main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Star Wars Tales, og andre tegneserier! Indeholder tegneserie spoilers...

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Darth-Floyd, May 2, 2004.

  1. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Så har jeg købt "Tales" nr 20 :)

    Forsiden ser anderledes ud end den fra Dark Horses´ hjemmeside, nemlig Yoda, der svinger sit lyssværd foran en "Dragon Snake"?!! på Dagobah. Man kan bla. se Yodas mudderklinede hytte i baggrunden.

    Nu er "Tales" jo ikke canon, men jeg kom til at tænke på følgende: Yoda og lyssværd? Har Yoda et lyssværd mens han bor på Dagobah?

    En af historierne omhandler Lukes første møde med Ben Kenobi, hvor Ben stiller det efterhånden klassiske spørgsmål: "What does your heart tell you?"

    En anden historie er om Melvin Fett, som leder efter ice cream på tatooine, som han har hørt skulle være en "dessert planet" :D

    There´s no dessert at all! Just sand.... ... and HEAT

     
  2. Mr_Mundi

    Mr_Mundi Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    May 24, 2002
    Er det nu jeg skal sige 8-} :p

    Anyway, en jedi har vel altid et lyssværd. Han ved jo heller ikke om der pludselig skulle komme nogen han skal forsvare sig imod (de kunne jo være heldige og finde ham). Der er jo en grund til at han flygtede til Dagobah. ;)
     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    uuh nu ingen spoilers, jeg har ikke fået taget mig sammen til at købe det endnu...

    Yoda kunne nu godt have fået sit lyssværd med til Dagobah, han bruger det nok kun yderst sjældent, da han nok ikke kan genoplade dets batteri. Det kan være at den allerede er flad da Luke ankommer.

    Der har faktisk allerede været en anden tegneserie i et nummer af Tales hvor Yoda bruger sit lyssværd på Dagobah. Her nakker han blot en Imperial Probedroid, og sværdet er lilla (et pre-ep.2 nummer).
     
  4. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    :p

    Så må du vente med at læse i tråden, jeg har jo advaret i overskriften :D
     
  5. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Så er jeg startet på A New Hope Infinities.

    Det er faktisk et ret fedt koncept. Hvad nu hvis Lukes torpedoer ikke startede den "Chainreaction" som de havde forudset at en fuldtræffer ville?

    Jeg havde faktisk troet at det var noget helt andet, det der "Infinities" men det her album virker overbevisende.
     
  6. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    ....sjåk sjåk sjåk....

    Vildt nostalgi trip for gamle Floyd...

    Under mit besøg hos Fantask fandt jeg To (2) eksemplarer af de gamle (første udgaver) Stjernekrigs tegneserie albums. Stjernekrigen/Star Wars (nr 1)og Rouletten (nr 3).

    Jeg havde selvfølgelig begge i forvejen, men kunne alligevel ikke lade disse sjældenheder stå tilbage, om ikke andet, så kan jeg forsvare det med at de var i bedre stand end mine egne...
     
  7. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Hehe jeg har også Rouletten! :D Pinlige dårlige tegninger der er i den. C3PO er tegnet forskelligt fra frame til frame...
     
  8. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Men han er stærk, se bare hvordan han slæber rundt på Luke...

    Og så må du ikke forveksle ham med Mastercom, som ligner Threepio!
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg har lige fået Star Wars tale nr. 20


    SKUFFET!!!


    Hvorfor skal de lave alle de latterlige 'sjove, humoristiske' historier, damn de stinker! og der var kun eeeeen semi-seriøs historie om Luke der leger detektiv på tatooine som ung.

    Hvorfor ikke bare lave et helt nyt blad der hed Star Wars M.A.D. eller lignende til de historier. Jeg hader især dem som ligner at de er tegnet af en 15 årig grafitti entusiast.

    Er jeg den eneste der synes at Star Wars tales er gået stærkt ned af bakke i kvalitet?

     
  10. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Indrømmet, "Tales" serierne er ikke blandt de bedste, men jeg synes nu ikke nr 20 var specielt meget dårligere end de andre...

    Det jeg godt kan lide ved dem, er at de ser hele SW universet lidt fra den skæve side, så der er tit historier der kan få smilet frem, hvilket normalt ikke er noget man forbinder med SW.

    Har du læst den om "The Kessel Run"?

    Med hensyn til tegningerne, hmmm, jeg ved ikke rigtigt... hvis alle tegnede ens, så det lignede hinanden, så synes jeg lidt charmen ved det medie forsvandt.

     
  11. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    ja ja da jeg har dem alle :)

    Jeg synes også at det er fint at der er nogle lidt alternative og endda sjove historier i... men #20 bestod udelukkende af dem og så er det ikke sjovt.

    Der har været nogle super gode historier i tidligere numre. f.eks 'Thank the maker' i Tales #6, hvor Darth Vader kort ser og genkender C3PO (i splittet tilstand) på Cloud City. Superb tegnet og fortalt - det er lige før jeg synes at de skulle lave det som en ny scene og inkludere det i en fremtidig Star Wars Special special special edition dvd. Fremragende.

    I #4 er der 'A deathstar is born' som er en af de humoristiske historier, men den er faktisk hylende morsom. Og her virker den cartoony stil godt.
    De diskuterer hvordan den nye dødstjerne skal bygges:

    Emperor Palpatine: What about these bottomless pits? Would it be too much to ask for some saftety rails? I mean, I'm ruthless, but I gotta walk these halls too and my balance ain't what it used to be.

    Tol Sivron: It's not too much to ask, as long as you don't mind an overall budget increase of 36%

    Palpatine: Oh, in that case, I'll just be careful. (kigger på Vader) Whenever I'm on that thing. I want you with me all the time. The last thing I need is for some guy to sneak up behind med and throw me into one of these pits.

    Vader: Yes, my master.

    [face_laugh]


    Jeg synes bare at de godt kunne blande det lidt mere i stedet for at fylde et helt nummer med halv latterlige historier som på ingen mulig måde passer ind i Star Wars kontinuiteten.
     
  12. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg må med skam indrømme at jeg har huller i min "Tales" samling, men den historie med Palpatine´s bekymring om sikkerheden på Dødsstjernen har jeg læst, og ja, det er sjovt når man kan finde disse små referencer til filmene.

    Så vidt jeg kan forstå stopper de med at lave serien i den form vi kender den.

    Dave Land stopper som redaktør, og bliver erstattet af Jeremy Barlow, som lover at der fremover vil være én historie på mindst 22 sider i hvert nummer (plus de sædvanlige korte historier).
     
  13. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Er Tales nummer 20 det nummer hvor Vader bruger 2 sider på at huske på replikken "I am your" father, og han så glemmer det da han står i situationen? For så er jeg helt enig med Krede. Jeg "læste" de 2 sider i butikken og tænkte "Den slags ser man jo gratis på nettet, det er ikke prisen værd at trykke den i sådan et blad!".
     
  14. Lupus_Ignis

    Lupus_Ignis Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 20, 2003
    Jeg købte det der Yoda oneshot fra Dark Horse i DSB-kiosken i går. Det var da en syg dollarkurs, de holder sig hos importøren... 4.99 $ US bliver til 69 dkr...
    SÃ¥ er selv Fantaskdollaren billig.

    Historien er iøvrigt ikke noget at råbe hurra for.
     
  15. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Så kan man næsten ligesågodt købe Heavy Metal istedet for, i samme kiosk for 10 kroner mere eller hvor meget det nu er.
     
  16. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jamen der er jo ikke Star Wars historier i... :(

    Hvad er forresten jeres yndlings Star Wars tegneserie?
    Min er 'Heir to the Empire'. Jeg er helt vild med tegne-stilen i den, enormt flot og stiliseret, og designet af steder, tøj og rumskibe passer bare perfekt ind i OT 70/80'er stilen.
     
  17. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Min må helt klart være Dark Empire serien, der ovenikøbet findes komplet på dansk fra 96. God historie og fede tegninger, der ikke prøver at ligne filmen men skaber en unik stil.

    EDIT: Selvom jeg godt ved du ikke mente det på den måde, så skal man altså aldrig gå ud fra at bare fordi der står "Star Wars" (eller andet cool ord) på noget, så er det lig kvallitet :p
     
  18. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    nej nej, det gør jeg heller ikke. Jeg må nok indrømme at jeg ikke har læst så meget andet end Star Wars, Tomb Raider og Danger Girl de sidste par år.
     
  19. Lupus_Ignis

    Lupus_Ignis Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 20, 2003
    Danger Girl skulle være god, men jeg har aldrig fået læst noget af den. Kan den fåes i andre butikker end de kjøbenhavnske tegneserielader?

    Og jeg har modtaget et indbetalingskort til et års Bamsebladsabbonoment! Godt nok på svensk, men man må tage, hvad man kan få. Bamse = Sej.
     
  20. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det ved jeg desværre ikke, jeg har købt dem gennnem Fantask. Jeg kan stærkt anbefale 'Danger Girl the ultimate collection' med forord af selveste Bruce Campbell. Ultimate collection omfatter de alleførste 7 numre og er en afsluttet historie. Det er også den eneste der er tegnet af skaberen af DG - J. Scott Campbell (ingen relation til Bruce). Det er fantastisk flot tegnet, og historien er en heftig blanding af Indy, James Bond, Mission Impossible og Charlies Angels.

    [image=http://www.hillcity-comics.com/graphic_novels/new_graphic_novel1254.jpg]
     
  21. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg tegnede denne Jedi Pirat til TB træffet i weekenden, og så slog det mig pludselig at jeg mindes en gammel Marvel tegneserie hvor Luke i forklædning var klædt nogenlunde på den måde... Er det mig det rabler for eller er der nogen der ved om jeg husker rigtigt?
     
  22. Lupus_Ignis

    Lupus_Ignis Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Sep 20, 2003
    Du hotlinker, Krede! Fyha! Link til tb-siden i stedet for.
     
  23. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Er det ikke kun fy fy hvis man hotlinker med billede? altså med [image= koden?

    På denne måde stjæler det ikke båndbredde, men jeg kan godt se det, folk kommer ikke ind på resten af TB ved at klikke der,
     
  24. Darth-Floyd

    Darth-Floyd Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 5, 2003
    Jeg kan ikke se tegningen, men Marvel (Interpresse) udgav en tegneserie i 78 kaldet "Rummets Pirater", hvor Luke nødlander på en vandplanet i Drexel systemet, og deltager (på praternes side) i et slag mellem to rivaliserende bander (har vi hørt den historie før...?), hvor Solo er på den anden side.

    Titlen på tegneserien synes jeg nu mere referer til de "Pirater", under ledelse ad Røde Jack, der border TusindårsFalken, og indrager Han Solos belønning fra slaget ved Yavin.
     
  25. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Krede, man kan slet ikke hotlinke til URL'en. Man for bare det der egen-fejl-billede frem. Tror det er sådan, fordi det er den eneste måde man rigtig kan forhindre hotlinken... Eller hvertfald den eneste måde Sølver gad betale for at få fixet.