Strategia, taktyka, sprzet wojskowy i inne badziewie na temat...

Discussion in 'Poland' started by navar, Jan 5, 2004.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. navar Jedi Knight

    Member Since:
    Dec 25, 2003
    star 2
    Czy mi sie zdaje czy ten topik znowu zaczyna umierac albo popadac w stagnacje...
    Czy ktos ma jakeis pomysly na temat?!
  2. Darth_Fizyk Jedi Grand Master

    Member Since:
    Jul 10, 2003
    star 5
    Skadze znowu :p :)

    Hmmm... rzucam temat: Jak mozliwe jest i dlaczego Yevethowie przegrali sromotnie z Yuuzhan Vongami?
  3. Jag__Fel Jedi Master

    Member Since:
    Feb 8, 2004
    star 4
    Navar ja tak dla formalnosci!!! Mi chodzilo o to iz napisales, ze mona porowna ISD do lotniskowcow ktore plywaja w marynarce wojenej U.S.A( plus miejsce na piechote)!!! A wiec tak lotniskowiec moze teoretycznie nosic piechote. Obejrzyj sobie jak kiedys sie Amerykanie wycofywali z Wietnamu (smiglowcami przywozili ludzi a potem owe maszyn wrzucali do morza-taka ciekawostka). Wiec moze nosic piechote, ale po co??? Tak tylko chcialem zwrocic twoja uwage na ten konkretny problem!!! Z reszta zgadzam sie :D Ale co do tego jednak uwazam troche innaczej!!!


    Ja uwazam, ze Yevethowie polegli bo Vongowie przewzali nad nimi w kazdej dziedzinie :D Nie mieli zadnych szans!!!
  4. Jag__Fel Jedi Master

    Member Since:
    Feb 8, 2004
    star 4
    No teraz obiecane opisy SD :D

    KUAT DRIVE YARDS NISZCZYCIEL GWIEZDNY KLASY IMPERIAL

    Jednostki tej klasy, o ksztalcie klina, stanowia podstawowa sile Floty Imperium. Mierza ponad tysiac szescset metrow dlugosci i maja ponad sto stanowisk ogniowych. Czestokroc sama obecnosc takiego okretu na orbicie konczyla powstanie na powierzchni, wywolane przez zwolenikow Rebelii. Bywaly przypadki, ze kapitanowie niszczycieli tej klasy wygrywali bitwy z calymi flotami rebelianckimi.
    Standardowe uzbrojenie stanowi szescdziesiat turbolaserwo i szescdziesiat dzial jonowych, a potezna nadbudowka miesci w sobie stanowiska dowodzenia, centrale lacznosci, centrale kierowania ogniem, komputer pokladowy i mostek. Na samym jej szczycie znajduja sie dwa kulsitego ksztaltu generatory pola silowego.
    W spodniej czesci kadluba mieszcza sie dwa poklady ladowiskowe:glowny i dziobowy. Glowny moze pomiescic jednostki majace sto piecdziesiat metrow dlugosci i wykorzystywany jest przez promy, jednostki transportowe i wsparcia oraz ma polaczenie z pokladem hangarowym, totez stad wylatuja i tu powracaja mysliwce. Za pokladem hangarowym i pokladami magazynowymi znajduje sie dziobowy poklad ladowiskowy (albo przed patrzac od dziobu) przeznaczony dla promow szturmowych, jednostek desantowych i wspierajacych desant planetarny. Moze takze sluzyc jako zapasowe ladowisko czy poklad startowy dla mysliwcow, w przypadku uszkodzenia glownego pokladu ladowiskowego.
    Pelen kontyngent pokladowy to skrzydlo mysliwskie-szesc eskadr po dwanascie maszyn, czyli siedemdziesiat dwie jednostki. W czasie Bitwy o Yavin standardowa konfiguracja byly cztery eskadry mysliwskie, jedna bombowa i jedna wyposazona w Interceptory. Do czasu Bitwy o Endor zmieniono ja na trzy ekadry mysliwcow typu TIE, jedna bombowa i dwie Interceptorow. Oprocz tego na pokladzie znajduja sie: osiem promow klasy Lambda, piec okretow artyleryjskich, pietnascie jednostek desantowych i zmienna liczba jednostek typu Skipray i Gamma.
    Kazdy niszczyciel klasy Imperial przewozi dziwiec tysiecy siedmiuset zolnierzy i trzydziesci zwiadowczych AT-AS a na wypadek dluzszej okupacji baze wojskowa na osmiuset ludzi wyposazonych w dziesiec AT-AT, dziesiec AT-ASi czterdziesci mysliwcow TIE. Jesli trzeba dokonac pelnej inwazji planetarnej, przewidziana jest do tego flotylla (szesnascie niszczycieli) oraz zespol ciezkich i lekkich krazownikow, oslaniajacy transportowce.
    Po Bitwie o Yavin zaczely sie pojawiac jednostki o wzmocnionym opancerzeniu i turbolaserach o zwiekszonym zasiegu. Probowano je nazwac klasa Imperial II, ale jakos sie niezbyt sie to przyjelo, totez w uzuciu pozostalo sprawdzone okreslenie "zmodyfikowany". Oprocz tego istnieje kilka wariantow tej klasy jednostek, przeznaczonych do zadan specjalnych.


    Za bledy z gory przepraszam spieszylem sie!!! :p wiedza zaczerpnieta z "Ilustrowanego przewodnika po statkach, okretach i pojazdach Gwiezdnych Wojen". Wszystkie prawa zastrzezone!!! :D
  5. Chimpo_the_Sith Jedi Grand Master

    Member Since:
    Mar 15, 2003
    star 5
    Cholera stracilem juz orientacje w tym temacie [face_plain] O czym jest teraz dyskusja?
  6. Loru Jedi Knight

    Member Since:
    Jan 6, 2004
    star 2
    Nalezy tez zwrocic uwage, ze dzielania flot i taktyka walki kosmicznej w SW ma wiecej wspolnego z II wojna swiatowa (wojna na pacyfiku) niz wspolczesnymi dzialaniami wojennymi, gdzie lotniskowce operowaly blizej pola walki niz wspolczesnie. Niszczyciel klasy Imperial mozna by porownac jako ciezki pancernik klasy powiedzmy Yamato z doprawionym pokladem do startowym (pojecia nie mam jak by to moglo wygladac).
  7. navar Jedi Knight

    Member Since:
    Dec 25, 2003
    star 2
    Chimpo dyskutujemy o okretach liniowych a konkretenie o ISD i SSD. patrz dwie strony wczesniej...

    Jag Wlasnie skacis znalem ten tekst. :D Czy mogl bys tak czyms zaskoczyc czytajacych bo zakladam ze wiekrzosc ludzi zagladajacych tutaj to ma juz wieksze pojecie na temat okretow i statkow ktore lataja w kosmosie niz jest to napisane w "Przewodnikach...". Pozatym to co jest w przewodniku jest zerzniete z podrecznika do RPG d6 opisujacego Imperium Galaktyzcne. Ale nie na temat.

    Jak pokazuje powyzszy tekst to imperial latajaca baza.

    Loru A teraz widze ze kolega wkracza na teren taktyki i wykodrzystania okretow liniowych w walce w przestrzeni kosmicznej.

    Dlatego troszki zachacze o temat bo niedlugo bedzie wiecej: Ze wzgledu na metode budowania okretow w swiecie gwiezdnych wojen, czyli to ze dziala byly umieszczane na burtach dziobie i rufie, bitwy przypominaja pojedynki morsie okretow nawodnych. Tylko ze ze wzgledu na trzeci wymiar doszly do tego potyczki na wielu plaszczyznach. Pozatym ludzka i nie tylko ludzka percepcja powodowala ze kapitan znajdujacy sie na mostku nie znosil widoku "zawieszonego" okretu sojuszniczego lub wrogiego...
    No to na ten temat bo taktyka walki jest tematem rzeka i poruszy sie go pozniej... ;)
  8. Loru Jedi Knight

    Member Since:
    Jan 6, 2004
    star 2
    Navar wzmianka o taktyce byla tylko dlatego, ze w oparciu o zalozenia taktyczne buduje sie wiekszosc jednostek bojowych. Ale to przeciez juz wiesz :p
  9. navar Jedi Knight

    Member Since:
    Dec 25, 2003
    star 2
    Bo ba... Ja bym nie wiedzial :D

    Przykladem tego moga byc takie jednotki:
    Interdictor Cruiser
    Corellian Gunship
    Lancer Frigate

    Kazda z nich zostaly skonstruowane do wymogow jakie stworzylo wspolczesne im pole waki...
    Wysoka specjalizacja powoduje ze okrety wykorzystuje sie tylko w specyficznych zadanianiach.
  10. Jag__Fel Jedi Master

    Member Since:
    Feb 8, 2004
    star 4
    Hmm Interdictor Cruiser bardzo lubie ten stateczek :D

    W Imperionie nie raz pozwalal mi wygrywac bitwy :p

    A co do dwoch to dobrzy killerzy na mysliwce!!! :D

    Ale osobiscie jeszcze lubie w SW desant planetarny :D

    AT-AT AT-ST :D
  11. navar Jedi Knight

    Member Since:
    Dec 25, 2003
    star 2
    Interdictor Cruiser ladny, konstruktorzy upodobnili ksztaltem do niszczycieli ale i tak sie wyroznia od reszty statkow szczegolnie z tymi czterema kulami.
    Jako jednostka bojowa sie nie sprawdza :( Zbyt slabo opancerzony i uzbrojony. powoduje to ze nigdy nie dziala samodzielnie. Zawsze musi miec jakas obstawe w postaci okretow eskortowych ale tekze okretow liniowych o przeznaczeniu czysto bitewnym. Kazdy atak jaki zostanie przeprowadzony na ta jednostke powoduje ze trzeba odciagac czesc swoich sil zeby jemu zapobiec albo zeby od samego poczatku ochranialy okret. Dodatkowa wada sa jego generatory grawitacyjne. Dlugo sie nagrzewaja (nie pamietam dokladnych danych jakie sie pojawiaja w ksiazkach - druga czesc x-wingow) aby osiagnac pelna moc studni grawitacyjnej.
    Te wady sa niwelowane przez podstawowa zlete tej jednoski. Mozliwosc wyciagniecia innego statku czy okretu z nadprzestrzeni albo zapobiec komus ucieczke w nadprzestrzen.

    Dlatego Interdictory trzeba wykorzystywac z duza uwaga i rozwaga.
  12. Jag__Fel Jedi Master

    Member Since:
    Feb 8, 2004
    star 4
    Hmm to jest tak ze Interdictor fatycznie sam przeciwko duzym zgrupowaniom nie ma za wiele do powiedzenia :p Ale jak wspomnial navar to jak sie wykorzysta jego mozliwosci w rozsadny sposob to jest to potezna bron!!! Zdazaly sie przypadki, ze ten okret sam dzialal :p

    Ale chyba w NEJ ludzie z NR wsadzili urzadzenia z Interdictora do Imperiala :D Takze juz lepiej to wygladalo i mialo pole do popisu!!! :D
  13. navar Jedi Knight

    Member Since:
    Dec 25, 2003
    star 2
    Przypadki samego dzialania to chyba przeciwko pojedynczym statkom przemytniczym, a nie komus kto moze zrobic duze kuku Interdictorowi... :D

    Zdaje sie ze Nowa Republika (NR) wpadla na srednio dobry pomysl.
    Dalczego?
    1. Kazdy generator zuzywa duze ilosci energi zeby dzialac.
    2. Umieszczenie jednego powoduje ze studnia grawitacyjna moze wyciagnac/unieruchomic o wiele mniejsza liczbe statkow/okretow.
    3. Wreszcie umieszczenie generatora studni i dodatkowego generatora do zasilania tego pierwszego powoduje ze zostaje zabrana przestrzen na pokladzie.

    Adn pkt'u 3.
    Pada pytanie z czego teraz zrezygnowac, z piechoty czy z mysliwcow. IMO to z piechoty eknomiczniej bo jednostka przydaje sie wtedy tylko do walki z innymi okretami w przestrzeni kosmicznej.

    Ale tak z drugiej strony to pomysl ma swoje dobre rozwiazanie pierwsze podalem, to stworzenie jednostki takiej jak Victory SD II czyli walka w przestrzeni komicznej. Drugie to bardzo dobre wykorzysteni okretu wtrakcjie bitwy czy potyczki.
    Wlaczenie studni w momencie gdy przeciwnik probuje nam uciec w nadprzestrzen... ;)
  14. Jag__Fel Jedi Master

    Member Since:
    Feb 8, 2004
    star 4
    EJ no :(

    Przeciez taki pomysl jest dobry. :D

    Dlaczego:

    1) Kamuflaz. (przewaga zaskoczenia)
    2) Dwa po co komu piechota w bitwie kosmicznej
    3) Ma lepsze uzbrojenie niz zwykly Interdictor
    4) Ma mysliwce wiec moze dzialac sam
    :D :D :D
  15. navar Jedi Knight

    Member Since:
    Dec 25, 2003
    star 2
    Intedictor tez posiada mysliwce. Nie pamietam dokladnie ale zdaje sie ze dwie eskadry Tie'ow, czyli jakies 24 maszyny.
  16. Jag__Fel Jedi Master

    Member Since:
    Feb 8, 2004
    star 4
    A wiec to jest tak. W ksiazkach faktycznie mial mysliwce nie pamietam ile ale w encyklopediach i np. w grach konkretnie w Imperionie (Rebelion) nie bylo mowy, ze nosil ze soba mysliwce. :D

    A poza tym 2 eskadry a 6 to jest roznica i to na duzy plus :D
  17. navar Jedi Knight

    Member Since:
    Dec 25, 2003
    star 2
    W grze Rebellion to zgadza sie nie przenosil mysliwcow, w ksiazkach mial hangary na tyle duze ze przenosil mysliwce. Zdaje mi sie ze to bylo posuniecie (gra rebellion) spowodowane tym ze odpowiednik w rebeli nie posiadal hangarow mywliwskich.

    Ale ja swoje informacje opieram na jednym z najrzetelniejszych zrodel, czyli na podrecznikach RPG do SW...

    I w podreczniku do D6 Imperial jest podane ze Intedictor posiada takowe, hangary na pokladznie.
  18. Loru Jedi Knight

    Member Since:
    Jan 6, 2004
    star 2
    Hmm. Tak naprawde Intedictor to tylko przydatna i uzyteczna ale wcale nie kluczowa czesc zespolow operacyjnych imperium (pozwala co prawda wyrznac w pien rebeliantow jak sie juz ich zlapie ale prawdopodobienstwo wyciagniecia kogos z nadprzestrzeni jest stosunkowo male - generatory studni grawitacyjnych nie moga przeciez pracowac w nieskonczonosc)
  19. Darth_Fizyk Jedi Grand Master

    Member Since:
    Jul 10, 2003
    star 5
    To w tym wypadku, dobrze miec dwa Interictory ;)
  20. Jag__Fel Jedi Master

    Member Since:
    Feb 8, 2004
    star 4
    No wlasnie. I tu wlasnie wychodza baledy. :(

    Wedlug mnie jednostka tego typu ma konkretne zadanie. Faktem jest iz moze dzialac sama, ale sporadyczne przypadki. Dopiero rozwinieta wersja tej jednostki mogla pokazac w pelni swoja przydatnosc na polu bitwy. :D
  21. Loru Jedi Knight

    Member Since:
    Jan 6, 2004
    star 2
    Cos dla imperialnych...

    [image=http://www.st-workshop.webpark.pl/ships/tie-v01.gif]

    [image=http://www.st-workshop.webpark.pl/ships/tie-v02.gif]

    Predkosc: 120 MGLT
    Oslony: (porownywalne z X-Wingiem)
    Hipernaped: 1x
    4 dzialka laserowe
    wyrzutnia rakiet Arakyd ST2

    Potrzebna nazwa bo nie mam pomyslu hehe.
  22. DarthRumcajs Jedi Master

    Member Since:
    Jun 29, 2003
    star 4
    I tak kiepska konstrukcja :p jak wszystko co Imperialne :p Panele sloneczne ograniczaja widocznosc.
    Zalecenia dla Rebelantow:
    Atak wyprowadzac na godzine 3-4 lub 8-9.
    Atakowac w poblizu plaszczyzny horyzontalnej.
    Zniszczyc baterie sloneczna. Jej rozpad spowoduje uszkodzenie dzial laserowych a w nastepstwie przeciazenie obwodow i eksplozje statku.
    Slaba manewrowosc w atmosferze - jak wszystkie galy :p
  23. Jag__Fel Jedi Master

    Member Since:
    Feb 8, 2004
    star 4
    Przeciez To TIE-Droid :D

    Oto jego dane:

    Sienar Fleet Systems Mysliwiec TIE/D
    Rozwinieta nazwa to mysliwiec Typup Twin Ion Engine/Droid, czyli mysliwiec automatyczny o podwojnym silniku jonowym.
    Maszyna jest w pelni zautomatyzowana i kierowana przez wazacay dziesiec kilogramow mozg droida Cybota Galactica Ace-6 wyposazony w zaawansowane obwody logiczne, w teorii pozwalajace na takie same zdolnosci pilotazowe jak u wyszkolonych pilotow. W praktyce zywi piloci nadal sie okazuja sie lepsi od kazdego automatu dostepnego na rynku. Mysliwcem mozna tez sterowac zdalnie z pokladu macierzystego okretu. Nie liczac kabiny i ksztaltu skrzydel-bateri slonecznych:ustawione pod katem dwa prostokaty z wycieciem, sa to maszyny takie same jak mysliwce TIE i wykorzustuja te same elementy i ten sam kadlub. Maja nawet taka sama mase, gdyz brak pilota rownowazy dodane opancerzenie kadluba. Silniki i uzbrojenie sa identyczne.
    Co prawda mozg zostal tak zaprojektowany, by mozna bylo dodawac nowe moduly w miare rozwuju taktyki walki mysliwskiej, ale sztuczny twor nie jest tak pomyslowy czy nieprzywidywalny jak zywy pilot i jak dowiodlo pierwsze masowe uzycie tych mysliwcow W Bitwie o Calamari, nie stanowia one rownego przeciwnika dla normalnych pilotow. Pozwalaja jednak Imperium calkowicie nie przejmowac sie stratami i w koncu zdobyly panowanie w powietrzu planety, wybijajac nieliczne mysliwce Nowej Republiki. [face_devil]
    Produkcja ich jest znacznie tansza, latwiejsza i szybsza (po okresie projektow i prob, natrualnie) niz normalnych mysliwcow, zwlaszcza jesli wezmie sie pod uwage koszty i czas niezbedny do wyszkolenia pilota. Jednak wiekszosc zakladow produkcyjnych znajdowala sie na pokladzie "DEWASTATOROW", ktore zostaly zniszczone, no i spowodowalo to spadek produkcji, wokol Mon Calamiari, a niedoskonalosci, jakich dowiodlo ich pierwsze, masoweuzycie-calkowite wstrzymanie produkcji. Konstruktorzy i informatycy probuja usunac te mankamenty, zwlaszcza w umysle i interface'ach sterujacych, ale jak dotad bez powodzenia. Dlatego tez SFS nadal produkuje klasyczne mysliwce TIE i Interceptory. ;)

    A teraz Rumcajs co do zwrotnosci tych maszyn w atmosferze, on byly bardzo zwrotne. I nie boj sie Imperialne staki byly wykorzystywane takze przez Nowa Republike az do NEJ [face_devil] Wiec mi tu prosze nie obrazac INF :D
  24. Xi-an Jedi Master

    Member Since:
    Sep 24, 2003
    star 4
    Zmieniajac temat mam taka watpliwosc, moze pomozecie mi ja rozwiac. To dosc trudne do sformulowania, ale sprobuje. :)
    Chodzi mi o to, w jaki sposob organizowane sa mysliwce. Wiecie: klucz, skrzydlo, eskadra. Cos jeszcze? Po ile jest tam mysliwcow? I czy tyle samo mysliwcow jest np. w eskadrze imperialnej, jak i rebelianckiej?

    Mialem trudnosci ze sformulowaniem tego, ale mam nadzieje, ze rozumiecie. :)
  25. DarthRumcajs Jedi Master

    Member Since:
    Jun 29, 2003
    star 4
    Hmm... Jag... w calej serii X-Wingi jest mocno akcentowana sprawa slabej manewrowosci gal w atmosferze... chodzi tu o obrót wokól osi pionowej... utrudnialy ja baterie sloneczne stawiajacy duzy opór aerodynamiczny.
Thread Status:
Not open for further replies.