main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Suomalaiset!

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Cloned_Sidious, Feb 7, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Oli muuten kyl kiva taas nähä :)

    Meil oli kyl mahtavat keskustelut niis PM:s [face_laugh]

    CG, mä jotenki huomasin et paikka oli melkee kuollu... Mut nyt me ollaa taas täällä. Melko hölmööhän se on yksin vetää jotain keskusteluu :)

    Nii just Chigu :)! Ennen käytiin ehkä liikaaki tääl ja nyt ei melkee ollenkaa. Nyt jos vaikka ottais itteensä niskasta kiinni ja yrittäis käydä ees kerran viikossa [face_laugh] Onnistuiskohan? Mä en tiiä mis ne muut on. Nyt on kyl koulutki alkanu ettei ne voi ainakaa missää lomalla olla :)

    Miten ramadan on menny, Chigu :)?
     
  2. DurronFan

    DurronFan Jedi Master star 4

    Registered:
    Jul 25, 2005
    Buhahahaaaa!

    Arvatkaas kenellä loppui intti viikko sitten? Huomaan kyseisen foorumin vähän kuolleen, yritän ainaskin itse vähän tuoda eloa takaisin. Voi että on ihanaa olla vihdoinkin reservissä.
     
  3. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Minun tilanteeni taas on ensi kesänä (tämänhetkisten tietojen mukaan) täysin päinvastainen, kun omalle kohdalleni osuu isänmaallisen velvollisuuteni suorittamisen ajankohta.

    Kutsunnoiden päätteeksi määräys kuului näin:
    Paikka: Tikkakosken Ilmasotakoulu
    Suuntautuminen: Lentosäämies (johon kuuluu myös aliupseerikoulutus)
    Palvelusaika: 362 vuorokautta


    Positiivista on se, että palveluspaikka sijaitsee meidän kotoa tietä pitkin noin 32 kilometrin päässä. Hoituu mukavasti pyörän selässä, aina kun pääsee viikonloppuna kotiin (jos pääsee).
     
  4. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Ja tuossa ylemmässä viestissä tarkoitin tietenkin polkupyörää, jottei kukaan saa mitään väärää käsitystä.
     
  5. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Ja tänne myös:


    Oli muuten paras Formula 1 kilpailu jonka olen koskaan nähnyt. Valtaisat onnittelut Kimi Räikköselle.
     
  6. DurronFan

    DurronFan Jedi Master star 4

    Registered:
    Jul 25, 2005
    Itsekin katsoin kisan henkeä pidättäen. HYVÄ KIMI!!!!!!!!
     
  7. Chewbacca-girl

    Chewbacca-girl Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 6, 2005
    Kiva, että suomalainen voitti. Lajia en tosin voisi vähempää arvostaa, mutta kuitenkin... Formuloita en oo vahingossakaan kattonu moneen vuoteen.
     
  8. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    Ehdottomasti np.!! ;D
    Haha ehkä mä luulen et se saattaa onnistuu jos me osattii se toisin päin myös (SAATIIN vaa käydä kerran viikossa). Kaikki on kadonnu ;D
    Hyvin ramadan meni kiitti nyt se on onneks jo ohi.!!

    Hienoo durron.! ;D Millast oli siel intissä.? Mä en kyl tiiä pitäiskö mun käydä missä mun armeija.. No vähän on kuollu joo mut mäki yritän käydä useemmin ;D

    Miks sul cloned on 362 vuorokautta.? Onks siin lomatki.? Mitä lentosäämies tekee.?

    Hyvä Kimi.! Mä en kyl kattonu ku en kato moottori urheiluu mut on kiva jos suomalainen voittaa, niiku just CG sano ;D
     
  9. NeitiPadme

    NeitiPadme Jedi Master star 5

    Registered:
    May 24, 2005
    Onneks olkoo Durron!! [:D] Miten meni intti?

    Odotatko armeijaan pääsyy, Cloned?

    Mäkää en kato ollenkaa formulaa, mut kiva jos suomalainen voitti :)
    (Kuten CG sano, en mäkää arvosta lajii yhtää... ei millää pahalla)

    Nyt on tullu tännekki vähä enemmän väkee, Chigu ;)
    Hyvä et ramadan meni hyvin!
     
  10. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Koska armeija kestää Suomessa tyypillisesti joko 2/4, 3/4 tai 4/4 vuotta, ja tuo noin vuoden pituinen sopi minulle parhaiten paikan ja aloitusajan perusteella. Armeija siis alkaa heinäkuussa 2008 ja loppuu heinäkuussa 2009, joten kaikki lomat pidetään sen vuoden aikana.

    En itse asiassa ole ihan varma. Vielä on hyvin aikaa perehtyä siihenkin. :p

    No en nyt varsinaisella innolla...
     
  11. DurronFan

    DurronFan Jedi Master star 4

    Registered:
    Jul 25, 2005
    Siihen kuuluu aliupseerikoulutus? Siis niin kuin että sun ei tarvitse edes käydä kokeita/testejä päästäksees aukkiin? No omat 270 päivää oli aika pitkä aika ja minulla paljon kunnioitusta niitä kohtaan jotka suorittavat 362 päivää (paitsi jos he ovat ns. vuoden kuskeja tai tulenjohtolinjan aukin käynneitä).

    Kiitän ja kumarran onniteluista.[:D] Intti meni aika...vaihtelevasti. Välillä miellyttävää, välillä jotain ihan muuta. Mutta siihen kyllä tottui nopeasti. Sitä on hyvin vaikea selittää ihmisille jotka eivät ole kokeneet vastaavaa. Cloned kyllä sitten ymmärtää vuoden päästä tasan tarkkaan mitä tarkoitan. ;)

    Ja onneksi olkoon omaltakin osaltani ramadanin loppumiseen. No sul on viel pari vuotta vissiin aikaa miettiä asiaa. Se ei ole miellyttävä kokemus mutta toisaalta se kasvattaa henkisesti ja siellä oppii joitain asioita joita ei oppis missään muualla. Peruskoulu+lukio yleissivistää ihmisen ja armeija kasvattaa ihmisen (ts. tekee sinusta miehen)
     
  12. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Täytyy sanoa että olen itsekin hieman ymmälläni. Lentosäälinjasta löytyy tietoa täältä.

    Olin kuullut hyvästä lähteestä että lentosäälinjalle Tikkakoskella olisi vielä vapaata, muuten paikka olisi lähes 100 % varmasti Kainuun prikaati (niin kuin muillekin kuntalaisille). Kutsuntahaastattelun merkittävin osa meni suurin piirtein näin:

    ...

    Haastattelija: Missäs päin se Hietama on?
    Minä: *Näyttää kartalta.* Tuossa.
    Haastattelija: Ahaa, sieltähän taitaa päästä ihan hyvin Kainuuseen...
    Minä: (Glunks)
    Haastattelija: Ja nämä perustelut sitten, (*lukee lapusta*) ei taida olla oikein mitään pätevää syytä etteikö kannattaisi mennä Kainuuseen...
    Minä: Tuota, olisi kiinnostusta säälinjalle...
    Haastattelija: Säälinjalleko?
    Minä: Niin.

    Haastattelija ja vieressä istuva vaihtavat muutaman lauseen.

    ...

    Kunnanedustaja pyytää allekirjoittamaan jonkun lappusen, joka jaetaan kaikille.

    ...

    Haastattelija julistaa palveluspaikakseni Tikkakosken ja aloitusajakseni ensi kesän (yhteistilaisuudessa meille oli kerrottu että meistä pääsisi kesällä aloittamaan 1,5 henkilöä).

    Haastattelija: Ennustapa meille sitten hyvät säät!
    Minä: Kyllä, kiitos!


    Perusteluissa ei lukenut mitään lentosäälinjasta, pelkkä sen mainitseminen takasi minulle muita huomattavasti lähempänä olevan palveluspaikan ja aikaisimman mahdollisen ajan. Olin täysin puulla päähän lyöty. Olin sitäpaitsi koko joukon (ainakin yli sata) toisiksi viimeisenä mukana haastattelussa, ja minulle lyötiin jättipotti. Juhuu. :p


    Poikkean mielenlaadultani valtaväestöstä sen verran, että kuka tietää miten minä henkilökohtaisesti sen armeijan koen. Wikipedian mukaan minunlaiseni voivat jopa pitää erittäin tiukoista säännöistä. Toivotaan näin. :p
     
  13. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    Haha Cloned sä ilmottauduit jo sinne vaik et oikeen tiiä mitä se on [face_laugh] No kyl se on varmaa tosi kiva.!! Okei, aika pitkä.
    Onneks olkoon Cloned sul kävi tosi hyvä onni.! ;D

    Kiitti tosi paljon Durron.! ;D Onneks on pari vuotta. En tiiä pitäiskö mun käydä armeija Turkis vai Suomes koska mul on kaksois kansalaisuus. Sit must tulee mies ;D Ja sä oot jo.!
     
  14. DurronFan

    DurronFan Jedi Master star 4

    Registered:
    Jul 25, 2005
    Heh, millainen armeija Turkis on CHigu? Kuinka pitkä palvelusaika siellä on?

    Noh onneks olkoon cloned, pääsit sit vissiin sinne minne halusit, vai? Loppujen lopuksi armeijassa pärjää parhaiten ne joilla on paras asenne. Huumorilla ja nöyrällä mielellä vaan kärsimään. ;)
     
  15. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Jep jep. Kiitos kiitos. :p

    Vaihtoehdot huomioon ottaen pääsin todellakin sinne minne halusin. Katsotaan kuinka käy. :p
     
  16. Chigu

    Chigu Jedi Padawan star 4

    Registered:
    May 25, 2005
    Mullei oo mitää hajuu millanen armeija siel on Durron ;D en oo ottanu selvää.

    Kyl sul varmaa Cloned hyvin käy.!
     
  17. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Jippi-ai-jee! Kaksi ainetta seitsemästä kirjoitettu ja tarkistettu, ja tilillä ensimmäinen Laudatur.
     
  18. Jetscream

    Jetscream Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Mar 9, 2005
    Onneks olkoon Cloned ilmavoimiin pääsystä! :D

    Minkä sait L:läks? Äikän vai matikan? :p

     
  19. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Kiitoksia kiitoksia.

    Historian. :p
     
  20. Chewbacca-girl

    Chewbacca-girl Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 6, 2005
    Jippi-ai-jee, Cloned! :p Onnittelut! Mäki sain yhen L:än. Ihan kiva.
     
  21. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Hahaa, jes! Me olemme spesiaaleja. :p

    Tavoitteenani oli vähintään yksi huippuarvosana ja luonnollisesti joka aine läpi. :p

    Saako tiedustella ainetta? :p
     
  22. Chewbacca-girl

    Chewbacca-girl Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 6, 2005
    Heh, kyllä vaan :p
    Se oli maantiede. Viel jos biologiasta sais L:n keväällä, niin olisin erittäin tyytyväinen.
     
  23. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    Kai sitä nyt vähemmilläkin pisteillä luulisi jatko-opiskeluiden pariin pääsevän. :p

    Kummatkin noista olisi minulla vuorossa keväällä. Eipä silti riitä kantti kisata. :p
     
  24. Cloned_Sidious

    Cloned_Sidious Jedi Knight star 8

    Registered:
    Oct 14, 2004
    CG, kannattaisi ehkä vilkaista lähintä ruotsalaista topikkia, ellet ole sitä vielä tehnyt. Noin kahdeksanneksi viimeisestä viestistä lähtien.
     
  25. Chewbacca-girl

    Chewbacca-girl Jedi Master star 4

    Registered:
    Apr 6, 2005
    Maantiede oli kyl aika helppo. Mä en ees lukenu niit kaikkii kirjoi kokonaa. Biologiaa aion kyl lukee kunnolla.

    Hah! Hei oikeesti!? Eiks ihmisil oo parempaa keskusteltavaa? Mä tiedän kyl, ettei tää nimi oo mikään maailman paras :p Mun mielestä on kyllä todella väsynyttä puhua tollasseesta. No, ne on ruotsalaisia, pitää kai yrittää ymmärtää :p
     
Thread Status:
Not open for further replies.