Suomalaiset!

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Cloned_Sidious, Feb 7, 2005.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. DurronFan Jedi Master

star 4
    Ja onnittelut muuten Maralle Nobel-palkinnon voitosta! Hyvä Suomi!
  2. Chewbacca-girl Jedi Master

star 4
    No niin, Veren vangit on luettuna. Vasta oikeestaan siinä kirjan lopussa huomasin, kuinka melankolinen se oikeasti olikaan. Kaikille kävi huonosti tavalla tai toisella. Vaikka en Claudiasta siinä alkuvaiheessa yhtään tykännytkään, varsinkaan sen takia mitä se teki Lestatille, en olis kuitenkaan toivonu sille sellasta loppua. Lestat taas jäi siinä kirjassa ihan arvoitukseksi, miten sen elämä niin alasuuntaan kääntyi Louisin ja Claudian lähdettyä? Ehkä surullisin loppu oli kuitenkin Louisilla. Hän heitti kaikki unelmat ja toiveet rakkaudesta, ja ymmärsi vampyyrin ikuisen elämän tyhjyyden. Olisin toivonut Lousille ja Armandille onnea.
    Kaiken kaikkiaan kyllä tosi hyvä kirja. Ainoostaan ne verenjuonnit ei ollu kauheen kivoja, mutta en muuten keksi paljon mitään huonoa. Maisemakuvauksia olis voinu olla vähemmän, koska niitä on must aina tylsä lukea. Tykkäsin kyllä tästä surumielisyydestä ja arvoituksellisuudesta.
    Vampyyri Lestat odotteleekin jo pöydällä :)

On nyt vähä pitäny kiirettä, ku oon tehny 9 tunnin työpäiviä. Sitten pitäis vielä ehtii tekee kaikkii kouluhommia. No, ei tää kestä ku enää seuraavat neljä päivää.
  3. DurronFan Jedi Master

star 4
    No kiva että tykkäsit siitä ensimmäisestä. Seuraava kirja on omasta mielestäni parempi, koska se on kokonaan Lestatin näkökulmasta. Sarjassa on myös yks teos Armandin elämästä ja se on kirjoitettu hänen näkökulmasta. Siitä saa paremman ymmärryksen hänen teoilleen.

Koeta pärjäillä töissä! Käytkö vielä lukiota vai oletko jo yliopistossa tai vastaavassa?
  4. Chewbacca-girl Jedi Master

star 4
    Joo, mä kävinki kattoos noide muidenki kirjojen nimet. Armandiin ei silti oikee ehtiny herätä läheskään niin suurta kiinnostusta kuin Lestatiin. Mietin, että meinasko Rice alunperinkin kirjoittaa lisää teoksia Veren vankien jälkeen, vai johtuvatko muut kirjat vain ekan osan suuresta suosiosta?

Mä oon yliopistossa lukemassa bilsaa. Nyt töiden takii "otin vapaata" sieltä viikon ajaks. Kuitenki täst saa sen verran hyvät rahat, että kannattaa olla pois luennoilta sun muista. Olis kyl kiva saada joku vakituinen iltatyö, jota vois tehä aina parina iltana viikossa. Missä itse opiskelet?
  5. DurronFan Jedi Master

star 4
    Lontoossa luen hissaa ja japania.

"Mietin, että meinasko Rice alunperinkin kirjoittaa lisää teoksia Veren vankien jälkeen, vai johtuvatko muut kirjat vain ekan osan suuresta suosiosta?"

Veikkaisin, että molemmin päin. Veren Vangit kirjoitettiin joskus 70-luvulla, eikä siitä tullut niin suurta sensaatiota kunnes 80-luvun loppupuolel. Siihen mennes Rice oli ehinyt ainakin pari jatko-osaa kirjoittaa. Mut veikkaanpa, että ensimmäisen kolmen kirjan suosio sai hänet kirjoittamaan sitten 7 lisää. Plus hän on kirjoittanut muitakin "kauhu" romaaneja, muun muossa noidista.
  6. Chewbacca-girl Jedi Master

star 4
    Ai, vautsi! :) Miten sä ulkomaille oot päätyny? Erikoistutko johonki hissan osa-alueeseen?

No, hyvä vaan että on kirjottanu niitä kirjoja enemmänki. Luultavasti tuun lukee ne kaikki osat, ku nää kaks ekaa on ollu niin lupaavia. Siis Lestatia en oo viel kokonaan lukenu, mut kuitenki sen verran, että voin sanoo senki olevan hyvä. Ku just olinki miettiny, että täytyy löytää joku hyvä uus kirjasarja, niin tässähän se nyt on! Näis ainaki riittää vähäks ajaks lukemista. Ootko jotain muita vampyyrikirjoja muuten lukenut?
  7. DurronFan Jedi Master

star 4
    Itä-aasian historiaan katon erikoistuvan :)

En oo kyl kenenkään muun kirjailijan vampyyrikirjoja lukenut. Olen tosin lukenut Anne Riceltä muita kuin vampyyriteoksia. Hänellä on toi Lives of the Mayfair Witches -trilogia ja sitten The Mummy (ja saman-niminen leffa ei kyl perustu tähän kirjaan). Plus pari muutakin, joita en ole lukenut.

Pari vuotta sitten kävi niin surullisesti, että Anne Rice päätti ettei hän enää koskaan kirjoita kauhuromaaneja. Hän kääntyi ateistista katolliseksi ja jotakuinkin sen seurauksena hylkäsi kauhuromaaninsa. :_| Siksi näistä romaaneista jotka hän on kirjoittanut pitää nauttia mahdollisimman paljon.
  8. Chewbacca-girl Jedi Master

star 4
    Mä oon lukenu sellasta Stephenie Meyerin kirjottamaa Houkutus-sarjaa. Se nyt on silti vähän lapsellisempi ku nää Anne Ricen kirjat. Siitäki muuten ollaan tekemässä elokuvaa, mut se traileri ei kyl ees näyttäny kovin hyvältä.
    Joo, mä luin kans ton jutun, ettei hän enää kirjottele kauhua. Nykyään vissiin vaa jotain uskontoon liittyvää kirjallisuutta..

Eilen katsoin sen Veren vangit-elokuvan. En mä kyl mitenkään kovin hyvänä sitä pitäny. Siihen vaan ei oltu saatu vangittuu sitä samaa tunnelmaa, joka on siinä kirjassa. Varsinki siin elokuvan alussa edettiin tosi nopeesti, eikä selitelty oikee mitään. Lestatista sai tässä elokuvassa aika erilaisen kuvan kuin siinä kirjassa. Tässä Lestat vaikutti pelkästään ilkeeltä hullulta. :p Muutenki kaikki tuntu menevän niin nopeesti, ettei oikee saanu sellasta kunnollista otetta kehenkään. Kyllä se kirja voittaa ihan mennen tullen. :)
  9. DurronFan Jedi Master

star 4
    No se nyt on aika harvinaista et kirja ois huonompi kuin leffa. Itse näin leffan ennen kuin luin kirjan ja se oikeastaan aloitti mielenkiintoni vamppyyrejä kohtaan. Sitten vain luin kaikki Anne Ricen teokset :) Onhan se kirja parempi, ehdottomasti.

Mut toi Queen of the Damned on huomattavasti surkeammin adaptoitu leffa. Se on ihan kokonaan erilainen kirjaan verrattuna ja surkea leffa muutenkin.
  10. Chewbacca-girl Jedi Master

star 4
    Ainakin Sithin kostosta kirjotettu kirja on huonompi ku elokuva, jouduin sillo joskus suorastaan pakottaa itteni lukee sen loppuun. :p Mut joo, kyl mä silti odotin vähän enemmän Veren vangeilta. Sehän oli vissiin ainaki Oscar-ehdokkuuksiakin saanu, ellei peräti voittanutkin?

Okei, no sitä elokuvaa ei sit ilmeisesti ainakaan kannata katsoa. Sehän tuli joskus kesällä. Katsoin sitä silloin ihan vaan pari minuuttia alusta, mutta näytti vähän oudolta.
  11. DurronFan Jedi Master

star 4
    Mun on vaikea uskoa et Sithin Kosto-kirja olisi mitenkään pystynyt olemaan leffaa huonompi.:p

Joo kait se veren vangit pari oskar ehdokkuutta hankki, muttei kai se mitään allistyttäviä voittoja kahminu. Onks "The Vampire Lestat" kuinka pitkälle edennyt? Oletko tykännyt?
  12. Chewbacca-girl Jedi Master

star 4
    Vampyyri Lestat on edenny suurin piirtein puoleenväliin. Mun täytyy kyl pitää nyt vähän taukoo siitä lukemisesta, ku noita tenttejä alkaa tulla ny tasasin väliajoin. Ei oikeen hyvällä omatunnolla voi lukee sitten mitään viihteellistä. :p
    Ja kyllä oon tykänny siitäkin. Onhan se hieman erilaine ku Veren vangit. Tosi kiva kyl oppii enemmän Lestatista, ei se alussa ollu niin kovin erilainen kuin Louiskaan. Toivottavasti piakkoin selviää vielä, että mikä sen sitten muutti sellaseks ku se Veren vangeissa oli. Tosiaan kyl meinaan jatkaa tän sarjan lukemista. Ainakin joululomalla viimeistään pystyy lukee hyvillä mielin sitä. En kyl silti niitä kaikki kirjoja haluu tässä niin nopeesti lukee.

Täälläpäs sataakin lunta. :) Ehkä mä saan tänä talvena kokea kunnon talven, ku viime vuonna kotikaupungissani sato tyyliin kerran kunnolla lunta ja muuten tuli vettä lämpötilan keikkuessa nollissa...
  13. DurronFan Jedi Master

star 4
    Tääl Lontoos sato lunta pari päivää sitten. Oli kyl aika surrealistista todeta et Lontoos sataa lunta mutta Helsingissä ei. Where is this world going!?
  14. Chewbacca-girl Jedi Master

star 4
    No ei tuo vielä pahalta kuulosta, mutta eikös viime talvena satanu lunta jossain Lähi-idässä? En oo ihan varma, mut jollain sellasel aika epätodennäköisellä alueella kuitenki. Mee lumet suli jo kolmes päiväs, pelkät jäät jäi jäljelle. Mut eiköhän sitä lunta kuitenki viel jossain vaiheessa tuu kunnolla. :)

Millasta on asua Lontoossa? Yks mun kaveri haluis sinne vaihtoon jossain vaiheessa. Itse ajattelin mennä johonkin Välimeren lähettyville. :p
  15. DurronFan Jedi Master

star 4
    Lontoo on ihan mielenkiintoinen. Vaihteleva sää, kauhea liikenne mutta mukavia ihmisiä. Itse olen kyllä tykännyt.
  16. Chewbacca-girl Jedi Master

star 4
    Hieno homma, meinaatko kauankin asua siellä?
  17. DurronFan Jedi Master

star 4
    Kyl mä nyt kolme vuotta ainaski...katsotaan sitten tutkinnon jälkeen mitä tapahtuu, teenkö jatkotutkinnon ja jos teen, niin missä...
  18. NeitiPadme Jedi Master

star 5
    CG: Mun pitäis nytte ettii harjottelupaikkaa, mut en sitte tiiä mihin haluisin :( Mut täytyy nytte kattoo :)
    Jipii [face_laugh] Työselkkarit on kyl nii huippuja! Mäki oon just päässy tekee niitä. Meiän ei tartte labrassa laskee laskuja, mut vihot täytyy näyttää opettajalle ja se merkkaa ne luetuiks :) Hyvä et sul on sitte apuri!

No mä nyt oon täällä taas, saa nähä miten pitkään, mut yritän taas kerran :) Olis kyl hyvä keksii taas jotain "kunnon" keskusteluja et tulis käytyy ahkerammin :)

Mä en oo lukenu tota kirjaa nii en oikee voi keskustella siitä aiheesta :)

CG, missä sä käyt töissä?

Durron: Minkälaista on opiskella Lontoossa? Missä asut? :)

CG: Mäki oon lukenu sitä Stephenie Meyerin kirjasarjaa :)

Joo, Helsingissäki on tullu nyt lunta mukavasti :)
  19. Chewbacca-girl Jedi Master

star 4
    Eks sä pääsis vaiks johonki sairaalaan kattelee niit näytteitä? Ja puhuiks sä joskus siit verenluovutuksestakin? Mihin mennessä teen pitää päättää se paikka?
    Ihme kyllä, se mun työselkka meni läpi ekal kerral. Vähän tarvi joiltai pyytää apua, mut suurin osa miettiki sitä koko hommaa yhessä. Onneks se kurssi on nyt ohi! Se oli aina sellanen pieni stressi-tilanne, ku oli siel labrassa. :p

Niinpä, mikä olis sellanen oikee hyvä aihe? Mä oon vähän huono keksii tälläsii, tai ehkä mul on vaan vähän oudommat kiinnostukset :p

Mä olin töissä vaalien ennakkoäänestyksessä. Se oli vaan sen yhen viikon mittainen, mut sai ihan kivasti rahaa helpolla. :) Ajattelin kyl, et vois ettii jotain iltatyötä. Ehkä silleen mä myös alkasin opiskellakin paremmin, ku ei olis aikaa lusmuilla niin paljon millon missäkin. :p

Aa, no mitäs sä oot pitäny siitä? Mä oon tainnu lukee siit kaks osaa, se kolmaski on vissii ny tullu kans? En oo sitä viel ehtiny saada käsiini, mut kyl mä sen jossain vaiheessa luen. Siitä on se elokuvaki tulossa ilmeisesti tammikuun alussa. Meinaatko mennä kattoo sitä? Mä en vielä oikeen tiedä, ku se traileri ei toisaalt näyttäny kauheen hyvältä, mut ehkä mä silti voisin antaa sille mahollisuuden. Onhan se Edwardin näyttelijä aika komistus kuitenki. ;) (Ja sehän riittää syyks men kattoo elokuvaa. :p )

Paljo Helsingissä on lunta? Tääl ei oo mitään hirveitä nietoksia, se myrsky ei yltäny kauheen hyvin tän saakka. On tääl kuitenki ollu jo vähän aikaa valkonen maa, mut mun puolesta sais tulla viel lisää.
  20. NeitiPadme Jedi Master

star 5
    Ai kattoo mitä näytteitä :)? Ei sil oo viel mitää kiirettä, meil alkaa maaliskuu-huhtikuun vaihteessa se harjottelu ja osa noist työpaikoist tietää vast tammikuussa ottaaks ne ketään harjottelijaa.

Hyvä et meni läpi! :) Mä oon useesti labrassa nii mulle ei tuu sellasii stressitilanteita [face_laugh] Meki aina mietitään yhes kaikki laskut yms. Tai sitte kotona ja vertaillaan sitte koulussa :)

Mäkää en kyl oikee tiiä hyvää aihetta, mut jos joku keksii, nii antaa tulla vaa :)

Millanen lukkari sul sitte on jos sul on aikaa lusmuilla? [face_laugh]

Kyl mä oon siit sarjast tykänny :) Mäki oon lukenu ne kaks osaa, ja aion lukee sen kolmannenki sitte ku vaan saan sen :) Joo, nii on :) Kyl mä meen kattoo sen leffan. No joo, se traileri ei ollu ihan paras, siin oli vaa sellasii peruskohtauksii, jost ei kyl voi tietää kunnol mitä se leffa sisältää. Joo, Edwardin näyttelijä on hyvännäkönen ;) Se on näytelly Harry Potter 4:ssa et silleen tuttu näyttelijä :) Ja sen Bellan näyttelijän oon nähny parissaki leffassa.

Tääl oli kyl ihan mukavasti lunta, lehessä sanottiin et Helsinki-Vantaan lentokentällä oli 21 cm :) Kyl tääl se myrsky sai ihan kivasti ton liikenteen sekasin [face_laugh] Mustaki on kivaa ku on lunta :) Mut kuulemma toiki lumi muuttuu pian loskaks :( Vieläkö muuten pyöräilet kouluun?
  21. Chewbacca-girl Jedi Master

star 4
    Kattoo niit verinäytteitä. Se olis must kivaa. :) Kuinka kauan teil kestää toi harjottelu?

No, nyt mul ei oo enää paljoo mitään luentoja. Ainoostaan yks kurssi enää käynnissä, mut sit on niitä tenttejä viel ihan kivasti. Vissiin jotain kuusi viel tekemäti, nii niiden lukemiseen vois käyttää aika paljonki aikaa. Tänäänkää mul ei ollu mitää luentoja, mut huomen on tentti. Sit perjantaina on pari solubilsan luentoo, sit ens viikol kolme tenttii. Sitten mulla ei oo yhtään mitään, kunnes 11. päivä on yks tentti. Sit sen jälkee ei toivottavasti tarvi mennä tekee mitää uusintaan. Niin, ton kuudennen tentin taidan suosiolla jättää kevääseen. Ehtii ainakin joululomalla sit lukee kunnolla siihen. Mieluummin tekee heti kerralla kunnolla, kun menis puolvalmistautumattomana tekee sitä.

Niin tosiaan, ne oli ihan niitä peruskohtauksia siitä kirjasta. Jep, mäki muistan sen siitä Potter-leffasta. Tykkäsin siitä jo sillon, mut Edwardina se on viel komeempi. ;) Mä en oo sitä Bellan näyttelijää muistaakseni nähny missään. Mis se on ollu? Mut niistä kirjoista, kummasta osasta tykkäsit enemmän? Must se eka oli paljon parempi, koska tokassa ei ollu paljoo yhtää Edwardia, ja se oli melkeen koko ajan vaan jotain Bellan valitusta.

Ai ai, meil on mun mielestä ihan koko ajan pakkasta, nii ei pääse lumet sulamaan. Nytkin on satanu lunta aamusta asti. :) Joo, kyl mä vieläki meen pyörällä. Mun kunnon pyörä on vähän rikki, joten oon joutunu käyttää yhtä pikkasen huonoa varapyörää. Sil joutuu menee aika varovasti, mut en mä jaksais kouluun kävelläkään. Kestää jotain vähän yli puol tuntii kävel, nii ei huvita. :p
  22. NeitiPadme Jedi Master

star 5
    Meil kestää harjottelu 20 viikkoo :) Meil on vaan koulun lopus harjottelu, mut ei muuten.

Sullahan on sitte tulossa hirveesti tenttejä :) Mul taitaa nyt tänä vuonna olla vaan yks tentti, ranska. Harmi sinänsä, koska meil ei oo enää niit tunteja ens vuonna ja sitte pitäis muistaa mitä ollaan käsitelty :) Ja viel ku ne on vasta viikolla 4. Kannattaa kyl jättää ens vuoteen jos ei ehi lukee :)

Kuulemmahan siin leffassa on vaan muutamii ylimääräsii kohtauksii mitä kirjassa ei oo, muuten menee aika kirjan mukaan :) Oli se kyl komee Cedricinäki ;) Mut komee myös Edwardina :) Se Bellan näyttelijä on ollu (mis mä oon sen nähny) Operaatio luvaton -leffassa ja sitte siinä Jumper-leffan lopussa hyvin pienessä osassa :) Mäki tykkäsin enemmän siit ekasta osasta (just koska siin oli enemmän Edwardia ja ne vasta tutustu) ;) Mä oon niin sitä mieltä et Bellan pitää ottaa Edward :) Bella sai kyl kunnon masennuksen siinä tokas kirjas :(

Onnellinen! Pakkasta :) Tääl melkeen kaikki lumet on jo sulanu, ku on plussan puolella :( Ihan hyvä vaan et meet pyörällä kunhan muistat mennä varovasti :)
  23. Chewbacca-girl Jedi Master

star 4
    Joo, nyt mullaki on enää vaa yks tentti jäljellä. Sen yhen jätän suosiolla kevääseen, kun en millää kerkeis lukee siihen sillee, et tulis myös hyvä arvosana. Kyllä sitä sit joululomalla ehtii, tai niin sitä ainakin aina kuvittelee :p

Mä en oo nähny noit elokuvii, sen tyypin nimi oli kyl jotenki tuttu, muttei osannu yhistää mihinkään. Must on vähän tyhmää, kun siit kolmannest kirjasta mainostetaan jossain tyyliin takakannessa, et Bellan olis muka vaikee päättää Edwardin ja Jacobin väliltä? Hei, eihän siin oo yhtään mitään vaikeeta. Kaikki valitsee rakkauden ennen ystävyyttä.

Nyt täälki on ollu tän viikon ajan joitain 0 - +1 astetta. Viel on lunta, mut sitäki enemmän jäätä. Joo, kyl mä oon aika hitaasti kaikki kurvit ottanu. Yhen kerran kyl kaaduin joskus kuukausi sitten. Se oli asvaltilla ihan mustaa jäätä, ja mun pyörä alko kivasti kallistuu. Otin sit jaloil vastaan, ja ne alko kivasti luistaa toinen vasemmalle ja toinen oikeelle. Oli varmaan tosi koomisen näköstä, mut kyl siin tuli tehtyy kunnon aamuvenyttelyt, hieman sattu kävellä sen jälkeen. Ei onneks menny ihan koko spiraalii, mut tarpeeks kuitenki :p

Jos et oo viel kattonu PM:ii, nii varotuksen sana: Tuli hieman pitkähkö viesti taas vaihteeks. Mut mä jopa hillitsin itteeni, enkä kirjottanu kaikkee mitä oli mielessä. Säästän ens kertaan ;)

Väsyttää aika pahasti, kun oon nukkunu 2,5 tuntii. Parempi olis ollu valvoo koko yö, koska sit oliski voinu ol pirteempi. 2-3 tuntii unta on ehkä se kaikkeist huonoi vaihtoehto.
  24. NeitiPadme Jedi Master

star 5
    Hyvä et sullaki sitte helpottaa :) Mä tiedän etten lue yhtään joululomalla [face_laugh] Mut onneks mul on kyl sitte aikaa lukee ennen koetta ku meil on ne kokeet vast nii myöhään

Okei :) Joo, mäki luin sen takakannen sillon ku se kirja ilmesty ja mä olin ihan samaa mieltä. Bellan on pakko valita Edward :D

Mun puolesta nyt saa olla lumetonta kunhan tulee sitte ihan jouluaaton alla lunta ja paljon eikä mitään räntää tai vettä :) No onneks ei sitte käyny pahemmin :)

En oo viel lukenu PM:ii :) Okei, kiitti varotuksesta ;) Pian nään sitte kuinka pitkä se oikeesti on ja jos et viel ees pistäny kaikkee mitä aattelit [face_laugh]

Voi ei! Yritä nyt nukkuu hyvin :) Miten sun yöunet nii vähälle jäi?
  25. Chewbacca-girl Jedi Master

star 4
    Mä en ees viel tiä millo mul on kevään puolella sit ton yhen tentin uusinta. Kaikki pitää kuitenki opetel lomalla, onhan mulla aikaa.. :p Kuinka pitkä sun joululoma on? Mul on tän hetken suunnitelmien mukaan 11.12-7.1. En kyl oo viel saanu kevään lukkarii, mut ilmeisesti seitsemäs päivä se alkaa.

Sit kun siit on se neljäs kirja, nii eiks se kerro Edwardin version Houkutuksen tapahtumista? Se olis aika mielenkiintoista lukea. Ootko muuten lukenu suomeks vai enkuks? Mä oon lukenu suomeks, mut enkukskin kyl menis.

Joulun kyl olis kiva ol lunta, koska kyl se ruohon ja asvaltin näkeminen hieman joulutunnelmaa laskee.. Mä en silti ees muist oliks meil viime joulun, mut ainakaa uuten vuoten ei ollu yhtää.

Heh :p Oon mä silti saattanu pari pitempääki kirjottaa. Sitä ei aina ees huomaa, et siit tulee vähän pitkä kun vaa kirjottelee innokkaana :p

Mä luin yhteen tenttiin puol kahteen saakka ja sit neljältä heräsin, kun jotkut mun naapureista piti hirveetä meteliä ihan humalassa [face_frustrated] , enkä sit sen jälkee saanukaa enää unta. Lopult aloin taas lukee siihen tenttiin, mutten siltikää ehtiny men koko aluetta läpi :p
Thread Status:
Not open for further replies.