main
side
curve
  1. In Memory of LAJ_FETT: Please share your remembrances and condolences HERE

Svenska FanFilmer

Discussion in 'Nordic Countries Discussion' started by Zaphod Beeblebrox, Jan 19, 2001.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wolverine

    Wolverine Jedi Master star 5

    Registered:
    Dec 17, 1999
    Kul att se ett nytt ansikte här. Välkommen Pingu.
     
  2. Squapper

    Squapper Jedi Youngling

    Registered:
    Jun 1, 2001
    Pingu: Ruskigt kul att det finns svenskar som sysslar med orginell amatör-scifi.

    Ingen här som behöver en skillad 3d-grafiker till ett liknande projekt?
     
  3. Pingu

    Pingu Jedi Youngling

    Registered:
    Jul 7, 2001
    Tack Wolverine.

    Squapper! Jag vill gärna se vad du gjort för 3D grafik tidigare!

    Maila mig på ie97lpe@student.hk-r.se

     
  4. Audunfy

    Audunfy Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Dec 16, 2000
    Venta på at en av dere skulle stikke hodet inn her og si noen ord en gang.

    jeg er imponert over ITD.
    Kult når han fyren dras etter vesten og hyler mens han skyter. Dritbra rett og
    slett.

    Bra hjemmeside også.

    Vi har Eigil på coolxellentgraphics.com i ryggen for rom-scenen våre. Tror de blir brukbare. Sjekk ut teaseren deres for filmen de lager; 'AlienZ' som ligger under under Projects. Ganske gøy og bra.

    Vi har en kortfilmfestival for amatører her i Trondheim i mars, hvis dere vil vise ITD i Norge når den blir ferdig. Dere ville vært konger med en slik film der. Vi satser på å være med med traileren for Heritage tror jeg.
     
  5. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Ah, den minns man! :)

    Vi har just spelat in de flesta scenerna till Padawan Twilight. Vi har en stor scen i höst oxo så om ni känner för att vara statister i vår fanfilm (visa upp era kostymer och så) så säg bara till mig eller Zaphod. :)
     
  6. Zaphod Beeblebrox

    Zaphod Beeblebrox Jedi Padawan star 4

    Registered:
    Aug 26, 1999
    Hur går det för er andra med era filmer?
    Vi börjar närma oss klippning.

    Följ gärna utvecklingen på www.realmotion.nu
     
  7. Darth Parilis

    Darth Parilis Jedi Youngling star 1

    Registered:
    Oct 6, 1999
    Snubblade också in på den här topicen nyss och jag är glad över att det finns många som håller på med fanfilmer!

    Jag håller också på att spela in en förstår ni. "Fall of Krath", den utspelar sig strax innan Sith konflikten och innefattar ganska mäktiga karaktärer som Aleema, Ulic, Exar Kun, Satal, Freedon Nadd m.fl m.fl

    Just nu så har vi spelat in alla utomhus scener, så jag letar nu febrilt efter en blåskärm så jag kan spela in dom resterande cirka 25 scenerna.

    Vi kommer att släppa en trailer om cirka tre veckor, när jag tävlat med den i "film/animation" tävlingen på DreamHack. Så jag tänkte utnyttja deras bandvidd för att lägga upp den.

    Vad kan jag mer säga om den då? Den blir cirka 30-40 minuter lång och innefattar en hel del 3d-miljöer.
    Vi är cirka 30 pers som jobbar eller hjälper till med den, då menar jag både cast och crew.

    Vi har en hemsida också som jag ska uppdatera med lite bilder så fort jag kommer ihåg lösenordet till kontot...*klant*...men adressen är iaf: http://medlem.tripodnet.nu/fallofkrath

    det finns lite mer info där iaf...

    Nåväl, tack för mig!
     
  8. Maladour-Fei

    Maladour-Fei Jedi Knight star 5

    Registered:
    Oct 17, 2000
    Spännande... :) Ska bli kul att se er trailer.
     
Thread Status:
Not open for further replies.