main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Star Wars tegneserier

Discussion in 'Archive: Denmark' started by Krede, Sep 20, 2002.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Jeg ville lige høre om der er nogen her der er lige så vilde med Dark Horse SW tegneserierne som jeg.

    De er importeret fra USA så de kan kun fås i Fatask og lignende forretninger.
     
  2. Lord_Coras

    Lord_Coras Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 26, 2001
    Jeg bryder mig ikke om Exploited Universe. [face_plain]
     
  3. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Det er da ærgeligt eftersom du går glip af en masse gode historier som alle passer ind i den officielle tidslinie.

    Jeg sluger dog ikke det hele råt - der er en smule crap imellem men det meste er faktisk rigtig godt.

    Jeg har fx. lige læst "open seasons" som omhandler Fango Fett's livshistorie, extremt fed serie som også forklarer en del af de ting der sker i episode 2.
     
  4. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg er også HELT vild med DH's tegneserier. Det er bare halv dyrt at holde sig opdaretet så meget som muligt, men jeg gør hvad jeg kan.

    Den sidste jeg købte var "Darkness" Med jedien Quinlan Vos. Jeg kan godt lide, at man kommer til at møde en masse nye personer og de også kan være hovedpersoner. For det ender bare med, at de gode gamle bliver slidt op.

    Jeg er også vild med de tegneserier der omhandler Sith krigen og hvad der ellers skete 4-5000 år før The battle of Yavin.

    TK-254
     
  5. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Fedt!, Ja det er desværre lidt dyrt - Fantask tager vist 33 kr. pr stk. Men du har ret i at det er rigtig godt med de nye personer.

    Quinlan Vos er en super sej karakter - specielt fordi han er så tæt på at gå over til den mørke side af kraften.
    Aalya, Vos' padawan, er faktisk med i AOTC!!

    GL havde læst tegneserien og syntes at hun var en spændende person så hun er med i arena kampen! Hvem sagde exploited universe?!? ;)

    Har du læst "Heir to the Empire" tegneserien? Den kan varmt anbefales!

    Eller hvad med "Empire: Betrayal" som lige er startet - den ser rimeligt lovende ud.







    (i min post ovenfor "Fango Fett" doh! :p :D)

     
  6. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg har Thrawn triologien som tegneserie, og du har ret: Den er cooool.

    Jeg har ikke læst "Empire: Betrayal". Jeg plejer at købe tegneserierne som tradepaperbags, og de kommer altid senere, så jeg har ikke set noget fra den.

    Dog er der et par stykker som ikke er særlig gode. F.eks. "Shadows of the Empire: Evolution" og "Boba Fett: Death Lies & treachery". Men det er vel smag og behag.





    P.S. Hedder det ikke "Expanded Universe"??
     
  7. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Thrawn trilogien er nok nogle af de bedste DH tegneserier indtil videre. Specielt Heir to the Empire er jeg helt vild med mest pga. tegnestilen, som efter min mening, blev lidt kedelig med de efterfølgende to bøger. Men historien er supergod.

    Jeg planlagde også kun at købe tradepaperbags på et tidspunkt, men jeg er for utålmodig til at vente på at de kommer, selvom de er langt pænere på hylden end alle de løse hæfter.

    Du har helt ret med hensyn til Shadows of the Empire: Evolution - den stank virkelig! dårligt tegnet og en kedelig historie.

    Jeg fik aldrig købt den du nævner med Boba Fett - men var det ikke noget med at han kæmper med Darth Vader og næsten vinder?! Det holder vist ikke...

    Dark Empire I & II er heller ikke lige min kop blå mælk ;) Den brækgrønne farvelægning og meget dystre tegnestil var ikke lige mig.

    PS: Jo, det er folk som ikke bryder sig om EU som kalder det exploited. Jeg har det som sådan fint med EU. Der er noget skidt og noget godt, og jeg vil ikke snyde mig selv for det gode.
     
  8. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Den med Boba Fett er ikke den du tænker på. Den jeg har er i samme "bræk-grønne" stil som Dark Empire.

    Dog syntes jeg godt om Dark Empire I & II, da jeg syntes historien er god. Men slutningen på historien, det lille hæfte "Empire's End" bryder jeg mig ikke særlig meget om.

    Jeg fik godt nok lidt af en overraskelse, da jeg læste "Chewbacca"....Den er sq sørgelig!

    tk-254
     
  9. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Ja da Chewbacca døde... Ja det er ret sørgeligt - fatter ikke at GL gav dem lov.

    Det blev først omtalt i "The new jedi order" romanerne, hvor ret mange karakterer bliver slået ihjel - f.eks Anakin Solo, Chewbacca, Borsk Fey´lya, Mon Mothma mf. (Undskyld hvis jeg spoiler)

    Da de slog Chewie ihjel, gad jeg faktisk ikke læse flere efter-ROTJ bøger.

    Jeg har heldigvis heller ikke læst "empires end" men har hørt at handler om endnu et nyt *gaaaaaab* supervåben ala. dødstjernen?

    Har du forresten læst "Star Wars tales"? Det er min yndlingserie! Der er mange rigtig gode historier imellem. Der er selvfølgelig også nogle meget latterlige, men det en perfekt serie da en masse tegnere og skrivere, som ellers ikke ville, får lov til at lave en Star Wars historie.
     
  10. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    Jeg har kigget på de der "Tales" historier, men det er altid endt med at jeg har købt en anden, da de plejer at bidrage mere til kronologien, end de små historier.

    Jeg vidste godt, at Chewie døede, men det var bare første gang jeg havde læst en sørgelig SW tegneserie.

    Og jo. "Empire's End" er om et nyt supervåben, som selvfølgelig er vilder end The Death Star. Jeg er også blevet godt træt at supervåben. F.eks. hadede jeg The Sun Crusher i "Jedi Academy" triologien.
     
  11. Paranorina

    Paranorina Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Nov 14, 2001
    Jeg har læst Dark empire 1+2 og det er klart en af de fedeste SW tegneserier ever synes jeg. Jeg er helt vild med den mørke skumle stil det er tegnet i. Dengang troede jeg faktisk at alt EU var baseret på de originale gamle scripts, og altså at Dark Empiere bare var plottet til ep 7-9! [face_blush]

    Ellers har jeg nogle stykker af de gamle danske SW blade fra 80'erne. Dengang kaldte de en AT AT for "Kejserlig Elefantganger" og en AT ST for "Kejserlig kyllinge ganger", Jabba the Hutt hedder "Jabba Hutter" osv. De er faktisk ret chamerende et eller andet sted ;)

    Ellers har jeg en Paperback med Darth Maul og en anden der hedder "Underworld" der er en bounty hunter historie der foregår før ANH. Den har de fedeste tegninger jeg nogen sinde har SET i en SW tegneserie. Historien er også ganske ok.

    Jeg læser generelt en del tegneserier. Min samling består af en 700-et eller andet blade efterhånden, mest beståene af Marvel :)
     
  12. TK-254

    TK-254 Jedi Youngling star 3

    Registered:
    Apr 30, 2002
    He he he!
    Hold da helt ferie Par! Jeg får helt nostalgitrip på når du nævner de gamle navne. Jabba the Hutt har jeg godt nok kaldt Jabba Hutta i lang tid, da jeg var lille.
     
  13. Krede

    Krede Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Sep 20, 2000
    Cool Par, det er nu sødt med de halvdårlige oversættelser...

    Jeg bryder mig bestemt ikke om Dark Empire serien, dels fordi jeg ikke kan lide tegnestilen men specielt fordi at Kejseren genopstår... tænk over det... idet han genopstår gør det Anakins/Darth Vaders offer næsten ligegyldigt!

    Så kan man tænke næste gang man ser ROTJ - Nåh ja nu kaster han kejseren ned i en skakt i og dør derefter, men det er også ligegyldig når kejseren bare kommer igen 30 gange i en ny klon form.

    Star Wars handler, efter min mening, i bund og grund om Anakin Skywalker.

    Undskyld det sure opstød men jeg kan ikke lade være med at føle at netop Dark Empire nedværdiger filmene på en måde.

    Så er de gamle Marvel blade bedre, selvom der var lyserøde telepatiske kaniner med :)
     
Thread Status:
Not open for further replies.