main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Star Wreck

Discussion in 'Archive: Finland' started by Tod, May 20, 2003.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Kuinkas moni täällä on tutustunut Suomen elokuvahistorian parhaaseen sarjaan eli Star Wreckiin?

    Star Wreck on kuten nimestä voi päätellä Star Trek parodia, ja aivan loistava sellainen. Ensimmäiset neljä Star Wreckiä ovat pelkästään tietokoneella animoituja pätkiä, mutta 4,5 ja 5 ovat jo ihan oikeita elokuvia näyttelijöineen. Ja taustat on suoraan Star Trekistä kopsattuja. Star Wreckin päähenkilöitä ovat kapteeni Pirk, komentaja Dwarf ja Mr. Info. Ja aluksena on tietenkin P-laivaston CPP Potkustart. Star Wreck 4,5 on noin vartin mittainen ja vitososa on jo suurin piirtein kolme varttia. Kutososa on ollut jo pitkään tekeillä, mutta näyttää siltä että se voisi piakkoin valmistuakin. Siinä on mukana myös B5:stä lainattua tavaraa ja kestoakin jo pari tuntia. Lisäksi tekijät lupailevat DVD-julkaisua.

    Tässä aiheeseen liittyvät linkit:

    Samuli Torssonen's Star Wreck

    Star Wreck: In the Pirkinning


    Kannattaa ehdottomasti katsoa. Tämä on hyvä osoitus mitä voi saada aikaan vähilläkin resursseilla kunhan intoa riittää.

     
  2. TK-46_Duke

    TK-46_Duke Jedi Master star 4

    Registered:
    Jan 23, 2002
    Star Wreck on kyllä aivan loistavaa trekki-parodiaa. Samulin kanssa on muutamia kertoja tullut juteltuakkin ja Samulin veljen olen tuntenut vuosia. Sieltä kivasti saa aina uutta ennennäkemätöntä materiaalia. ;)

    Toivottavasti saisivat Pirkinning valmiiksi ja julkaistua piakoin. Taatusti loistava elokuva.
     
  3. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Olen nähnyt osat 3,4 ja5 ja mainioltahan ne vaikuttivat.Ainoa huono puoli oli se ettei puheääniä aina kuullut selvästi.No onneksi oli sentään englannin kielinen tekstitys.
    Toivottavasti saisivat pian julkaistua sen 6osan sillä traileri räjäytti jo tajunnan.
    Mitä tulee nykyisien fanifilmien tehosteisiin,voin vain sanoa,että nehän näyttää jo hollywood elokuvien tehosteiden raakavedokselta.Olen nimittäin monta kertaa saanut hämmästellä fanifilmejä katsoessa,että joko ne noin näyttävää materiaalia saavat aikaan pienessä kotistudiossa. :)
     
  4. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    No eikö kukaan muu muka tiedä mitään Star Wreckistä? :confused:

     
  5. KYP_DURRON85

    KYP_DURRON85 Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 20, 2003
    Onhan täällä jo kaksi henkilöä sinun lisäksi,jotka tietää jotain Star Wreckistä. :) Ei ne muut luultavasti tiedä,tai sitten tietävät,mutta eivät ole kerenneet vastata.
     
  6. ISD_Devastator

    ISD_Devastator Jedi Master star 4

    Registered:
    Oct 11, 2002
    Olen pari päivää miettinyt, jotta mikä oli se 'Wreck-pätkä, jonka Manninen (suurin tuntemani Trekkeri) joskus esitteli. Saattoi olla Pirkinningin traileri. Tai sitten osa 4 tahi 5. En muista, mutta hienolta se ainakin vaikutti.
     
  7. Tod

    Tod Jedi Grand Master star 4

    Registered:
    Apr 29, 1999
    Seuraavassa minun suosikkirepliikkejä Star Wreck 5:stä.

    Ensin keskustelu Potkustartin sillalta.

    Info: Kapteeni, sain juuri hätäkutsun P-laivaston johdolta. Korgien kuutio on saapumaisillaan maan läheisyyteen.
    Pirk: Jaa... Onkohan ne vaarallisia?
    Info: P-laivaston risteilijän, erityisesti CPP-1701 luokan mahdollisuudet selvitä taistelusta Korgien kuutiota vastaan ovat 0,0000392...
    Pirk: Selkis. Me jäädään tänne.


    Ja sitten lyhyt dialogi Vulgaarien partioalukselta.

    Talok: Kapteeni Spökö, saavuimme juuri Alfa-kvadranttiin.
    Spökö: Loogista. Sinnehän olimme matkallakin.
     
  8. Baltic_herring

    Baltic_herring Jedi Youngling star 2

    Registered:
    Nov 10, 2002
    Wreckistä oli tiistain (oh tai keskiviikon) Nelosen uutisissakin kunnon pätkä. <-löytyy striimattuna Nelkun saitilta. Torssonen oli kovin vaatimaton projektinsa suhteen vaikka mies on pistänyt pienen omaisuuden siihen.
    Olen aina ihmetellyt että koko sarja on ulkomailla kohtuullisen tuntematon. Ei niissä mitään suurempaa hävettävää ole. Mitä nyt kieli ja ne ekat animaatiokököt. Tosin silloin elettiin vuotta naurishauta.
    Sarja on saanut spinoffejakin. svortex.tiimipeli.netistä niitä löytyy muutama.
     
Thread Status:
Not open for further replies.