Star Wars TV-serien (mulige spoilers)

Discussion in 'Denmark' started by Mr_Mundi, Dec 27, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Der er lige kommet en interessant nyhed på Filmz om den kommende Star Wars TV-serie, så jeg tænkte at jeg vil oprette denne tråd, så vi her kan snakke om serien.

Nyheden fra Filmz:

Der har i længere tid været vedholdende rygter om at Kevin Smith skulle lave den kommende Star Wars serie, senest er Mark Hamill tilknyttet rygterne. Smith selv er ret afvigende med at svare på rygterne, og kommer med stikpiller der kan tolkes i begge retninger når han spørges om en evt. tilknytning til Star Wars tv-serien. IESB har nu modtaget oplysninger fra en af deres gamle kilder internt på Skywalker Ranch.

Kilden fortæller at der er en række planer for fremtiden internt i ranchen, hvor der nu er ved at blive flyttet om, for at gøre plads til kontorerne til folkene, der skal lave tv-showet. Der er ingen fast tilknyttet endnu, men kilden bekræfter at Smith er det klare førstevalg, og han skulle efter sigende være travlt beskæftiget med forhandlingerne inden han starter med at lave fortsættelsen til "Clerks".

Tv-serien vil køre for fulde damp så snart "Sith-fyrsternes Hævn" er udgivet, hvor Smith samtidig skulle være færdig med det meste af "Clerks 2". Det bekræftes endvidere fra denne kilde, at Mark Hamill også er i søgelyset til at vende tilbage i rollen som Skywalker som mentor for de nye jedier. Det forventes at serien overholder kontinuiteten i forhold til Extended Universe historierne. Extended Universe historier bliver dog ikke filmet i serien, da både Kevin Smith og George Lucas ønsker nye og friske historier. Showet skulle endvidere også indeholde twists, og foregå efter "Return of the Jedi". Ifølge folk fra ILM vil der også være en del flashbacks til tiden før slutningen i "Return of the Jedi" via en Holocron teknologi.

Der skulle komme en officiel meddelelse omkring showet i løbet af et par måneder. En af grundene til der intet officielt er endnu skulle være på grund af, at sende rettighederne ikke er på plads endnu. News Corp. (20th Century Fox) håber at kunne anskaffe sig rettighederne, men der har også været tale om at Sci-Fi Channel skulle være interesseret i distributionen./>
  2. Lord_Coras Jedi Grand Master

star 5
    Kevin Smith = Min helt

Skal han instruere Star Wars vil jeg være det lykkeligste menneske i verden.

Use the Force. Snoogans.

EDIT: Mark Hamill SKAL bare have det her på:
    [image=http://www.moviepoopshoot.com/interviews/images/mh/cockknocker.jpg]
  3. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    **Host**Episode 7-8-9**Host**
  4. Lord_Coras Jedi Grand Master

star 5
  5. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
  6. Paranorina Jedi Master

star 4
    Enig med Coras. Sagaen sluttede med ROTJ, let it be.
  7. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Hmm, hvordan skal jeg starte....

Hvis Lucas synes han har matriale til en TV serie, men at historien ikke er god nok til et par spillefilm, så er jeg ikke sikker på at det bliver noget for mig..... (her tænker jeg på den forfærdelige Young Indiana Jones serie)

Og uanset hvad, så har han tidligere udtalt at ANH, ESB og ROTJ var den midterste trilogi af ialt ni film (tre trilogier). Jaja jeg ved godt han lavede om på det inden ROTJ udkom. Men hvis at Hamill skal medvirke, så bekræfter det jo hans første koncept om at episode 7-9 skulle handle om Luke og hvad der sker ham i fremtiden. Men jeg synes det må være svært at komme på flere bæredygtige historier fra den periode, hvis han insisterer på fortsat kontinuitet.

Og hvis at sagaen skulle ende med ROTJ, så burde der jo ikke blive lavet en TV serie??

Jeg er helt klart ikke modstander af at der skulle laves flere Star Wars film (eller serier for den sags skyld), jeg kan bare ikke se logikken i at man synes det er fedt at Lucas laver en TV serie, men helst er fri for at han laver Episode 7-9? Hvordan skulle vi kunne se forskel?

Grunden til min første post var nu mest at nu bliver hans første koncept måske alligevel virkelighed.

Og jeg synes helt klart det fedeste ville være hvis han ville gemme de gode ideer til tre nye film, og så lade os gå og glæde os til dem.

Damn, nu kan jeg hverken finde hoved og hale i min egen tankegang(rækkefølge). Er det her det rene volapyk??
  8. Paranorina Jedi Master

star 4
    Man kan vel sagtens lave en TV-serie der ikke forgår efter filmene. Evt. en der foregik i Tales of the Jedi-perioden. Jeg synes bare at fortsætte på historien efter ROTJ er som at digte videre på LOTR.
  9. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Så må du vist lige læse Mundis åbningspost en gang til.

Det bekræftes endvidere fra denne kilde, at Mark Hamill også er i søgelyset til at vende tilbage i rollen som Skywalker som mentor for de nye jedier. Det forventes at serien overholder kontinuiteten i forhold til Extended Universe historierne. Extended Universe historier bliver dog ikke filmet i serien, da både Kevin Smith og George Lucas ønsker nye og friske historier. Showet skulle endvidere også indeholde twists, og foregå efter "Return of the Jedi"

Edit: Damm, jeg opdagede lige at de kalder det "Extended Universe"... jeg trode det var udvidet og ikke forlænget....
  10. Paranorina Jedi Master

star 4
  11. Krede Jedi Master

star 4
    Hmmm... det lader til at TV-serien kommer til at foregå mellem ROTS og ANH istedet for efter ROTJ. Det er ifølge rapporterne fra Celebration III.

Det kommer jo desværre til at betyde at vi ikke
    kommer til at se Mark Hamill som Luke igen... :(

Men til gengæld er der jo chance for en gæste-optræden fra Darth Vader!!! :D
  12. Paranorina Jedi Master

star 4
    Som jeg tidligere har udtalt så har TV-serier aldrig rigtig været min kop kaffe. Når denne TV-serie kommer, så bliver det uden tvivl på en kanal jeg aligevel ikke kan tage, og jeg må enten vente et år eller mere på at den bliver sendt på en dansk kanal, eller købe DVD-boxen. Uanset hvad vil jeg ikke være i stand til at rigtig deltage i de forskellige debatter om serien på nettet imens den kører. Jeg vil gerne se serien, men jeg tror aldrig den bliver "rigtig" Star Wars for mig. Lidt ligesom EU.

EDIT: Desuden er jeg også elendig til at følge med i TV-serier, da jeg altid glemmer hvornår de sender :p
  13. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Jeg er helt enig i, at en serie ikke er det samme som en ny filmtrilogi, men uanset hvad, så skal den da ses. Om det så bliver i TV eller på DVd må tiden jo vise.

Og hvis man ikke kan tage den kanal det vises på, så må man jo muligvis sørge for at ændre på den lille detalje. Da SE-trilogien blev vist på Canal+ i forbindelse med EPI købte jeg en selector og tilmeldte mig Canal Digital for at kunne se et behind-the-scenes-program, som de viste efter en af filmene, og som jeg ikke havde set før. Og jeg har stadig Canal+ selv om jeg stortset aldrig ser det.

Så hvis serien bliver vist på en kanal jeg ikke kan tage, så er det da ikke umuligt, at jeg tilmelder mig pågældende kanal på selectoren.
  14. Darth-Floyd Force Ghost

star 4
    Var der ikke rygter om to TVserier? En animeret der skulle foregå mellem ROTS og ANH og en der skulle foregå som beskrevet ovenfor. Jeg må lige se at finde ud af hvor jeg læste det.
  15. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Jo, den animerede skulle vist være halvtimes Clone Wars-afsnit der går mere i detaljer med krigen.

Hvornår liveactionserien skulle foregå ved jeg ikke lige.
  16. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
  17. Darth_Malignent Jedi Master

star 2
    Angående TV-rettigheder og den slags, havde TV2 ikke fået rettigheder til en af serierne her i DK? Det mente jeg bare at jeg fik af vide.
  18. Mr_Mundi Force Ghost

star 4
    Det kan jeg ikke mindes at have hørt noget om, men det vil da være godt, hvis det er tilfældet. Det er jo ikke sikkert, at man har mulighed for at kunne tage en eller anden obskur amerikansk kanal, som de måtte vælge at sende det på i Amerika.
Thread Status:
Not open for further replies.