestroyer man ser men i ROTJ siger Han "calm down there is a lot of command ships". Der er sikkert en 5-6 stykker af dem og Thrawn havde ingen af dem.


    -Mulacki
     
  7. snailwalker_DK

    snailwalker_DK Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 21, 2002
    satans så tog jeg fejl :)

    Tak for hjælpen gutter :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.